sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Ik vind die nieuwe tellers trouwens echt een stuk mooier dan de oude. Touchscreen boeit me niet, zit toch te ver weg en iDrive controller werkt goed. Die tellers had ik wel mooier gevonden.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Tellers zien er idd goed uit, 't gedrag bij omschakelen ziet er heel natuurlijk en analoog uit, tof dus!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Tellers zijn ook analoog in de LCI 1-serie. Het ziet er alleen anders uit. Wat ik wel jammer vind is dat de verlichting in het interieur wat sober is. Ik reed laatst in de nieuwe X1 en die had echt prachtige oranje sierverlichting in interieur. Had de LCI 1-serie ook wel mogen hebben.
- frankie
- Berichten: 2069
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: sitechris: BMW M140i
Is dat geen extra pakketje?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Lichtpakket / ambiance meen ik ?
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Die heb ik maar dat stelt niet zoveel voor.
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: sitechris: BMW M140i
Vandaag 14u45 bij kruising A2/A15. Was jij dat sitechris ??
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Nee. Was iemand anders.m3e30_chris schreef: ↑11 okt 2017, 18:55 Vandaag 14u45 bij kruising A2/A15. Was jij dat sitechris ??
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Ik ben naar de dealer geweest voor het probleem met de RDS en heb daarna bij andere dealer nog even gedubbelcheckt. Iedere keer (ook tijdens de rit als ik volume al laag gezet heb) klapt hij er met hoog volume in. Dit probleem is bekend bij BMW (ik ben niet de enige die hierover klaagt) maar helaas niet oplosbaar. Ik kreeg het advies om de RDS maar uit te zetten. Dit advies kreeg ik van twee dealers.
BMW schijnt wel te werken aan een oplossing, maar niet bekend wanneer dit is.
Qua gebruiksvriendelijkheid vind ik VW overigens iets beter in elkaar steken. Paar voorbeelden:
1) De stoelverstelling van BMW vind ik echt een draak. Waarom gaat die bij BMW anno 2017 niet traploos? Ook werkt het nogal onhandig
2) Ik heb adaptief chassis aangevinkt. Waarom kan ik zware besturing niet combineren met softe onderstel? Ik kan bij BMW wel wat configureren, maar besturing en onderstel zijn altijd aan elkaar gekoppeld.
3) Discover Pro is qua gebruiksvriendelijkheid echt een topsysteem. iDrive werkt overigens ook goed hoor, maar is wel iets complexer in gebruik. Touchscreen gebruik ik zelf niet in de BMW, scherm zit te ver weg.
4) RDS volume is bij VW gewoon in te stellen. Ook kun je volume van je media default instellen, daarmee voorkom je dat de Spotify vrij zacht staat ivm radio (dat probleem heb ik nu).
5) Klein detail: de dimmende binnenspiegel kan ik bij VW met knopje ook uitschakelen.
6) Schuifdak bij de 1-serie maakt wel erg veel windgeruis ivm die van andere merken.
7) Ik mis het hoogtemetertje in de navi. Leuk als je een keer de Alpen/Eifel ingaat.
8) De kantelbare rechterspiegel moet ik bij BMW met een knopje altijd instellen, bij VW kantelt hij automatisch als ik spiegelverstellingsknopje in rechterstand heb staan.
Handig bij BMW:
- Bandenspanning en temperatuur per band af te lezen
- Oliepeil aan boord af te lezen
- De sportknop zit lekker binnen bereik
- BMW Connected biedt meer opties dan VW Connected. Die VW app zuigt hard. Kun je niets tot weinig mee.
Begrijp me overigens niet verkeerd. De auto bevalt top. Het is alleen wel grappig om te zien dat een merk als BMW sommige zaken net niet goed op orde heeft. Dat verwacht je eigenlijk niet bij zo'n merk.
BMW schijnt wel te werken aan een oplossing, maar niet bekend wanneer dit is.
Qua gebruiksvriendelijkheid vind ik VW overigens iets beter in elkaar steken. Paar voorbeelden:
1) De stoelverstelling van BMW vind ik echt een draak. Waarom gaat die bij BMW anno 2017 niet traploos? Ook werkt het nogal onhandig
2) Ik heb adaptief chassis aangevinkt. Waarom kan ik zware besturing niet combineren met softe onderstel? Ik kan bij BMW wel wat configureren, maar besturing en onderstel zijn altijd aan elkaar gekoppeld.
3) Discover Pro is qua gebruiksvriendelijkheid echt een topsysteem. iDrive werkt overigens ook goed hoor, maar is wel iets complexer in gebruik. Touchscreen gebruik ik zelf niet in de BMW, scherm zit te ver weg.
4) RDS volume is bij VW gewoon in te stellen. Ook kun je volume van je media default instellen, daarmee voorkom je dat de Spotify vrij zacht staat ivm radio (dat probleem heb ik nu).
5) Klein detail: de dimmende binnenspiegel kan ik bij VW met knopje ook uitschakelen.
6) Schuifdak bij de 1-serie maakt wel erg veel windgeruis ivm die van andere merken.
7) Ik mis het hoogtemetertje in de navi. Leuk als je een keer de Alpen/Eifel ingaat.
8) De kantelbare rechterspiegel moet ik bij BMW met een knopje altijd instellen, bij VW kantelt hij automatisch als ik spiegelverstellingsknopje in rechterstand heb staan.
Handig bij BMW:
- Bandenspanning en temperatuur per band af te lezen
- Oliepeil aan boord af te lezen
- De sportknop zit lekker binnen bereik
- BMW Connected biedt meer opties dan VW Connected. Die VW app zuigt hard. Kun je niets tot weinig mee.
Begrijp me overigens niet verkeerd. De auto bevalt top. Het is alleen wel grappig om te zien dat een merk als BMW sommige zaken net niet goed op orde heeft. Dat verwacht je eigenlijk niet bij zo'n merk.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Kantelbare spiegel werkt bij mij gewoon altijd, als het knopje van de spiegelverstelling naar een bepaalde kant staat (weet even niet of het links of rechts is).
Wat ik irritant vind is dat de volume knoppen op het stuur van links naar rechts verplaatst zijn. In de E90 zaten ze links en gek genoeg mis ik dat heel erg, omdat je met je rechterhand iDrive bedient.
Het is wel afzien zo'n M140
Wat ik irritant vind is dat de volume knoppen op het stuur van links naar rechts verplaatst zijn. In de E90 zaten ze links en gek genoeg mis ik dat heel erg, omdat je met je rechterhand iDrive bedient.
Het is wel afzien zo'n M140
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Haha. Bedenk me nog een irritatiepuntje. Als je op stuurwiel wilt scrollen naar volgende nummer moet je twee keer klikken . Heerlijke firstworld problems ha ha
Ik realiseer me btw dat je gelijk hebt met de kantelbare spiegel
Ik realiseer me btw dat je gelijk hebt met de kantelbare spiegel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Spiegel inderdaad vreemd zou het namelijk moeten doen in rechterstand. Dus heb je zelf gemist ?
Binnen spiegel ook vreemd want bij VW gewoon op knopje. Wat betreft adaptief onderstel heeft BMW nooit gezegd dat het individueel verstelbaar is. Sterker nog, als je DCT volledig uitzet schiet de auto zelfs in comfortmodus... bizar. Maar met computer eraan zou je het een en ander moeten kunnen oplossen.
Ben het uiteraard met je eens dat het onacceptabel is voor een merk als BMW.
Binnen spiegel ook vreemd want bij VW gewoon op knopje. Wat betreft adaptief onderstel heeft BMW nooit gezegd dat het individueel verstelbaar is. Sterker nog, als je DCT volledig uitzet schiet de auto zelfs in comfortmodus... bizar. Maar met computer eraan zou je het een en ander moeten kunnen oplossen.
Ben het uiteraard met je eens dat het onacceptabel is voor een merk als BMW.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: sitechris: BMW M140i
Gave bak Chris, en sleurt inderdaad hard door tot de 250! Denk dat het toch verstandig is deze binnenkort een keer te vergelijken met de 2.0TDI van VW
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Haha, lijkt me prima. Heb je mijn gegevens nog? Ik ben - vrees ik - je mobiel kwijt. Anders ff via PB versturen, dan appen we even
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: sitechris: BMW M140i
Geregeld.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Een samenvatting van de eerste 3800 kilometer.
http://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-1-introductie/
http://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-1-introductie/
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Lekker leesvoersitechris schreef: ↑15 okt 2017, 08:26 Een samenvatting van de eerste 3800 kilometer.
http://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-1-introductie/
- veejay
- Berichten: 1815
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: sitechris: BMW M140i
Leuk hoor Chris. Fijn toch als je een auto hebt die geen chip nodig heeft en alles met gemak doet.
Hoe los je het reserve wiel probleem op? Heb je een thuiskomertje in de kofferbak oid?
Hoe los je het reserve wiel probleem op? Heb je een thuiskomertje in de kofferbak oid?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Kleine toevoeging alleen, want ook die zal tot het verleden behorenDe laatste der mohikanen. Zo kun je de BMW M140i wel noemen. Deze compacte auto is nog volgens het klassieke recept gebouwd met achterwielaandrijving, een zescilinder motor, handbak en een bijna 50/50 gewichtsverdeling.
Leuk verhaal verder ! Over die stoelen trouwens: had zelf mede om die reden elektrisch verstelbare stoelen. En zat gewoon net zo laag.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Nee. Je hebt wel een reparatiesetje maar die zijn vrij zinloos. Wat je doet is de telefoon pakken, BMW bellen met het verzoek 'go fucking fix'
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Ok, tot deze week had ik nooit last als er verschillende banden op de voor- en achteras liggen. Tot nu helaas. Ik heb winterbanden gemonteerd, waarbij ik op de vooras nog mijn oude Vredesteinsetje heb gemonteerd en op de achteras Pirelli sottozero. Allebei non-RFT's. De maten kloppen, maar de ride is afschuwelijk. Auto is boven de 140 instabiel, waarbij je constant moet corrigeren. Daarnaast schaatst de auto (lijkt erg veel op torque steer) bij volgas en bij stevig remmen klapt het ABS al heel vroeg erin. De hele auto is van de leg, hij rijdt verschrikkelijk. Ik laat a.s. woensdag mijn oude Vredesteinsetje meteen maar vervangen voor nieuwe Pirelli's en hoop dat dit het oplost. Iemand mss suggesties wat een mogelijke oorzaak kan zijn, mocht dit woensdag a.s. niet werken?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: sitechris: BMW M140i
Wordt de hoogte ook niet meer weergegeven bij het locatie menu’tje? Daar staan dan de coördinaten en de altitude bij mij.7) Ik mis het hoogtemetertje in de navi. Leuk als je een keer de Alpen/Eifel ingaat.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Banden komt goed. Anders meld je het hier maar. En hoogtemeter zit er idd gewoon in toch ?
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: sitechris: BMW M140i
We hopen op een positieve uitkomst na woensdag, Chris! Maar om dit verhaal dan maar zo snel mogelijk te vergeten, even wat sfeerplaatjes?!sitechris schreef: ↑04 nov 2017, 20:17 Ok, tot deze week had ik nooit last als er verschillende banden op de voor- en achteras liggen. Tot nu helaas. Ik heb winterbanden gemonteerd, waarbij ik op de vooras nog mijn oude Vredesteinsetje heb gemonteerd en op de achteras Pirelli sottozero. Allebei non-RFT's. De maten kloppen, maar de ride is afschuwelijk. Auto is boven de 140 instabiel, waarbij je constant moet corrigeren. Daarnaast schaatst de auto (lijkt erg veel op torque steer) bij volgas en bij stevig remmen klapt het ABS al heel vroeg erin. De hele auto is van de leg, hij rijdt verschrikkelijk. Ik laat a.s. woensdag mijn oude Vredesteinsetje meteen maar vervangen voor nieuwe Pirelli's en hoop dat dit het oplost. Iemand mss suggesties wat een mogelijke oorzaak kan zijn, mocht dit woensdag a.s. niet werken?
///M140i by Bram Top, on Flickr
///M Performance by Bram Top, on Flickr
RWD by Bram Top, on Flickr
///M by Bram Top, on Flickr
Dashboard by Bram Top, on Flickr
Laatst gewijzigd door Godspeed op 05 nov 2017, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kadett en 241 gasten