Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
BMW Amsterdam is inderdaad onderdeel van BMW GmbH. Iedere dealer moet van BMW een x aantal wagens per jaar afnemen. Als zo'n wagen als demo is gebruikt en er een paar duizend km op staan mag de wagen de Premium Selection in. Zodoende kan de auto dan met flinke korting worden aangeboden.
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Übervette bak! Je (auto) carrière gaat als een speer!!! Geniet ervan!
Ik neem aan dat de dealer ook de bpm miet aftikken als die hem op kenteken zet. Dan kan de inkoop waarschijnlijk wel goedkoop zijn maar de afschrijving op de bpm is dan wel weer gigantisch. Lijkt me onmogelijk dat ze er iets op verdienen.
Ik neem aan dat de dealer ook de bpm miet aftikken als die hem op kenteken zet. Dan kan de inkoop waarschijnlijk wel goedkoop zijn maar de afschrijving op de bpm is dan wel weer gigantisch. Lijkt me onmogelijk dat ze er iets op verdienen.
-
Online
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Gebeurt ook vaak genoeg dat de importeur of de fabrikant nog een paar euro's bij legt om het verlies voor de dealer wat te beperken.
Maakt het ook uit iDutchman heeft er een kneiter dikke wagen aan
Maakt het ook uit iDutchman heeft er een kneiter dikke wagen aan
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Los van of je bij de buren mss een betere deal zou krijgen (ik betwijfel dat, want 50k is echt wel een forse afschrijving), hoe vet is het om zo'n auto te rijden/kopen.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
idutchman, je hebt jezelf natuurlijk wel erg verwend. What's next over 1-3 jaar
- Booooh
- Berichten: 3426
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Denk een Tesla dan ...
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Dank, Mark!mark323ti schreef: ↑20 jun 2019, 19:21 Übervette bak! Je (auto) carrière gaat als een speer!!! Geniet ervan!
Ik neem aan dat de dealer ook de bpm miet aftikken als die hem op kenteken zet. Dan kan de inkoop waarschijnlijk wel goedkoop zijn maar de afschrijving op de bpm is dan wel weer gigantisch. Lijkt me onmogelijk dat ze er iets op verdienen.
Nee, ik heb ook niet het idee dat de dealer hier wat op verdiend. Dit is puur afschrijven en zorgen dat het verlies niet te groot is bij zo'n demo auto. Zeker 1'tje als een M5. BMW Amsterdam heeft echt heel veel demo modellen die ze gebruiken voor 'the press' zoals influencers. Ze hebben van elk model (X4 M40, M850i cabrio, M4) wel een demo. Welke over een paar maanden voor veel, veel minder verkocht gaat worden.
Yes, mij hoor je niet klagen. Ik had de wagen anders nooit kunnen/willen kopen en dus rijden.
Yes! Tot snel
Ja, dit is natuurlijk wel zo. Ik raak totaal 'verpest' wat dat betreft. Ik zou niet weten waarom de M5 vervangen zou worden over 2-3 jaar. En inderdaad, MET WAT?
Het is nog steeds enigszins onwerkelijk dat ik er nu dagelijks inrijdt. Maar goed, het is zo.
Met dagelijks gebruik staat alles in efficient en comfort en dan is het een beschaafd ding. Maar zodra ik kans zie (tunnel bij A'dam Centraal, ahum), raam open en alles op Sport Plus. Wat een geweldenaar dan, slaat echt nergens op. Maar zo VERSLAVEND.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Dank, Mark!mark323ti schreef: ↑20 jun 2019, 19:21 Übervette bak! Je (auto) carrière gaat als een speer!!! Geniet ervan!
Ik neem aan dat de dealer ook de bpm miet aftikken als die hem op kenteken zet. Dan kan de inkoop waarschijnlijk wel goedkoop zijn maar de afschrijving op de bpm is dan wel weer gigantisch. Lijkt me onmogelijk dat ze er iets op verdienen.
Nee, ik heb ook niet het idee dat de dealer hier wat op verdiend. Dit is puur afschrijven en zorgen dat het verlies niet te groot is bij zo'n demo auto. Zeker 1'tje als een M5. BMW Amsterdam heeft echt heel veel demo modellen die ze gebruiken voor 'the press' zoals influencers. Ze hebben van elk model (X4 M40, M850i cabrio, M4) wel een demo. Welke over een paar maanden voor veel, veel minder verkocht gaat worden.
Yes, mij hoor je niet klagen. Ik had de wagen anders nooit kunnen/willen kopen en dus rijden.
Yes! Tot snel
Ja, dit is natuurlijk wel zo. Ik raak totaal 'verpest' wat dat betreft. Ik zou niet weten waarom de M5 vervangen zou worden over 2-3 jaar. En inderdaad, MET WAT?
Het is nog steeds enigszins onwerkelijk dat ik er nu dagelijks inrijdt. Maar goed, het is zo.
Met dagelijks gebruik staat alles in efficient en comfort en dan is het een beschaafd ding. Maar zodra ik kans zie (tunnel bij A'dam Centraal, ahum), raam open en alles op Sport Plus. Wat een geweldenaar dan, slaat echt nergens op. Maar zo VERSLAVEND.
Enig nadeel is dat de auto vaak nog niet warm is op dat moment, maar op de terugweg vaak wel (heb ik overdag ook al gereden).
Dit stel ik zo lang mogelijk uit (tegen de wens van mijn hartsvriendin Halsema in).
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Je zou bijna medelijden krijgen met BMW A’dam
Schitterende auto. Geniet er van !!!
Gezien de te verwachten afschrijving aan mij niet besteed. Reken maar op €4K per maand voor de komende 12 maanden.
Schitterende auto. Geniet er van !!!
Gezien de te verwachten afschrijving aan mij niet besteed. Reken maar op €4K per maand voor de komende 12 maanden.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ga ik zeker doen! Ja, afschrijving ontkom je niet in. Maar de grootste klapper is geweest (afschrijving van € per maand ratio, want 55k in 8 maanden).m3e30_chris schreef: ↑21 jun 2019, 10:36 Je zou bijna medelijden krijgen met BMW A’dam
Schitterende auto. Geniet er van !!!
Gezien de te verwachten afschrijving aan mij niet besteed. Reken maar op €4K per maand voor de komende 12 maanden.
Grofweg gezegd levert een M5 van 2015 (4 jaar) zo'n 60.000 EUR op:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
Dat zou betekenen dat mijn M5 Competition dus 140- 60 = 80 extra afschrijft in de resterende 3,25 jaar. Oftewel, 25.000 EUR per jaar.
Dit is ruwe schatting, maar vrij realistisch op de lange termijn.
Ik koop overigens geen auto omdat dit nou een financieel slimme beslissing is. Dus kan me daar niet druk om maken.
Genieten met dat ding
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Wat betreft verbruik, ik ga al voor de 4e keer tanken sinds ik de auto bezit (+/- 66L, 118 EUR, 1,75 EU 98).
En dat is nou niet omdat ik zo mega veel KM rijd
En dat is nou niet omdat ik zo mega veel KM rijd
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
prachtige auto. ik kom ook uit Amsterdam, heb je nog niet zien rijden. Wellicht komen we elkaar tegen.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
champagner quarz 340i met cohibabraun leer. zullen er niet veel van zijn schat ik zo in.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Is alleen lastig om dat leder te herkennen als je elkaar tegenkomt op de snelweg
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 21 jul 2014, 00:19
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Mooi ding, vermoed idd 1 van de laatste 340i's op kenteken. Enjoy!Hn500001 schreef: ↑21 jun 2019, 18:37 Ja hoor zie bij evenvoorstellem
viewtopic.php?f=2&t=30529&start=325
- duderuud
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 20:39
- Auto: BMW M140i
- Locatie: Gld
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Van een M140i naar een M5C, leuke upgrade Gefeliciteerd man, prachtbak!
Had je M140i geen LSD? Daar heb ik wel interesse in
Had je M140i geen LSD? Daar heb ik wel interesse in
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
- duderuud
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 20:39
- Auto: BMW M140i
- Locatie: Gld
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ja, nog dagelijks een glimlach op mijn gezicht
Af en toe last van krakende rubbers maar AH allesreiniger schijnt te helpen. Stoor me er niet zo aan verder.
Alleen een lsd en een Bilstein B12 kit staan nog op de wishlist...
Mocht je nog leuke foto's of filmpjes hebben van de M5...kom maar op!
Af en toe last van krakende rubbers maar AH allesreiniger schijnt te helpen. Stoor me er niet zo aan verder.
Alleen een lsd en een Bilstein B12 kit staan nog op de wishlist...
Mocht je nog leuke foto's of filmpjes hebben van de M5...kom maar op!
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Leuk zo'n onderonsje, maar wie is 'duderuud'?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Welkom Ruud!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ok, vandaag even uitgebreid kunnen rijden met de BMW M5 Competition van iDutchman. Was supergaaf en supergezellig en merk dat ik de rit nog steeds niet helemaal los kan laten. Zo onder de indruk ben ik van de auto. Ik ga later nog wel een keer een volledige review schrijven, maar hier alvast mijn eerste gedachten op papier. Soort van rouwverwerking dat ik de verkeerde BMW sleutels nu in mijn broekzak heb zitten .
Ik begin bij het begin. De eerste indruk. Niet het opgeklopte spierballenvertoon van de BMW M3 maar wel genoeg stance om de nekken te doen draaien. Ingetogen is niet het juiste woord, maar de extra spierballen zijn op zo'n manier op de auto gezet dat het nooit fout of over de top is. Maar iedereen ziet wel dat dit niet zomaar een gewone 5-serie is. Het is eigenlijk precies goed en de Competition velgen en zwarte accenten maken het geheel helemaal af. 9 uit 10 wat mij betreft. Alleen de achterkant van de 5-serie vind ik niet geweldig mooi.
Dan het interieur. De rode M1 en M2 knopjes op het stuur vallen op net als de specifieke M5 stoelen. Of de rode startknop en het M-specifieke pookje. Altijd even wennen om die te gebruiken maar alles went . Verder gewoon superfraai en met een alcantara dakhemel, leder dashboard en keramische accenten ook net even fraaier dan de gemiddelde 520d op het bedrijventerrein. Zitpositie top. Stuur kan waanzinnig ver naar je toe en de stoel is veelvuldig verstelbaar. Leuk trouwens dat als je het knopje voor de stoelverstelling aanraakt de specifieke plaats toont op het scherm. Zo kun je precies zien waar je mee bezig bent. Ook fijn zijn de digitale tellers. Dit zijn nog niet de ellendige halfbakken tellers uit de nieuwe generatie BMW's. Die gaan ze medio 2020 wel plaatsen in de M5. Opgepast dus.Leuk ook dat je in de HUD ook een sportversie kunt tonen.
We hadden afgesproken bij de Aral op de A57 bij Goch en dus de Autobahn op. De olie is nog warm dus we kunnen meteen. Ik bedwing me nog even, want ik wil eerst nog even genieten van het voorspel. Dus ram ik bij 80 km/h de versnellingsbak manueel in 6 en kijk ik eens wat er gebeurt. Er moet even druk opgebouwd worden en daarna gaat het meteen al heel beschaafd los. Met de nadruk op beschaafd want het vermogen wordt prachtig opgebouwd. En rap dat ie is. Ik zit zo voorbij de 200 km/h en dan begint de beer pas echt los te komen. En zonder moeite loopt de auto door naar 300 km/h. Bizar hoe makkelijk dit gaat en bizar hoe rap dit gaat. De wegligging is absoluut foutloos. Snaarstrak maar zeker niet te stug geveerd. Zelfs met de dempers in sportplus is het te doen, maar ik zet de dempers liever op comfortstand. Ik heb ergens in een review (volgens mij Autoblog) gelezen dat de Competition echt heel stug is maar dat heb ik vandaag niet gemerkt. Ja, het is geen zwevend tapijt maar als daily echt prima te doen. Ook op de soms ruwe Duitse betonplaten is er niets wat de auto uit balans brengt.
Ik ben inmiddels warm en trap vanaf 80 km/h vol door. Wat cijfers via de Dragy. 80-120 in 2.1 seconden (wtf!!!) en 100 - 200 in 7.6 seconden. Waanzinnig. Ik heb er geen ander woord voor. Je maakt zo makkelijk tempo. Ook bij 250 voel je nog een vuist in je rug als je gasgeeft. Maar altijd met maximale controle. De stabiliteit is waanzinnig. Het geluid? Het is niet het brute gehamer van de AMG's maar het is wel heel erg gaaf. Zeker met de uitlaat in sport+ hoor je daar ook lekker gebulder. Bij rustig rijden hoor je keiharde knallen uit de uitlaat. Ook heel erg gaaf maar gelukkig kun je ze ook uitzetten als je geen aandacht wilt. Over aandacht gesproken. Die krijg je in deze auto gegarandeerd.
We testen ook nog even de remmen uit op hoge snelheid. Stalen remmen maar bruut genoeg om de M5 met geweld af te remmen. De auto was wel een tikje onrustig de eerste keer maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik net iets teveel druk op het stuurwiel gaf. Bij een tweede rempoging was de stabiliteit voortreffelijk. Blame the driver in dit geval. Foutloos is de automatische versnellingsbak die qua niveau aanschuurt tegen de PDK. Die laatste schakelt misschien nog wat rapper maar het zit dicht bij elkaar. En ook de bak uit de M5 schakelt rap, altijd op het juiste moment en zonder twijfelen. Wel mis ik een klein beetje de keiharde klappen die je vroeger kon instellen. Die waren in de bruutste stand nu eigenlijk nauwelijks aanwezig.
We draaien ook nog even de Landstrassen op. Ik laat de 2WD mode (met ESP uit) even voor wat het is. Ik heb geen zin om deze prachtige M5 tegen een boom te krullen en ik mis ook de skills. Ik rijd in de sport+mode (4WD) met alles op scherp. Dat is al waanzinnig. Als je wat tempo maakt verdwijnt er plots 500 kg. De M5 stuurt precies en scherp (in sportstand imo nog iets fijner dan sport+) en je hebt heel veel tractie. De grenzen van deze auto liggen bizar ver weg. Zo ver weg dat je deze op de openbare weg nauwelijks gaat halen. Ik heb ze in ieder geval niet gehaald. Ik had vooral ongeloof. Hoe kan een zo zware auto zo rap en zo gecontroleerd tempo maken. Niet intimiderend maar wel een auto die heerlijk stuurt en rijdt. Voor iemand als mijzelf echt de perfecte auto. Ik kan lekker tempo maken zonder de angst dat ik doodga. Wat met 625 pk niet automatisch het geval is. En voor diegenen die wel de skills hebben om op het randje te rijden, die kunnen de 2WD stand aanzetten en alsnog losgaan. Het Jekyll & Hyde karakter is indrukwekkend.
Rijd je daarna weer een dorpje in dan zet je de systeempjes op comfort en is het een soepele en rustige cruiser. Dan schakelt de automaat bij 1.500 toeren door naar de volgende versnelling. Met 1 druk op de knop selecteer je sport+ en laat je de hooligan weer los. De auto levert altijd wat je wilt, wanneer je wilt en hoe je het wilt. En het voordeel is dat 3 anderen er van mee kunnen genieten want de auto is gewoon een vierzitter met meer dan genoeg ruimte voor je onderdanen.
Zijn er punten die beter kunnen? Ik denk het niet. Hooguit futiliteiten. De aanschafprijs bijvoorbeeld. Als je er eentje nieuw koopt ben je best wat centjes kwijt. Maar het is te verantwoorden omdat je een fantastische auto koopt. Zelfs met de forse som BPM erop. Het brandstofverbruik idem. Ja, hij zuipt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat je die heerlijke V8 aan het werk zet. En nee, je kunt geen open dak bestellen omdat het dak van carbon is gemaakt. Ach, als dat alles is. Ja, dat is alles.
Ik ben verliefd. Echt oprecht verliefd op deze auto. En dus sluiten we af met een paar laatste sprintjes op de Autobahn en ben ik nog meer onder de indruk van de performance. Ongekend. Het went niet. Zo snel. Zo makkelijk. Zo leuk! Het wordt pijnlijk als ik in mijn M140i stap. Een bloedsnelle auto maar na de M5 competition een koude douche. Ik mis voor het eerst (en wrsnl voor het laatst) vermogen. Niet alleen omdat de M5 makkelijk van me wegrijdt maar ook omdat het vermogen uit de M5 zo snel went. Zo makkelijk rijd je hard in de M5. Wat een auto! Jezus. Ik denk echt dat ik vanavond lastig in slaap kan vallen.
Ik begin bij het begin. De eerste indruk. Niet het opgeklopte spierballenvertoon van de BMW M3 maar wel genoeg stance om de nekken te doen draaien. Ingetogen is niet het juiste woord, maar de extra spierballen zijn op zo'n manier op de auto gezet dat het nooit fout of over de top is. Maar iedereen ziet wel dat dit niet zomaar een gewone 5-serie is. Het is eigenlijk precies goed en de Competition velgen en zwarte accenten maken het geheel helemaal af. 9 uit 10 wat mij betreft. Alleen de achterkant van de 5-serie vind ik niet geweldig mooi.
Dan het interieur. De rode M1 en M2 knopjes op het stuur vallen op net als de specifieke M5 stoelen. Of de rode startknop en het M-specifieke pookje. Altijd even wennen om die te gebruiken maar alles went . Verder gewoon superfraai en met een alcantara dakhemel, leder dashboard en keramische accenten ook net even fraaier dan de gemiddelde 520d op het bedrijventerrein. Zitpositie top. Stuur kan waanzinnig ver naar je toe en de stoel is veelvuldig verstelbaar. Leuk trouwens dat als je het knopje voor de stoelverstelling aanraakt de specifieke plaats toont op het scherm. Zo kun je precies zien waar je mee bezig bent. Ook fijn zijn de digitale tellers. Dit zijn nog niet de ellendige halfbakken tellers uit de nieuwe generatie BMW's. Die gaan ze medio 2020 wel plaatsen in de M5. Opgepast dus.Leuk ook dat je in de HUD ook een sportversie kunt tonen.
We hadden afgesproken bij de Aral op de A57 bij Goch en dus de Autobahn op. De olie is nog warm dus we kunnen meteen. Ik bedwing me nog even, want ik wil eerst nog even genieten van het voorspel. Dus ram ik bij 80 km/h de versnellingsbak manueel in 6 en kijk ik eens wat er gebeurt. Er moet even druk opgebouwd worden en daarna gaat het meteen al heel beschaafd los. Met de nadruk op beschaafd want het vermogen wordt prachtig opgebouwd. En rap dat ie is. Ik zit zo voorbij de 200 km/h en dan begint de beer pas echt los te komen. En zonder moeite loopt de auto door naar 300 km/h. Bizar hoe makkelijk dit gaat en bizar hoe rap dit gaat. De wegligging is absoluut foutloos. Snaarstrak maar zeker niet te stug geveerd. Zelfs met de dempers in sportplus is het te doen, maar ik zet de dempers liever op comfortstand. Ik heb ergens in een review (volgens mij Autoblog) gelezen dat de Competition echt heel stug is maar dat heb ik vandaag niet gemerkt. Ja, het is geen zwevend tapijt maar als daily echt prima te doen. Ook op de soms ruwe Duitse betonplaten is er niets wat de auto uit balans brengt.
Ik ben inmiddels warm en trap vanaf 80 km/h vol door. Wat cijfers via de Dragy. 80-120 in 2.1 seconden (wtf!!!) en 100 - 200 in 7.6 seconden. Waanzinnig. Ik heb er geen ander woord voor. Je maakt zo makkelijk tempo. Ook bij 250 voel je nog een vuist in je rug als je gasgeeft. Maar altijd met maximale controle. De stabiliteit is waanzinnig. Het geluid? Het is niet het brute gehamer van de AMG's maar het is wel heel erg gaaf. Zeker met de uitlaat in sport+ hoor je daar ook lekker gebulder. Bij rustig rijden hoor je keiharde knallen uit de uitlaat. Ook heel erg gaaf maar gelukkig kun je ze ook uitzetten als je geen aandacht wilt. Over aandacht gesproken. Die krijg je in deze auto gegarandeerd.
We testen ook nog even de remmen uit op hoge snelheid. Stalen remmen maar bruut genoeg om de M5 met geweld af te remmen. De auto was wel een tikje onrustig de eerste keer maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik net iets teveel druk op het stuurwiel gaf. Bij een tweede rempoging was de stabiliteit voortreffelijk. Blame the driver in dit geval. Foutloos is de automatische versnellingsbak die qua niveau aanschuurt tegen de PDK. Die laatste schakelt misschien nog wat rapper maar het zit dicht bij elkaar. En ook de bak uit de M5 schakelt rap, altijd op het juiste moment en zonder twijfelen. Wel mis ik een klein beetje de keiharde klappen die je vroeger kon instellen. Die waren in de bruutste stand nu eigenlijk nauwelijks aanwezig.
We draaien ook nog even de Landstrassen op. Ik laat de 2WD mode (met ESP uit) even voor wat het is. Ik heb geen zin om deze prachtige M5 tegen een boom te krullen en ik mis ook de skills. Ik rijd in de sport+mode (4WD) met alles op scherp. Dat is al waanzinnig. Als je wat tempo maakt verdwijnt er plots 500 kg. De M5 stuurt precies en scherp (in sportstand imo nog iets fijner dan sport+) en je hebt heel veel tractie. De grenzen van deze auto liggen bizar ver weg. Zo ver weg dat je deze op de openbare weg nauwelijks gaat halen. Ik heb ze in ieder geval niet gehaald. Ik had vooral ongeloof. Hoe kan een zo zware auto zo rap en zo gecontroleerd tempo maken. Niet intimiderend maar wel een auto die heerlijk stuurt en rijdt. Voor iemand als mijzelf echt de perfecte auto. Ik kan lekker tempo maken zonder de angst dat ik doodga. Wat met 625 pk niet automatisch het geval is. En voor diegenen die wel de skills hebben om op het randje te rijden, die kunnen de 2WD stand aanzetten en alsnog losgaan. Het Jekyll & Hyde karakter is indrukwekkend.
Rijd je daarna weer een dorpje in dan zet je de systeempjes op comfort en is het een soepele en rustige cruiser. Dan schakelt de automaat bij 1.500 toeren door naar de volgende versnelling. Met 1 druk op de knop selecteer je sport+ en laat je de hooligan weer los. De auto levert altijd wat je wilt, wanneer je wilt en hoe je het wilt. En het voordeel is dat 3 anderen er van mee kunnen genieten want de auto is gewoon een vierzitter met meer dan genoeg ruimte voor je onderdanen.
Zijn er punten die beter kunnen? Ik denk het niet. Hooguit futiliteiten. De aanschafprijs bijvoorbeeld. Als je er eentje nieuw koopt ben je best wat centjes kwijt. Maar het is te verantwoorden omdat je een fantastische auto koopt. Zelfs met de forse som BPM erop. Het brandstofverbruik idem. Ja, hij zuipt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat je die heerlijke V8 aan het werk zet. En nee, je kunt geen open dak bestellen omdat het dak van carbon is gemaakt. Ach, als dat alles is. Ja, dat is alles.
Ik ben verliefd. Echt oprecht verliefd op deze auto. En dus sluiten we af met een paar laatste sprintjes op de Autobahn en ben ik nog meer onder de indruk van de performance. Ongekend. Het went niet. Zo snel. Zo makkelijk. Zo leuk! Het wordt pijnlijk als ik in mijn M140i stap. Een bloedsnelle auto maar na de M5 competition een koude douche. Ik mis voor het eerst (en wrsnl voor het laatst) vermogen. Niet alleen omdat de M5 makkelijk van me wegrijdt maar ook omdat het vermogen uit de M5 zo snel went. Zo makkelijk rijd je hard in de M5. Wat een auto! Jezus. Ik denk echt dat ik vanavond lastig in slaap kan vallen.
Laatst gewijzigd door sitechris op 21 jul 2019, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Toffe ervaring en zeker leuk geschreven!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, erwin20vt, Marc Sierra, MJW, nickdoesburg, Nivek en 238 gasten