Ha, deze kwam op m'n pad zullen we maar zeggen.
Porsche 911 C2S (991.2) p.49 & Tesla Model 3 Performance - iDutchman
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Wat een bak!! Gefeliciteerd en veel plezier ermee
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ha, deze kwam op m'n pad zullen we maar zeggen.
Klopt! De 2013 Megane was voor de 114i. Leuk dat je dat weet!
Ik woon midden in Amsterdam (vlak naast de Marnixstraat). Echter huur ik een parkeervak (3x5=15m2) in een private parkeergarage (van enkele woningen waarbij de eigenaar waarvan ik huur geen auto heeft). Dat gaat inmiddels al ruim 2 jaar perfect. Hierdoor staat de auto altijd droog en nooit langs de weg (dus geen fiets ellende). Uiteraard heb ik een parkeervergunning voor de buurt, dus kan er ook 'gratis' staan.
Bij het werk staat de auto ook op een private plek en geldt hetzelfde verhaal (echter dan onder een carport).
Oh, en als Gemeente Amsterdam begint over 2030 100% elektrisch binnen de stadsgrenzen, dan werkt dat bij mij averechts.
Vol gas (letterlijk) ertegenin en zo lang mogelijk nu het nog- enigszins - kan zonder de social outlaw van de buurt te worden. Tussen alle groene gekkies
Disclaimer: Niks tegen elektrisch rijden, echter stel ik het liefst nog uit voor de daily driver.
-
Online
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Oh ja das waar van die parkeerplek. 3x5 meter heb je nu dan ook echt wel nodig
Weet nog dat je in je Megane een Galaxy tab ofzo ingebouwd had ipv het orginele navi scherm.
Weet nog dat je in je Megane een Galaxy tab ofzo ingebouwd had ipv het orginele navi scherm.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Die 114i was toch ook grotendeels overgespoten?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Klopt. Daar heb ik toen echt veel geld ingepompt als liefhebber. Had de auto grotendeels laten overspuiten (vorige eigenaar was onzuinig) en daarna in de glascoating gezet. Al die moeite voor een 114i. Was wel een 1.6L 4 cyl die bij dat PFL model in de 114,116,118 werd gebruikt.
Kortom, met een chipkuur heb ik 1,5 jaar rondgereden met 200PK (ipv de 104PK in de 114i).
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Gefeliciteerd! Een kolos van een auto! In de rechte lijn een zeer serieuze wagen.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Het is inderdaad en enorme en zware kar, maar zelfs in 4WD Sport(zie 'm tegensturen!) is het toch een zeer en zeer snel en vermakelijk apparaat op de Nordschleife blijkbaar:)
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Vriend mij heeft er laatst ook na gekeken nadat hij zijn M4C heeft verkocht. Proefrit en alles, maar heeft het toch niet gedaan. De M4 was die na een jaar al zat (het is niet zijn daily namelijk en vond de auto niet bijzonder genoeg) en hij was bang dat de M5C hem ook te snel zou vervelen.
Gaat nu kijken voor wat sportievers.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Een 992 of Cayman dan maar?:)
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 13:29
- Auto: 911 - Elise S2 111S - 323CI
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Leuk om je lezen Stefan dat je een M5 hebt gekocht! Prachtige uitvoering zo en vind de kleur echt wel wat hebben. Ik vond je M140i al erg gaaf en met name het geluid erg indrukwekkend (via MVM hadden we al eens contact, remember, van Diemenstraat?).
Deze week een proefritje met een M135i gemaakt en qua stuurgevoel is hij mij alleen echt heel erg tegengevallen en twijfel nu wat te doen. Ik blijf de elektronische stuurbekrachtiging maar niets vinden. Mijn broers M550d stuurt echter wel heel anders merkte ik ondanks dat deze ook een elektronische stuurbekrachtiging heeft. Tijdens de proefrit kon ik niet echt voluit gaan aangezien de eigenaar er naast zat. Sport + modus hielp niet. Weet jij zo wat het geweest kan zijn?
Coen
Deze week een proefritje met een M135i gemaakt en qua stuurgevoel is hij mij alleen echt heel erg tegengevallen en twijfel nu wat te doen. Ik blijf de elektronische stuurbekrachtiging maar niets vinden. Mijn broers M550d stuurt echter wel heel anders merkte ik ondanks dat deze ook een elektronische stuurbekrachtiging heeft. Tijdens de proefrit kon ik niet echt voluit gaan aangezien de eigenaar er naast zat. Sport + modus hielp niet. Weet jij zo wat het geweest kan zijn?
Coen
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ha, Coen! Of course, Cars & Watches. Right?CK schreef: ↑06 jun 2019, 17:04 Leuk om je lezen Stefan dat je een M5 hebt gekocht! Prachtige uitvoering zo en vind de kleur echt wel wat hebben. Ik vond je M140i al erg gaaf en met name het geluid erg indrukwekkend (via MVM hadden we al eens contact, remember, van Diemenstraat?).
Deze week een proefritje met een M135i gemaakt en qua stuurgevoel is hij mij alleen echt heel erg tegengevallen en twijfel nu wat te doen. Ik blijf de elektronische stuurbekrachtiging maar niets vinden. Mijn broers M550d stuurt echter wel heel anders merkte ik ondanks dat deze ook een elektronische stuurbekrachtiging heeft. Tijdens de proefrit kon ik niet echt voluit gaan aangezien de eigenaar er naast zat. Sport + modus hielp niet. Weet jij zo wat het geweest kan zijn?
Coen
Inmiddels is MVM verhuisd naar een nieuw kantoor (dat wist je al) maar ook mét vernieuwde website (weet niet of je dat had meegemaakt? Ik hoop dat die vriend van je nog happy is met de MBA 2018! Wij hadden inderdaad - in de regen - wat asociale M140 revs gedaan bij jou op locatie, dat weet ik zeker nog haha
Wat betreft besturing van de M135i, ik denk dat dit wel klopt. De elektronische stuurbekrachtiging staat meer mensen op dit forum tegen die een M135i/M140i bezitten. Alsnog een geweldige auto! Ik zou zelf vooral checken of de auto niet de krakende deuren heeft en dat soort zaken. Stuurgevoel kan je weinig aan veranderen. Het sturen wordt wel aanzienlijk zwaarder zodra van Comfort -> Sport, maar naar Sport+ maakt dan verder geen verschil.
Laatst gewijzigd door idutchman op 06 jun 2019, 17:27, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Robin schreef: ↑06 jun 2019, 16:33 https://www.motor1.com/news/349369/bmw- ... no-tested/
625pk maar dan aan de wielen....
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 08 dec 2011, 13:29
- Auto: 911 - Elise S2 111S - 323CI
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ik zie dat het mij 7,5 jaar heeft gekost om m'n eerste post hier te doen en nu al de tweede in twee dagen
Juist!
Dat zei je toen, eindelijk je woning weer terug. Wel zo prettig Ja hij is zeker happy met z'n MBA! Mooi ding ook. Website had ik nog niet gecheckt, dan wil ik straks weer een nieuweidutchman schreef: ↑06 jun 2019, 17:12Inmiddels is MVM verhuisd naar een nieuw kantoor (dat wist je al) maar ook mét vernieuwde website (weet niet of je dat had meegemaakt? Ik hoop dat die vriend van je nog happy is met de MBA 2018! Wij hadden inderdaad - in de regen - wat asociale M140 revs gedaan bij jou op locatie, dat weet ik zeker nog haha
Misschien moet ik mij er maar gewoon overheen zetten en tot aanschaf overgaan al twijfel ik nog een beetje over een M235i. Net als jou had ik een aantal jaren terug ook een 114i maar voor mijn gevoel stuurde deze toch heel anders. Ik heb overigens ook nog zo'n Mégane gehad als jij maar dan de coupé versie. Als dat beloofd dat ik straks ook een M5 Competition ga rijden dan zijn de vooruitzichten rooskleurigidutchman schreef: ↑06 jun 2019, 17:12 Wat betreft besturing van de M135i, ik denk dat dit wel klopt. De elektronische stuurbekrachtiging staat meer mensen op dit forum tegen die een M135i/M140i bezitten. Alsnog een geweldige auto! Ik zou zelf vooral checken of de auto niet de krakende deuren heeft en dat soort zaken. Stuurgevoel kan je weinig aan veranderen. Het sturen wordt wel aanzienlijk zwaarder zodra van Comfort -> Sport, maar naar Sport+ maakt dan verder geen verschil.
- Rivanov
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
- Contacteer:
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Opgehaald? Waar blijven de foto’s??
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Ik bied me aan om de foto's te maken
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Mannen.
De M5C heb ik - vanmiddag - om 13.00 uiteindelijk opgehaald. Helaas daarna direct terug naar werk en weinig tijd mee gehad. Wat gereden en 1 ding valt direct op: Dit is een machtig apparaat.
De auto lijkt wel schitzofreen. Letterlijk 2 totaal verschillende gezichten. Ik heb nog nooit in een auto gereden waarbij het verschil tussen de verschillende rijmodi zo extreem is.
Alles in efficiency en comfort en sportuitlaat uit, dan is de auto eigenlijk heel tam en beschaafd. Ja, je hoort die V8 roffel op de achtergrond, maar ook die is (zeker met ramen dicht) op de achtergrond. Maar in Sport Plus is echt een monster. De auto ploft ook keihard (GUN SHOTS) soms bij terugschakelen of gas los laten. Dit is alleen sporadisch en onvoorspelbaar. Lijkt wel hondsdol.
Dit weekend heb ik vrij en ga ik echt de auto leren kennen. Voor nu wat foto's die ik heb geschoten.
Ik heb nu vrijwel geen beeldmateriaal. Enkel dit vluchtig geschoten filmpje van het 'doek eraf'. Wordt gespiegeld weergegeven, maar goed. Gaat om het idee:
De M5C past in ieder geval net in m'n eigen parkeervak thuis. Grote wagen!
De stoelen zijn geweldig:
De sleutel is bijzonder:
Meer content volgt wanneer er meer tijd is. Dit is een 'first impression'.
De M5C heb ik - vanmiddag - om 13.00 uiteindelijk opgehaald. Helaas daarna direct terug naar werk en weinig tijd mee gehad. Wat gereden en 1 ding valt direct op: Dit is een machtig apparaat.
De auto lijkt wel schitzofreen. Letterlijk 2 totaal verschillende gezichten. Ik heb nog nooit in een auto gereden waarbij het verschil tussen de verschillende rijmodi zo extreem is.
Alles in efficiency en comfort en sportuitlaat uit, dan is de auto eigenlijk heel tam en beschaafd. Ja, je hoort die V8 roffel op de achtergrond, maar ook die is (zeker met ramen dicht) op de achtergrond. Maar in Sport Plus is echt een monster. De auto ploft ook keihard (GUN SHOTS) soms bij terugschakelen of gas los laten. Dit is alleen sporadisch en onvoorspelbaar. Lijkt wel hondsdol.
Dit weekend heb ik vrij en ga ik echt de auto leren kennen. Voor nu wat foto's die ik heb geschoten.
Ik heb nu vrijwel geen beeldmateriaal. Enkel dit vluchtig geschoten filmpje van het 'doek eraf'. Wordt gespiegeld weergegeven, maar goed. Gaat om het idee:
De M5C past in ieder geval net in m'n eigen parkeervak thuis. Grote wagen!
De stoelen zijn geweldig:
De sleutel is bijzonder:
Meer content volgt wanneer er meer tijd is. Dit is een 'first impression'.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Oh, en voor de geïnteresseerden. Dit was een demo van BMW Amsterdam/Den Haag. Dat betekent dat deze auto ook 1-2 keer is gebruikt voor auto 'journalisten'. In dit geval Sem Meijer. Niet bepaald een video vol kennis, maar leuk nonetheless.
Deze video is letterlijk van mijn M5C:
https://www.youtube.com/watch?v=7lzYgLw07RI
Deze video is letterlijk van mijn M5C:
https://www.youtube.com/watch?v=7lzYgLw07RI
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Wat een brute bak, echt wow! Veel plezier komend weekend
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Mooie kar, kwa uiterlijk veel beter dan de F10. Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW M5 Competition (p.21) - iDutchman
Geweldig hoor, veel plezier ermee!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Peter-Paul, smiley en 125 gasten