BMW F30 320d
-
OnlineLuco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
ik hoop toch op 700nm
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Ze zijn toch wel even met een auto bezig dus zal verspreid worden over paar dagen.. altijd lastig van de grond te krijgen en hoop afhakers...Martijn_bmw schreef: ↑27 mar 2018, 15:43 ik ben ook wel te porren voor een chip kuur met groepkorting
Agenda staat vrij vol bij hun dus verwacht geen mega korting, eerder voorrang in de agenda
-
OnlineLuco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
ik heb geen haast
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
oh kan ook naar OBD, Reind heeft er goeie ervaringen mee en doen ook heel veel BMW.Knot schreef: ↑27 mar 2018, 18:54Ze zijn toch wel even met een auto bezig dus zal verspreid worden over paar dagen.. altijd lastig van de grond te krijgen en hoop afhakers...Martijn_bmw schreef: ↑27 mar 2018, 15:43 ik ben ook wel te porren voor een chip kuur met groepkorting
Agenda staat vrij vol bij hun dus verwacht geen mega korting, eerder voorrang in de agenda
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Heb een 120d en m`n 335d laten doen bij van Beek, maar inclusief rollen vooraf en achteraf zijn ze ook wel zo'n 1,5 uur mee bezig.frankie schreef: ↑26 mar 2018, 09:29Werkwijze is heel anders. Ik ben met auto's bij beiden geweest. Bij BR zijn ze er veel langer mee bezig. Rollenbankmeting vooraf, software herschrijven, weer meten, eventuele kleine aanpassingen, weer meten en als de software dan in hun ogen goed is nog een testrit. Zijn ze toch een uurtje of 2 a 3 mee zoet. Als je alleen software doet bij Beek sta je met 30 minuten weer buiten. Dit zegt natuurlijk niet veel over de kwaliteit van de uiteindelijke chiptuning, maar bij BR geven ze in ieder geval meer de indruk dat ze er veel aandacht aan besteden.Robin Hartog schreef: ↑25 mar 2018, 18:20 Mooie waardes zeg.
Zat ook even op hun site te kijken voor de Mini, maar ze zijn wel erg prijzig als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Beek.
Je eigen software wordt uitgelezen en aangepast, en voor het aanpassen houdt hij (ghisbert) de grafieken van een eerdere tune erbij.
Dit aanpassen van de software gaat op zich wel snel.. maargoed als je dagelijks deze motoren tuned, dan is hier ook weinig bijzonders meer aan.
Heb daar echter nog nooit het gevoel gehad dat ze haastig te werk gingen. Ook dat ze gratis de aangepaste software weer terug zetten als de dealer hem overschreven heeft is ook wat waard. Dit heb ik zelf gehad, en ondanks dat door de nieuwe BMW software de hele ECU uitgebouwd moest worden, werd dit meteen gedaan.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Mocht er toch groepskorting bij BR geregeld kunnen worden ben ook ik van de partij, hoe onnodig het ook is bij een 130I wil dit al heel lang een keer laten doen. Ook de toerenbegrenzer & Vmax aanpassen is natuurlijk interessant. Plus gewoon om te kijken of dat blok van mij nog een beetje fit is na 200k km. Chip wordt op maat aangepast neem ik aan?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Verder niks tegen de kennis/kunde bij Beek maar die testbank, is dat nog steeds zo erg... elke keer 500 toeren verhogen en dan weer de rollen zwaarder zetten en hij kon niet meer dan 200km/u aan dacht ik? Een turbomotor spoelt wel lekker op als je m op gas houden en hij boost mag opbouwen tot de bank rustig zwaarder gezet wordt, dan krijg je wel mooie waardes.
Weet niet of dat nogsteeds zo is maar ik vond dat destijds echt een rukbank. Gewoon in de 1:1 versnelling vanaf 1500rpm vol het gas erop naar de begrenzer, zo hoort het in mijn ogen.
Weet niet of dat nogsteeds zo is maar ik vond dat destijds echt een rukbank. Gewoon in de 1:1 versnelling vanaf 1500rpm vol het gas erop naar de begrenzer, zo hoort het in mijn ogen.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Ze hebben een nieuwe bank.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Met de Mini zou ook leuk zijn richting 250pk ! Maar ik ga het niet doen.
Thom je kunt ook launch controle aanzetten. Veel mensen weten niet dat dit op de auto zit.
Thom je kunt ook launch controle aanzetten. Veel mensen weten niet dat dit op de auto zit.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Het gratis terugzetten doet BR ook. En met 2x rollen erbij zit je bij Beek ook al niet meer aan de €350....En dan was eigenlijk het punt, het prijsverschil tussen BR en Beek en dat ligt dus aan de werkwijze. Bij Beek kun je kiezen voor software erin en klaar voor relatief weinig centen, bij BR doen ze daar niet aan en gaat de auto per definitie de rollenbank op.Marsnel schreef: ↑27 mar 2018, 21:08Heb een 120d en m`n 335d laten doen bij van Beek, maar inclusief rollen vooraf en achteraf zijn ze ook wel zo'n 1,5 uur mee bezig.frankie schreef: ↑26 mar 2018, 09:29Werkwijze is heel anders. Ik ben met auto's bij beiden geweest. Bij BR zijn ze er veel langer mee bezig. Rollenbankmeting vooraf, software herschrijven, weer meten, eventuele kleine aanpassingen, weer meten en als de software dan in hun ogen goed is nog een testrit. Zijn ze toch een uurtje of 2 a 3 mee zoet. Als je alleen software doet bij Beek sta je met 30 minuten weer buiten. Dit zegt natuurlijk niet veel over de kwaliteit van de uiteindelijke chiptuning, maar bij BR geven ze in ieder geval meer de indruk dat ze er veel aandacht aan besteden.Robin Hartog schreef: ↑25 mar 2018, 18:20 Mooie waardes zeg.
Zat ook even op hun site te kijken voor de Mini, maar ze zijn wel erg prijzig als ik het vergelijk met bijvoorbeeld Beek.
Je eigen software wordt uitgelezen en aangepast, en voor het aanpassen houdt hij (ghisbert) de grafieken van een eerdere tune erbij.
Dit aanpassen van de software gaat op zich wel snel.. maargoed als je dagelijks deze motoren tuned, dan is hier ook weinig bijzonders meer aan.
Heb daar echter nog nooit het gevoel gehad dat ze haastig te werk gingen. Ook dat ze gratis de aangepaste software weer terug zetten als de dealer hem overschreven heeft is ook wat waard. Dit heb ik zelf gehad, en ondanks dat door de nieuwe BMW software de hele ECU uitgebouwd moest worden, werd dit meteen gedaan.
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
I know, je ziet in het filmpje ook "Launch Control Actief" in het infodisplay. Maar dat filmpje was niet echt representatief voor hoe die nu loopt.
Maak binnenkort een 0-200 voor de liefhebbers, inclusief Launch Control
- Bert ///M3
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Beek en BR doen niet zo veel anders. En hun zijn niet de enige.
Je eigen software uitlezen en aanpassen doet haast elke tuner. Reden is dat er bij auto's vaak veel verschillende software versies in omloop zijn. En dan staan de parameters niet allemaal op dezelfde plaats. Plus niet elke uitvoering heeft dezelfde parameters dus even een generic file flashen gaat niet altijd. Wat ze doen is gewoon een basis software pakket kopen bij een grote fabrikant. Daar zit of een stukje kant en klare software in, of een template waarin staat wat ze aanpassen moeten. Daar baseren ze jou software op. Dat schuiven ze evt nog even bij en klaar is kees. Kijk maar bij BR op hun site, denk je dat ze al die auto's die ze adverteren op de bank gehad hebben, en die software van 0 ontwikkeld hebben?
Vaak is het ook helemaal niet nodig om van het generic programma welke ze gekocht of geschreven hebben af te wijken omdat de auto dit zelf corrigeert na verloop van tijd.
Groot deel van dat alles en de poespas er omheen is ook gewoon marketing/verkopen.
Heb je custom software nodig omdat je bijvoorbeeld een auto hebt met andere nokkenassen etc dan word het al ingewikkelder en dan begint ook de ervaring van de tuner zwaarder te wegen.
@Knot: Dat is een steady state dyno, elke 500 RPM de rollen lichter zetten. Zo hoort het eigenlijk ook, dat doen ze ook als een fabrikant zijn originele software schrijft enkel met het moterblok op een proefstand. Bij de inertia dyno, dus gewoon van vol gas naar redline heb je met andere dingen te maken, denk aan inertia verliezen. Dus als jij en ik op de dyno gaan met dezelfde auto, alleen ik heb lichtere pulleys dan heb ik ineens meer vermogen terwijl dat helemaal niet zo is.
Persoonlijk zou het mij dus om het even zijn als het om een standaard auto gaat, naar Beek of naar BR. Disclaimer is dat ik met beide geen ervaring heb, maar qua kwaliteit denk ik gewoon dat het weinig scheelt.
Je eigen software uitlezen en aanpassen doet haast elke tuner. Reden is dat er bij auto's vaak veel verschillende software versies in omloop zijn. En dan staan de parameters niet allemaal op dezelfde plaats. Plus niet elke uitvoering heeft dezelfde parameters dus even een generic file flashen gaat niet altijd. Wat ze doen is gewoon een basis software pakket kopen bij een grote fabrikant. Daar zit of een stukje kant en klare software in, of een template waarin staat wat ze aanpassen moeten. Daar baseren ze jou software op. Dat schuiven ze evt nog even bij en klaar is kees. Kijk maar bij BR op hun site, denk je dat ze al die auto's die ze adverteren op de bank gehad hebben, en die software van 0 ontwikkeld hebben?
Vaak is het ook helemaal niet nodig om van het generic programma welke ze gekocht of geschreven hebben af te wijken omdat de auto dit zelf corrigeert na verloop van tijd.
Groot deel van dat alles en de poespas er omheen is ook gewoon marketing/verkopen.
Heb je custom software nodig omdat je bijvoorbeeld een auto hebt met andere nokkenassen etc dan word het al ingewikkelder en dan begint ook de ervaring van de tuner zwaarder te wegen.
@Knot: Dat is een steady state dyno, elke 500 RPM de rollen lichter zetten. Zo hoort het eigenlijk ook, dat doen ze ook als een fabrikant zijn originele software schrijft enkel met het moterblok op een proefstand. Bij de inertia dyno, dus gewoon van vol gas naar redline heb je met andere dingen te maken, denk aan inertia verliezen. Dus als jij en ik op de dyno gaan met dezelfde auto, alleen ik heb lichtere pulleys dan heb ik ineens meer vermogen terwijl dat helemaal niet zo is.
Persoonlijk zou het mij dus om het even zijn als het om een standaard auto gaat, naar Beek of naar BR. Disclaimer is dat ik met beide geen ervaring heb, maar qua kwaliteit denk ik gewoon dat het weinig scheelt.
-
Onlinefrankie
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Check maar even B&C consulting, het bedrijf achter BR Performance (niet Raamsdonkveer, maar Willebroek).
https://www.bcconsulting.lu/nl/
https://www.bcconsulting.lu/nl/
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Deze kwam vandaag voorbij op hun FB
-
Online
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
tering 75 paarden extra. Dat is niet mis met een chip.
- ADV
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Ja, ik heb dus echt goede ervaringen bij Unlimited in Amersfoort, ook gratis terugzetten.. ik heb best veel gezeik gehad met mijn oude mazda diesel met egr uitprogrammeren enzo, uiteindelijk hebben ze hem ook gewoon afgedopt en zijn echt een aantal uur bezig geweest omdat ze tegen gezeik aan liepen en ze hielden dus ook niet op. Ze hebben ook mijn 118d ooit gedaan, een 320d E9x van een vriend van me, mijn mazda 3, mijn Skoda Rapid.. dus zou er ook zo weer heen gaan. Hij doet ook veel werk voor andere tuningboeren voor zover ik weet.. En inderdaad kopen de meeste volgens mij gewoon software ergens anders in, want ik heb ook wel eens gezien dat ze met iemand uit polen ofzo aan het skypen waren om een nieuwe tune te ontwikkelen.. ze hebben tegenwoordig ook een 4wd bank.. wel een stuk goedkoper dan BR-P..
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
[YouTube]https://youtu.be/gW9ogLHck5E[/YouTube]
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Loopt heeeeeeeerlijk
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Vandaag nieuwe Pirelli P Zero 255/30/20 gemonteerd achter, en al ruim 148.000km. Het is echt een ontzettend fijne auto!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Mooi plaatje zo!
Wat ligt er voor op?
Wat ligt er voor op?
- Hitz
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Ook P Zero, alleen dan wat smaller. Ik meen 225..
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Mooie foto idd!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: BMW F30 320d | BR-Performance
Dikke bak!