sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Idd. Op stuurgevoel na ben ik heel happy met de auto. Maar.....zonder de briljante motor zou ik de auto nooit gekocht hebben. Dat is wel het USP van deze auto.
De ideale auto voor mij zou overigens een Golf R met de BMW M140i motor zijn. Die vind ik als geheel (op motor na dan) net een tikje beter. Maar ja....die TSI motor (fijn blok overigens voor een viercilinder) ken ik inmiddels wel.
De ideale auto voor mij zou overigens een Golf R met de BMW M140i motor zijn. Die vind ik als geheel (op motor na dan) net een tikje beter. Maar ja....die TSI motor (fijn blok overigens voor een viercilinder) ken ik inmiddels wel.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Ik heb een kort overzichtje gemaakt van de kleine ergernissen die de auto rijk is.
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-2/
Mocht je na het lezen twijfelen of ik er nog blij mee ben, ja dat ben ik hoor . Perfectie is so overrated
https://driveaholic.nl/duurtest-bmw-m140i-2/
Mocht je na het lezen twijfelen of ik er nog blij mee ben, ja dat ben ik hoor . Perfectie is so overrated
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Toch heb ik het idee dat (deze) BMW geen blijvertje is bij jou.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Allemaal erg herkenbaar (los van dakje en adaptief onderstel, want die heb ik niet). Minder stabiliteit met winterbanden heb ik ook last van. Met die banden heb ik veel meer dat het tractiecontrole lampje gaat branden. Zelfs bij 140 en dan ineens versnellen, knippert het lampje. Ik heb wel op allevier de wielen 225/40/18 gedaan. Het zou eigenlijk achter breder moeten zijn, maar dit rijdt ook prima en heeft hopelijk meer tractie in de sneeuw.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Geen enkele auto is een blijvertje bij mij, deze dus ook niet. Ben er overigens oprecht heel tevreden mee ook al is de auto niet perfect. Perfecte auto voor mij zou een Golf R zijn met de B58 zescilinder.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: sitechris: BMW M140i
Veel herkenbare punten tov mijn 440i: stuurgevoel, rechtuitstabiliteit icm Sottozero’s en de achteruitrijcamera. Maar verder, net als jij, ook dik tevreden.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Ik ga er ook geen 10 jaar mee rijden denk ik. Heb ik wel met de E90 gedaan. Als ik nu een nieuwe E90 met dikke motor kon krijgen, dan zou ik hem er zo op inruilen.
Ik twijfel om er Ohlins onder te laten zetten. Misschien in het voorjaar. Volgens mij moet dat een verschil van dag en nacht zijn bij de M140i. Het onderstel past gewoon niet bij de B58 motor.
Ik twijfel om er Ohlins onder te laten zetten. Misschien in het voorjaar. Volgens mij moet dat een verschil van dag en nacht zijn bij de M140i. Het onderstel past gewoon niet bij de B58 motor.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Windgeruis met dakje open was ik mee bekend van mijn vorige F20, dus dat stoort me niet. Wel ben ik het eens met de winterbanden. Auto voelt erg zoekerig/zweverig aan bij (flink) accelereren rechtuit met de winterset. Is helaas maar zo. De camera maak ik ook bovengemiddeld vaak schoon want die wordt snel vies! Motor blijft geweldig.
Ik ervaar echter (zoals Chris weet) erg veel problemen met de M140i dus zal daar mijn topic binnenkort updaten. Auto gaat dinsdag weer naar de dealer.
Ik ervaar echter (zoals Chris weet) erg veel problemen met de M140i dus zal daar mijn topic binnenkort updaten. Auto gaat dinsdag weer naar de dealer.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Dat is balen zeg! Ben wel benieuwd. Los van de krakende rubbers (laatste keer door dealer verholpen en tot nu toe nog niet teruggekomen) en een keer een navi die niet op wilde starten (vanzelf opgelost nadat de auto een tijdje was uitgezet), heb ik nog geen storingen. Heb er nu iets van 14.000 km op zitten geloof ik.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Ik heb heel erg last van de krakende rubbers. Alle deuren kraken extreem bij zacht rijden maar ook beetje op snelheid en de minste drempel. De auto is al teruggeweest en alle deurrubbers zijn vervangen. Nu - na een maand - is het weer volle bak (en nog erger) terug. En ik behandel de auto met een fluwelen hand (en de BMW silicone verwijderaar die ik meekreeg voor gebruik na elke wasbeurt). Mijn M140i slaapt binnen, staat zelden in de regen en wordt echt extreem goed verzorgd. Maar het komt gewoon terug.
Daarnaast heb ik te maken met een bestuurderstoel die kraakt als een oud fietszadel bij drempels of in bochten. Ook een heuveltje op de snelweg zorgt voor vrolijk gekraak. Inmiddels zo erg dat het elke rit en altijd hoorbaar is. Als derde maakt mijn bestuurders deurhendel (binnenzijde) een knarsend geluid wanneer in gebruik. Beduidend luider en anders dan de andere deuren.
Kortom, niet tevreden en niet de kwaliteit die je verwacht. Ik zal een update posten zodra BMW Amsterdam hier weer naar gekeken heeft. Maar dit zijn absoluut zaken voor mij om een auto weg te doen (zei iemand M2?)
Daarnaast heb ik te maken met een bestuurderstoel die kraakt als een oud fietszadel bij drempels of in bochten. Ook een heuveltje op de snelweg zorgt voor vrolijk gekraak. Inmiddels zo erg dat het elke rit en altijd hoorbaar is. Als derde maakt mijn bestuurders deurhendel (binnenzijde) een knarsend geluid wanneer in gebruik. Beduidend luider en anders dan de andere deuren.
Kortom, niet tevreden en niet de kwaliteit die je verwacht. Ik zal een update posten zodra BMW Amsterdam hier weer naar gekeken heeft. Maar dit zijn absoluut zaken voor mij om een auto weg te doen (zei iemand M2?)
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Snap je frustratie helemaal. Zou voor mij ook onacceptabel zijn. Maar wie weet lossen ze het nog op. Nu je auto inruilen betekent flink financieel verlies nemen. Als je dan toch wisselt, dan zou ik alleen uit principe dan wel een ander merk nemen. Anders verdienen ze nog aan je.
Mocht je er overigens met bmw adam niet uitkomen kun je het altijd nog eens bij andere dealer proberen.
Mocht je er overigens met bmw adam niet uitkomen kun je het altijd nog eens bij andere dealer proberen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Sjeses, wat lullige dingen allemaal, irritant en buitengewoon frustrerend.
(F87 M2)Mijn irritatie was tot aan half jaartje terug, koude start rammel van/bij einddemper uitlaat voor 20 seconden ofzo. Is een bekend probleem bij MPE uitlaat: Verholpen.
En rammel op klinkers/verkeersheuvels hier in/op/naast bij hoedenplank:verholpen.
Ik rij ook op winterbanden(Alpin Michelin in 235v 255a 18 inch en het rijdt nagenoeg perfect. Pas bij pushen wordt hij net iets dweileriger onderstuurder, overstuur is mooi smeuig)
De briljante B58 past denk ik niet bij het gezapiger 135/140 onderstel?
Dan zou ik andere veren/dempers overwegen.
En 'n LSD?
Of naar 'n M2:)
(F87 M2)Mijn irritatie was tot aan half jaartje terug, koude start rammel van/bij einddemper uitlaat voor 20 seconden ofzo. Is een bekend probleem bij MPE uitlaat: Verholpen.
En rammel op klinkers/verkeersheuvels hier in/op/naast bij hoedenplank:verholpen.
Ik rij ook op winterbanden(Alpin Michelin in 235v 255a 18 inch en het rijdt nagenoeg perfect. Pas bij pushen wordt hij net iets dweileriger onderstuurder, overstuur is mooi smeuig)
De briljante B58 past denk ik niet bij het gezapiger 135/140 onderstel?
Dan zou ik andere veren/dempers overwegen.
En 'n LSD?
Of naar 'n M2:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Dat kraken had ik op de oud model M135i geen last van. De rode LCI 120d kraakte ook als een gek. De wax van de rubbers bij wasstraten was maar 1 van de problemen maar het hielp wel.
Het niet individueel kunnen instellen van demping, stuurgevoel en gasrespons is echt wel een schande. Gewoon simpel toe te passen dus puur een (domme) keuze van de fabrikant. Wat je wil dat stel je in. Dat zijn immers de voordelen van “instellingen”. Dat je het ook kan instellen.
Winterbanden was bij mij ook een ramp maar dat is puur omdat de Pilot Supersports zo goed waren. Verder wel bijzonder dat je amper olieverbruik hebt. Bij mij was het iedere 1000-1500km raak. Litertje erbij.
Het niet individueel kunnen instellen van demping, stuurgevoel en gasrespons is echt wel een schande. Gewoon simpel toe te passen dus puur een (domme) keuze van de fabrikant. Wat je wil dat stel je in. Dat zijn immers de voordelen van “instellingen”. Dat je het ook kan instellen.
Winterbanden was bij mij ook een ramp maar dat is puur omdat de Pilot Supersports zo goed waren. Verder wel bijzonder dat je amper olieverbruik hebt. Bij mij was het iedere 1000-1500km raak. Litertje erbij.
Daarom dus altijd elektrisch verstelbare stoelen bij BMW nemen als het kan !Het verstellen van mijn stoel is een crime in de BMW M140i. Waarom geen gewone draaiknop? Waarom is de verstelling niet traploos? De stoelen zelf zitten overigens fantastisch, maar van een premiummerk mag je iets meer gemak verwachten.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: sitechris: BMW M140i
M2 idd geen problemen, af en toe een kraakje hoeden plank idd waar ik uit tijdgebrek/luiheid/nog niet erg genoeg gevoel, niets aan heb laten doen.
Olieverbruik 0,0, banden nog redelijk goed, verbruik echt bizar goed voor de motorprestaties, tank zou idd wat groter mogen, maar ik rijd toch 430/450 km op een tank (1M kon ik dat niet redden terwijl die tank nog 2L meer inhoud had)
Maar een liefhebber mag hem altijd overnemen, nu 27K km, onderhouds contract 5 jaar 100K km, is overdraagbaar, dus geen kosten, kar is van 30-04-2016, HB uiteraard, laat maar horen!
Olieverbruik 0,0, banden nog redelijk goed, verbruik echt bizar goed voor de motorprestaties, tank zou idd wat groter mogen, maar ik rijd toch 430/450 km op een tank (1M kon ik dat niet redden terwijl die tank nog 2L meer inhoud had)
Maar een liefhebber mag hem altijd overnemen, nu 27K km, onderhouds contract 5 jaar 100K km, is overdraagbaar, dus geen kosten, kar is van 30-04-2016, HB uiteraard, laat maar horen!
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Ik ga ook geen financiële 'hit' nemen van ik denk zeker 15k op een splinternieuwe auto na 4 maanden. Ik ga net zo lang terug totdat BMW Amsterdam het opgelost heeft. Lukt het verder niet meer? Dan ga ik met BMW Nederland aan de haal. De aanhouder wint.sitechris schreef: ↑14 jan 2018, 07:53 Snap je frustratie helemaal. Zou voor mij ook onacceptabel zijn. Maar wie weet lossen ze het nog op. Nu je auto inruilen betekent flink financieel verlies nemen. Als je dan toch wisselt, dan zou ik alleen uit principe dan wel een ander merk nemen. Anders verdienen ze nog aan je.
Mocht je er overigens met bmw adam niet uitkomen kun je het altijd nog eens bij andere dealer proberen.
Het kraken van de bestuurdersstoel lijkt me wel te verhelpen met - desnoods- een andere stoel. Dus daar maak ik me niet druk om. Het gekraak van de deuren lijken ze maar niet uit te kunnen dokteren en ik ga niet akkoord met de 'teflon tape' oplossing. Een auto van 68k hoeft niet 'getapet' te worden om kraakvrij te zijn. Maar we gaan het zien
Desnoods vervangen ze de deuren maar dan krijgen ze ook weer een schadevergoeding aan hun broek voor de Modesta Glascoating die weer opnieuw aangebracht moet worden . Liever allemaal niet.
Helaas ben ik te 'verknocht' aan het merk BMW dat ik de opvolger altijd weer een BMW zal zijn.
Ik heb overigens ook elektrische stoelen dus niet bekend met het vervelende probleem met de - analoge - stoelverstelling.
Laatst gewijzigd door idutchman op 14 jan 2018, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Hier ook geen olieverbruik na 14.000 km. Kraken van de rubbers werd ik ook helemaal gestoord van. Ik durf de auto nog nauwelijks te wassen omdat ik bang ben dat het terugkomt. Ik heb dus wel die teflon tape en bij mij zijn de rubbers ook vervangen. Tot nu toe is het nog niet teruggekomen, maar ik was hem dus weinig en als ik dat wel doe probeer ik de rubbers te ontzien met de hogedruk van de wasbox.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: sitechris: BMW M140i
.
Laatst gewijzigd door Walter op 12 apr 2018, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Interesting! Heeft de dealer bij de 2e keer aangegeven het met tape op te gaan lossen? Hoe 'zichtbaar' is dit? Ik was de auto ook met de hand in een wasbox maar uiterst voorzichtig. Dus dat kan simpelweg niet zoveel gekraak veroorzaken.Rnd schreef: ↑14 jan 2018, 13:30 Hier ook geen olieverbruik na 14.000 km. Kraken van de rubbers werd ik ook helemaal gestoord van. Ik durf de auto nog nauwelijks te wassen omdat ik bang ben dat het terugkomt. Ik heb dus wel die teflon tape en bij mij zijn de rubbers ook vervangen. Tot nu toe is het nog niet teruggekomen, maar ik was hem dus weinig en als ik dat wel doe probeer ik de rubbers te ontzien met de hogedruk van de wasbox.
edit:
Bij welke dealer heb je dit laten doen?
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Nee. Keer daarna weer snoeihard. Zeker icm spotify waarbij je audio al ver open moet draaien voor fatsoenlijk volume (met telefoon al op max) is het echt heel vervelend.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Dat ben ik wel met je eens. Spotify op iPhone icm CarPlay resulteert wel in het flink moeten opdraaien van de volumeknop voor een decent volume. Eigenlijk altijd wel naar 60% - 75%.
Goed om te horen dat je tevreden bent met de M140i, Chris. Blijft ook een mooie spec in het wit.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Dealer is Hans Severs in Woerden. Ik moet bekennen dat ik twee keer ben teruggegaan. Eerste keer zijn de rubbers vervangen en is de tape gemonteerd. Na een aantal weken kwam het kraken helaas weer terug. Bij de tweede keer hebben ze de rubbers schoongemaakt met dat spul dat jij waarschijnlijk ook hebt. Daarna is het tot nu toe niet meer teruggekomen. Ik rijd niet heel erg veel met de M140i. Ik zal zo weer eens kijken of het nog steeds weg is. Dan zal ik ook een fotootje maken van de tape.idutchman schreef: ↑14 jan 2018, 15:53Interesting! Heeft de dealer bij de 2e keer aangegeven het met tape op te gaan lossen? Hoe 'zichtbaar' is dit? Ik was de auto ook met de hand in een wasbox maar uiterst voorzichtig. Dus dat kan simpelweg niet zoveel gekraak veroorzaken.Rnd schreef: ↑14 jan 2018, 13:30 Hier ook geen olieverbruik na 14.000 km. Kraken van de rubbers werd ik ook helemaal gestoord van. Ik durf de auto nog nauwelijks te wassen omdat ik bang ben dat het terugkomt. Ik heb dus wel die teflon tape en bij mij zijn de rubbers ook vervangen. Tot nu toe is het nog niet teruggekomen, maar ik was hem dus weinig en als ik dat wel doe probeer ik de rubbers te ontzien met de hogedruk van de wasbox.
edit:
Bij welke dealer heb je dit laten doen?
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Super. Ben benieuwd!Rnd schreef: ↑14 jan 2018, 16:17 Dealer is Hans Severs in Woerden. Ik moet bekennen dat ik twee keer ben teruggegaan. Eerste keer zijn de rubbers vervangen en is de tape gemonteerd. Na een aantal weken kwam het kraken helaas weer terug. Bij de tweede keer hebben ze de rubbers schoongemaakt met dat spul dat jij waarschijnlijk ook hebt. Daarna is het tot nu toe niet meer teruggekomen. Ik rijd niet heel erg veel met de M140i. Ik zal zo weer eens kijken of het nog steeds weg is. Dan zal ik ook een fotootje maken van de tape.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: sitechris: BMW M140i
Ik zou gek worden van een piepende/krakende auto..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 161 gasten