Mijn auto's: Wouters wagenparkje |
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Mijn auto's: Wouters wagenparkje |
Alweer twee maanden geleden aangemeld op dit forum voor advies over een E90 en uiteindelijk een 325dA gekocht van oktober 2009. Die auto heb ik op 28 april opgehaald, na het achterlaten van mijn Jaguar X-Type. De BMW is nu mijn dagelijkse auto omdat ik flink meer woon-werk-kilometers ben gaan maken. Verder heb ik nog een paar hobbyauto's. Hieronder een presentatie van mijn wagenparkje
BMW 325dA High Executive E90
Oktober 2009, Tasman Grün
136.705 km is bepaald niet veel voor een diesel, dus die auto heeft een luizenleventje gehad. Hij oogt dan ook goed verzorgd en onderhouden. Bij mij maakt de auto wat meer kilometers, de teller staat nu tegen de 143. Gemiddelde verbruik is tot nu toe 1:14,6.
Auto bevalt erg goed, fijne sportstoelen, uiteraard een uitstekend weggedrag en ruim voldoende vermogen voor comfortabele, vlotte (snelweg)kilometers. Alles fantastisch?, nee, paar kleinigheidjes:
- rammeltje in middenconsole (lijkt uit de cd-speler te komen)
- bestuurdersstoel piept
- regensensor is wat ongevoelig, ook in de gevoeligste stand. Kan dit ergens in de computer aangepast worden?
- geen inklapbare buitenspiegels. Schijnt achteraf gemonteerd te kunnen worden, ga ik mij nog eens in verdiepen
Volgende week dinsdag wordt de automaatolie gespoeld en vervangen door ZF.
En dan het hobbygebeuren:
Ford Sierra 1.3 Custom
Januari 1983, Imperial Red
Het basismodel en Ford heeft zijn best gedaan hem zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Neus in kaal plastic, smalle bandjes zonder doppen, interieur met volledig plastieken deurpanelen, eenvoudige stoelen en wat uitrustingsdetails. Zo heeft de Custom geen interval op de ruitenwissers, geen radiovoorbereiding en antenne en geen gedeelde achterbank.
Ford Sierra 1.6 L
Januari 1983, Champagne Gold
Geschorst wachtend op restauratie. Motor is versleten en zowel binnen als buiten de nodige aandachtspunten. Meest gangbare uitvoering in een van meer populaire kleuren. Bijzondere optie zijn de hoofdsteunen op de achterbank. In tegenstelling tot de Custom is de L fatsoenlijk aangekleed met een stofje op de portieren, volwaardige stoelen en wieldoppen.
Ford Sierra 2.0 V6 GL
April 1983, Chrystal Green
Heeft lang stilgestaan voordat ik hem kocht. Motor is versleten, verder is de auto in goede staat. Wel leuk, een tweeliter V6 met een handgeschakelde vierbak. Sowieso vind ik de GL een leuke uitvoering met weer wat kleine details ten opzichte van de L. Zo heeft de auto gekleurde bumpers, in dit geval donkergroen. Ook bij een blauwe en bruine koets kreeg je bijpassend gekleurde bumpers op zowel de GL als de Ghia, de overige kleuren kregen gewoon grijs zoals alle L's hebben.
Ford Sierra 2.3 V6
Maart 1983, Champagne Gold
Het befaamde topmodel, zo werd de Sierra gepresenteerd in 1982 en zo staat die in de folders. De Ghia is meer dan het volgende stapje op de luxeladder. Er zit meer isolatie in, mooiere bekledingsstof en een state-of-the-art boordcomputer. Specifiek voor de bouwjaren 82-83 zijn de houten sierpanelen op de portieren en de ribbelachterlichten. Eind 1983 zijn die wegbezuinigd. De dikke V6, met standaard vijfbak, maakt het rijden vlot en comfortabel. Toen ik hem kocht zat er een gastank in, die is inmiddels verwijderd en de auto is teruggekeurd naar benzine.
Ford Sierra XR4i
December 1983, Diamond White
Jaren-80-icoon met z'n "bi-plane"-achterspoiler en tegengestelde C-stijl. Moest ook een beetje de Capri doen vergeten maar echt een succes was de XR4i niet. De auto was behoorlijk aan de prijs en niet echt een sportwagen. 150 pk is anno 2017 bepaald niet indrukwekkend, zeker niet realiserend dat het uit een liefst 2,8 liter grote V6 komt voorzien van high-techt elektronische inspuiting. Maar het loopt als een kogel, een hele fijne autobahn-renner (maar ik heb er nog geen Duits asfalt mee bereden). Auto heeft afgelopen twee jaar zeer groot onderhoud gehad en momenteel worden (hopelijk) de laatste zaken opgelost. Deze auto is van modeljaar 1984, ik zou het liefst een 83er willen maar de verschillen zijn marginaal.
Ford P100 1.8 TD
September 1990
Nee, geen Sierra Pick-Up. De P100 is een zelfstandig model, gebouwd in Portugal. Op een ladderchassis zijn de cabine van een Sierra en een laadbak geschroefd. Assen, wielnaven en versnellingsbak zijn aangepast voor zwaar gebruik, het laadvermogen bedraagt een gezonde 1,1 ton. De destijds hoogstmoderne turbodiesel levert 75 pk en daarmee komt de auto best goed vooruit. Wel moet de kop gereviseerd worden en behoeft de carrosserie dringend aandacht, dus de auto is geschorst. De huif is een door Den Oudsten geleverde Truckman-top.
Ford Sierra 2.0i CLX Combi
Maart 1992, Nouveau Red
Foto's moet ik nog een keer uploaden. Auto staat al ruim vijf jaar geschorst want er moest te veel aan gebeuren voor de apk. Dat had ik nu ongeveer willen doen want de auto is inmiddels 25 jaar oud. Helaas bepaalde Weekers anders. Auto is nieuw gekocht door mijn ouders en dat is de reden waarom ik hem niet weg doe.
Dat waren (voorlopig) even de Fords, dan hebben we nog:
Chevrolet Corvette Coupe
Februari 1986
Vijf jaar geleden las ik een reportage over een C4 en was meteen onder de indruk, wat een mooie en nog altijd modern ogende auto. Deze vierde generatie Corvette is nog altijd wat ondergewaardeerd maar ik vind het met afstand de mooie serie. Eenvoudige lijnen, geen rare vouwen en rondingen en hele goede verhoudingen. En een volledig digitaal dashboard als ultiem jaren-80-bewijs. Niet veel later gaan zoeken naar een knappe uitvoering aan de onderkant van het aanbod en daar kwam deze uit. Afgelopen jaren veel gedaan aan de techniek waaronder een compleet nieuwe uitlaat anderhalf jaar geleden. Aan het interieur moet nog wel het een en ander gebeuren, maar dat laat ik voorlopig maar. Het rijdt goed nu en dat rijdt leuk.
Hyundai Stellar 2.0 GSL Automatic
Februari 1989
Koreaanse curiositeit en een zeldzaamheid: dit is de enige rijdende*) GSL van Nederland en verder is er nog maar een andere rijdende Stellar bekend. Was bedoeld als voordelig en luxe alternatief in de middenklasse maar het rijgedrag en de afwerking verraadden waar de lage prijs vandaan kwam. Ophanging kwam uit het jaar kruik en dus waggelt en deint het als een vadsige Amerikaan. Maar dat maakt het ook weer leuk, al moet je wel op je hoede zijn met de matige wegligging. De 2.0-motor van Mitsubishi levert een ogenschijnlijk toereikende 90 pk, het is alleen jammer dat de drietraps-automaat gevoelsmatig 1/3e van het vermogen verspilt. De auto is traag boven de 80 en heeft dan nauwelijks enige reserve. De auto heb ik gered van de sloop en heeft al aardig wat investeringen vereist. Momenteel staat de auto geschorst vanwege een olielek. *) Inderdaad, even niet rijdend dus...
En dan de X-Type nog maar even, een bijzondere uitvoering van een tamelijk geflopte auto:
Jaguar X-Type Le Mans 2.5
Ultraviolett, juni 2003
Bijna zes jaar geleden als eerste auto gekocht. Ik zocht iets aparts dat wel goed bruikbaar was voor de gewone ritten en vakantietrips. Voor het werk had ik geen auto nodig dus verbruik was niet echt een punt, ik reed zo'n 10.000 km per jaar. Algauw geconcludeerd dat een X-Type het best zou passen, maar er werden alleen maar saaie zilveren en beige uitvoeringen aangeboden. Totdat opeens deze knalblauwe langskwam... toen was het snel bekend en had ik een prachtige Jag. Fijne V6 met handbak en door de AWD een zeer goede wegligging. Ik heb hier best wat roadtrips mee gemaakt, zoals in een paar dagen kriskras door de Alpen, naar de Balkan en een rondje Engeland. Was een prima auto, maar ook altijd wel kleinigheidjes en/of dure reparaties.
Zo, dat was de introductie Ik probeer af en toe een update te plaatsen of een nieuwe foto
BMW 325dA High Executive E90
Oktober 2009, Tasman Grün
136.705 km is bepaald niet veel voor een diesel, dus die auto heeft een luizenleventje gehad. Hij oogt dan ook goed verzorgd en onderhouden. Bij mij maakt de auto wat meer kilometers, de teller staat nu tegen de 143. Gemiddelde verbruik is tot nu toe 1:14,6.
Auto bevalt erg goed, fijne sportstoelen, uiteraard een uitstekend weggedrag en ruim voldoende vermogen voor comfortabele, vlotte (snelweg)kilometers. Alles fantastisch?, nee, paar kleinigheidjes:
- rammeltje in middenconsole (lijkt uit de cd-speler te komen)
- bestuurdersstoel piept
- regensensor is wat ongevoelig, ook in de gevoeligste stand. Kan dit ergens in de computer aangepast worden?
- geen inklapbare buitenspiegels. Schijnt achteraf gemonteerd te kunnen worden, ga ik mij nog eens in verdiepen
Volgende week dinsdag wordt de automaatolie gespoeld en vervangen door ZF.
En dan het hobbygebeuren:
Ford Sierra 1.3 Custom
Januari 1983, Imperial Red
Het basismodel en Ford heeft zijn best gedaan hem zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Neus in kaal plastic, smalle bandjes zonder doppen, interieur met volledig plastieken deurpanelen, eenvoudige stoelen en wat uitrustingsdetails. Zo heeft de Custom geen interval op de ruitenwissers, geen radiovoorbereiding en antenne en geen gedeelde achterbank.
Ford Sierra 1.6 L
Januari 1983, Champagne Gold
Geschorst wachtend op restauratie. Motor is versleten en zowel binnen als buiten de nodige aandachtspunten. Meest gangbare uitvoering in een van meer populaire kleuren. Bijzondere optie zijn de hoofdsteunen op de achterbank. In tegenstelling tot de Custom is de L fatsoenlijk aangekleed met een stofje op de portieren, volwaardige stoelen en wieldoppen.
Ford Sierra 2.0 V6 GL
April 1983, Chrystal Green
Heeft lang stilgestaan voordat ik hem kocht. Motor is versleten, verder is de auto in goede staat. Wel leuk, een tweeliter V6 met een handgeschakelde vierbak. Sowieso vind ik de GL een leuke uitvoering met weer wat kleine details ten opzichte van de L. Zo heeft de auto gekleurde bumpers, in dit geval donkergroen. Ook bij een blauwe en bruine koets kreeg je bijpassend gekleurde bumpers op zowel de GL als de Ghia, de overige kleuren kregen gewoon grijs zoals alle L's hebben.
Ford Sierra 2.3 V6
Maart 1983, Champagne Gold
Het befaamde topmodel, zo werd de Sierra gepresenteerd in 1982 en zo staat die in de folders. De Ghia is meer dan het volgende stapje op de luxeladder. Er zit meer isolatie in, mooiere bekledingsstof en een state-of-the-art boordcomputer. Specifiek voor de bouwjaren 82-83 zijn de houten sierpanelen op de portieren en de ribbelachterlichten. Eind 1983 zijn die wegbezuinigd. De dikke V6, met standaard vijfbak, maakt het rijden vlot en comfortabel. Toen ik hem kocht zat er een gastank in, die is inmiddels verwijderd en de auto is teruggekeurd naar benzine.
Ford Sierra XR4i
December 1983, Diamond White
Jaren-80-icoon met z'n "bi-plane"-achterspoiler en tegengestelde C-stijl. Moest ook een beetje de Capri doen vergeten maar echt een succes was de XR4i niet. De auto was behoorlijk aan de prijs en niet echt een sportwagen. 150 pk is anno 2017 bepaald niet indrukwekkend, zeker niet realiserend dat het uit een liefst 2,8 liter grote V6 komt voorzien van high-techt elektronische inspuiting. Maar het loopt als een kogel, een hele fijne autobahn-renner (maar ik heb er nog geen Duits asfalt mee bereden). Auto heeft afgelopen twee jaar zeer groot onderhoud gehad en momenteel worden (hopelijk) de laatste zaken opgelost. Deze auto is van modeljaar 1984, ik zou het liefst een 83er willen maar de verschillen zijn marginaal.
Ford P100 1.8 TD
September 1990
Nee, geen Sierra Pick-Up. De P100 is een zelfstandig model, gebouwd in Portugal. Op een ladderchassis zijn de cabine van een Sierra en een laadbak geschroefd. Assen, wielnaven en versnellingsbak zijn aangepast voor zwaar gebruik, het laadvermogen bedraagt een gezonde 1,1 ton. De destijds hoogstmoderne turbodiesel levert 75 pk en daarmee komt de auto best goed vooruit. Wel moet de kop gereviseerd worden en behoeft de carrosserie dringend aandacht, dus de auto is geschorst. De huif is een door Den Oudsten geleverde Truckman-top.
Ford Sierra 2.0i CLX Combi
Maart 1992, Nouveau Red
Foto's moet ik nog een keer uploaden. Auto staat al ruim vijf jaar geschorst want er moest te veel aan gebeuren voor de apk. Dat had ik nu ongeveer willen doen want de auto is inmiddels 25 jaar oud. Helaas bepaalde Weekers anders. Auto is nieuw gekocht door mijn ouders en dat is de reden waarom ik hem niet weg doe.
Dat waren (voorlopig) even de Fords, dan hebben we nog:
Chevrolet Corvette Coupe
Februari 1986
Vijf jaar geleden las ik een reportage over een C4 en was meteen onder de indruk, wat een mooie en nog altijd modern ogende auto. Deze vierde generatie Corvette is nog altijd wat ondergewaardeerd maar ik vind het met afstand de mooie serie. Eenvoudige lijnen, geen rare vouwen en rondingen en hele goede verhoudingen. En een volledig digitaal dashboard als ultiem jaren-80-bewijs. Niet veel later gaan zoeken naar een knappe uitvoering aan de onderkant van het aanbod en daar kwam deze uit. Afgelopen jaren veel gedaan aan de techniek waaronder een compleet nieuwe uitlaat anderhalf jaar geleden. Aan het interieur moet nog wel het een en ander gebeuren, maar dat laat ik voorlopig maar. Het rijdt goed nu en dat rijdt leuk.
Hyundai Stellar 2.0 GSL Automatic
Februari 1989
Koreaanse curiositeit en een zeldzaamheid: dit is de enige rijdende*) GSL van Nederland en verder is er nog maar een andere rijdende Stellar bekend. Was bedoeld als voordelig en luxe alternatief in de middenklasse maar het rijgedrag en de afwerking verraadden waar de lage prijs vandaan kwam. Ophanging kwam uit het jaar kruik en dus waggelt en deint het als een vadsige Amerikaan. Maar dat maakt het ook weer leuk, al moet je wel op je hoede zijn met de matige wegligging. De 2.0-motor van Mitsubishi levert een ogenschijnlijk toereikende 90 pk, het is alleen jammer dat de drietraps-automaat gevoelsmatig 1/3e van het vermogen verspilt. De auto is traag boven de 80 en heeft dan nauwelijks enige reserve. De auto heb ik gered van de sloop en heeft al aardig wat investeringen vereist. Momenteel staat de auto geschorst vanwege een olielek. *) Inderdaad, even niet rijdend dus...
En dan de X-Type nog maar even, een bijzondere uitvoering van een tamelijk geflopte auto:
Jaguar X-Type Le Mans 2.5
Ultraviolett, juni 2003
Bijna zes jaar geleden als eerste auto gekocht. Ik zocht iets aparts dat wel goed bruikbaar was voor de gewone ritten en vakantietrips. Voor het werk had ik geen auto nodig dus verbruik was niet echt een punt, ik reed zo'n 10.000 km per jaar. Algauw geconcludeerd dat een X-Type het best zou passen, maar er werden alleen maar saaie zilveren en beige uitvoeringen aangeboden. Totdat opeens deze knalblauwe langskwam... toen was het snel bekend en had ik een prachtige Jag. Fijne V6 met handbak en door de AWD een zeer goede wegligging. Ik heb hier best wat roadtrips mee gemaakt, zoals in een paar dagen kriskras door de Alpen, naar de Balkan en een rondje Engeland. Was een prima auto, maar ook altijd wel kleinigheidjes en/of dure reparaties.
Zo, dat was de introductie Ik probeer af en toe een update te plaatsen of een nieuwe foto
Laatst gewijzigd door Wouter82 op 21 okt 2017, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Grappig zo'n nest Sierra's. Ik heb zelf eind jaren 80 nog een tijd de JH-65-NH gehad, een L4 2.0 GL in champagne metallic, met glazen schuifdak. Gekke ding ging als de brandweer. Liep in ieder geval beter dan de 2.0 v6.
De Sierra was in 1982/83 ook de favoriete lease auto , als opvolger van de Taunus
De Sierra was in 1982/83 ook de favoriete lease auto , als opvolger van de Taunus
Laatst gewijzigd door PeterB op 23 jun 2017, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
De viercilinder levert inderdaad meer vermogen en zal ook feller zijn. De 2.0 V6 is wat lui, alhoewel ik die van mij juist best pittig vind aanvoelen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Mooi wagenpark Wouter !
Die 325d is wel erg gaaf. Lekkere 6-cilinder diesel altijd goed. Hoe bevalt de sound ? Heb je wat meer foto's van het interieur ?
En natuurlijk geweldig die voorliefde voor de Sierra. Als kind ook echt van gedroomd. Mijn ouders waren Ford liefhebbers en ook een paar Sierras gehad. De Ghia was natuurlijk het gaafste. Maar de XR4i ken ik ook nog wel hoewel ik toen niks van techniek wist (en nu ook niet eigenlijk). Wist niet dat het een 2.8 V6 was ! Van waar dan de benaming XR4i en waarom geen verwijzing naar de V6 of motorinhoud ? Dat ding zal zuipen ?
Die 325d is wel erg gaaf. Lekkere 6-cilinder diesel altijd goed. Hoe bevalt de sound ? Heb je wat meer foto's van het interieur ?
En natuurlijk geweldig die voorliefde voor de Sierra. Als kind ook echt van gedroomd. Mijn ouders waren Ford liefhebbers en ook een paar Sierras gehad. De Ghia was natuurlijk het gaafste. Maar de XR4i ken ik ook nog wel hoewel ik toen niks van techniek wist (en nu ook niet eigenlijk). Wist niet dat het een 2.8 V6 was ! Van waar dan de benaming XR4i en waarom geen verwijzing naar de V6 of motorinhoud ? Dat ding zal zuipen ?
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Mooie verzameling! Sierra altijd wel een zwak voor gehad, m'n vader had ooit een mooie, witte, 2.0i Ghia met schuifdak erin. Luxe apparaat toentertijd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Regensensor is bij de jongere generatie BMW's een drama.
Heb het bij de E87 gehad en nu bij de E90. Reageert heel onregelmatig en liefste zou ik hem helemaal weg laten schrijven als dat kan.
Relais is al eens vervangen want dat zou ermee te maken "kunnen" hebben maar helaas. Nieuwe sensor zou nog een optie kunnen zijn maar die is redelijk duur dus "even proberen" is een kostbaar geintje.
En die Sierra's.....geweldig!! Mijn pa heeft ooit een nieuwe 1.6 ('88) en een nieuwe 2.0 Ghia ('90) gehad en dat waren echt prima auto's!
Heb het bij de E87 gehad en nu bij de E90. Reageert heel onregelmatig en liefste zou ik hem helemaal weg laten schrijven als dat kan.
Relais is al eens vervangen want dat zou ermee te maken "kunnen" hebben maar helaas. Nieuwe sensor zou nog een optie kunnen zijn maar die is redelijk duur dus "even proberen" is een kostbaar geintje.
En die Sierra's.....geweldig!! Mijn pa heeft ooit een nieuwe 1.6 ('88) en een nieuwe 2.0 Ghia ('90) gehad en dat waren echt prima auto's!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Prachtig al die siërra's!
Ik wist niet eens dat er een 2.0 V6 was.
Ik wist niet eens dat er een 2.0 V6 was.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Rain-X op smeren, zorgt ervoor dat de reflectie bij de sensor net even anders is waardoor ie wat prettiger reageert. In ieder geval in mijn E61.Regensensor is bij de jongere generatie BMW's een drama.
Heb het bij de E87 gehad en nu bij de E90. Reageert heel onregelmatig en liefste zou ik hem helemaal weg laten schrijven als dat kan.
Relais is al eens vervangen want dat zou ermee te maken "kunnen" hebben maar helaas. Nieuwe sensor zou nog een optie kunnen zijn maar die is redelijk duur dus "even proberen" is een kostbaar geintje.
Tof wagenpark zo met al die Sierra's!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Leuk dat je hem nu toch voorstelt Wouter
gave E90! en ook het hele arsenaal aan hobby auto's leuk om te zien! vooral die XR4i vind ik cool!
en wbt de regensensor, die is en blijft ruk op de E90 serie... geen idee waarom, op de E46 die ik had was hij echt perfect! op de E90 complete ruk en op de F30 weer ietsje beter maar zeker niet zo goed als de E46
gave E90! en ook het hele arsenaal aan hobby auto's leuk om te zien! vooral die XR4i vind ik cool!
en wbt de regensensor, die is en blijft ruk op de E90 serie... geen idee waarom, op de E46 die ik had was hij echt perfect! op de E90 complete ruk en op de F30 weer ietsje beter maar zeker niet zo goed als de E46
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Leuk al die Sierra's! Zelf heb ik ook al heel mijn auto-leven een Sierra (of meerdere). Ik heb je volgens mij nog niet op het Sierra forum gezien, of vergis ik me nu?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Wagenparkje? Zeg maar gerust wagenpark. Leuke auto's! Vind de kleur op de E90 erg fraai!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Volgens mij ben jij fan van Sierra's of niet?
Tof wagenpark, érg mooie E90 en die XR4i is ook schitterend!
Tof wagenpark, érg mooie E90 en die XR4i is ook schitterend!
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Beetje uit de hand gelopen hobby (nog steeds gaande ) maar wel erg leuk
Volgens mij heet de auto XR4i simpelweg omdat het zo aansluit op de XR2 (Fiesta) en XR3 (Escort). De allereerste modellen heetten XR4, later is de i toegevoegd. Geen idee waarom, het blok is hetzelfde. Mogelijk om toch meer onderscheid te maken met de XR2 en XR3 die geen elektronische injectie hadden. Verbruik valt overigens wel mee, hoewel ik niet precies bijhoud zal het rond de 1:11 liggen.
Leuk is dat de auto als Merkur XR4Ti in Amerika is verkocht, een enorme flop maar wel een bijzondere auto die ik ook graag wil hebben. Die auto heeft niet de V6 maar de 2.3 turbo viercilinder uit de Mustang. Daar werd de auto niet veel sportiever van, zeker niet in combinatie met de optionele automaat De absolute Über-Sierra en een must-have voor mij komt uit Zuid-Afrika. Daar zijn namelijk een aantal XR8'en gebouwd, en ja, daar wijst het cijfer wel naar de cilinderinhoud: die Sierra heeft de 5.0 V8, eveneens uit de Mustang. Hoe briljant is dat
Ik vind hem prima klinken maar heb weinig referentie. Wat ik wel gaaf vind is dat je hem niet/nauwelijks hoort op de snelweg, maar als je stilstaat weet je weer dat er een serieuze machine staat de draaien Het koppel is heerlijk op de snelweg, na klein oponthoud zit je zo weer op tempo. Ik zal later nog wat foto's plaatsen. Het interieur is niet spannend, zwart leer met de satin silber lijsten.Macboy schreef: ↑23 jun 2017, 01:42 Mooi wagenpark Wouter !
Die 325d is wel erg gaaf. Lekkere 6-cilinder diesel altijd goed. Hoe bevalt de sound ? Heb je wat meer foto's van het interieur ?
En natuurlijk geweldig die voorliefde voor de Sierra. Als kind ook echt van gedroomd. Mijn ouders waren Ford liefhebbers en ook een paar Sierras gehad. De Ghia was natuurlijk het gaafste. Maar de XR4i ken ik ook nog wel hoewel ik toen niks van techniek wist (en nu ook niet eigenlijk). Wist niet dat het een 2.8 V6 was ! Van waar dan de benaming XR4i en waarom geen verwijzing naar de V6 of motorinhoud ? Dat ding zal zuipen ?
Volgens mij heet de auto XR4i simpelweg omdat het zo aansluit op de XR2 (Fiesta) en XR3 (Escort). De allereerste modellen heetten XR4, later is de i toegevoegd. Geen idee waarom, het blok is hetzelfde. Mogelijk om toch meer onderscheid te maken met de XR2 en XR3 die geen elektronische injectie hadden. Verbruik valt overigens wel mee, hoewel ik niet precies bijhoud zal het rond de 1:11 liggen.
Leuk is dat de auto als Merkur XR4Ti in Amerika is verkocht, een enorme flop maar wel een bijzondere auto die ik ook graag wil hebben. Die auto heeft niet de V6 maar de 2.3 turbo viercilinder uit de Mustang. Daar werd de auto niet veel sportiever van, zeker niet in combinatie met de optionele automaat De absolute Über-Sierra en een must-have voor mij komt uit Zuid-Afrika. Daar zijn namelijk een aantal XR8'en gebouwd, en ja, daar wijst het cijfer wel naar de cilinderinhoud: die Sierra heeft de 5.0 V8, eveneens uit de Mustang. Hoe briljant is dat
Het geeft ook aan dat het ontwikkelingsbudget vrijwel volledig in het ontwerp is gestoken. De techniek was gewoon een voortzetting van de Taunus, dus ook toen al bedaagd. De concurrentie deed precies het omgekeerde, die waren begin jaren 80 bijna allemaal al overgestapt op voorwielaandrijving en boden geen V6'en meer maar waren qua vormgeving niet veel spannender dan voorgangers.
Ik ben daar jaren geleden wel lid van geweest geloof ik, maar was niet helemaal mijn ding.Marc Sierra schreef: ↑23 jun 2017, 10:13 Leuk al die Sierra's! Zelf heb ik ook al heel mijn auto-leven een Sierra (of meerdere). Ik heb je volgens mij nog niet op het Sierra forum gezien, of vergis ik me nu?
Kleur ben ik ook heel blij mee. Gek genoeg heel weinig geleverd volgens mij, zeker op ee E9x. Ik dacht daarom dat het misschien Individual was, maar het was gewoon een reguliere metallic-optie.
Dank je! Ik kan onderhand niet meer ontkennen dat ik Sierra-fan ben inderdaad Het begon met de 1300, daarna kocht ik de XR4i er bij. En op een gegeven had ik het idee opgevat om de folder van 1983 compleet te maken, dus alle 5 de uitvoeringen. Bijna twee jaar geleden kwam de Ghia erbij en toen was de missie geslaagd. Maar het wensenlijstje is zeker nog niet afgestreeptRobin Hartog schreef: ↑23 jun 2017, 10:26 Volgens mij ben jij fan van Sierra's of niet?
Tof wagenpark, érg mooie E90 en die XR4i is ook schitterend!
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Sierra met een V8 weet Cav alles van..
*start de Renntaxi alvast
*start de Renntaxi alvast
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Regen sensor probleem komt vaak doordat de voorruit is vervangen en de sensor niet opnieuw op het nieuwe glas is ingeleerd.
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Bedankt voor de info over de regensensor. Ik ga eens na of er mogelijk een nieuwe ruit in is gezet.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
En sensor opnieuw inleren is 3 seconden werk. Kan ik maar ook iedereen met ISTA-D doen.
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Dat is mooi, dan moet ik eens op zoek gaan naar een ISTA-D Maar dan nog, anderen zeggen ook dat deze serie een niet zo goede sensor heeft.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Wellicht dat het beter kan maar in de basis met een correct ingeleerde sensor moet er geen problemen zijn.
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Sowieso het proberen waard dan. Wat er nog meer mogelijk is met ISTA staat vast al ergens beschreven?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Google is your friend
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Vooralsnog alleen de installatieprocedures gevonden...
- Wouter82
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:03
- Auto: BMW 325dA HE E90 2009
Re: Mijn auto's: Wouters wagenparkje
Het duurde even, maar het gaat dus niet om ISTA maar om NCS:
http://ncs-expert.com/e90-coding-options-list
http://ncs-expert.com/e90-coding-options-list
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, EvdP, Haantje, jvb, MartijnGizmo en 27 gasten