Martijn’s autodraadje >
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Met M onderstel is hij inderdaad wel een stukje harder dan eentje zonder, maar daardoor ook scherper te sturen wat ik wel fijn vind.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Leuke auto! Ik heb voor mijn huidige M140i ook 2 jaar rondgereden in een (2014) F21/3 deurs zwarte met M pakket. Vrijwel dezelfde configuratie. Ik had echter een 114i (102PK!) met chip naar 220PK (BR Performance). Hier heb ik 2 jaar mee rondgereden zonder problemen!
Is absoluut vlot, maar nog steeds niet te vergelijken met x35i/x40i. Desalniettemin, have a lot of df!
EDIT: 211PK zie ik. Heb de foto nog:
Is absoluut vlot, maar nog steeds niet te vergelijken met x35i/x40i. Desalniettemin, have a lot of df!
EDIT: 211PK zie ik. Heb de foto nog:
Laatst gewijzigd door idutchman op 02 feb 2018, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
I know, heb van de zomer een f30 335i gehad maar die stuurde achteraf echt beroerd. Nog meer boot dan mijn 520d f10 die ik daarna had... (maar idd wel snel)
plan is ook nog wel eens een 135i/140i maar moeten ze eerst nog een beetje zakken
En thnx, plezier heb ik er zeker van want sturen doet ie echt leuk
plan is ook nog wel eens een 135i/140i maar moeten ze eerst nog een beetje zakken
En thnx, plezier heb ik er zeker van want sturen doet ie echt leuk
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Is de auto trouwens voorzien van alarmsysteem? Bij mijn voormalige 114i kwamen ze 2x achter elkaar ditzelfde stuur halen...
Deze zijn heel gewild bij het dievengilde. Toch gek om bij de auto te komen en je stuur is weg met alle schade tot gevolg. Huidige M140i staat altijd binnen.
De 2e keer heb ik het zelfs gefilmd (camera naar buiten op de auto gericht), bizar hoe ze dat doen.
Deze zijn heel gewild bij het dievengilde. Toch gek om bij de auto te komen en je stuur is weg met alle schade tot gevolg. Huidige M140i staat altijd binnen.
De 2e keer heb ik het zelfs gefilmd (camera naar buiten op de auto gericht), bizar hoe ze dat doen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ja bizar idd evenals het navi prof systeem willen ze ook erg graag hebben...
er zit idd alarm op, hoe goed dat wel of niet afschrikt geen idee. Verder goed allrisk verzekerd en maar niet te druk om maken
er zit idd alarm op, hoe goed dat wel of niet afschrikt geen idee. Verder goed allrisk verzekerd en maar niet te druk om maken
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Hield ze bij mij helaas niet tegen. Maar goed, in Amsterdam gebeurd ook van alles..
Maar, een andere 116i met hetzelfde stuur in de straat destijds hebben ze niet gepakt. dus no worries! Anders idd all risk
Maar, een andere 116i met hetzelfde stuur in de straat destijds hebben ze niet gepakt. dus no worries! Anders idd all risk
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
En? Al wat anders op het oog?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
nee nog niet
Zo wel even met pa langs Thijs die wilde de m3s ook wel ff bekijken
Zo wel even met pa langs Thijs die wilde de m3s ook wel ff bekijken
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik weet nog wel een mooie 1 serie als inruiler
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Gaaf ding Martijn!
Zelf moest ik wel aan de voorkant wennen, maar ik begin ze steeds mooier te vinden.
Ik wist niet dat die 114i tot 118i F20 serie zoveel potentie had.
Ik dacht altijd dat het 3 pitters waren, er zit dus best wat rek in de motoren!
Zijn alle motoren hetzelfde op de uitlaat na?
Zelf moest ik wel aan de voorkant wennen, maar ik begin ze steeds mooier te vinden.
Ik wist niet dat die 114i tot 118i F20 serie zoveel potentie had.
Ik dacht altijd dat het 3 pitters waren, er zit dus best wat rek in de motoren!
Zijn alle motoren hetzelfde op de uitlaat na?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Klopt in Europa heeft de 114i tm 118i zelfde motor turbo en intercooler alleen de 118i heeft een dikkere uitlaat (62,5mm doorsnee ipv 50mm)
Buiten Europa heeft de 114i en 116i geen intercooler, dan heeft alleen de 118i die.
Ik heb nu dus de uitlaat vervangen door 118i doorsnee, meteen gekozen voor een rvs van fox. Hoeft niet perse maar vond ik een fijner idee. En verder dus software update.
En dit geldt alleen voor de pfl, facelift heeft idd 1.5 3cil vandaar mijn keuze voor pfl want vind de koplampen van een facelift wel mooier
Buiten Europa heeft de 114i en 116i geen intercooler, dan heeft alleen de 118i die.
Ik heb nu dus de uitlaat vervangen door 118i doorsnee, meteen gekozen voor een rvs van fox. Hoeft niet perse maar vond ik een fijner idee. En verder dus software update.
En dit geldt alleen voor de pfl, facelift heeft idd 1.5 3cil vandaar mijn keuze voor pfl want vind de koplampen van een facelift wel mooier
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Zoals Martijn al zegt, voor de facelift allemaal dezelfde vierpitter, motor kent veel overeenkomsten met de MINI Cooper S van toen. Wat je alleen wel ziet is dat het merendeel erg suf is uitgevoerd, geen M-pakket, grijs interieur, etc.Jan-Willem schreef: ↑03 feb 2018, 10:10 Ik wist niet dat die 114i tot 118i F20 serie zoveel potentie had.
Ik dacht altijd dat het 3 pitters waren, er zit dus best wat rek in de motoren!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
De facelift smoelt beter inderdaad, al gaat de pfl met een m-pakket ook welMartijn_bmw schreef: ↑03 feb 2018, 10:38 Klopt in Europa heeft de 114i tm 118i zelfde motor turbo en intercooler alleen de 118i heeft een dikkere uitlaat (62,5mm doorsnee ipv 50mm)
Buiten Europa heeft de 114i en 116i geen intercooler, dan heeft alleen de 118i die.
Ik heb nu dus de uitlaat vervangen door 118i doorsnee, meteen gekozen voor een rvs van fox. Hoeft niet perse maar vond ik een fijner idee. En verder dus software update.
En dit geldt alleen voor de pfl, facelift heeft idd 1.5 3cil vandaar mijn keuze voor pfl want vind de koplampen van een facelift wel mooier
Het is best interessant om een 114i met lichte voor schade te importeren.
Facelift front erop, andere uitlaat en chip.
scheelt een hoop bpm en co2 tax!
En het best van 2 werelden facelift front pfl rear
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Of zoals "Edje BMW", 114i met een 2-front:
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Dat is misschien wel de mooiste optie
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ja toch hou ik niet zo van een knutsel front dan liever een 114i met lichte schade kopen en gewoon pfl m pakket rondom maken
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Dit topic begint nu saai te worden.. Koop is wat nieuws man!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Maar uitlaat diameter is dat dan alleen het laatste stuk of heb je ook spruitstuk en kats enz vervangen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Kat / downpipe is dezelfde als 118i daarna voor 114i/116i dunnere pijp middendemper en einddemper.
Ik heb dus van kat tot eind vervangen door 62.5mm systeem.
Ik heb dus van kat tot eind vervangen door 62.5mm systeem.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Heel klein filmpje met mobiel in de hand.
In ze 2 van 40-100km/h voor het idee.
Als ik nog eens een klem of iets heb zal ik een langer stukje filmen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Mooi ding!
Loopt lekker door, al zijn die 6.5seconden op de 100km/h iets te optimistisch denk ik.
Ik vind 5 deurs mooier dan 3 deurs
Loopt lekker door, al zijn die 6.5seconden op de 100km/h iets te optimistisch denk ik.
Ik vind 5 deurs mooier dan 3 deurs
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ja zal nog eens een echte 0-100 proberen, eerste stukje 40 in ze 2 is niet ideaal natuurlijk. Als je in ze 1 weg trekt tot 7000tpm kom je in 2 beter uit.
Maar om te schakelen moet ik toch echt mijn telefoon ff ergens vast kunnen zetten
Én volgens Flitsmeister zelfs in 2 seconde
Maar om te schakelen moet ik toch echt mijn telefoon ff ergens vast kunnen zetten
Én volgens Flitsmeister zelfs in 2 seconde
- Bijlagen
-
- B610389D-C4EA-4023-B542-6A6E6D2221C2.png (105.32 KiB) 2910 keer bekeken
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Kan nog wel sneller denk ik vooral vanuit stilstand.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Hmm. Fraai!Tim N schreef: ↑07 feb 2018, 16:59 I'll just leave this here, ignore me.
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 2006-1f689
GJ's M3 cab te koop als 328i cab
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 7817-1f689
Laatst gewijzigd door MParallel op 07 feb 2018, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 97 gasten