BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i --> 130i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door ADV » 30 jan 2020, 14:46

Voor zover ik weet heb je met MHD + Catless geen issues bij APK.. ik heb nog nooit foutcodes gelezen en dus gaan ze ook geen emissietest doen..

Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Kadett » 30 jan 2020, 15:32

ArjandeV schreef: 30 jan 2020, 14:46 Voor zover ik weet heb je met MHD + Catless geen issues bij APK.. ik heb nog nooit foutcodes gelezen en dus gaan ze ook geen emissietest doen..
Hangt er denk ik ook vanaf waar je het laat doen. Katloos rijden ruik je anders behoorlijk uit de uitlaat dat er dus geen katalysator meer onder zit. Aangezien de APK inpandig gebeurt lijkt mij dat een APK keur meester dat echt wel ruikt. Je zal net een brave Hendrik hebben die de motorkap open doet en ziet dat er geen Kat zit vanaf de turbo.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Martin van der Zwaard » 30 jan 2020, 21:09

Of het spookverhalen zijn weet ik niet maar ik hoor ook wel eens zeggen dat de verzekering moeilijk kan doen. Of dat zo is laat ik in het midden.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door ADV » 31 jan 2020, 09:25

Kadett schreef: 30 jan 2020, 15:32
ArjandeV schreef: 30 jan 2020, 14:46 Voor zover ik weet heb je met MHD + Catless geen issues bij APK.. ik heb nog nooit foutcodes gelezen en dus gaan ze ook geen emissietest doen..
Hangt er denk ik ook vanaf waar je het laat doen. Katloos rijden ruik je anders behoorlijk uit de uitlaat dat er dus geen katalysator meer onder zit. Aangezien de APK inpandig gebeurt lijkt mij dat een APK keur meester dat echt wel ruikt. Je zal net een brave Hendrik hebben die de motorkap open doet en ziet dat er geen Kat zit vanaf de turbo.
Bij de M135i ga je dat niet echt zien haha.. ding zit tegen het middenschot weggewerkt ongeveer.. maar ja je ruikt het zeker wel..

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Jesper » 06 feb 2020, 12:34

Gisteren de automaatbak geflashed met Xhp naar de OTS stage 3 map, met de MHD black wifi odb2 adapter in een paar minuten klaar. Ik heb ‘m nog niet helemaal aan de tand kunnen voelen, omdat aanbevolen wordt de eerste 80 km rustig aan te doen en ik pas +- 60 km ermee gereden heb. Maar ondanks de beperkte tijd die ik ermee gereden heb ben ik nu al positief. Het gedrag van de automaat is echt stukken beter dan de originele afstelling! Met de DEC knop stel je de schakelsnelheid in en met de pook het schakelmoment (D, S of M, waarbij sport+ icm M nog een tandje sportiever is dan de overige standen). Voor mij zorgt dit er voor dat de sportstand in D opeens heel bruikbaar is voor bijvoorbeeld woon/werk. Voorheen bleef de bak dan onnodig hoog in de toeren hangen bij rustig rijden. Op de snelweg wordt in de sportstand nu ook de 8e versnelling gebruikt ipv dat deze in 7 blijft hangen.

Ondanks dat ik nog niet echt heb kunnen stampen voel je wel al gelijk dat de schakeltijden nog een stukje sneller zijn dan origineel. Ook kort even de sport+ in M stand geprobeerd, dan wordt er snel en hard geschakeld en bij terugschakelen wordt meer tussengas gegeven dan origineel (via instellingen kun je dit zelfs nog verder verhogen). Ik ben tevreden! De volledige potentie van de flash zal natuurlijk pas volledig benut kunnen worden op het moment dat de overige aanpassingen zijn gedaan.

Op het moment is de auto bij de garage waar de andere uitlaat, het sper, chargepipe, downpipe en Mosselman oliethermostaat gemonteerd gaan worden. Zodra de auto terug is gaat er een MHD stage 2 flash op, ben benieuwd!

Arthursx
Berichten: 659
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Arthursx » 06 feb 2020, 13:12

Dat klinkt top. Ik ben benieuwd naar je verdere ervaring met Xhp, ik overweeg ook om dat toe te voegen. Heb nu MHD stage 2+ en dat is echt een groot verschil. De pops & bangs zijn niet normaal nu i.c.m. decat downpipe en m-performance uitlaat

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Mike R32 » 06 feb 2020, 14:23

ArjandeV schreef: 31 jan 2020, 09:25
Kadett schreef: 30 jan 2020, 15:32
ArjandeV schreef: 30 jan 2020, 14:46 Voor zover ik weet heb je met MHD + Catless geen issues bij APK.. ik heb nog nooit foutcodes gelezen en dus gaan ze ook geen emissietest doen..
Hangt er denk ik ook vanaf waar je het laat doen. Katloos rijden ruik je anders behoorlijk uit de uitlaat dat er dus geen katalysator meer onder zit. Aangezien de APK inpandig gebeurt lijkt mij dat een APK keur meester dat echt wel ruikt. Je zal net een brave Hendrik hebben die de motorkap open doet en ziet dat er geen Kat zit vanaf de turbo.
Bij de M135i ga je dat niet echt zien haha.. ding zit tegen het middenschot weggewerkt ongeveer.. maar ja je ruikt het zeker wel..
Katloos is kansloos. Vroeger wel eens met een katvervanger gereden van EPS uitlaten. Paar pk’s extra die je niet echt voelt en een enorme stank. Met de kont de garage inrijden was niet meer mogelijk.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 06 feb 2020, 15:17

ik vind het ook enorm stinken, zou mijn voorkeur niet hebben zonder kat rijden.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door ADV » 06 feb 2020, 21:19

Jesper schreef: 06 feb 2020, 12:34 Gisteren de automaatbak geflashed met Xhp naar de OTS stage 3 map, met de MHD black wifi odb2 adapter in een paar minuten klaar. Ik heb ‘m nog niet helemaal aan de tand kunnen voelen, omdat aanbevolen wordt de eerste 80 km rustig aan te doen en ik pas +- 60 km ermee gereden heb. Maar ondanks de beperkte tijd die ik ermee gereden heb ben ik nu al positief. Het gedrag van de automaat is echt stukken beter dan de originele afstelling! Met de DEC knop stel je de schakelsnelheid in en met de pook het schakelmoment (D, S of M, waarbij sport+ icm M nog een tandje sportiever is dan de overige standen). Voor mij zorgt dit er voor dat de sportstand in D opeens heel bruikbaar is voor bijvoorbeeld woon/werk. Voorheen bleef de bak dan onnodig hoog in de toeren hangen bij rustig rijden. Op de snelweg wordt in de sportstand nu ook de 8e versnelling gebruikt ipv dat deze in 7 blijft hangen.

Ondanks dat ik nog niet echt heb kunnen stampen voel je wel al gelijk dat de schakeltijden nog een stukje sneller zijn dan origineel. Ook kort even de sport+ in M stand geprobeerd, dan wordt er snel en hard geschakeld en bij terugschakelen wordt meer tussengas gegeven dan origineel (via instellingen kun je dit zelfs nog verder verhogen). Ik ben tevreden! De volledige potentie van de flash zal natuurlijk pas volledig benut kunnen worden op het moment dat de overige aanpassingen zijn gedaan.

Op het moment is de auto bij de garage waar de andere uitlaat, het sper, chargepipe, downpipe en Mosselman oliethermostaat gemonteerd gaan worden. Zodra de auto terug is gaat er een MHD stage 2 flash op, ben benieuwd!
Wat een kanon wordt dat jonge :) Alleen je dempers + veren nog even aanpakken en dan weet je niet wat je hebt.. Je moet een flinke auto hebben wil je dat dan nog bijhouden :-)

Hoe is je ervaring tov 987? 987 of 981 staat nog op mijn wensenlijstje en betrap me er steeds vaker naar aan het kijken ben.. De M135i is wel veel meer bruikbaar natuurlijk als daily.
Mike R32 schreef: 06 feb 2020, 14:23
ArjandeV schreef: 31 jan 2020, 09:25
Kadett schreef: 30 jan 2020, 15:32
Hangt er denk ik ook vanaf waar je het laat doen. Katloos rijden ruik je anders behoorlijk uit de uitlaat dat er dus geen katalysator meer onder zit. Aangezien de APK inpandig gebeurt lijkt mij dat een APK keur meester dat echt wel ruikt. Je zal net een brave Hendrik hebben die de motorkap open doet en ziet dat er geen Kat zit vanaf de turbo.
Bij de M135i ga je dat niet echt zien haha.. ding zit tegen het middenschot weggewerkt ongeveer.. maar ja je ruikt het zeker wel..
Katloos is kansloos. Vroeger wel eens met een katvervanger gereden van EPS uitlaten. Paar pk’s extra die je niet echt voelt en een enorme stank. Met de kont de garage inrijden was niet meer mogelijk.
Ik vond het qua stank wel meevallen.. je kan koude start uitzetten met MHD, is toch niet nodig, want die is alleen voor het opwarmen van je kat.. En ja je ruikt het dan eigenlijk alleen als ie er wat benzine in propt.. nahjah dat valt ook wel mee..

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i

Bericht door Jesper » 17 feb 2020, 16:17

Nou inmiddels zit het sper, uitlaat, Mosselman olie-thermostaat, chargepipe en boostpipe een week onder de M135i. Het sper hebben we even gespoeld en voorzien van nieuwe verse olie (Castrol syntrax limited slip 75w-140), nu het er toch allemaal onderuit lag. Komende week nog even terug om alles nog even na te lopen en waar nodig aan te trekken.

Afgelopen week ook gelijk MHD stage 2 (RON98) erop gezet. Behoorlijk verschil! Fijne van MHD is dat je zelf nog wat kan spelen met instellingen en je gratis alle toekomstige updates mee kan pakken. Zo heb ik de koude start delete aangezet (niet meer zo veel herrie bij een koude start, buren ook blij) en de startup roar aangezet (bij starten geeft ie dan kort een poefje gas, klinkt beschaafd en leuk). Verder de Vmax uitgezet, zodat de begrenzer er af is. Burble settings ben ik van afgebleven omdat ik de originele settings eigenlijk prima vind en niet met een rijdende ak47 op pad wil (daarnaast schijnt het niet echt goed te zijn voor bepaalde onderdelen).

Auto is behoorlijk getransformeerd moet ik zeggen! Je kunt nog steeds lekker comfortabel rustig rijden, ook de uitlaat is dan gewoon iets sportiever maar nog steeds heel beschaafd dankzij de turbodruk gestuurde klep. Zodra je op het gas gaat veranderd ‘ie in een beest haha. Het geluid is geweldig en het gaat echt ongelofelijk snel vooruit! Icm de tcu flash een geweldige combinatie! Zodra je de hooligan gaat uithangen in deze auto heb je gelijk een dikke smile op je gezicht, meer dan ik had bij de Porsche! Voor mij de ideale combi, verantwoord comfortabel met het gezin op pad en als ik alleen ben heerlijk de hooligan uithangen :mrgreen:
Sperdiff merk ik ook gelijk, auto voelt stabieler en kan beter zijn vermogen kwijt. Stank van de katloze uitlaat valt overigen reuze mee.

Via de ODB2 dongle kan ik mooi alle sensoren monitoren waaronder de air intake, koelwater en olie temperatuur (+ nog een hele hoop andere dingen). Waar de olie met de originele thermostaat al bij normaal/iets pittiger rijden rond de 120 graden uitkwam, blijft ‘ie met de Mosselman olie-thermostaat netjes rond de 100 graden, zelfs na een tijdje stampen.
Volgende maand een dagje driften bij de RDW en in juli een ochtend op Spa rijden (via DF). Ben benieuwd hoe ‘ie zich dan gaat houden en vooral ook benieuwd wat ik dan in het onderstel ga voelen. Na wat km’s op Spa zal ik ook wel weten wat ik wel/niet met het onderstel ga doen.
Eerst binnenkort nog nieuwe remblokken monteren. Weet alleen nog niet goed welke. Wil niet te agressief gaan (niet te veel piepen en niet invreten in de lak), maar het moet wel goed genoeg presteren als een ochtend op Spa gereden wordt. Iemand suggesties voor blokken die geen goud kosten (lees goede verhalen over de Ferodo DS1.11 blokken, maar weet niet of die voor dagelijks te agressief zijn)?

P.s. weet iemand toevallig de exacte kleurcode van de Ferric grey originele M135i wielen (heb begrepen dat er nog verschil zit tussen LCI en non-LCI)? Ferric grey is toch de kleur van de originele donkergrijze wielen, of niet?
1 wiel heeft een klein beetje stoeprandschade, die wil ik eigenlijk even bijwerken voor de zomerset eronder gaat.

Foto’s volgen nog!

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door tuurgtt » 17 feb 2020, 19:13

Remmen EBC Bluestuff, of de Orange eens proberen?

Arthursx
Berichten: 659
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Arthursx » 14 mar 2020, 20:21

Hoe bevalt de xHP flash na een aantal weken? Ik overweeg het ook om aan mijne toe te voegen.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jesper » 18 mar 2020, 09:25

Voor de remmen ligt nu een setje Hawk HP+ klaar. Zou dit weekend eigenlijk een driftdagje hebben op het RDW terrein, maar dat gaat dus helaas niet door vanwege corona perikelen :|

@ Arthur:
Ik kan de xhp tune zeker aanbevelen! Je moet er geen wonderen van verwachten, de verschillen zijn niet altijd groot. Maar alles bij elkaar zet 't net de puntjes op de i van de al heerlijke automaatbak. Naar ik begrepen heb is het ook niet onbelangrijk bij een gechipte auto, omdat anders je bak verkeerde waardes doorgestuurd krijgt die juist voor nog meer extra slijtage zouden zorgen.

Ik heb stage 3 geflashed van xhp en vind deze perfect werken op een daily. Zou dus ook niet lager gaan dan dat.
Comfortstand is nog comfortabeler geworden, ideaal als ik gewoon rustig naar het werk wil rijden of vrouw en kind mee rijden.
Sport stand is nog steeds erg comfortabel maar wel sneller
sport+ en dsc-off schakelt gewoon direct. Zeker in de handmatige stand indrukwekkend, ook leuk om te spelen met de hoeveelheid tussengas bij terugschakelen in de handmatige stand.

Dus na de flash stel je de schakelsnelheid in met de DEC knop (comfort,sport,sport+) en met de schakelpook verander je het schakelmoment. Dus D is vergelijkbaar met standaard, pook naar links in S blijft ie langer in de versnelling hangen en blijft hoger in de toeren, M is echt handmatig houd versnellingen vast en geeft tussengas bij terugschakelen (percentage kun je per versnelling instellen).

Ik kan de flash dus echt aanbevelen, eigenlijk zou de software zo al af fabriek moeten zijn! Zoals gezegd moet je geen hele grote dingen verwachten, maar alle kleine aanpassingen/verbeteringen bij elkaar maakt de automaatbak een stuk leuker om mee te rijden.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jesper » 02 jun 2020, 15:34

Paar foto's van de M135i met de BCS uitlaat en nu nog de standaard zomerwieltjes.Twijfel nog of ik de sierstukjes stukje verder naar binnen zou monteren (zoals 't nu is wellicht wel beter voor de bumper ivm hitte).
IMG_20200602_083215.jpg
IMG_20200602_083215.jpg (243.4 KiB) 6334 keer bekeken
IMG_20200602_100541.jpg
IMG_20200602_100541.jpg (233.44 KiB) 6334 keer bekeken
IMG_20200602_083257.jpg
IMG_20200602_083257.jpg (233.18 KiB) 6334 keer bekeken
IMG_20200602_083238.jpg
IMG_20200602_083238.jpg (187.16 KiB) 6334 keer bekeken

Ondertussen zitten er alweer een aantal andere upgrades in de planning. Besteld is:
- Set Sparco Assetto Gara wielen icm een set Federal 595 RSR in de maat 245 rondom (die had ik nog liggen)
- KW Clubsport 2-weg (standaard incl camberplates) onderstel
- Harde caster rubbers
- Stalen remleidingen
- Hawk HP+ blokken (heb ik al een tijdje liggen moet ik nog monteren)

Vandaag kon ik de set Sparco wielen ophalen. Gelijk naar een kennis gereden om de bandjes erom te laten leggen, komen we erachter dat nieuw uit de doos 1 velg krom is.... Dus maar weer terug gebracht. Leverancier gaat kijken of ze 1 velg om kunnen ruilen... Dus dan moet ik nog maar even geduld hebben helaas. Zonder de verlaging zal de set nog niet helemaal tot zijn recht komen vermoed ik.

Qua onderstel heb ik een tijdje zitten twijfelen tussen AST 5100, Öhlins Road&Track en de KW Clubsport. AST in eerste instantie een heel aantrekkelijk aanbod ontvangen, maar daar hoorde ik vervolgens niets meer van en ook wisselende verhalen over duurzaamheid gelezen dus viel die set af. Bleef de keus tussen Öhlins en KW. Oftewel meer straat gericht of meer circuit gericht. Uiteindelijk Toch voor het laatste gekozen omdat dit voor mij denk ik meer toekomstproof is en het in totaalprijs ook behoorlijk veel scheelde. De M135i is toch steeds meer een "weekend warrior" aan het worden en wordt door de week niet zo veel gebruikt (af en toe om de kleine naar de opvang te brengen en naar het werk te rijden).

De KW clubsport set is besteld, echter zou daar een levertijd van 4-6 weken in zitten. Dus ook daar moet ik nog even op wachten, heb ik ondertussen wel nog de tijd om de remblokjes alvast te monteren. 30 juli staat de eerste dag op Spa op, dus had zoiets dan pakken we de remleidingen ook maar gelijk mee als we toch bezig zijn. Alle specialisten geven aan dat het aan te bevelen is bij deze auto's de caster rubbers te vervangen door hardere exemplaren, dus die pakken we dan ook maar gelijk mee.

A.s. zondag als eerste eens een dag driften op het RDW terrein, aangezien we weer mogen! :df:

Deze gaan er dus binnenkort onder komen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Mark 320iS » 02 jun 2020, 16:08

Mooie upgrades, maar dat wist je al ;-). Wel klote van die velg, hoorde het net.

Arthursx
Berichten: 659
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Arthursx » 02 jun 2020, 16:10

Heerlijke upgrades. Auto ziet er netjes uit! Heb je wat clips van het uitlaatgeluid?

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jesper » 02 jun 2020, 16:21

Arthursx schreef: 02 jun 2020, 16:10 Heerlijke upgrades. Auto ziet er netjes uit! Heb je wat clips van het uitlaatgeluid?
Nee nog geen sound clips. Vol gas is het asociaal hard en bij normaal rijden iets harder/sportiever dan standaard :D
Zal binnenkort eens proberen een filmpje te maken :wink:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Knot » 02 jun 2020, 16:57

Ding wordt goed aangepakt zeg. Hou met HP+ wel rekening met remstof. Na een trackday of avondje stampen meteen afspuiten.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door e30touring1990 » 02 jun 2020, 21:20

lekkere lijst met upgrades! benieuwd naar de sound en hoe het onderstel gaat bevallen icm 245 rondom ipv de std breedset.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jesper » 03 jun 2020, 19:22

Iemand trouwens nog een tip voor een goede stabiele telefoonhouder? Niet zo’n geval dat je interieur bekrast of alle kanten op zwiept. Aangezien ik op de telefoon de olietemperatuur, koelwater, oliedruk, etc etc kan monitoren. Wel handig tijdens een trackway.

Arthursx
Berichten: 659
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Arthursx » 03 jun 2020, 20:05

Ik heb een MegaMount (met magneet). Werkt echt perfect, is nog nooit los gekomen ook bij (heel) stevig doorrijden.

JdvPolo
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
Auto: BMW M2

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door JdvPolo » 08 jun 2020, 12:29

Ik was gister ook op Lelystad. Prachtige M135i heb je. Wat een brute sound als hij op toeren komt! Gaaf!

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jan Terwolde » 08 jun 2020, 13:03

Mooi ding! Top combinatie 4deurs en blauw. Zou zo één heel graag als volgende auto hebben over een paar jaar(of nu :hungry: )!

De meningen verschillen nog wel eens over het stuurgedrag icm wegligging van de f20's. Ikzelf vond mijn 125d nog steeds wat ''losjes'' na montage van een b16 set. Maar naderhand bleek dat dit aan de banden lag. Laatst met federal RSR's gereden en alles viel op zijn plaats, echt geweldig!

Wat voor et waarde ga je mee rijden i.c.m. met de 245 rederals rondom? En wat is je volledige bandenmaat?

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 822
Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
Auto: BMW M135i

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Jesper » 09 jun 2020, 09:56

JdvPolo schreef: 08 jun 2020, 12:29 Ik was gister ook op Lelystad. Prachtige M135i heb je. Wat een brute sound als hij op toeren komt! Gaaf!
Thx! Dan hebben we jou ook gespot, we zeiden nog tegen elkaar dat is een fraaie 130 haha

Was wel een top dagje! Eerste keer driften met de M135 en het viel me nog mee eerlijk gezegd. De automaatbak maakt het wel wat makkelijker, zonder onderbreking gewoon doorschakelen naar een volgende versnelling midden in een drift. Aan het eind van de dag was ik wel een beetje aan het worstelen met de auto, maar dat had er waarschijnlijk mee te maken dat de bandjes op waren en ik achter 0,0 grip meer had...

Iemand nog een setje winterbanden nodig? Bijna niet gebruikt, zo goed als nieuw:
IMG_20200607_184123_2.jpg
IMG_20200607_184123_2.jpg (402.4 KiB) 5784 keer bekeken
Jan Terwolde schreef: 08 jun 2020, 13:03 Mooi ding! Top combinatie 4deurs en blauw. Zou zo één heel graag als volgende auto hebben over een paar jaar(of nu :hungry: )!

De meningen verschillen nog wel eens over het stuurgedrag icm wegligging van de f20's. Ikzelf vond mijn 125d nog steeds wat ''losjes'' na montage van een b16 set. Maar naderhand bleek dat dit aan de banden lag. Laatst met federal RSR's gereden en alles viel op zijn plaats, echt geweldig!

Wat voor et waarde ga je mee rijden i.c.m. met de 245 rederals rondom? En wat is je volledige bandenmaat?
Dankje. Ik ga naar 8J ET40 met 245/35/18 rondom. Met het clubsport onderstel nog even kijken met hoeveel camber ik ga rijden icm deze set.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)

Bericht door Knot » 09 jun 2020, 09:58

Ziet er goed uit die banden.. kunnen zo nog 2 dagen mee!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Godspeed, MarcH, Rogerb, SlowCo, Stefan R en 54 gasten