sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
RS3 ziet er fantastisch uit etc etc, maar een 0.5s op zo'n baantje. Knap van zo'n 140i denk ik dan. Balans RS3 is niet op orde. Die van de 140 wel.
Tiff is echt 'n RWD(BMW) man, hier licht oversturend chasing Carlos Reutemann op Silverstone in '79 voorafgaande aan de GP van Engeland. In mijn ogen legendarische foto:
Tiff is echt 'n RWD(BMW) man, hier licht oversturend chasing Carlos Reutemann op Silverstone in '79 voorafgaande aan de GP van Engeland. In mijn ogen legendarische foto:
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: sitechris: BMW M140i
Chris Harris vond dat ook, die heeft een tijd geleden ook de RS3 naast de "M135i" gezet.Robin schreef: ↑30 jul 2018, 14:17 RS3 ziet er fantastisch uit etc etc, maar een 0.5s op zo'n baantje. Knap van zo'n 140i denk ik dan. Balans RS3 is niet op orde. Die van de 140 wel.
Tiff is echt 'n RWD(BMW) man, hier licht oversturend chasing Carlos Reutemann op Silverstone in '79 voorafgaande aan de GP van Engeland. In mijn ogen legendarische foto:
Maar laten we eerlijk zijn 99 van de 100 audi rijders zou daar nooit wat van merken
Tiff & Chris vind ik echt de beste carjourno's
Clarkson is een idioot maar wel vermakelijk
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: sitechris: BMW M140i
Tiff en Chris zijn goed. Maar er zijn er 3 die momenteel minstens zo goed vind: Jethro Bovington, Henry Catchpole and Harry Metcalfe.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Jethro is een zeer ervaren rijder, Catchpole geeft rust en vertelt 't duidelijk en Metcalfe is 'n ouwe rot in 't vak, ook zeer goed, maar ze hebben net niet de complete mix die Tiff wél heeft IMHO. CH ook nét niet.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: sitechris: BMW M140i
Steve Sutcliffe (als ik het goed schrijf), vind ik ook goede reviews geven en is niet alleen maar RWD minded.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: sitechris: BMW M140i
Ik denk dat de meeste reviewers niet per se RDW minded zijn maar dat ze wel allemaal zoeken naar een bewegelijk doch controleerbaar chassis. Een inert chassis zoals de RS3 hierboven is voor de niet zo kundige bestuurder een fijne basis om hard te gaan. Maar voor de liefhebber is dat denk ik te eenzijdig.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Ja Sutcliffe is ook goed inderdaad, en wat Joy zegt: dan kom je als liefhebber/profi al vaak op een mooi gebalanceerde rwd uit.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: sitechris: BMW M140i
Tiff is ook echt n goeie tv man weet er n show v te maken die ook de niet die hard (df) liefhebber aanspreekt zonder in de kolder vh topgear trio te geraken. Nee jullie hebben ze wel allemaal wel genoemd hierboven. Ik zou Needell Metcalfe Catchpole en Sutcliff en Vicky BH graag af en toe samen zien werken in een mooi DF format op YT.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
En Jason Plato, geweldige vent, profi.
Dejavu.
Tim Schrick is ook zo een, maar die spreekt geen Engels:)
Uitleg, strak, profi.
Dejavu.
Tim Schrick is ook zo een, maar die spreekt geen Engels:)
Uitleg, strak, profi.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: sitechris: BMW M140i
Oh ja, Jason! Schappelijke kerel, absoluut.
Die andere namen ga ik ook eens opzoeken, want het zegt me zo weinig.
Die andere namen ga ik ook eens opzoeken, want het zegt me zo weinig.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
+1
Ligt niet aan Tiff :p
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: sitechris: BMW M140i
Eens, maar de audi is sneller.
Dus het is wel wat Tiff vooral wil benadrukken....
Zoals Tiff rijdt is ook geen reeel beeld. Sterker nog, 4wd vraagt gewoon om een andere manier van rijden......
(Ik heb ook liever een bmw hoor, begrijp me niet verkeerd)
Dus het is wel wat Tiff vooral wil benadrukken....
Zoals Tiff rijdt is ook geen reeel beeld. Sterker nog, 4wd vraagt gewoon om een andere manier van rijden......
(Ik heb ook liever een bmw hoor, begrijp me niet verkeerd)
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Ex F1/LM/BTCC rijder kan gewoon niet rijden die gast:-)
Maar het was die jonge knaap, ook profi. Die kán niet rijden!:)
Maar het was die jonge knaap, ook profi. Die kán niet rijden!:)
- frankie
- Berichten: 2068
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
- Locatie: BMW city
Re: sitechris: BMW M140i
Zo gaat het in reviews natuurlijk meestal wel. Auto's van tegenwoordig zijn gewoon zo goed en liggen zo dicht bij elkaar dat bij auto's die min of meer in dezelfde klasse opereren, het slechts om nuance verschillen gaat. Die zul je dus een beetje moeten uitvergroten om dat op beeld zichtbaar te maken.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: sitechris: BMW M140i
Fijn dat je diff eronder zit, Chris! Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen op de lange termijn. Ga je daar nog een stuk over schrijven op driveaholic? Wellicht overweeg ik het ook op de M140i.
@Robin Off topic, maar mooie Sea Dweller op de foto. Zomaar of heb je er zelf 1? Ik heb zelf een Sea Dweller dus herken gelijk de helium escape valve.
@Robin Off topic, maar mooie Sea Dweller op de foto. Zomaar of heb je er zelf 1? Ik heb zelf een Sea Dweller dus herken gelijk de helium escape valve.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Zal ik zeker doen. Eerste ervaringen zijn erg goed. Veel meer tractie bochtuit, veel minder ESP geknipper.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: sitechris: BMW M140i
Toevallig een testrit gehad in een M140i handgeschakeld, je merkt echt dat het esp veel sneller ingrijpt idd, volgas in zn 1 (rollende start) voel je de motor inhouden. Volgens mij zelfs zonder knipperend esp lampje zelfs...
Als je eenmaal met sper gereden heb wil je niet meer zonder!
Als je eenmaal met sper gereden heb wil je niet meer zonder!
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: sitechris: BMW M140i
Klopt ik heb een 116600, en er zijn er hier nog 'n paar met dezelfde.idutchman schreef: ↑02 aug 2018, 11:24 Fijn dat je diff eronder zit, Chris! Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen op de lange termijn. Ga je daar nog een stuk over schrijven op driveaholic? Wellicht overweeg ik het ook op de M140i.
@Robin Off topic, maar mooie Sea Dweller op de foto. Zomaar of heb je er zelf 1? Ik heb zelf een Sea Dweller dus herken gelijk de helium escape valve.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: sitechris: BMW M140i
Gaat die M140I met lsd en tractiecontrole uit niet fcking makkelijk dwars?
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: sitechris: BMW M140i
Vanaf de herfst wel.
Nu met dit plakkerige weer is het verbazingwekkend hoeveel tractie je hebt met zo’n sper, zelfs na mijn tuning naar 360 PK. Je moet al behoorlijk lomp forceren voordat hij momenteel het spoor bijster raakt.
Laat de regen maar weer komen.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: sitechris: BMW M140i
Vanmorgen afgesproken met een BMW M235i rijder. Leuk om beide auto's en vooral de N55 en B58 met elkaar te vergelijken. We hadden om 930 uur afgesproken bij BMW De Maassche in Echt. Plan was om daar even bakkie koffie te pakken, wat mooie M modellen te bewonderen en daarna het Belgische achterland onveilig te maken. Achteraf spijt van, want we hebben ons daar geen moment welkom gevoeld. Wat een arrogante verkopers zeg.
Ik blijf dat bijzonder vinden. Je komt als verkoper aanrijden en op de parkeerplaats zie je een M235i en M140i staan incl 2 eigenaren. Is het echt teveel moeite als je uitstapt en even 'goedemorgen' terugzegt? Bizar. Eenmaal binnen hetzelfde laken een pak. Ik spreek een verkoper aan of het goed is dat we even een rondje doen en een bakkie koffie pakken. Er kan nog net een - in die hoek staat de koffie - vanaf en weg was ie weer. Geen interesse, geen vriendelijkheid maar stug en nors. Heel bijzonder dat dit soort verkopers nog omzet draaien. Ik ben echt supertevreden over het serviceteam bij Maassche Venlo, maar de verkopers (zowel Echt als Venlo) mogen heel snel op cursus. Mij zien ze daar als koper in ieder geval niet meer terug. En mijn Belgische vriend ook niet meer, alhoewel de aanschafprijzen in Belgie iets vriendelijker zijn en hij geen reden heeft om naar Echt te rijden .
Terug naar de auto's. We hebben allebei een leuk rondje gedaan in elkaars auto.
Zijn specs:
19 inch velgen
Run-flats
Adaptief chassis
Performance uitlaat
Sperdifferentieel
Motor standaard.
Paar zaken die ons opvielen. De start-up is braaf vergeleken bij de M140i, maar de N55 klinkt wel beter. De M140i is wat theatraal en fake en iets meer gedempt in interieur, de M235i gaat qua geluid wat meer in de richting van de M3/M4 maar klinkt wel zuiverder/beter dan de M3/M4. Ik overweeg echt om mijn sound actuator uit te schakelen nu ik de M235i met Performance heb gehoord. Echt een wonderschoon geluid.
Prestaties? De M235i is snel, maar is no match voor de M140i. Die is in alle opzichten een stap extra. Vooral in het gebied van 2.500 tot 5.000 toeren is het verschil daar. Dat maakt de M140i tot een hele prettige daily omdat je op koppel zoveel kunt klaarmaken. Nadeeltje is wel dat je minder snel de hoge toeren zoekt omdat het niet nodig is. In de M235i zoek je die wat makkelijker op omdat ie wat minder koppel heeft.
Qua onderstel reed de M140i fijner, omdat de M235i in deze configuratie te stug was. Vooral op Belgisch asfalt merk je dat. Dan stuiter je teveel in de auto. De M140i verwerkt richels en betonplaten wat beter en daardoor stuur je veel fijner en durf je meer snelheid mee te nemen. Ik denk dat je met gewone banden al veel wint, de runflatjes verneuken de auto wel een beetje. Sperdifferentieel in beide auto's erg fijn. Gewoon zo veel meer tractie!
Verder zijn de verschillen niet zo groot, in ieder geval niet groot genoeg om in een uurtje uit te pluizen. De M140i is natuurlijk weer iets moderner en nieuwer maar op het nieuwe interieur na merk je daar niet zoveel van. De ZF-8 is in beide auto's even briljant.
Al met al leuk ochtendje gehad. Leuk om eens back-to-back met de N55 en B58 te rijden.
Ik blijf dat bijzonder vinden. Je komt als verkoper aanrijden en op de parkeerplaats zie je een M235i en M140i staan incl 2 eigenaren. Is het echt teveel moeite als je uitstapt en even 'goedemorgen' terugzegt? Bizar. Eenmaal binnen hetzelfde laken een pak. Ik spreek een verkoper aan of het goed is dat we even een rondje doen en een bakkie koffie pakken. Er kan nog net een - in die hoek staat de koffie - vanaf en weg was ie weer. Geen interesse, geen vriendelijkheid maar stug en nors. Heel bijzonder dat dit soort verkopers nog omzet draaien. Ik ben echt supertevreden over het serviceteam bij Maassche Venlo, maar de verkopers (zowel Echt als Venlo) mogen heel snel op cursus. Mij zien ze daar als koper in ieder geval niet meer terug. En mijn Belgische vriend ook niet meer, alhoewel de aanschafprijzen in Belgie iets vriendelijker zijn en hij geen reden heeft om naar Echt te rijden .
Terug naar de auto's. We hebben allebei een leuk rondje gedaan in elkaars auto.
Zijn specs:
19 inch velgen
Run-flats
Adaptief chassis
Performance uitlaat
Sperdifferentieel
Motor standaard.
Paar zaken die ons opvielen. De start-up is braaf vergeleken bij de M140i, maar de N55 klinkt wel beter. De M140i is wat theatraal en fake en iets meer gedempt in interieur, de M235i gaat qua geluid wat meer in de richting van de M3/M4 maar klinkt wel zuiverder/beter dan de M3/M4. Ik overweeg echt om mijn sound actuator uit te schakelen nu ik de M235i met Performance heb gehoord. Echt een wonderschoon geluid.
Prestaties? De M235i is snel, maar is no match voor de M140i. Die is in alle opzichten een stap extra. Vooral in het gebied van 2.500 tot 5.000 toeren is het verschil daar. Dat maakt de M140i tot een hele prettige daily omdat je op koppel zoveel kunt klaarmaken. Nadeeltje is wel dat je minder snel de hoge toeren zoekt omdat het niet nodig is. In de M235i zoek je die wat makkelijker op omdat ie wat minder koppel heeft.
Qua onderstel reed de M140i fijner, omdat de M235i in deze configuratie te stug was. Vooral op Belgisch asfalt merk je dat. Dan stuiter je teveel in de auto. De M140i verwerkt richels en betonplaten wat beter en daardoor stuur je veel fijner en durf je meer snelheid mee te nemen. Ik denk dat je met gewone banden al veel wint, de runflatjes verneuken de auto wel een beetje. Sperdifferentieel in beide auto's erg fijn. Gewoon zo veel meer tractie!
Verder zijn de verschillen niet zo groot, in ieder geval niet groot genoeg om in een uurtje uit te pluizen. De M140i is natuurlijk weer iets moderner en nieuwer maar op het nieuwe interieur na merk je daar niet zoveel van. De ZF-8 is in beide auto's even briljant.
Al met al leuk ochtendje gehad. Leuk om eens back-to-back met de N55 en B58 te rijden.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: sitechris: BMW M140i
Leuk verslag.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: sitechris: BMW M140i
Mij ook niet.Ik ben echt supertevreden over het serviceteam bij Maassche Venlo, maar de verkopers (zowel Echt als Venlo) mogen heel snel op cursus. Mij zien ze daar als koper in ieder geval niet meer terug.
Als je in Venlo binnen komt om 10 voor 18.00 op vrijdag met een verrot lopende Alpina is het;
'Ja sorry, we hebben geen leen auto beschikbaar & Alpina is lastig met onderdelen'.
Ok, dat snap ik... Maar ik wil hem pas volgende week zaterdag terug & het liefst rij ik er geen meter meer mee.
'Heeft u ANWB?'
Ja.
'Dan zou ik gewoon de ANWB bellen, die hebben vervangend vervoer'.....
Ok, dan niet......
Ik snap dat het niet makkelijk was, maar ik had zo'n potentiële klus niet laten lopen. Prutsers.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten