sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Mooi man, veel plezier ermee!
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: sitechris: BMW M140i
Wat een plaatje !!
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: sitechris: BMW M140i
Staat er mooi bij, maar ik vind alleen dat die grijze stukjes in de voorbumper een beetje vloeken bij het wit. Zwart lijkt me strakker staan.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: sitechris: BMW M140i
Dikke bak Chris! Veel plezier vrijdag
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Chris geweldig man wat een spannende dagen !!!!
Verder inderdaad nieren even zwart maken en ronde ring rond het logo op de achterklep.
Verder inderdaad nieren even zwart maken en ronde ring rond het logo op de achterklep.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: sitechris: BMW M140i
Nice !
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
First short impressions: Adaptief chassis en normale banden doen verrassend veel voor het comfort. Vond ik de testdrive te stug, dit is echt prima te doen in deze configuratie. Vergelijkbaar met GTD in comfortstand. Erg fijn, want op de snelweg irriteer ik me alleen maar aan stugge vering. Vering in sportstand duidelijk stugger maar nog steeds te doen.
Ben erg blij met de uitlaat. Net wat luider dan normaal, maar comfortabel en prettig in interieur. Echt dikke prima. Verdere impressies volgen na een paar duizend kilometer.
Ben maar even gestopt met kentekenblurren. Teveel moeite
Ben erg blij met de uitlaat. Net wat luider dan normaal, maar comfortabel en prettig in interieur. Echt dikke prima. Verdere impressies volgen na een paar duizend kilometer.
Ben maar even gestopt met kentekenblurren. Teveel moeite
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: sitechris: BMW M140i
Nice! Die skirt sticker vind ik ook leuk staan, kan die goed hebben.
Alleen die uitlaten, blijft een (lelijk) dingetje op dit model.. Ben wel benieuwd naar het geluid als die straks is ingebrand!
Alleen die uitlaten, blijft een (lelijk) dingetje op dit model.. Ben wel benieuwd naar het geluid als die straks is ingebrand!
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: sitechris: BMW M140i
Erg dik!
Dit is de eerste 1 serie die ik mooi vind.
Al vind ik een paar details wat minder op elkaar afgestemd..
- Chromen nieren
- Grijze stukjes in de bumper, grijze spiegels
- Zwarte sierlijsten, zwarte skideskirts en zwarte velgen
Dit is de eerste 1 serie die ik mooi vind.
Al vind ik een paar details wat minder op elkaar afgestemd..
- Chromen nieren
- Grijze stukjes in de bumper, grijze spiegels
- Zwarte sierlijsten, zwarte skideskirts en zwarte velgen
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: sitechris: BMW M140i
Ik vind hem heel erg gaaf
Wat Tom zegt valt mij nu ook een beetje op.. voorheen niet na gekeken... What has been seen......
Wat Tom zegt valt mij nu ook een beetje op.. voorheen niet na gekeken... What has been seen......
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Das niet erg, heb ik nog wat te modificeren de komende tijd
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: sitechris: BMW M140i
erg gaaf, gefeliciteerd en veel plezier! ben benieuw naar je indrukken na enkele duizenden kilometers.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Strak ding. Ben geen fan van zwarte velgen maar moet zeggen dat het goed smoelt.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: sitechris: BMW M140i
Supergaaf, voor mij ook liever geen zwarte wielen en ook geen zwarte nieren.
Nieuwe dash erg mooi, ondanks de korte tellernaalden (bij Porker mooi, bij BMW liever door het hart lopende.)
Nieuwe dash erg mooi, ondanks de korte tellernaalden (bij Porker mooi, bij BMW liever door het hart lopende.)
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: sitechris: BMW M140i
Heel gaaf Chris! Have fun with it.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: sitechris: BMW M140i
Proficiat! Ding verdient een paar knappe foto's
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: sitechris: BMW M140i
Wat een gave bak zeg. Witte auto zwarte velgen altijd goed!
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: sitechris: BMW M140i
Prachtig hoor! Ziet er lekker 'racy' uit zo.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: sitechris: BMW M140i
Ziet er prima uit hoor! Mooie kar!
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: sitechris: BMW M140i
Lekkker
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Normaal houd ik niet van witte auto's, maar deze ziet er erg goed uit!!! Veel plezier ermee!
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Kleine update met wat meer 'first impressions'. Heb 700 kilometer op de teller en heb voornamelijk snelweg gereden. Over de handling kan ik nog niets zeggen. Toch valt me wel een aantal zaken valt op:
- De B58 motor is geniaal. Niets minder, niets meer. Inrijden tot 4500 toeren en man o man wat is dit ding al rap. Vanaf 1500 toeren is het volle bak knallen. Paar keer ook even doorgetrokken tot 7000, dat heeft wel degelijk zin als je echt iedere tiende eruit wil persen. Ik vind dit blok echt indrukwekkend! Zelfs in 8e versnelling heb je vanaf 100 km/h voldoende power om vlot te accelereren.
- Het comfort is veel beter dan ik had verwacht naar aanleiding van eerdere ritten in M135i en M240i. Die hadden runflats. Dat scheelt echt heel veel, al helpt het adaptieve chassis ook mee. Ben daar erg blij mee, want op de snelweg wil ik gewoon comfort. In sportstand is chassis duidelijk stugger, maar nog steeds goed te doen. Adaptief is echt een aanrader, want het spectrum van de auto is gewoon breder.
- Jammer dat ik BMW niet een 'individual' modus aanbiedt waar ik vering, motorkarakteristiek, uitlaatgeluid, besturing etc apart kan instellen. Een voorbeeldje: als ik handmatig ga flipperen (wat ik wel eens leuk vind) en stevig gasgeef, schakelt de bak (in sportmodus) met een vrij forse klap. Leuk voor een keertje, maar na 2 keer vermoeiend. Dat soort zaken wil ik kunnen aanpassen naar wens. Ik wil wel het maximale geluid van de uitlaat, maar ik wil comfort bij doorschakelen. Ik wil de zwaardere besturing kunnen combineren met de softere demping. Dat kan nu niet, want als ik in sportmode alleen de aandrijflijn op sport selecteer, schakelt de rest van de auto naar de comfortmodus.
- In comfortmodus is de BMW een geweldige cruiser. Mede ook met dank aan de automaat. Schakelt boterzacht in comfortmodus. De rechtuitstabiliteit is top! Ook bij 130 km/h zit ik te genieten achter het stuur. Ook zijn rijgeluiden beter gedempt dan in de Golf.
- Over de automaat gesproken. Megagoede bak en is wat soepeler dan de DSG. De DSG is wel weer iets sneller. Vooral bij handmatig terugschakelen merk je dat. Toch kies ik de bak van de BMW.
- Verbruik valt me reuze mee. Gemiddeld 1 op 12, terwijl ik in toerentallen nog wat varieer en kruissnelheid van 130/140 aanhoudt.
- Geluid Performance uitlaat precies goed. Niet overdreven luid en dreunend, maar wel luider dan stock. Vooral de starts zijn echt indrukwekkend. Ik ben superblij met het geluid, daar ga ik helemaal niets meer aan veranderen. Ook bij lage toeren al veel beleving, dat maakt iedere rit bijzonder. Leuk: de plofjes uit de uitlaat in sportmode.
- Touchscreen is leuke gimmick, maar je zit net wat te ver van het scherm.
- Stoelverstelling van BMW is echt een drama. Waarom niet traploos (en met een draaiknop) zoals bij ieder ander merk?
- Zitpositie is overigens wel lekker laag en de stoelen zitten heel goed
- Besturing in comfortstand mwoh (weinig stuurgevoel - artificieel) in sportstand iets beter, maar niet helemaal des BMW's.
- Wat ik me altijd afvraag. Wat is het nut van het koud-warmknopje onder de ventilatieroosters? Ik wil gewoon dat mijn climate control altijd de juiste temperatuur selecteert.
- Nieuwe tellers zien er gaaf uit! Nieuwe dash is wat mij betreft zeker een verbetering (stikseltjes, sierlijsten wat mooier)
- Het valt me op dat VW een aantal kleine zaken beter op orde heeft. Paar voorbeelden (klein leed overigens):
- Ik mis een hoogteverstelling van de gordel.
- Ook kan ik niet een default volume voor de RDS en Bluetoothmedia vaststellen. Dat betekent dat de RDS er heel hard inknalt als ik Spotify via BT luister. Ik schrik me iedere keer weer kapot. Kan dit wel, dan hoor ik graag hoe. (volume op telefoon staat overigens al op max).
- iDrive werkt goed, maar ik vind systeem van Volkswagen nog wat gebruiksvriendelijker. Af en toe moet ik even zoeken in de menuutjes van de iDrive.
- Stuurwielbediening om naar volgende nummer door te klikken werkt wat omslachtig (twee keer klikken)
- Schuifdak open zorgt voor (te)veel windruis. Dat hebben andere merken beter op orde.
- De files zijn in op navikaart wat lastig af te lezen.
- RTI werkt trouwens accuraat. Dat was bij VW nog wel eens een issue.
- Draadloos opladen telefoon erg handig.
- Looks vind ik erg geslaagd met Performance uitlaat, zwarte velgen en Performance sticker.
- H&K audio absoluut geld waard. Prima systeem (Dynaudio vond ik net iets beter overigens)
Dat was het wel even voor de first impressions. Al met al heel erg tevreden over de auto, met de zescilinder als hoofdrolspeler.
- De B58 motor is geniaal. Niets minder, niets meer. Inrijden tot 4500 toeren en man o man wat is dit ding al rap. Vanaf 1500 toeren is het volle bak knallen. Paar keer ook even doorgetrokken tot 7000, dat heeft wel degelijk zin als je echt iedere tiende eruit wil persen. Ik vind dit blok echt indrukwekkend! Zelfs in 8e versnelling heb je vanaf 100 km/h voldoende power om vlot te accelereren.
- Het comfort is veel beter dan ik had verwacht naar aanleiding van eerdere ritten in M135i en M240i. Die hadden runflats. Dat scheelt echt heel veel, al helpt het adaptieve chassis ook mee. Ben daar erg blij mee, want op de snelweg wil ik gewoon comfort. In sportstand is chassis duidelijk stugger, maar nog steeds goed te doen. Adaptief is echt een aanrader, want het spectrum van de auto is gewoon breder.
- Jammer dat ik BMW niet een 'individual' modus aanbiedt waar ik vering, motorkarakteristiek, uitlaatgeluid, besturing etc apart kan instellen. Een voorbeeldje: als ik handmatig ga flipperen (wat ik wel eens leuk vind) en stevig gasgeef, schakelt de bak (in sportmodus) met een vrij forse klap. Leuk voor een keertje, maar na 2 keer vermoeiend. Dat soort zaken wil ik kunnen aanpassen naar wens. Ik wil wel het maximale geluid van de uitlaat, maar ik wil comfort bij doorschakelen. Ik wil de zwaardere besturing kunnen combineren met de softere demping. Dat kan nu niet, want als ik in sportmode alleen de aandrijflijn op sport selecteer, schakelt de rest van de auto naar de comfortmodus.
- In comfortmodus is de BMW een geweldige cruiser. Mede ook met dank aan de automaat. Schakelt boterzacht in comfortmodus. De rechtuitstabiliteit is top! Ook bij 130 km/h zit ik te genieten achter het stuur. Ook zijn rijgeluiden beter gedempt dan in de Golf.
- Over de automaat gesproken. Megagoede bak en is wat soepeler dan de DSG. De DSG is wel weer iets sneller. Vooral bij handmatig terugschakelen merk je dat. Toch kies ik de bak van de BMW.
- Verbruik valt me reuze mee. Gemiddeld 1 op 12, terwijl ik in toerentallen nog wat varieer en kruissnelheid van 130/140 aanhoudt.
- Geluid Performance uitlaat precies goed. Niet overdreven luid en dreunend, maar wel luider dan stock. Vooral de starts zijn echt indrukwekkend. Ik ben superblij met het geluid, daar ga ik helemaal niets meer aan veranderen. Ook bij lage toeren al veel beleving, dat maakt iedere rit bijzonder. Leuk: de plofjes uit de uitlaat in sportmode.
- Touchscreen is leuke gimmick, maar je zit net wat te ver van het scherm.
- Stoelverstelling van BMW is echt een drama. Waarom niet traploos (en met een draaiknop) zoals bij ieder ander merk?
- Zitpositie is overigens wel lekker laag en de stoelen zitten heel goed
- Besturing in comfortstand mwoh (weinig stuurgevoel - artificieel) in sportstand iets beter, maar niet helemaal des BMW's.
- Wat ik me altijd afvraag. Wat is het nut van het koud-warmknopje onder de ventilatieroosters? Ik wil gewoon dat mijn climate control altijd de juiste temperatuur selecteert.
- Nieuwe tellers zien er gaaf uit! Nieuwe dash is wat mij betreft zeker een verbetering (stikseltjes, sierlijsten wat mooier)
- Het valt me op dat VW een aantal kleine zaken beter op orde heeft. Paar voorbeelden (klein leed overigens):
- Ik mis een hoogteverstelling van de gordel.
- Ook kan ik niet een default volume voor de RDS en Bluetoothmedia vaststellen. Dat betekent dat de RDS er heel hard inknalt als ik Spotify via BT luister. Ik schrik me iedere keer weer kapot. Kan dit wel, dan hoor ik graag hoe. (volume op telefoon staat overigens al op max).
- iDrive werkt goed, maar ik vind systeem van Volkswagen nog wat gebruiksvriendelijker. Af en toe moet ik even zoeken in de menuutjes van de iDrive.
- Stuurwielbediening om naar volgende nummer door te klikken werkt wat omslachtig (twee keer klikken)
- Schuifdak open zorgt voor (te)veel windruis. Dat hebben andere merken beter op orde.
- De files zijn in op navikaart wat lastig af te lezen.
- RTI werkt trouwens accuraat. Dat was bij VW nog wel eens een issue.
- Draadloos opladen telefoon erg handig.
- Looks vind ik erg geslaagd met Performance uitlaat, zwarte velgen en Performance sticker.
- H&K audio absoluut geld waard. Prima systeem (Dynaudio vond ik net iets beter overigens)
Dat was het wel even voor de first impressions. Al met al heel erg tevreden over de auto, met de zescilinder als hoofdrolspeler.
- Booooh
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: sitechris: BMW M140i
Mooi ding , wit met zwarte velgen is altijd goed (imho) ...
RDS volume kun je regelen als die actief is, dus zodra je je kapot schrikt, even tot jezelf komen en dan het geluid direct omlaag draaien tot het niveau wat je wenst ...
RDS volume kun je regelen als die actief is, dus zodra je je kapot schrikt, even tot jezelf komen en dan het geluid direct omlaag draaien tot het niveau wat je wenst ...
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Das eigenlijk te laat .