Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Robin » 04 nov 2017, 14:19

veejay schreef: 04 nov 2017, 12:47 Ik vrees dat de politie er weinig mee kan mits er meer mensen bellen.
en toeteren.

Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Gijzert » 04 nov 2017, 18:22

Als zo'n man Een bezoekje krijgt van een agent dan kan hij ook flink schrikken en beseffen wat hij doet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Macboy » 05 nov 2017, 02:06

Precies. Een straf zal niet meteen volgen. Maar hoeft ook niet. Het is meer de boodschap. En wellicht dat de politie niks doet, maar is er in elk geval melding van gemaakt en bij dat soort gekken volgen er vast meer of waren er al eerder meldingen en dan is het een ander verhaal.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door frank de jonge » 06 nov 2017, 08:55

Toeteren bij gevaar, normaalste zaak. Alleen die halve idioten slaan gelijk op tilt idd.

Het is daar ook erg druk en mensen rijden erg gefrustreerd daar in westland....

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 07 nov 2017, 18:12

Rnd schreef: 03 nov 2017, 20:28 Weet je de naam van de installateur van die dashcam (niet die van de detailer)? Zo ja, zou ik die mogen ontvangen? Mag ook per pb.
Ik heb even gewacht met reageren omdat men het niet correct werkend kreeg. De M140i schijnt nogal een tricky car te zijn met het power management. Maar het is helemaal correct nu en ze weten nu hoe ze het moeten doen bij de M140i, dus de eerstvolgende zullen ze perfect inbouwen. Het bedrijf is http://www.otosamhoorn.nl. Bouwen dagelijks van alles in bij elke type auto.

Prijs van een BlackVue DR750S 2CH met 64GB SIM en inbouwen en alle meuk was dacht iets van €750,-

Rnd
Berichten: 2210
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Rnd » 08 nov 2017, 13:24

Thanks!

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 02 feb 2018, 21:47

Nou, even afstoffen dan maar. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en is de auto - op enkele dagen na - 5 maanden jong (5 sept 2017 gekocht). Er staan nu 9.307 kilometers op de teller. En ja, dat is heel precieze kilometerstand.

Ben bang dat ik 'm voorlopig (minimaal een weekje) niet meer zal rijden omdat ik helaas gisteren in een 'domme actie' een stoeprand heb meegepakt. Ja, een stoepranD. Mijn stuurmanskunsten resulteerde in een spontane klapband en - later bleek - een kromme velg. Gelukkig is er niks anders kapot. Maar ja, dit is een dure grap.

Nog een stukje discussie met de BMW dealer gehad omdat de kapotte winterband (1,5 maand oud) natuurlijk niet BMW preferred is en ze daarom niet kunnen leveren. Dus eerst werd me verteld dat er 4 nieuwe banden op moesten (doei?). Uiteindelijk tot het compromis gekomen dat ik bij mijn bandenboer de winterband ga halen en dan langs kom brengen.

Gelukkig kon ik langzaam een straatje inrijden en veilig de auto uit de drukte parkeren.

Enfin, hier wat foto's van het blije moment (kon wel huilen):
Afbeelding
Afbeelding


Maar goed, hoe is het eigenlijk geregeld bij een een klapband met een nieuwe M140i?


Nou, best goed eigenlijk. Geen reservewiel achterin, dus wat doe je dan? BMW Pechhulp bellen vanuit het iDrive menu. Dit ging snel en binnen 30 minuten stond er al een takelwagen voor m'n neus. Meerijden met de beste man resulteerde in een 6 maanden oude Mini Countryman als leenauto.

De auto wordt netjes naar BWM Amsterdam gebracht en aldaar aangekomen ben ik hierover gebeld. Vandaag - een dag later - is de velg besteld en en ben ik netjes ingelicht. Een vrij 'pijnloze' ervaring moet ik zeggen.

Pijnloos is een relatief begrip natuurlijk. Want de €380 exc voor de velg + arbeidsloon + uitlijnen + nieuw winterband (+/- 650 EUR inc) moeten natuurlijk wel afgetikt worden.

---

De afgelopen 3 maanden: Toch wel wat garantiegevalletjes.

Sommige (Chris, Rnd) weten dat ik toch wel wat problemen had met de M140i. Vanaf het begin had ik last van het bekende deurkraken. Dit werd echter steeds erger en besloten naar de dealer te gaan. Daar heeft men eerst de deurrubbers vervangen maar dit verhielp het probleem niet. Uiteindelijk is het bekende 'Teflon' tape geplaatst en is de auto kraakvrij.

Ondertussen begon de bestuurdersstoel te kraken als een oud zadel bij de kleinste oneffenheden in de weg. Hier ben ik ook twee keer voor terug gegaan. Bij de 2e keer - mede door mijn video's op de telefoon van het probleem - is besloten het stoelframe te vervangen. Dit heeft het probleem verholpen.

Jammer dat dit soort dingen gebeuren met een splinternieuwe auto. Je verwacht het niet, zeker niet van een "BMW". Maar goed, alles was goed totdat ik dus zeer recentelijk zelf brokken maakte. Wordt ook wel weer opgelost.

Auto zelf is top. Motor blijft pure magie met zoveel koppel. Sportstand blijft het leukst met de pops and bangs. Performance uitlaat blijft wat te luid de eerst 15 sec na starten. Zeker in de garage waar ik sta (al de nodige klachten gehad). Maar verder, top!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door sitechris » 02 feb 2018, 21:58

Haha, dat van die klachten kan ik me in een garage iets bij voorstellen ;). Balen btw van je schade. Duur geintje!

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door dvh » 02 feb 2018, 22:10

Lekker kleurtje hoor :)

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door maarten22 » 02 feb 2018, 22:12

Balen, was de velg niet te herstellen/richten?

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door ErikS » 02 feb 2018, 22:22

Nondeju wat een lekker neusje.

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 02 feb 2018, 22:32

maarten22 schreef: 02 feb 2018, 22:12 Balen, was de velg niet te herstellen/richten?
Vast wel. Maarja, de auto staat al bij de BMW dealer in de garage. Lastig om dat te zeggen dat je de velg zelf wel laat richten. Hoop gekneuter op toch wel goede service (gratis leenauto, verzorging van auto naar dealer). De oude velg wil ik gewoon terug en laat ik wellicht alsnog richten. Ik neem aan dat de dealer deze gewoon 'teruggeeft'? :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Macboy » 03 feb 2018, 11:30

Wat een shitzooi zeg..... maar die foto inderdaad super gaaf wat een prachtige blauwe lak :love:

Verder is de kwaliteit helaas matig aan het worden. De deuren dichtsmijten in een X3 voelt als een Koreaan uit de jaren 90 en dat is geen grap. Besparen op productieprocessen en kwaliteit is het begin van het einde van een merk. Mercedes deed dit ook en kwam erop terug. Hopelijk ziet BMW de teloorgang zelf tijdig in.

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 03 feb 2018, 19:59

Macboy schreef: 03 feb 2018, 11:30 Wat een shitzooi zeg..... maar die foto inderdaad super gaaf wat een prachtige blauwe lak :love:

Verder is de kwaliteit helaas matig aan het worden. De deuren dichtsmijten in een X3 voelt als een Koreaan uit de jaren 90 en dat is geen grap. Besparen op productieprocessen en kwaliteit is het begin van het einde van een merk. Mercedes deed dit ook en kwam erop terug. Hopelijk ziet BMW de teloorgang zelf tijdig in.
Thanks! De nieuwe velg duurt 3 tot 5 werkdagen voordat deze pas bij de dealer is. Ik zit dus nog wel een week in de MINI. De kwaliteitsbeleving vind ik overigens - los van de genoemde punten - niet tegenvallen hoor. De deur is solide, het stuur is solide en de stoelen voelen stevig aan. Eigenlijk hetzelfde als mijn voormalige 114i. Alles ademt nog steeds wel luxe, vind ik. Daar doet het iDrive 6 systeem met mooie graphics en touchscreen nog een schepje bovenop.

Ik ben het wel met je eens dat het gloss/pianolak overal in de interieurlijsten mooi zijn maar als je er echt oplet aanvoelen als goedkoop plastic (wat het ook is). Dat heb ik met de M140i, maar ervaar ik ook in de C350e van m'n vader. Die is van 2015 en daarbij vind ik overigens het infotainment systeem echt een grap. het is super clunky, traag en grafisch lelijk.

Maar ik snap wel wat je bedoelt. Een "Harman Kardon" gleluidsysteem is van magere kwaliteit en niet hetgeen wat je verwacht met zo'n upgrade. Dat snappen ze wel in de 3-serie etc. Daar is het gewoon heel goed. Je ziet met dit soort dingen dat de 1-serie de instap BMW is, ook al kost de mijne ruim 68.000.

Deurkraken is overigens is wat de 1- en 3 serie al kenmerkt sinds jaar en dag. Ook 10 jaar geleden.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door sitechris » 03 feb 2018, 20:25

Een VW Golf kost 30k en heeft een kwalitatief hoogwaardig interieur. Dan moet BMW het ook kunnen. Dus no excuses van de dealer/importeur.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Marsnel » 03 feb 2018, 20:28

Als ze de auto zo 'achteruit' mee slepen, zetten ze het stuur dan nog vast met iets? Het zal niet ineens omslaan, maar kan me voorstellen dat het bij spoorvorming e.d. niet mooi rechtuit loopt.

Verder sneu van dat kraakinterieur. Hoe ziet die teflon tape eruit?
Toch wel een beetje genant dit. Kan me nog wel herinneren dat de premium merken nergens kraakjes of rammeltjes hadden. Echt genieten.

Die velg krijg je alleen als je erom vraagt, en dit van te voren aan geeft. Anders is de oud-ijzer boer net langs geweest als je hem ophaalt.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Wouter81 » 03 feb 2018, 20:29

Eens met sitechris. Het dashboard van mijn Golf 7 GTI zit degelijker/kraakvrijer in elkaar dan dat van mijn BMW 440i...

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 03 feb 2018, 20:41

Marsnel schreef: 03 feb 2018, 20:28 Als ze de auto zo 'achteruit' mee slepen, zetten ze het stuur dan nog vast met iets? Het zal niet ineens omslaan, maar kan me voorstellen dat het bij spoorvorming e.d. niet mooi rechtuit loopt.

Verder sneu van dat kraakinterieur. Hoe ziet die teflon tape eruit?
Toch wel een beetje genant dit. Kan me nog wel herinneren dat de premium merken nergens kraakjes of rammeltjes hadden. Echt genieten.

Die velg krijg je alleen als je erom vraagt, en dit van te voren aan geeft. Anders is de oud-ijzer boer net langs geweest als je hem ophaalt.
Ik zal dit even communiceren met de dealer, want die velg. Die moet terug. Teflon tape ziet er net uit. Zie je niks van. In het topic van Rnd heeft hij een foto van de teflon tape bij zijn M140i.

Oh, het stuur vastzetten was een ramp. Ik was bang dat het stuur/leer beschadigd zou worden dus heb goed meekeken wat er ging gebeuren. Met de gordel zetten ze het stuur vast (wikkelen het aan de onderkant om het stuur en klikken het vast). Gelukkig heb ik een stapel microvezel doeken in de auto liggen (om interieur af te doen). Dus deze voordat de gordel werd gemonteerd om het stuur gelegd. :blink:
Laatst gewijzigd door idutchman op 03 feb 2018, 20:44, 4 keer totaal gewijzigd.

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 03 feb 2018, 20:43

Wouter81 schreef: 03 feb 2018, 20:29 Eens met sitechris. Het dashboard van mijn Golf 7 GTI zit degelijker/kraakvrijer in elkaar dan dat van mijn BMW 440i...
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het dashboard zelf kraakt helemaal niet en de kwaliteitsbeleving is verder hoog. Het zijn de deurrubbers die geluid geven. Overigens heb ik nog nooit in een Golf 7 gezeten.

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door WillemBoer » 03 feb 2018, 20:50

Zet er maar een audi naast, kwaliteit interieur 10x beter

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Macboy » 03 feb 2018, 23:56

De deuren van een 1 serie zijn zwaarder en slaan beter dicht dan die van de X3.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door bartb » 04 feb 2018, 00:27

idutchman schreef: 02 feb 2018, 22:32
maarten22 schreef: 02 feb 2018, 22:12 Balen, was de velg niet te herstellen/richten?
Vast wel. Maarja, de auto staat al bij de BMW dealer in de garage. Lastig om dat te zeggen dat je de velg zelf wel laat richten. Hoop gekneuter op toch wel goede service (gratis leenauto, verzorging van auto naar dealer). De oude velg wil ik gewoon terug en laat ik wellicht alsnog richten. Ik neem aan dat de dealer deze gewoon 'teruggeeft'? :)
Misschien niet onverstandig om aan te geven dat je de velg heel graag terug wil. Ik zie ze er voor aan om deze te archiveren bij het oud ijzer...

Geertmans
Berichten: 676
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Geertmans » 04 feb 2018, 08:18

Oud ijzer boer AKA 1 van de monteurs die wel iets bij wil verdienen

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door idutchman » 08 feb 2018, 20:22

De auto is weer netjes in de garage geparkeerd en is weer perfect.

2 dagen terug heb ik nogmaals met BMW gebeld om te vragen wat de totale kosten zouden worden. Toen kreeg ik een absurd hoog bedrag te horen van 975 inc BTW (velg zelf is 375 exc BTW). Dat betekent dat er dus 430 exc BTW bijkomt aan uitlijnen/balanceren etc? Dacht het niet :devil:

Telefonisch heb ik een vrij verhitte discussie moeten voeren waarbij aangegeven is dat ik coulance verwacht gezien de problemen van de laatste maanden met de auto. Hieruit kon ik afleiden dat uitlijnen dus meer dan 300 euro exc BTW gaat kosten. Zodoende aangegeven dat ik dit elders laat doen. Toen kwamen we uit op 600+. Alsnog verzoek tot coulance gedaan. Gisteren teruggebeld en voor 484 inc BTW ( :thumbup: ) werd de velg gemonteerd (band had ik zelf al aangeleverd).

Vandaag auto opgehaald en direct naar de bekende zaak geweest voor uitlijnen en achteras controleren. Na dik een uur en slechts 6 tientjes was alles weer opgelost. Totaal kom ik dan voor iets meer dan 700 EU weg. Dat is inclusief velg, band en laten uitlijnen bij bandenboer.
Auto staat er week strak bij :D
Laatst gewijzigd door idutchman op 08 feb 2018, 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: BMW M140i - Opgehaald!

Bericht door Robin Hartog » 08 feb 2018, 20:24

idutchman schreef: 08 feb 2018, 20:22 De auto is weer netjes in de garage geparkeerd en is weer perfect.

2 dagen terug heb ik nogmaals met BMW gebeld om te vragen wat de totale kosten zouden worden. Toen kreeg ik een absurd bedrag te horen van 975 inc BTW (velg zelf is 375 exc BTW). Dat betekent dat er dus 430 exc BTW bijkomt aan uitlijnen/balanceren etc? Dacht het niet :devil:

Telefonisch een vrij verhitte discussie moeten voeren waarbij ik heb aangegeven dat ik coulance verwacht gezien de problemen van de laatste maanden met de auto. Hieruit geconcludeerd dat uitlijnen dus meer dan 300 euro exc BTW gaat kosten. Zodoende aangegeven dat ik dit elders laat doen. Toen kwamen we uit op 600+. Alsnog verzoek tot coulance gedaan. Gisteren teruggebeld en de voor 484 inc BTW werd de velg gemonteerd (band had ik zelf al aangeleverd).

Vandaag auto opgehaald en direct naar de bekende zaak geweest voor uitlijnen en achteras controleren. na dik een uur en slechts 60 tientjes was alles weer opgelost. Auto staat er week strak bij :D
Had je het voor 60 tientjes niet beter kunnen laten doen bij de BMW dealer? ;)

Maar goed geregeld verder, mooi dat hij er weer mooi bij staat. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 157 gasten