Martijn’s autodraadje >
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mijn auto topic
Fabrikanten die alle autos testen die nog moeten uitkomen. Veel BMW, Mercedes-AMG, Hyundai, en vaak nog exclusieve merken a la Bugatti met de Chiron.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Das idd ook gaaf! Wel eens zon dag gezien ook
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mijn auto topic
Had dus toch de moeite geweest. Helaas
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Mijn auto topic
Dag Martijn,Martijn_bmw schreef: ↑17 aug 2018, 18:40 Vanmiddag weer even naar de nurburgring gereden voor nog een weekeindje benzine en verbrand rubber snuiven
Tijdje opgereden met een Audi SQ3 vanaf lage snelheid liep ie iets weg maar op hogere snelheid waar zon hoog gebouw serieus last krijgt van de luchtweerstand kon ik mooi aanhaken, was een leuk ritje
Dit weekeind is de VLN endurance race op het grote circuit van de ring:
Nog een plaatje van de 320i bij het huisje:
Denk te weten waar de foto van je auto is genomen.
Is dat soms bij een klein pensioen met 4 kamers in een klein uitgestorven dorp ca. 5 km van de ring.
Zo ja, geef dan svp Naw hiervan door, want ben er een keer geweest en heel tevreden.
Eenvoudig, goedkoop, sober en bovendien heel hartelijke alleenstaande waardin (met oudere zoon)
Theo
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
https://abnb.me/QB5TE2M3tP
Deze is het, inderdaad een fijn appartement.
Aanrader zo’n dagje VLN echt heel veel en gave auto’s op de baan!
Deze is het, inderdaad een fijn appartement.
Aanrader zo’n dagje VLN echt heel veel en gave auto’s op de baan!
Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 18 aug 2018, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Mijn auto topic
I found this offer at mobile.de:
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios
BMW Z3 Coupe 2.8 sehr originell und schon
First Registration: 07/1999
Mileage: 254,760 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 13.750
Dit misschien iets als hobby auto?
https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios
BMW Z3 Coupe 2.8 sehr originell und schon
First Registration: 07/1999
Mileage: 254,760 km
Fuel Type: Petrol
Price: € 13.750
Dit misschien iets als hobby auto?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Ja daar kijk ik zeker naar of een e30 of een compact 6 cilinder
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Mijn auto topic
Koop een z3!
Aangezien jij ook ooit begonnen bent met e30's, het rijd een beetje als een e30 ( achteras is gebaseerd op een e30 )
Maar dan wel met een direct stuurhuis van L / R e30 4.5 slagen, e36 3.5 slagen, Z3 2.7 slagen.
Stuurt gewoon als een moderne auto, maar het voelt wel leuk en speels.
Ze zijn vrij duur maar ook waardevast.
Als je niet overtuigd bent kom maar een keer een bakje koffie drinken en een rondje sturen
Het grootste voordeel is dat de Z3's amper roesten, buiten alle schroefbare delen waar wel roest op zat, zag de carrosserie er bij mijn Z3 super netjes uit!
Dat is bij de meeste BMW, van +/-20jaar oud wel anders.
Een compact wil graag rotten, voornamelijk de wielkastranden en dorpels.
Aangezien jij ook ooit begonnen bent met e30's, het rijd een beetje als een e30 ( achteras is gebaseerd op een e30 )
Maar dan wel met een direct stuurhuis van L / R e30 4.5 slagen, e36 3.5 slagen, Z3 2.7 slagen.
Stuurt gewoon als een moderne auto, maar het voelt wel leuk en speels.
Ze zijn vrij duur maar ook waardevast.
Als je niet overtuigd bent kom maar een keer een bakje koffie drinken en een rondje sturen
Het grootste voordeel is dat de Z3's amper roesten, buiten alle schroefbare delen waar wel roest op zat, zag de carrosserie er bij mijn Z3 super netjes uit!
Dat is bij de meeste BMW, van +/-20jaar oud wel anders.
Een compact wil graag rotten, voornamelijk de wielkastranden en dorpels.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Mijn auto topic
Omdat ik nu in de BR-mood ben zeg ik het toch maar.
Hoewel het toen en ook nu niets bij draagt.
Toen je bezig was met je motortuning had ik toen ook al bij BR Performance gekeken wat die voor je zou kunnen betekenen.
Maar viel tegen.
Belooft dezelfde dyno cijfers wat je nu hebt.
Heeft wellicht te maken met je 170 pk ECE vermogen. Wat dat betekent weet ik niet.
Jammer dat uit de gewone 184 pk wel zoveel meer te halen is.
Blijft echter dat ik ook tevreden zou zijn als ik je auto zou hebben.
Die 220 pk en het koppel zijn ook ruimschoots meer dan de 184 pk van de gewone 320i.
Lekker doorrijden.
Want blijft mooie auto.
Helemaal met die upgrade velgen.
Theo
Hoewel het toen en ook nu niets bij draagt.
Toen je bezig was met je motortuning had ik toen ook al bij BR Performance gekeken wat die voor je zou kunnen betekenen.
Maar viel tegen.
Belooft dezelfde dyno cijfers wat je nu hebt.
Heeft wellicht te maken met je 170 pk ECE vermogen. Wat dat betekent weet ik niet.
Jammer dat uit de gewone 184 pk wel zoveel meer te halen is.
Blijft echter dat ik ook tevreden zou zijn als ik je auto zou hebben.
Die 220 pk en het koppel zijn ook ruimschoots meer dan de 184 pk van de gewone 320i.
Lekker doorrijden.
Want blijft mooie auto.
Helemaal met die upgrade velgen.
Theo
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Thnx Theo!
De 184pk versie is een stuk minder betrouwbaar, veel problemen met kettingen en injectoren vandaar de keuze voor de 170Pk versie. (N20 vs N13 motorblok)
Ik loop nog wel met de gedachte een downpipe met 200cell kat te monteren, scheelt nog een kleine 20PK extra en betere / snellere gasresponse.
Tnnx Jan-Willem, Z3 heb ik idd ook naar gekeken maar die zijn erg duur (geworden?) voor hetzelfde geld koop je een Z4 die heb ik dan liever. Mijn pa heeft heel wat jaar een Z4 3.0si gehad waar ik ook veel kilometers mee heb gemaakt, erg leuke auto was dat
De 184pk versie is een stuk minder betrouwbaar, veel problemen met kettingen en injectoren vandaar de keuze voor de 170Pk versie. (N20 vs N13 motorblok)
Ik loop nog wel met de gedachte een downpipe met 200cell kat te monteren, scheelt nog een kleine 20PK extra en betere / snellere gasresponse.
Tnnx Jan-Willem, Z3 heb ik idd ook naar gekeken maar die zijn erg duur (geworden?) voor hetzelfde geld koop je een Z4 die heb ik dan liever. Mijn pa heeft heel wat jaar een Z4 3.0si gehad waar ik ook veel kilometers mee heb gemaakt, erg leuke auto was dat
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Mijn auto topic
Wat zijn de nadelen van zo'n downpipe 200cell, Martijn?
Blijft een mooie F30 trouwens, en mooie plaatjes ook!
Blijft een mooie F30 trouwens, en mooie plaatjes ook!
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Mijn auto topic
moeilijker door de APK, soms motorstoringslampje als de uitlaatgassen niet binnen de waardes vallen. maar over het algemeen, zeker na een tuning op maat, nauwelijks tot geen problemen
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Geen nadeel behalve dat het zo'n 700EUR kost
APK is geen probleem, deze auto wordt door nieuwe bouwjaar alleen gecheckt op foutcodes, geen fysieke 4gas meting.
En idd hij is op maat getuned en zou dan nog ff worden aangepast dus geen foutcodes.
APK is geen probleem, deze auto wordt door nieuwe bouwjaar alleen gecheckt op foutcodes, geen fysieke 4gas meting.
En idd hij is op maat getuned en zou dan nog ff worden aangepast dus geen foutcodes.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mijn auto topic
Zolang je geen codes hebt is er idd niks aan de hand.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Mijn auto topic
Kun je laten uitcoderen. Heb ik ook gedaan bij de R32. Leuke hobby auto Martijn, Z4 cabrio met 3.0 motor.
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... -15-13-1-1
Gevonden via GasPedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehic ... -15-13-1-1
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
zeker leuk! maar budget wil ik voor de eerste echt max max op 10k houden liefst nog stukje er onder.
Eerst maar eens kijken of dat bevalt een tweede auto er bij hebben voor hobby.
Eerst maar eens kijken of dat bevalt een tweede auto er bij hebben voor hobby.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Mijn auto topic
MiniMartijn_bmw schreef: ↑20 aug 2018, 12:43 zeker leuk! maar budget wil ik voor de eerste echt max max op 10k houden liefst nog stukje er onder.
Eerst maar eens kijken of dat bevalt een tweede auto er bij hebben voor hobby.
-
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Mijn auto topic
Clio RS, als je snel bent heb ik er nog 1 in de verkoop
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Meningen gevraagd, insert wel of niet zwart maken?
Liep al lang met het idee en zag nu een auto te koop die het heeft gedaan:
Liep al lang met het idee en zag nu een auto te koop die het heeft gedaan:
- smiley
- Berichten: 9104
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Mijn auto topic
Eerst met plastidip, dan kun je rustig beoordelen of het iets voor je is, en het is er zo weer af.
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:39
- Auto: ‘12 Mazda CX-5
- Locatie: N-H
Re: Mijn auto topic
Ik zeg wél doen, breekt het geheel een beetje
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn auto topic
+1, te wit imho.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Mijn auto topic
Eens, is mooier in het zwart. Ook even een gatenboor en uitlaat(tip) halen
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mijn auto topic
Ik had dat stuk zwart gemaakt. Als geheel is de kleurstelling 'wit met zwarte accenten' wat completer zeker met de zwarte nieren en velgen.
Trouwens goed om te lezen dat de auto met deze motor bevalt en tof dat je de ervaringen deelt. Ik zelf was altijd van mening dat er een benzine L6 in een BMW hoort, maar als daily en 45k per jaar loopt dat behoorlijk in de papieren. Uitgaand van je ervaringen ga ik me iig. aan een proefrit wagen. 45k per jaar in een B segmenter wat ik nu heb, wordt wel vervelend kan ik je melden Als gewone daily moet het denk ik ruim voldoen, als het snel moet pak ik de Evo wel
Trouwens goed om te lezen dat de auto met deze motor bevalt en tof dat je de ervaringen deelt. Ik zelf was altijd van mening dat er een benzine L6 in een BMW hoort, maar als daily en 45k per jaar loopt dat behoorlijk in de papieren. Uitgaand van je ervaringen ga ik me iig. aan een proefrit wagen. 45k per jaar in een B segmenter wat ik nu heb, wordt wel vervelend kan ik je melden Als gewone daily moet het denk ik ruim voldoen, als het snel moet pak ik de Evo wel
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Ik denk idd aan een stukje wrappen, kan het er ook weer af.
Ik heb ook altijd L6 gereden maar in de f30 is alleen de 335i dat en die valt buiten budget met (inmiddels) 35-40k km per jaar. Heb de auto nu bijna 6mnd en 19.000km bij gezet.Andry schreef: ↑20 aug 2018, 20:45 Ik had dat stuk zwart gemaakt. Als geheel is de kleurstelling 'wit met zwarte accenten' wat completer zeker met de zwarte nieren en velgen.
Trouwens goed om te lezen dat de auto met deze motor bevalt en tof dat je de ervaringen deelt. Ik zelf was altijd van mening dat er een benzine L6 in een BMW hoort, maar als daily en 45k per jaar loopt dat behoorlijk in de papieren. Uitgaand van je ervaringen ga ik me iig. aan een proefrit wagen. 45k per jaar in een B segmenter wat ik nu heb, wordt wel vervelend kan ik je melden Als gewone daily moet het denk ik ruim voldoen, als het snel moet pak ik de Evo wel
En als daily bevalt hij echt top, sportline onderstel is fijne compromis van wel sportief een bocht kunnen nemen maar niet stil leggen voor een drempel. Heb eerder een luxeryline gehad dat onderstel vond ik echt te soft en dijnde in de bochten.
Verder loopt het blokje met chip tot 220pk en ruim 300nm koppel eigenlijk gewoon heel fijn op die 1350kg wagen gewicht. Echt meer dan vlot tot 200km/h sprintjes naar 100 rond de 7s zonder de boel te forceren en met mijn jaar kilometrage en dus veel snelweg gemiddeld 1 op 15.
Ja het is een compromis en tuurlijk mis ik de sound van de L6 maar helaas is dat de nieuwe werkelijkheid... mijn e30 e36 en e46 tijdperk altijd 320i en 325i gereden, e91 325i was ook de fijnste e91 die ik heb gehad maar nu is de 335i een stap te ver icm mijn huidige jaar km. In e30 tm e46 tijdperk was dat nog maar zo’n 15-25k km en maakte de brandstofkosten minder uit.
Als je gaat kijken naar een f30 ga dan wel voor de 320i ede en niet de gewone klinkt tegenstrijdig maar de 1.6 (N13) van Bmw is echt veel degelijker en betrouwbaarder de dan 2.0 4 cilinder (N20)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed, Google [Bot], GRzep, krentenbol, mauritsklein, Nickswarts, Sideways en 101 gasten