sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
-
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: sitechris: BMW M140i
Dempers zijn natuurlijk echt beter, maar vind het verschil op mijn adaptieve M135i met eibach Pro veren best groot. Niet alleen de looks dus.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Maar is dat echt nodig, voor iedereen? En is dat niet bij heel veel (alle) auto's zo die gewoon voor op straat bedoeld zijn?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: sitechris: BMW M140i
Is echt persoonlijk. Ik vind adaptief ruk en het standaard M onderstel prima voor sportief op straat en paar rondjes papenburg en driftdagen.
M performance sper reed wel lekker ook voor niet driften maar net wat meer tractie bocht uit in sport+. Die 2750 zou ik wel investeren.
M performance sper reed wel lekker ook voor niet driften maar net wat meer tractie bocht uit in sport+. Die 2750 zou ik wel investeren.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Ik ben het er wel mee eens dat de M140i een "net niet auto" is, die voor ons als liefhebbers toch wel wat aanpassingen nodig heeft. In verband met garantie heb ik er nog niets aan gedaan, behalve dan M-performance sper tijdens aflevering. Om de auto naar mijn zin te krijgen moet er zeker een ander onderstel onder. Vermogen is prima, meer is natuurlijk altijd fijn.
Cupra R is een fijne auto, maar de uitstraling van die auto vind ik verschrikkelijk. Liever "low profile" zoals de M140i of echt goed fout zoals de Civic Type-R.
Cupra R is een fijne auto, maar de uitstraling van die auto vind ik verschrikkelijk. Liever "low profile" zoals de M140i of echt goed fout zoals de Civic Type-R.
- Luco
- Berichten: 27898
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: sitechris: BMW M140i
ik wil wel eens paar sprintjes doen tegen een M140
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: sitechris: BMW M140i
Heb voorheen een M135i gehad, deze ging op hoge snelheden zgn zweven op de weg, niet prettig dus, de M240i ligt op deze snelheden toch een stuk stabieler op de weg, de xdrive had ik in eerste instantie nooit gekozen, maar vanwege de goede inruil toch maar gedaan, moet zeggen dat ik de xdrive toch wel prettig vind, zeker in ons regenachtig landje heb je hier wel profijt van. Ik ben geen stad racer en ook geen type dat gaat driften, dus tevreden met de xdrive.. zeker na de tuning loopt ie als een trein 100-200 in 8.4 seconden is wel prettig hoor.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Je wilt dat draadje toch niet weer oprakelen hè?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
OK, ik heb zelf 'n M2 Comp, dat wist je misschien wel, en die heeft nogal 'tractieproblemen' in deze maanden:)kriszty schreef: ↑05 jan 2019, 16:16Heb voorheen een M135i gehad, deze ging op hoge snelheden zgn zweven op de weg, niet prettig dus, de M240i ligt op deze snelheden toch een stuk stabieler op de weg, de xdrive had ik in eerste instantie nooit gekozen, maar vanwege de goede inruil toch maar gedaan, moet zeggen dat ik de xdrive toch wel prettig vind, zeker in ons regenachtig landje heb je hier wel profijt van. Ik ben geen stad racer en ook geen type dat gaat driften, dus tevreden met de xdrive.. zeker na de tuning loopt ie als een trein 100-200 in 8.4 seconden is wel prettig hoor.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
Verder redt die 100-200 niet in 8.4.
Met net geen 10s mag ik blij zijn.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: sitechris: BMW M140i
die van jouw is standaard, dus nog aardig wat potentie in, ik weet niet of bij de M2 het probleem al is gefixed van de zgn crank issue !Robin schreef: ↑05 jan 2019, 16:22OK, ik heb zelf 'n M2 Comp, dat wist je misschien wel, en die heeft nogal 'tractieproblemen' in deze maanden:)kriszty schreef: ↑05 jan 2019, 16:16Heb voorheen een M135i gehad, deze ging op hoge snelheden zgn zweven op de weg, niet prettig dus, de M240i ligt op deze snelheden toch een stuk stabieler op de weg, de xdrive had ik in eerste instantie nooit gekozen, maar vanwege de goede inruil toch maar gedaan, moet zeggen dat ik de xdrive toch wel prettig vind, zeker in ons regenachtig landje heb je hier wel profijt van. Ik ben geen stad racer en ook geen type dat gaat driften, dus tevreden met de xdrive.. zeker na de tuning loopt ie als een trein 100-200 in 8.4 seconden is wel prettig hoor.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
Verder redt die 100-200 niet in 8.4.
Met net geen 10s mag ik blij zijn.
wil wel ruilen hoor
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: sitechris: BMW M140i
wel mooie auto hoor van je, goede kleur !Robin schreef: ↑05 jan 2019, 16:22OK, ik heb zelf 'n M2 Comp, dat wist je misschien wel, en die heeft nogal 'tractieproblemen' in deze maanden:)kriszty schreef: ↑05 jan 2019, 16:16Heb voorheen een M135i gehad, deze ging op hoge snelheden zgn zweven op de weg, niet prettig dus, de M240i ligt op deze snelheden toch een stuk stabieler op de weg, de xdrive had ik in eerste instantie nooit gekozen, maar vanwege de goede inruil toch maar gedaan, moet zeggen dat ik de xdrive toch wel prettig vind, zeker in ons regenachtig landje heb je hier wel profijt van. Ik ben geen stad racer en ook geen type dat gaat driften, dus tevreden met de xdrive.. zeker na de tuning loopt ie als een trein 100-200 in 8.4 seconden is wel prettig hoor.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
Verder redt die 100-200 niet in 8.4.
Met net geen 10s mag ik blij zijn.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: sitechris: BMW M140i
Krukas probleem?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: sitechris: BMW M140i
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Weet ik. Maar de S55 in de M2C is downgraded, ding loopt op 'de helft' van z'n potentie en ik heb 3 jaar garantie:)
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
Dat is ruim voldoende voor 2 jaar rijden
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: sitechris: BMW M140i
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Daar zat overigens wel het MPerformance (Drexler) sper in op de achteras. Hielp ook wel dat het vlakbij zo'n Duitse bruinkool-krater was, redelijk zanderig allemaal.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: sitechris: BMW M140i
Kriszty,kriszty schreef: ↑04 jan 2019, 23:12Bij BR , maar was in eerste instantie niet tevreden ( had hiervoor een JB4 ) dus na de tuning netjes een uitdraai laten maken ( 430 pk en 600 koppel ) ( moest wel 4 flashes voor gedaan worden, omdat ie niet lekker op de bank was )echter had ik al bij het wegrijden het gevoel dat mijn JB4 gewoon sneller was, dus nog een week doorgereden en ook even door iemand laten rijden, ze zeiden allemaal dat de auto prima reed. ( reed ie ook wel, maar de snelheid was in mijn beleving stukken minder ) heb toen toch ( eingenwijs dat ik ben ) de auto opnieuw op de bank laten zetten bij een andere tuner, daar kwam toen uit 381 pk, hiermee terug gegaan naar BR , wat ze niet leuk vonden, dacht dat ik gek was of zo. ik had al zoiets van zet maar gewoon terug en dan de JB4 weer terug, maar er werd opnieuw de eerste flash gebruikt, en daarna opnieuw een meting gedaan. hier kwam dus 445pk uit.
Bleek bij de eerste keer dat er verkeerd gemeten was, en dat de JB4 de oorzaak was van de eerste bank metingen, t zal wel, maar het beste is altijd zelf rijden, na de eerste paar honderd meters had ik nu wel het gevoel dat dit wel goed was ( 50pk verschil voel je wel ). Er wordt denk ik vaak geadverteerd met custom tuning, maar mijn idee is dat het gewoon een aantal files zijn die er in worden gezet, en niet daadwerkelijk wordt aangepast, in ieder geval niet bij de B58 motoren. heb wel een wagner 200 downpipe er in zitten , en de midden silencer is verwijderd. gebruik wel de standaard air filter, omdat die toch vaak het beste resultaat geeft. volgende mods is nog t onderstel vervangen door een goede, en nog wat cosmetische aanpassingen.
Heeft BR nog een dyno meting voorafgaand aan de flash gedaan. Dan weet je de vermogenswinst van de OBD-remap.
Inmiddels bieden velen OBD remap aan voor de B58 motor in de 1 en 2 BMW serie. In BE ondermeer ook DVX en vele bedrijven in UK - Derv Tech, Performance Center, Litchfield e.a. Dyno's die ik heb gezien zijn maximaal 450 a 460 hp aan de krukas - 390-410 aan de wielen - inclusief downpipe (en 100/102 ron). Ook diverse in DE en nog meer (uiteraard) in de US. Ook in NL zijn er inmiddels enkelen.
Persoonlijk vind de cijfers aan de wielen een betere afspiegeling geven van het vermogen. Zo heeft Derv Tech een exemplaar met 390 pk aan de wielen en 460 pk aan de krukas en een ander exemplaar van 412 pk !! aan de wielen en 470 pk aan de krukas.
Tuners kunnen gebruik maken van verschillende software om de B58 te mappen. Zoals MHD Flasher, MG1 Bosch, Custom Pro, CMD, Mag-Pro, Autotuner etc etc. Dat maakt een vergelijk tussen de cijfers/dyno's ook niet makkelijk.
Wat je tussen neus en lippen hebt gezegd bestaat het tunen ook imo uit niet veel meer dan het flashen van kant en klare software pakketten (dozen schuiven).
De claims van sommige tuners dat alleen bij hun echte OBD tuning uitgevoerd kan worden en daarin persisteren is aperte commerciele onzin.
Op basis van persoonlijke ervaring heb ik vertrouwen in Mark Verhoeven die werkt met Ekutek die naar verwachting binnenkort met een B58 tool op de markt komt.
En heb ik geinformeerd bij Carly Pellinckhof van Carly Motors in Leiden. Deze doet al sinds 1970 de volledige preparatie van BMW Motorsport en werkt met orginele BMW software. Is wel wat duurder.
Zolang er nog niets uitkomt ben ik op dit moment al redelijk voorzien met 420 pk, 600 nm en 100-200 in 8.8 seconden.
Voor wat betreft wat over het onderstel is gezegd sluit ik me aan bij de constatering dat deze niet voldoet zoals je van een M-product zou verwachten. Inmiddels is het onderstel vervangen door een Road & Track onderstel van Ohlins. Volledig verstelbaar. Kan kneiterstijf maar ook comfy als een boot. Maar ook in de bootstand volgen de wielen iedere stuur input.
Rij nu op ca. 65-70% stijfheid en richels in het wegdek die met het BMW passieve onderstel ongefilterd werden doorgegeven worden nu helemaal glad gestreken. Ook geen last meer van een auto die een andere kant opgaat dan die is ingestuurd door de onvoldoende deming.
OEM remmen gaan bij zware belasting bite en aangrijping missen. Dat ga ik met andere pads en staal omvlochten leidingen wegnemen.
Een LSD staat ook op het verlanglijstje - Drexler of OS Giken, maar vind de kosten afgezet tegen de (waarde van de) auto niet in verhouding.
Althans zo sta ik er voor op dit moment ..
Zoals de auto nu is vind ik de 240 de beste rijders auto die ik heb gehad. En de fenomenale 6 cilinder heeft daarin een belangrijk aandeel.
Theo
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: sitechris: BMW M140i
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: sitechris: BMW M140i
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 sep 2018, 22:45
- Auto: m240i xdrive
Re: sitechris: BMW M140i
Theo,
Ik had voor de tuning al rond de 370pk ( was wel al met wagner downpipe ) onderstel laat ik volgende maand even doen, maar wordt denk ik een eibach pro kit compleet. wil nog wel de facelift achterlichten.. maar alles op zijn tijd.
Ik had voor de tuning al rond de 370pk ( was wel al met wagner downpipe ) onderstel laat ik volgende maand even doen, maar wordt denk ik een eibach pro kit compleet. wil nog wel de facelift achterlichten.. maar alles op zijn tijd.
- tomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: sitechris: BMW M140i
Theo, je begint na 3 posts weer te schoppen. Ga aub niet de driving fun van anderen beoordelen. Voor de 1 is het z’n auto wassen, voor de ander elk weekend op circuit. Er zijn zelfs mensen die het als DF zien om maar auto’s aan te blijven passen zonder erin te rijden.... Als jij je hier kwetsbaar opstelt en iemand rakelt iets op kan je degene die iets oprakelt afbranden of voor lief nemen dat dat een resultaat is van je eigen handelen.
- Luco
- Berichten: 27898
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: sitechris: BMW M140i
de DF van theo bestaat uit slechte tuners uitzoeken en dan klagen en rechtszaken beginnen
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Ok dank voor de info Martijn.MartijnGizmo schreef: ↑06 jan 2019, 12:53Daar zat overigens wel het MPerformance (Drexler) sper in op de achteras. Hielp ook wel dat het vlakbij zo'n Duitse bruinkool-krater was, redelijk zanderig allemaal.Robin schreef: ↑05 jan 2019, 10:13 Interessant allemaal, wat wordt er veel getuned aan/met die 140/240(x)i.
Hoe is het weggedrag met de 240xi , kriszty? Ik zag een tijdje terug het autoblog filmpje met 'n M2 N55 Schnitzer vs een opgepepte 240xi die mooi redelijk overstuurd door Wouter(woka hier) bereden werd. Hoe is die X drive?
Nog even over de carnk hub failure:
M3_WC;23337650 schreef:Crank hub failure is mainly a problem for cars dated pre 12/2015 and the majority were pushing big power. BMW implemented a new bedplate after 12/2015 and its seems to have fixed the issue. 99% of the failures fall on early built M3/M4. With that said, I been to many BMWCCA events and HPDE. Never met another M3/M4 owner that actually had the problem. Only known cases are what I have seen on the forums. Even then it is a fraction of a % of S55 powered cars. I've heard/seen a lot more N54 and N55 letting going due to tuning than S55. The failure rate is not anywhere near the rod bearings issue of S54 or S65.
By the way the problems also happens on the N54 and N55. The N55/S55 crank hub parts are all the same. N54 has a different hub and bolt, but all other parts are the same.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 237 gasten