en toeteren.
Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Als zo'n man Een bezoekje krijgt van een agent dan kan hij ook flink schrikken en beseffen wat hij doet.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Precies. Een straf zal niet meteen volgen. Maar hoeft ook niet. Het is meer de boodschap. En wellicht dat de politie niks doet, maar is er in elk geval melding van gemaakt en bij dat soort gekken volgen er vast meer of waren er al eerder meldingen en dan is het een ander verhaal.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Toeteren bij gevaar, normaalste zaak. Alleen die halve idioten slaan gelijk op tilt idd.
Het is daar ook erg druk en mensen rijden erg gefrustreerd daar in westland....
Het is daar ook erg druk en mensen rijden erg gefrustreerd daar in westland....
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Ik heb even gewacht met reageren omdat men het niet correct werkend kreeg. De M140i schijnt nogal een tricky car te zijn met het power management. Maar het is helemaal correct nu en ze weten nu hoe ze het moeten doen bij de M140i, dus de eerstvolgende zullen ze perfect inbouwen. Het bedrijf is http://www.otosamhoorn.nl. Bouwen dagelijks van alles in bij elke type auto.
Prijs van een BlackVue DR750S 2CH met 64GB SIM en inbouwen en alle meuk was dacht iets van €750,-
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Nou, even afstoffen dan maar. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en is de auto - op enkele dagen na - 5 maanden jong (5 sept 2017 gekocht). Er staan nu 9.307 kilometers op de teller. En ja, dat is heel precieze kilometerstand.
Ben bang dat ik 'm voorlopig (minimaal een weekje) niet meer zal rijden omdat ik helaas gisteren in een 'domme actie' een stoeprand heb meegepakt. Ja, een stoepranD. Mijn stuurmanskunsten resulteerde in een spontane klapband en - later bleek - een kromme velg. Gelukkig is er niks anders kapot. Maar ja, dit is een dure grap.
Nog een stukje discussie met de BMW dealer gehad omdat de kapotte winterband (1,5 maand oud) natuurlijk niet BMW preferred is en ze daarom niet kunnen leveren. Dus eerst werd me verteld dat er 4 nieuwe banden op moesten (doei?). Uiteindelijk tot het compromis gekomen dat ik bij mijn bandenboer de winterband ga halen en dan langs kom brengen.
Gelukkig kon ik langzaam een straatje inrijden en veilig de auto uit de drukte parkeren.
Enfin, hier wat foto's van het blije moment (kon wel huilen):
Maar goed, hoe is het eigenlijk geregeld bij een een klapband met een nieuwe M140i?
Nou, best goed eigenlijk. Geen reservewiel achterin, dus wat doe je dan? BMW Pechhulp bellen vanuit het iDrive menu. Dit ging snel en binnen 30 minuten stond er al een takelwagen voor m'n neus. Meerijden met de beste man resulteerde in een 6 maanden oude Mini Countryman als leenauto.
De auto wordt netjes naar BWM Amsterdam gebracht en aldaar aangekomen ben ik hierover gebeld. Vandaag - een dag later - is de velg besteld en en ben ik netjes ingelicht. Een vrij 'pijnloze' ervaring moet ik zeggen.
Pijnloos is een relatief begrip natuurlijk. Want de €380 exc voor de velg + arbeidsloon + uitlijnen + nieuw winterband (+/- 650 EUR inc) moeten natuurlijk wel afgetikt worden.
---
De afgelopen 3 maanden: Toch wel wat garantiegevalletjes.
Sommige (Chris, Rnd) weten dat ik toch wel wat problemen had met de M140i. Vanaf het begin had ik last van het bekende deurkraken. Dit werd echter steeds erger en besloten naar de dealer te gaan. Daar heeft men eerst de deurrubbers vervangen maar dit verhielp het probleem niet. Uiteindelijk is het bekende 'Teflon' tape geplaatst en is de auto kraakvrij.
Ondertussen begon de bestuurdersstoel te kraken als een oud zadel bij de kleinste oneffenheden in de weg. Hier ben ik ook twee keer voor terug gegaan. Bij de 2e keer - mede door mijn video's op de telefoon van het probleem - is besloten het stoelframe te vervangen. Dit heeft het probleem verholpen.
Jammer dat dit soort dingen gebeuren met een splinternieuwe auto. Je verwacht het niet, zeker niet van een "BMW". Maar goed, alles was goed totdat ik dus zeer recentelijk zelf brokken maakte. Wordt ook wel weer opgelost.
Auto zelf is top. Motor blijft pure magie met zoveel koppel. Sportstand blijft het leukst met de pops and bangs. Performance uitlaat blijft wat te luid de eerst 15 sec na starten. Zeker in de garage waar ik sta (al de nodige klachten gehad). Maar verder, top!
Ben bang dat ik 'm voorlopig (minimaal een weekje) niet meer zal rijden omdat ik helaas gisteren in een 'domme actie' een stoeprand heb meegepakt. Ja, een stoepranD. Mijn stuurmanskunsten resulteerde in een spontane klapband en - later bleek - een kromme velg. Gelukkig is er niks anders kapot. Maar ja, dit is een dure grap.
Nog een stukje discussie met de BMW dealer gehad omdat de kapotte winterband (1,5 maand oud) natuurlijk niet BMW preferred is en ze daarom niet kunnen leveren. Dus eerst werd me verteld dat er 4 nieuwe banden op moesten (doei?). Uiteindelijk tot het compromis gekomen dat ik bij mijn bandenboer de winterband ga halen en dan langs kom brengen.
Gelukkig kon ik langzaam een straatje inrijden en veilig de auto uit de drukte parkeren.
Enfin, hier wat foto's van het blije moment (kon wel huilen):
Maar goed, hoe is het eigenlijk geregeld bij een een klapband met een nieuwe M140i?
Nou, best goed eigenlijk. Geen reservewiel achterin, dus wat doe je dan? BMW Pechhulp bellen vanuit het iDrive menu. Dit ging snel en binnen 30 minuten stond er al een takelwagen voor m'n neus. Meerijden met de beste man resulteerde in een 6 maanden oude Mini Countryman als leenauto.
De auto wordt netjes naar BWM Amsterdam gebracht en aldaar aangekomen ben ik hierover gebeld. Vandaag - een dag later - is de velg besteld en en ben ik netjes ingelicht. Een vrij 'pijnloze' ervaring moet ik zeggen.
Pijnloos is een relatief begrip natuurlijk. Want de €380 exc voor de velg + arbeidsloon + uitlijnen + nieuw winterband (+/- 650 EUR inc) moeten natuurlijk wel afgetikt worden.
---
De afgelopen 3 maanden: Toch wel wat garantiegevalletjes.
Sommige (Chris, Rnd) weten dat ik toch wel wat problemen had met de M140i. Vanaf het begin had ik last van het bekende deurkraken. Dit werd echter steeds erger en besloten naar de dealer te gaan. Daar heeft men eerst de deurrubbers vervangen maar dit verhielp het probleem niet. Uiteindelijk is het bekende 'Teflon' tape geplaatst en is de auto kraakvrij.
Ondertussen begon de bestuurdersstoel te kraken als een oud zadel bij de kleinste oneffenheden in de weg. Hier ben ik ook twee keer voor terug gegaan. Bij de 2e keer - mede door mijn video's op de telefoon van het probleem - is besloten het stoelframe te vervangen. Dit heeft het probleem verholpen.
Jammer dat dit soort dingen gebeuren met een splinternieuwe auto. Je verwacht het niet, zeker niet van een "BMW". Maar goed, alles was goed totdat ik dus zeer recentelijk zelf brokken maakte. Wordt ook wel weer opgelost.
Auto zelf is top. Motor blijft pure magie met zoveel koppel. Sportstand blijft het leukst met de pops and bangs. Performance uitlaat blijft wat te luid de eerst 15 sec na starten. Zeker in de garage waar ik sta (al de nodige klachten gehad). Maar verder, top!
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Haha, dat van die klachten kan ik me in een garage iets bij voorstellen . Balen btw van je schade. Duur geintje!
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Lekker kleurtje hoor
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Balen, was de velg niet te herstellen/richten?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Nondeju wat een lekker neusje.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Vast wel. Maarja, de auto staat al bij de BMW dealer in de garage. Lastig om dat te zeggen dat je de velg zelf wel laat richten. Hoop gekneuter op toch wel goede service (gratis leenauto, verzorging van auto naar dealer). De oude velg wil ik gewoon terug en laat ik wellicht alsnog richten. Ik neem aan dat de dealer deze gewoon 'teruggeeft'?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Wat een shitzooi zeg..... maar die foto inderdaad super gaaf wat een prachtige blauwe lak
Verder is de kwaliteit helaas matig aan het worden. De deuren dichtsmijten in een X3 voelt als een Koreaan uit de jaren 90 en dat is geen grap. Besparen op productieprocessen en kwaliteit is het begin van het einde van een merk. Mercedes deed dit ook en kwam erop terug. Hopelijk ziet BMW de teloorgang zelf tijdig in.
Verder is de kwaliteit helaas matig aan het worden. De deuren dichtsmijten in een X3 voelt als een Koreaan uit de jaren 90 en dat is geen grap. Besparen op productieprocessen en kwaliteit is het begin van het einde van een merk. Mercedes deed dit ook en kwam erop terug. Hopelijk ziet BMW de teloorgang zelf tijdig in.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Thanks! De nieuwe velg duurt 3 tot 5 werkdagen voordat deze pas bij de dealer is. Ik zit dus nog wel een week in de MINI. De kwaliteitsbeleving vind ik overigens - los van de genoemde punten - niet tegenvallen hoor. De deur is solide, het stuur is solide en de stoelen voelen stevig aan. Eigenlijk hetzelfde als mijn voormalige 114i. Alles ademt nog steeds wel luxe, vind ik. Daar doet het iDrive 6 systeem met mooie graphics en touchscreen nog een schepje bovenop.Macboy schreef: ↑03 feb 2018, 11:30 Wat een shitzooi zeg..... maar die foto inderdaad super gaaf wat een prachtige blauwe lak
Verder is de kwaliteit helaas matig aan het worden. De deuren dichtsmijten in een X3 voelt als een Koreaan uit de jaren 90 en dat is geen grap. Besparen op productieprocessen en kwaliteit is het begin van het einde van een merk. Mercedes deed dit ook en kwam erop terug. Hopelijk ziet BMW de teloorgang zelf tijdig in.
Ik ben het wel met je eens dat het gloss/pianolak overal in de interieurlijsten mooi zijn maar als je er echt oplet aanvoelen als goedkoop plastic (wat het ook is). Dat heb ik met de M140i, maar ervaar ik ook in de C350e van m'n vader. Die is van 2015 en daarbij vind ik overigens het infotainment systeem echt een grap. het is super clunky, traag en grafisch lelijk.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Een "Harman Kardon" gleluidsysteem is van magere kwaliteit en niet hetgeen wat je verwacht met zo'n upgrade. Dat snappen ze wel in de 3-serie etc. Daar is het gewoon heel goed. Je ziet met dit soort dingen dat de 1-serie de instap BMW is, ook al kost de mijne ruim 68.000.
Deurkraken is overigens is wat de 1- en 3 serie al kenmerkt sinds jaar en dag. Ook 10 jaar geleden.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Een VW Golf kost 30k en heeft een kwalitatief hoogwaardig interieur. Dan moet BMW het ook kunnen. Dus no excuses van de dealer/importeur.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Als ze de auto zo 'achteruit' mee slepen, zetten ze het stuur dan nog vast met iets? Het zal niet ineens omslaan, maar kan me voorstellen dat het bij spoorvorming e.d. niet mooi rechtuit loopt.
Verder sneu van dat kraakinterieur. Hoe ziet die teflon tape eruit?
Toch wel een beetje genant dit. Kan me nog wel herinneren dat de premium merken nergens kraakjes of rammeltjes hadden. Echt genieten.
Die velg krijg je alleen als je erom vraagt, en dit van te voren aan geeft. Anders is de oud-ijzer boer net langs geweest als je hem ophaalt.
Verder sneu van dat kraakinterieur. Hoe ziet die teflon tape eruit?
Toch wel een beetje genant dit. Kan me nog wel herinneren dat de premium merken nergens kraakjes of rammeltjes hadden. Echt genieten.
Die velg krijg je alleen als je erom vraagt, en dit van te voren aan geeft. Anders is de oud-ijzer boer net langs geweest als je hem ophaalt.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Eens met sitechris. Het dashboard van mijn Golf 7 GTI zit degelijker/kraakvrijer in elkaar dan dat van mijn BMW 440i...
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Ik zal dit even communiceren met de dealer, want die velg. Die moet terug. Teflon tape ziet er net uit. Zie je niks van. In het topic van Rnd heeft hij een foto van de teflon tape bij zijn M140i.Marsnel schreef: ↑03 feb 2018, 20:28 Als ze de auto zo 'achteruit' mee slepen, zetten ze het stuur dan nog vast met iets? Het zal niet ineens omslaan, maar kan me voorstellen dat het bij spoorvorming e.d. niet mooi rechtuit loopt.
Verder sneu van dat kraakinterieur. Hoe ziet die teflon tape eruit?
Toch wel een beetje genant dit. Kan me nog wel herinneren dat de premium merken nergens kraakjes of rammeltjes hadden. Echt genieten.
Die velg krijg je alleen als je erom vraagt, en dit van te voren aan geeft. Anders is de oud-ijzer boer net langs geweest als je hem ophaalt.
Oh, het stuur vastzetten was een ramp. Ik was bang dat het stuur/leer beschadigd zou worden dus heb goed meekeken wat er ging gebeuren. Met de gordel zetten ze het stuur vast (wikkelen het aan de onderkant om het stuur en klikken het vast). Gelukkig heb ik een stapel microvezel doeken in de auto liggen (om interieur af te doen). Dus deze voordat de gordel werd gemonteerd om het stuur gelegd.
Laatst gewijzigd door idutchman op 03 feb 2018, 20:44, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Het dashboard zelf kraakt helemaal niet en de kwaliteitsbeleving is verder hoog. Het zijn de deurrubbers die geluid geven. Overigens heb ik nog nooit in een Golf 7 gezeten.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Zet er maar een audi naast, kwaliteit interieur 10x beter
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
De deuren van een 1 serie zijn zwaarder en slaan beter dicht dan die van de X3.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Misschien niet onverstandig om aan te geven dat je de velg heel graag terug wil. Ik zie ze er voor aan om deze te archiveren bij het oud ijzer...idutchman schreef: ↑02 feb 2018, 22:32Vast wel. Maarja, de auto staat al bij de BMW dealer in de garage. Lastig om dat te zeggen dat je de velg zelf wel laat richten. Hoop gekneuter op toch wel goede service (gratis leenauto, verzorging van auto naar dealer). De oude velg wil ik gewoon terug en laat ik wellicht alsnog richten. Ik neem aan dat de dealer deze gewoon 'teruggeeft'?
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Oud ijzer boer AKA 1 van de monteurs die wel iets bij wil verdienen
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M140i - Opgehaald!
De auto is weer netjes in de garage geparkeerd en is weer perfect.
2 dagen terug heb ik nogmaals met BMW gebeld om te vragen wat de totale kosten zouden worden. Toen kreeg ik een absurd hoog bedrag te horen van 975 inc BTW (velg zelf is 375 exc BTW). Dat betekent dat er dus 430 exc BTW bijkomt aan uitlijnen/balanceren etc? Dacht het niet
Telefonisch heb ik een vrij verhitte discussie moeten voeren waarbij aangegeven is dat ik coulance verwacht gezien de problemen van de laatste maanden met de auto. Hieruit kon ik afleiden dat uitlijnen dus meer dan 300 euro exc BTW gaat kosten. Zodoende aangegeven dat ik dit elders laat doen. Toen kwamen we uit op 600+. Alsnog verzoek tot coulance gedaan. Gisteren teruggebeld en voor 484 inc BTW ( ) werd de velg gemonteerd (band had ik zelf al aangeleverd).
Vandaag auto opgehaald en direct naar de bekende zaak geweest voor uitlijnen en achteras controleren. Na dik een uur en slechts 6 tientjes was alles weer opgelost. Totaal kom ik dan voor iets meer dan 700 EU weg. Dat is inclusief velg, band en laten uitlijnen bij bandenboer.
Auto staat er week strak bij
2 dagen terug heb ik nogmaals met BMW gebeld om te vragen wat de totale kosten zouden worden. Toen kreeg ik een absurd hoog bedrag te horen van 975 inc BTW (velg zelf is 375 exc BTW). Dat betekent dat er dus 430 exc BTW bijkomt aan uitlijnen/balanceren etc? Dacht het niet
Telefonisch heb ik een vrij verhitte discussie moeten voeren waarbij aangegeven is dat ik coulance verwacht gezien de problemen van de laatste maanden met de auto. Hieruit kon ik afleiden dat uitlijnen dus meer dan 300 euro exc BTW gaat kosten. Zodoende aangegeven dat ik dit elders laat doen. Toen kwamen we uit op 600+. Alsnog verzoek tot coulance gedaan. Gisteren teruggebeld en voor 484 inc BTW ( ) werd de velg gemonteerd (band had ik zelf al aangeleverd).
Vandaag auto opgehaald en direct naar de bekende zaak geweest voor uitlijnen en achteras controleren. Na dik een uur en slechts 6 tientjes was alles weer opgelost. Totaal kom ik dan voor iets meer dan 700 EU weg. Dat is inclusief velg, band en laten uitlijnen bij bandenboer.
Auto staat er week strak bij
Laatst gewijzigd door idutchman op 08 feb 2018, 22:17, 3 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: BMW M140i - Opgehaald!
Had je het voor 60 tientjes niet beter kunnen laten doen bij de BMW dealer?idutchman schreef: ↑08 feb 2018, 20:22 De auto is weer netjes in de garage geparkeerd en is weer perfect.
2 dagen terug heb ik nogmaals met BMW gebeld om te vragen wat de totale kosten zouden worden. Toen kreeg ik een absurd bedrag te horen van 975 inc BTW (velg zelf is 375 exc BTW). Dat betekent dat er dus 430 exc BTW bijkomt aan uitlijnen/balanceren etc? Dacht het niet
Telefonisch een vrij verhitte discussie moeten voeren waarbij ik heb aangegeven dat ik coulance verwacht gezien de problemen van de laatste maanden met de auto. Hieruit geconcludeerd dat uitlijnen dus meer dan 300 euro exc BTW gaat kosten. Zodoende aangegeven dat ik dit elders laat doen. Toen kwamen we uit op 600+. Alsnog verzoek tot coulance gedaan. Gisteren teruggebeld en de voor 484 inc BTW werd de velg gemonteerd (band had ik zelf al aangeleverd).
Vandaag auto opgehaald en direct naar de bekende zaak geweest voor uitlijnen en achteras controleren. na dik een uur en slechts 60 tientjes was alles weer opgelost. Auto staat er week strak bij
Maar goed geregeld verder, mooi dat hij er weer mooi bij staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 157 gasten