Martijn’s autodraadje >
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Mijn auto topic
Ik vind 'n dikke E9* gewoon vele malen mooier dan een vaak -relatief- kale F30 voor hetzelfde geld.
Ik moet wel zeggen dat de F30's wel de betere prijs/kwaliteit beginnen te krijgen, maar voor mij blijft de E9* mooier.
En 4GC is een ander verhaal, die zou ik voor hetzelfde geld altijd verkiezen boven welke E9* dan ook.
Ik moet wel zeggen dat de F30's wel de betere prijs/kwaliteit beginnen te krijgen, maar voor mij blijft de E9* mooier.
En 4GC is een ander verhaal, die zou ik voor hetzelfde geld altijd verkiezen boven welke E9* dan ook.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Mijn auto topic
In jouw geval vergelijk je ook een topmodel (335i) met een hybride (330e). Wellicht dat het anders zou zijn als je een F30 340i had staan bijvoorbeeld..Tristan schreef: ↑25 jun 2018, 11:04 Ik heb nu mijn 3e F30 en heb een E90 335i voor de deur staan, dus heb wel een objectieve mening over beide. De F30 is moderner maar betrekt je minder bij het rijden. Dat begint met stuurgevoel, soepeler onderstel etc. Prettiger als dagelijks vervoer middel dan de E90. De E90 daarintegen voelt sportiever en meer gevoel de auto te rijden, ipv andersom. Qua afwerking kan ik niet zeggen dat de F30 beter is. Heb meer problemen met de F30 gehad als het gaat om lekkages, kraakjes etc. De E90 is 6 jaar oud maar vrij van kraakjes e.d. De 4-cil turbo van BMW klink verre van mooi. Ik begrijp wel dat liefhebbers liever een E90 hebben met een dikke 6-cil en daarom ook meer voor willen betalen. Elke keer als ik de keuze heb om de F30 of de E90 te pakken, pak ik 9/10x de E90. Alleen al voor de sound.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Mijn auto topic
Ging even om vergelijk tussen de F30 4-cil turbo en de E90 6-cil.Hitz schreef: ↑25 jun 2018, 13:11In jouw geval vergelijk je ook een topmodel (335i) met een hybride (330e). Wellicht dat het anders zou zijn als je een F30 340i had staan bijvoorbeeld..Tristan schreef: ↑25 jun 2018, 11:04 Ik heb nu mijn 3e F30 en heb een E90 335i voor de deur staan, dus heb wel een objectieve mening over beide. De F30 is moderner maar betrekt je minder bij het rijden. Dat begint met stuurgevoel, soepeler onderstel etc. Prettiger als dagelijks vervoer middel dan de E90. De E90 daarintegen voelt sportiever en meer gevoel de auto te rijden, ipv andersom. Qua afwerking kan ik niet zeggen dat de F30 beter is. Heb meer problemen met de F30 gehad als het gaat om lekkages, kraakjes etc. De E90 is 6 jaar oud maar vrij van kraakjes e.d. De 4-cil turbo van BMW klink verre van mooi. Ik begrijp wel dat liefhebbers liever een E90 hebben met een dikke 6-cil en daarom ook meer voor willen betalen. Elke keer als ik de keuze heb om de F30 of de E90 te pakken, pak ik 9/10x de E90. Alleen al voor de sound.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn auto topic
Dat zijn wel de leukere auto's ja!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mijn auto topic
Doe mij maar een dikke E90 voor de verkoop ipv een F30 4-cilinder. Zo’n dikke E9* staan ze gewoon voor in de rij. Je komt er ook bijna niet aan en als je ze kan kopen kosten ze veel geld.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Mijn auto topic
Joh verrassend hé? Dikke e9x is schaars, alle F30 leasehokken welke nu vrijkomen niet.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 jun 2018, 21:27 Doe mij maar een dikke E90 voor de verkoop ipv een F30 4-cilinder. Zo’n dikke E9* staan ze gewoon voor in de rij. Je komt er ook bijna niet aan en als je ze kan kopen kosten ze veel geld.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mijn auto topic
Ja goed, een F30 320i moet je eigenlijk vergelijken met een E90 320i en die zijn ook niet erg waardevast.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Waanzinnig mooi zelfs maar ook veel geld ja...dvh schreef: ↑25 jun 2018, 21:37 https://www.deautostudio.nl/occasion/bm ... rformance/
Dit is / blijft mooi.
Maar wel erg duur.
- JP
- Berichten: 31210
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mijn auto topic
Hij is niet te duur, hij heeft teveel gelopen. Had die 325i een ±120kkm gelopen, stond ik er morgen op de stoep (waarschijnlijk wel te laat) ondanks dat ik Saphirschwarz niet echt blief....
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Mijn auto topic
alleen leuk met de motor, en dan buiten het hoogseizoen... 2 jaar geleden op de top van de atelvio overnacht (nee niet in dat hotel, maar in de berghut aan de andere kant, aanrader, was echt supertof! )Martijn_bmw schreef: ↑17 jun 2018, 08:04 Klopt, tis vooral mooi door de uitzichten maar de weg is té krap om echt leuk te sturen. Dan is een gewone haarspeldbochten weg met meer ruimte en asvalt leuker. Beetje in 2 en 3 blijven spelen vind ik het leukste
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mijn auto topic
Joh, meen je dat nou. Dat wist ik niet.Auke M535i schreef: ↑25 jun 2018, 22:05Joh verrassend hé? Dikke e9x is schaars, alle F30 leasehokken welke nu vrijkomen niet.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 jun 2018, 21:27 Doe mij maar een dikke E90 voor de verkoop ipv een F30 4-cilinder. Zo’n dikke E9* staan ze gewoon voor in de rij. Je komt er ook bijna niet aan en als je ze kan kopen kosten ze veel geld.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn auto topic
Aangezien ik een beetje de discussie aangewakkerd had...Het ging mij juist om een vergelijk tussen de 6 cilinder E90's vs de 4 cilinder F30's, vanwege de gelijke prijs. Het viel me op dat het blijkbaar een 'eenvoudige' keus was in het voordeel van de F30, en dat verbaasde mij. 320i vs 320i doet even niet ter zake dan.Martin van der Zwaard schreef: ↑26 jun 2018, 08:48Joh, meen je dat nou. Dat wist ik niet.Auke M535i schreef: ↑25 jun 2018, 22:05Joh verrassend hé? Dikke e9x is schaars, alle F30 leasehokken welke nu vrijkomen niet.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 jun 2018, 21:27 Doe mij maar een dikke E90 voor de verkoop ipv een F30 4-cilinder. Zo’n dikke E9* staan ze gewoon voor in de rij. Je komt er ook bijna niet aan en als je ze kan kopen kosten ze veel geld.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn auto topic
Qua auto's kopen ga jij mee met de tijd zeg maar, maar als ik het in tijdsperspectief plaats...... Vanuit de Golf 7 GTI kon een F31 330i je niet bekoren, ik gok dat je (na de 130i) vanuit een Golf 5/6 GTI best een E91 330i had kunnen kopen. Ik ben geen E9X fan, de F3X vind ik gewoon veel mooier maar BMW had er verstandig aan gedaan om de 330i een zes cilinder te laten zijn. De 320 met chip is perfect als daily maar de vergelijking met een E9X 330i gaat qua beleving gewoon mank.Arthur schreef: ↑25 jun 2018, 10:09 @Joost; Dat is de huidige tijd waarin we leven, downsizen voor het milieu. De kosten om een auto te houden, laat staan, rijden, zijn tegenwoordig al hoog zat. Ze weten van alles te verzinnen, daarom is het niet raar dat er nu meer naar motorisering gekeken wordt. Voor mijzelf kijk naar de 'papieren' specs. Ik hoef geen oude 3.0 6cil terwijl ik met een nieuwe 2.0 turbo van alles meer heb; topsnelheid, acceleratie, vermogen. Dan zegt mij meer cilinderinhoud en cilinders niks. Ik vind daar niks inferieurs aan. Ik vind zelfs het karakter van een turbo wel fijn(er).
Hierboven werd gesproken over dat die auto's te duur zouden zijn, maar met inruil verdiende je dat weer terug. Daarom mijn reactie mbt het inruilen.
Blijft over of je de vele knaken over hebt voor een E9X zes cilinder..... misschien als het je enige auto zou zijn wel maar in mijn beleving zijn ze te duur.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mijn auto topic
Ik geloof ook niet dat de E9x 6 cilinders nog lang zo duur blijven. Het moet een keer gaan zakken. Ze zullen wel een relatief hoge restwaarde behouden.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn auto topic
Ze zullen pas gaan zakken als de F3X zes cilinders qua waarde in de buurt gaan komen lijkt me. Los van de individu die echt kilometers op zijn/haar E9X zes cilinder zet natuurlijk.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Mijn auto topic
Ik denk ook dat ik liever een F30 heb dan een E90, zescilinder of niet. Maar ik vind de F30 gewoon prachtig, de E9x alleen in selectieve uitvoeringen (bijvoorbeeld zoals die dure 325i die gepost werd ^).
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Mijn auto topic
Het grappige is, als ik zie wat er voor een 335/325 uit 2011/2012 wordt betaald, dat ik mijn Alpina eigenlijk vrij goedkoop heb gekocht.
Ding kostte 98K incl afleveren 7 jaar geleden.....
Ding kostte 98K incl afleveren 7 jaar geleden.....
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Mijn auto topic
Prijzen van de E90 LCI zes cilinders zijn bijna hetzelfde als vorig jaar. Komt mede doordat er door de crisis destijds in verhouding weinig van zijn verkocht (vraag/aanbod). De atmosferische zes in lijn zal altijd in trek blijven bij een categorie BMW liefhebbers. Zelfde voor VW met de VR6 motor en Volvo met de vijf cilinder.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Voor het eerst sinds een jaar of 3 dat ik een auto van onderhoud moeten laten voorzien
Das weer het voordeel van veel wisselen, voor de vogende beurt alweer de deur uit... maar deze bevalt echt wel goed dus verwacht dat ie wat langer blijft.
Staat vandaag voor:
- nieuwe olie (zit er 20K in, mag volgens de BC nog 5k door maar 20K is voor mij wel voldoende dan is het beste wel van de olie af)
- olie filter
- lucht filter
- interieur filter
- bougies
- wisserbladen
- remschijven voor
- remblokken voor
- remblokken achter
Das weer het voordeel van veel wisselen, voor de vogende beurt alweer de deur uit... maar deze bevalt echt wel goed dus verwacht dat ie wat langer blijft.
Staat vandaag voor:
- nieuwe olie (zit er 20K in, mag volgens de BC nog 5k door maar 20K is voor mij wel voldoende dan is het beste wel van de olie af)
- olie filter
- lucht filter
- interieur filter
- bougies
- wisserbladen
- remschijven voor
- remblokken voor
- remblokken achter
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Mijn auto topic
Best lijstje nog!
- tomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Mijn auto topic
Pagina 70, nog steeds zelfde auto. Saai
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto topic
Zo alles weer op groen! En mooi glimmend achter de velgen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett, Ti-Tourist (Erik) en 170 gasten