BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i --> 130i
- Philipoo
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Btw, je komt van een stuk meer hardcore auto's af en rijdt nu M135. Hoe bevalt die in vergelijking met je cayman en M3?
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Klopt zou de zelfde hoogte moeten zijn, of hij heeft zich erna nog wat moeten "zetten". Maar dat zou niet moeten mogen volgens KW.
Eigenlijk dom dat we dit vooraf niet even gemeten hebben... Maarja er was haast in het spel aangezien de auto klaar moest zijn voor de dag erna, alles last minute nog geregeld ivm late levering KW. Weet iemand toevallig de originele waardes qua rijhoogte?e30touring1990 schreef: ↑11 aug 2020, 14:34 op het oog lijkt die voor iets lager dan achteren, is die verhouding stock ook al iets front-biased? ik zou hem verhoudingsgewijs verlagen of uitwegen.
Om eerlijk te zijn heb ik vanaf het eerste moment in de M135 de meeste lol. Al helemaal met alle aanpassingen nu, stuk meer hardcore dan de auto's ervoor. Daarnaast is de 1 ook een stuk praktischer, al helemaal vergeleken met de Cayman. Met de Cayman had je natuurlijk wel veel meer aanspraak/bekijks, omdat het veel specialer oogt dan een 'normale' 1-serie.
De 1 is in de basis al een hele leuke auto, maar op bijna alle vlakken heeft ie eigenlijk net dat beetje extra nodig om echt leuk te worden. Iets waar ik ook al rekening mee had gehouden voor aanschaf overigens.
- Uitlaat: standaard erg stilletjes/beschaafd --> opgelost met BCS uitlaat (niet onbeschoft hard, alleen als je op het gas gaat)
- Veel vermogen geen sper (ook iets wat ik erg miste onder de Cayman) --> opgelost m-performance sper eronder
- Originele onderstel vooral erg comfortabel en mist feedback, samen met het hoge vermogen kreeg je een beetje een 'hot-rod' effect --> opgelost KW set eronder
Punt 1 niet perse noodzakelijk natuurlijk, maar 2 en 3 zeker wel!
Maar om heel eerlijk te zijn had de M3 1 van de 3 aanpassingen ook nodig en de Cayman zelfs ook 3 van de 3 aanpassingen nodig, om het ook echt leuk te maken in mijn ogen... Met als nadeel voor de Cayman dat alle mods heel snel in de papieren gaan lopen!
Waar de 1 wel minder in is, is het stuurgevoel. Maar ook dat vind ik eigenlijk nog wel meevallen, met het verbeterde onderstel is dat in ieder geval al een stuk beter geworden.
De aanpassingen tbv het vermogen en de automaatbak zijn niet perse noodzakelijk natuurlijk, maar zetten in mijn ogen wel de puntjes op de i. Het is nu gewoon een serieus snelle auto voor toch relatief weinig geld.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Afgelopen week met de M135i in Oostenrijk geweest. Prachtige omgeving met leuke bergweggetjes. Onderstel is me wederom perfect bevallen. Rebound wat zachter gezet en ging uitstekend met het gezinnetje en volgepakte auto. Véél comfortabeler dan de cayman met een 'normaal' b16 onderstel eronder.
De Federals maken wel een pokke herrie op zo'n stuk, de vrouw vond 't niet storend maar ik wel. Maar snel verslijten deze set en dan eens wat degelijker rubber erom leggen!
Wat me wel opviel op de autobahn is dat als ik op het gas ga de auto beetje naar recht neigt, als ik van 't gas af ga de auto een beetje naar links neigt en als ik de snelheid neutraal houd de auto ook neutraal blijft. Niks extreems en de gemiddelde automobilist valt 't wellicht niet op, maar ik vind 't een beetje vreemd en geeft een wat nerveus weggedrag... Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Volgens mij staan de ophangingen van de moderne bmw's hier ook om bekend?
De Federals maken wel een pokke herrie op zo'n stuk, de vrouw vond 't niet storend maar ik wel. Maar snel verslijten deze set en dan eens wat degelijker rubber erom leggen!
Wat me wel opviel op de autobahn is dat als ik op het gas ga de auto beetje naar recht neigt, als ik van 't gas af ga de auto een beetje naar links neigt en als ik de snelheid neutraal houd de auto ook neutraal blijft. Niks extreems en de gemiddelde automobilist valt 't wellicht niet op, maar ik vind 't een beetje vreemd en geeft een wat nerveus weggedrag... Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Volgens mij staan de ophangingen van de moderne bmw's hier ook om bekend?
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Klinkt misschien raar, maar hoe is het met je bandenspanning? Als er een band een slow puncture heeft kan dat wel eens de oorzaak zijn.Jesper schreef: ↑13 sep 2020, 00:02
Wat me wel opviel op de autobahn is dat als ik op het gas ga de auto beetje naar recht neigt, als ik van 't gas af ga de auto een beetje naar links neigt en als ik de snelheid neutraal houd de auto ook neutraal blijft. Niks extreems en de gemiddelde automobilist valt 't wellicht niet op, maar ik vind 't een beetje vreemd en geeft een wat nerveus weggedrag... Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Volgens mij staan de ophangingen van de moderne bmw's hier ook om bekend?
Ik vond die Federals mega onder mijn Clio RS Cup, maar onder een "zware" auto als de 135 zou ik alleen Michelin PSS/4S, Conti SportContact 6, of heel misschien Goodyear F1 Supersport leggen.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Bandenspanning heb ik inderdaad gelijk gecontroleerd, maar deze was gewoon goed. Ik denk dat er onder last (accelereren) iets veranderd in de ophangdelen. Dus wellicht iets in uitlijning wat opgelost kan worden of wellicht toch iets van rubbers?
Eigenlijk wil ik dit jaar nog 1 a 2 halve trackdays down op deze banden en volgend jaar na de winter pas nieuwe banden kopen, heeft nu niet veel zin meer.
Eigenlijk wil ik dit jaar nog 1 a 2 halve trackdays down op deze banden en volgend jaar na de winter pas nieuwe banden kopen, heeft nu niet veel zin meer.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Laat hem eens cornerbalancen.
Doet echt wonderen kwa baanligging.
Doet echt wonderen kwa baanligging.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Weet iemand toevallig een bedrijf in de regio zuid Limburg die zeer goed is in uitlijning/uitwegen/afstelling van auto's?
Nu gewoon bij een standaard autobanden bedrijf laten doen, maar wellicht toch maar eens door een specialist laten bekijken, die precies weet wat ie doet en advies kan geven ipv alleen instructies opvolgen.
Nu gewoon bij een standaard autobanden bedrijf laten doen, maar wellicht toch maar eens door een specialist laten bekijken, die precies weet wat ie doet en advies kan geven ipv alleen instructies opvolgen.
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Ik zou verwachten een speling in een draagarmrubber, juist omdat het bij cruisen neutraal is maar veranderd bij accelereren/decelereren. Uitlijning is wat dat betreft meer statisch
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Kan volgens mij best aan uitlijning liggen. Lijkt mij juist geen statisch geheel. De geometrie veranderd juist onder veranderende krachten. Acceleratie geeft dus ook een ander effect dan deceleratie.
Denk dat een specialistisch bedrijf wel echt een meerwaarde heeft. Een bandenboer kent maar 1 standje. Dat is de standaard uitlijning. Een specialist kan op wens instellen.
Was laatst bij bandenboer. Vroeg ik aan de gast die mijn banden erop deed met welk moment hij mijn wielbouten aan draaide. Hij had geen idee. Bij doorvragen bleek dat hij die sleutel altijd gebruikte, was ooit ingesteld zei hij.....
Dat geeft een beetje het niveau aan. Al hoop ik dat het een negatieve uitschieter was
Denk dat een specialistisch bedrijf wel echt een meerwaarde heeft. Een bandenboer kent maar 1 standje. Dat is de standaard uitlijning. Een specialist kan op wens instellen.
Was laatst bij bandenboer. Vroeg ik aan de gast die mijn banden erop deed met welk moment hij mijn wielbouten aan draaide. Hij had geen idee. Bij doorvragen bleek dat hij die sleutel altijd gebruikte, was ooit ingesteld zei hij.....
Dat geeft een beetje het niveau aan. Al hoop ik dat het een negatieve uitschieter was
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Dat hij ze uberhaubt op moment aandraaid is al een wonder. Meestal is het de luchtsleutel met 300nm +, en dan voor het idee nalopen met een momentsleutel... "Ja zitten allemaal vast genoeg"
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Vandaag zonder vrouw en kind in de auto getest. Het naar rechts trekken onder accelereren lijkt erger te worden. Heb zelf het vermoeden dat het toch meer in een versleten rubber/bus of iets dergelijks zit ipv uitlijning. Maarja hoe kom je erachter welk onderdeel de boosdoener is?
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
op de brug en met een wring-ijzer duwen en trekken.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Hoe zit het met het olieverbruik van de N55? Lees her en der dat olieverbruik een issue kan zijn.. Moet zeggen dat de N54 van mijn ex 135i Coupe er totaal geen last van had.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Hij verbruikt wel wat olie, maar niet noemenswaardig veel. Heb 't daarom eerlijk gezegd ook nog niet gecontroleerd hoeveel ie verbruikt op hoeveel km.
-
OnlineADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Lokale bandenboer hier doet het beter, die vraagt altijd aan mij op hoeveel nm hij moet en draait ze alleen vast met de hand eerst.. qua uitlijning zijn er betere maar als ik zeg wat ik wil dan regelen ze dat..mark323ti schreef: ↑13 sep 2020, 22:27 Kan volgens mij best aan uitlijning liggen. Lijkt mij juist geen statisch geheel. De geometrie veranderd juist onder veranderende krachten. Acceleratie geeft dus ook een ander effect dan deceleratie.
Denk dat een specialistisch bedrijf wel echt een meerwaarde heeft. Een bandenboer kent maar 1 standje. Dat is de standaard uitlijning. Een specialist kan op wens instellen.
Was laatst bij bandenboer. Vroeg ik aan de gast die mijn banden erop deed met welk moment hij mijn wielbouten aan draaide. Hij had geen idee. Bij doorvragen bleek dat hij die sleutel altijd gebruikte, was ooit ingesteld zei hij.....
Dat geeft een beetje het niveau aan. Al hoop ik dat het een negatieve uitschieter was
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 sep 2020, 16:45
- Auto: Valencia orange 2014 M135i
- Locatie: Alkmaar
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Mooie auto Jesper. Ik heb zelf ook een M135i en kwam net jou draadje tegen. Het grappige is dat je dezelfde punten had die je aan wilde pakken. Je hebt ook dezelfde mods uitgevoerd die ik in gedachten heb uit te voeren voor circuit gebruik. Super aangezien ik weinig ervaringen kon vinden van mensen met dezelfde auto en die aanpassingen.Jesper schreef: ↑13 sep 2020, 00:02 Afgelopen week met de M135i in Oostenrijk geweest. Prachtige omgeving met leuke bergweggetjes. Onderstel is me wederom perfect bevallen. Rebound wat zachter gezet en ging uitstekend met het gezinnetje en volgepakte auto. Véél comfortabeler dan de cayman met een 'normaal' b16 onderstel eronder.
De Federals maken wel een pokke herrie op zo'n stuk, de vrouw vond 't niet storend maar ik wel. Maar snel verslijten deze set en dan eens wat degelijker rubber erom leggen!
159994668957793742.jpeg
Wat me wel opviel op de autobahn is dat als ik op het gas ga de auto beetje naar recht neigt, als ik van 't gas af ga de auto een beetje naar links neigt en als ik de snelheid neutraal houd de auto ook neutraal blijft. Niks extreems en de gemiddelde automobilist valt 't wellicht niet op, maar ik vind 't een beetje vreemd en geeft een wat nerveus weggedrag... Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? Volgens mij staan de ophangingen van de moderne bmw's hier ook om bekend?
Hoe voelen de remmen met gevlochten remleidingen, andere blokken en vloeistof? Is dit afdoende met de standaard schijven? Geen fading meer?
Hoe ervaar jij de overstap van adaptief naar passieve clubsport 2-way? Mijn auto is meer een fun, weekend/vakantie auto geworden met incidenteel woon werk gebruik. Het doel is meer circuit gaan rijden. En waarom heb jij voor clubsport gekozen ipv V3 met camberplates?
Ik blijf je draadje in ieder geval volgen ben heel benieuwd
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Remmen heb ik nog niet helemaal aan de tand kunnen voelen, aangezien ik nog maar een uur op Zandvoort gereden heb. Aan het begin van de sessie had ik wat trillingen, maar dat ging snel weg toen ik ook weer wat harder ging remmen (aan het begin wat te voorzichtig met remmen waarschijnlijk). Heb nu icm de stalen remleidingen Castrol SRF ipv ate200 (foutje van garage, die hebben er per ongeluk de duurdere castrol in gedaan). Op Zandvoort in ieder geval niks gemerkt van fading. Mijn inschatting is dat de originele remmerij icm goede blokken (heb zelf nu Hawk HP+, maar zou de volgende keer eerder voor Pagid geel of zelfs endless gaan), stalen remleidingen en de juiste vloeistof gewoon voldoende moet zijn! Mijn mening is dat veel 'coureurs' een fout remgedrag compenseren met grotere remmerij. Eerst maar eens het maximale uit het aangepaste originele halen en daarna indien nodig aanpassen.
Overstap adaptief naar clubsport is de beste aanpassing tot nu toe vind ik. De vrouw klaagt er ook niet over, dus dan kan het nooit zo erg zijn als sommigen op internet schrijven Valt me sowieso op dat vooral mensen zonder ervaring met de clubsport meestal schrijven dat deze te hard zou zijn voor dagelijks gebruik.
Waarom ik voor Clubsport ben gegaan ipv V3? V3 heeft progressieve veren en de CS lineaire veren, wat op het circuit toch wel een verschil gaat maken samen met de sterkere veren. En de camberplates natuurlijk, maargoed die kun je ook combineren met een v3 natuurlijk. De definitieve doorslag was toen ik in de M3 van mijn broer gereden had met KW Competition onderstel, dat is nog harder dan de CS maar vond het vanwege de goede demping nog steeds verbazend 'comfortabel' voor zo'n hardcore set.
Als je geen trackdays doet, dan zou ik denk ik voor een V3 gaan. Maar in alle andere gevallen zou ik altijd voor clubsport gaan, met de juiste settings verbaast mij het comfort eerlijk gezegd nog (ben er niet voor niets met het gezin naar Oostenrijk gereden en terug)! Met Bilstein B16 (de v2/3 concurrent) heb ik ervaring onder een E36 en een Cayman, de clubsport doet qua comfort echt niet onder aan die B16! Maar zodra je wat serieuzer gaat sturen ga je de verschillen wel merken! Met de B16 (en ik denk dus ook de v2/3) zit je dan op zee in een log cruiseschip, met de CS op een wendbare speedboot
Komend weekend gaat de auto overigens naar Voss competition om het trekken naar rechts te checken, mocht er iets van rubbers vervangen moeten worden dan zal dit direct door hardere exemplaren vervangen worden. Hopelijk later deze maand en/of in november dan nog een circuitdag op Zolder en/of Spa.
Overstap adaptief naar clubsport is de beste aanpassing tot nu toe vind ik. De vrouw klaagt er ook niet over, dus dan kan het nooit zo erg zijn als sommigen op internet schrijven Valt me sowieso op dat vooral mensen zonder ervaring met de clubsport meestal schrijven dat deze te hard zou zijn voor dagelijks gebruik.
Waarom ik voor Clubsport ben gegaan ipv V3? V3 heeft progressieve veren en de CS lineaire veren, wat op het circuit toch wel een verschil gaat maken samen met de sterkere veren. En de camberplates natuurlijk, maargoed die kun je ook combineren met een v3 natuurlijk. De definitieve doorslag was toen ik in de M3 van mijn broer gereden had met KW Competition onderstel, dat is nog harder dan de CS maar vond het vanwege de goede demping nog steeds verbazend 'comfortabel' voor zo'n hardcore set.
Als je geen trackdays doet, dan zou ik denk ik voor een V3 gaan. Maar in alle andere gevallen zou ik altijd voor clubsport gaan, met de juiste settings verbaast mij het comfort eerlijk gezegd nog (ben er niet voor niets met het gezin naar Oostenrijk gereden en terug)! Met Bilstein B16 (de v2/3 concurrent) heb ik ervaring onder een E36 en een Cayman, de clubsport doet qua comfort echt niet onder aan die B16! Maar zodra je wat serieuzer gaat sturen ga je de verschillen wel merken! Met de B16 (en ik denk dus ook de v2/3) zit je dan op zee in een log cruiseschip, met de CS op een wendbare speedboot
Komend weekend gaat de auto overigens naar Voss competition om het trekken naar rechts te checken, mocht er iets van rubbers vervangen moeten worden dan zal dit direct door hardere exemplaren vervangen worden. Hopelijk later deze maand en/of in november dan nog een circuitdag op Zolder en/of Spa.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27 sep 2020, 16:45
- Auto: Valencia orange 2014 M135i
- Locatie: Alkmaar
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Endless lees ik veel goeds over duurzaamheid, remstof en pedaalgevoel. Uiteraard geen ervaring mee haha. Verder als je kijkt naar een bbk van bijvoorbeeld m performance is het enige verschil 30mm grotere schijven voor en andere schijven en blokken. Schijven zijn ook in m-sport maat te krijgen en blokken schijnen niet bijzonder te zijn van m performance. Wat ik verder overal lees is dat de klauwen identiek zijn. Lijkt mij dat 30mm op de voorschijf met een lichte auto niet nodig is. Dus ik kan mij wel vinden in jou mening. Remmen zullen in ieder geval de eerste upgrade zijn die ik zal doen samen met velgen en banden.
Als ik het zo hoor valt het met het comfort dus eigenlijk nog wel mee. Zelfs op vakantie met het gezin! Ik moet zeggen dat ik het adaptieve onderstel ook veel te comfortabel vind. We hebben sinds een half jaar ook een 118i LCI cabrio voor de deur staan die veel geschikter is om in comfort langer te reizen. Zelfs met m onderstel. Dus het mag van mij in de fun/circuit auto wel echt een stuk meer hardcore. Maar het is goed om te lezen dat vakantie naar bijvoorbeeld dolomieten prima moet kunnen. Dat is wel het doel namelijk! Mooie analyse van het verschil in ieder geval. Ik ben nog jong en vitaal genoeg om in een wendbare speedboot te zitten haha
Bedankt voor de zeer duidelijke en uitgebreide uitleg! Hier kan ik echt wat mee. En ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden mbt het naar rechts trekken.
Als ik het zo hoor valt het met het comfort dus eigenlijk nog wel mee. Zelfs op vakantie met het gezin! Ik moet zeggen dat ik het adaptieve onderstel ook veel te comfortabel vind. We hebben sinds een half jaar ook een 118i LCI cabrio voor de deur staan die veel geschikter is om in comfort langer te reizen. Zelfs met m onderstel. Dus het mag van mij in de fun/circuit auto wel echt een stuk meer hardcore. Maar het is goed om te lezen dat vakantie naar bijvoorbeeld dolomieten prima moet kunnen. Dat is wel het doel namelijk! Mooie analyse van het verschil in ieder geval. Ik ben nog jong en vitaal genoeg om in een wendbare speedboot te zitten haha
Bedankt voor de zeer duidelijke en uitgebreide uitleg! Hier kan ik echt wat mee. En ik ben benieuwd of ze wat kunnen vinden mbt het naar rechts trekken.
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Jesper ik weet niet of dit iets met jouw probleem te maken heeft en of het al is langsgekomen, maar een subframe strutbrace van een F21 zou in ieder geval de achterkant een stuk stijver maken/minder zweverig. Lees wel dat sommigen met een berg extra vermogen last hadden van een trekkende achterkant en dit hebben opgelost met zo'n strutbrace.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Zal het morgen eens melden en kijken wat ze bij Voss daarover zeggen.BamiesGTA schreef: ↑01 okt 2020, 16:26 Jesper ik weet niet of dit iets met jouw probleem te maken heeft en of het al is langsgekomen, maar een subframe strutbrace van een F21 zou in ieder geval de achterkant een stuk stijver maken/minder zweverig. Lees wel dat sommigen met een berg extra vermogen last hadden van een trekkende achterkant en dit hebben opgelost met zo'n strutbrace.
Vandaag de sparco wielen (die uiteindelijk vergoed zijn door postnl) voorzien van drift rubber
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Gisteren terugkoppeling gekregen van Voss competition. Rubbers zijn allemaal prima in orde, hij vond de uitlijning wel 'avontuurlijk' ingesteld. Dus zijn voorstel was om de auto eerst uit te wegen en goed opnieuw uit te lijnen. Echter nadat dit gedaan was, was het probleem nog steeds niet volledig weg... Vervolgens is hij een andere set wielen met banden gaan testen. Toen was het probleem opgelost.... Oorzaak van het probleem zijn dus de Federal banden....
Nu de vraag of ik er dit jaar wel nog een circuitdag op zal doen of dat ik ze gelijk nu al ga vervangen. Qua profiel zijn de banden nog heel goed, maarja je wil ook niet dat je auto een kant op trekt door de banden.
Nu de vraag of ik er dit jaar wel nog een circuitdag op zal doen of dat ik ze gelijk nu al ga vervangen. Qua profiel zijn de banden nog heel goed, maarja je wil ook niet dat je auto een kant op trekt door de banden.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Vandaag precies 2 maanden voor verlopen APK naar apk station gegaan en helaas afkeur vanwege geen kat. De beste man doet altijd een gasmeting ook al is dit niet verplicht bij benzine motoren. Hij gaf aan dat al hij controle krijgt, hij dan alsnog een groot probleem heeft. Daarom dus ook zo vroeg al voor apk gegaan, omdat ik al zo'n vermoeden had.
Ik moet dus of een garage vinden die niet standaard de gasmeting doet of terug naar originele downpipe of eventueel een sportkat aanschaffen (maarja die dingen zijn prijzig ). Iemand tips voor een apk keurstation/garage die wel vaker getunede wagens keuren en waar dus geen standaard gasmeting wordt gedaan?
Ik moet dus of een garage vinden die niet standaard de gasmeting doet of terug naar originele downpipe of eventueel een sportkat aanschaffen (maarja die dingen zijn prijzig ). Iemand tips voor een apk keurstation/garage die wel vaker getunede wagens keuren en waar dus geen standaard gasmeting wordt gedaan?
-
Online
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Of een garage die een sportkat heeft liggen om tijdelijk te "monteren" tijdens de apk.Jesper schreef: ↑01 feb 2021, 16:16 Vandaag precies 2 maanden voor verlopen APK naar apk station gegaan en helaas afkeur vanwege geen kat. De beste man doet altijd een gasmeting ook al is dit niet verplicht bij benzine motoren. Hij gaf aan dat al hij controle krijgt, hij dan alsnog een groot probleem heeft. Daarom dus ook zo vroeg al voor apk gegaan, omdat ik al zo'n vermoeden had.
Ik moet dus of een garage vinden die niet standaard de gasmeting doet of terug naar originele downpipe of eventueel een sportkat aanschaffen (maarja die dingen zijn prijzig ). Iemand tips voor een apk keurstation/garage die wel vaker getunede wagens keuren en waar dus geen standaard gasmeting wordt gedaan?