BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i --> 130i
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Oh daar zal die vast heel lekker van zijn gaan rijden
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Dat zijn de betere mods Zou wel je oliepeil goed in de gaten houden en wellicht iets meer olie erin doen dan nodig is. N55 kan problemen hebben met oil starvation met gebruik van semi`s en een goed onderstel. Helemaal op Zandvoort in de laatste bocht...
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Heel vet, dat zijn knappe dempers!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Los van het rijplezier knapt de auto er ook optisch flink van op!
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Op Zandvoort vandaag helaas maar een dik uur kunnen rijden... Nog niet voluit kunnen gaan omdat ik nog aan het wennen was aan de auto. Na een uur een klapband linksvoor... Ik weet niet of er wellicht iets mis was met de band of dat ie toch een beetje heeft aangelopen tegen de stelring van de kw set.
Binnenkort maar weer eens ff checken.
Onderstel bevalt verder wel prima. De settings die nu ingesteld zijn, nog prima te doen op de openbare weg. Volgende keer op t circuit misschien wel een tikje harder zetten.
Wat betreft het motortje, die deed het uitstekend! Op de stage 2 ron95 map en sport koeling aan gaf de logging meer dan prima waardes! Dus daar ben ik wel happy mee.
Binnenkort maar weer eens ff checken.
Onderstel bevalt verder wel prima. De settings die nu ingesteld zijn, nog prima te doen op de openbare weg. Volgende keer op t circuit misschien wel een tikje harder zetten.
Wat betreft het motortje, die deed het uitstekend! Op de stage 2 ron95 map en sport koeling aan gaf de logging meer dan prima waardes! Dus daar ben ik wel happy mee.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Balen man! Maar dat moet je aan de band wel kunnen zien toch of hij doorsleten is op de wang aan de binnenzijde?
- ADV
- Berichten: 3246
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Heb je je oem velgen nog? Ben wel benieuwd of dat beter gaat? Heb je je velgen nieuw of tweedehands gekocht? Had ze anders misschien met andere et kunnen krijgen?
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Binnenkant van de band:
OEM velgen (en banden) heb ik idd nog. aangezien die 225 voren zijn zal dat nu een stuk beter lopen. Maar het probleem zal opgelost zijn als ik met een iets bredere spacer voren ga rijden icm de Protrack wielen, naar buiten toe is er ruimte zat. Ik had idd met een lagere ET voren kunnen gaan rijden, maar ik vind het juist fijn dat voor met achter gewisseld kan worden nu.
Gelukkig heb ik nog 2 van dezelfde bandjes los liggen, dus daar binnenkort maar eentje van op deze velg laten leggen.
Ziet er dus uit alsof ie aangelopen heeft. Waarschijnlijk door de krachten die erop komen toch net te veel gaan vervormen?OEM velgen (en banden) heb ik idd nog. aangezien die 225 voren zijn zal dat nu een stuk beter lopen. Maar het probleem zal opgelost zijn als ik met een iets bredere spacer voren ga rijden icm de Protrack wielen, naar buiten toe is er ruimte zat. Ik had idd met een lagere ET voren kunnen gaan rijden, maar ik vind het juist fijn dat voor met achter gewisseld kan worden nu.
Gelukkig heb ik nog 2 van dezelfde bandjes los liggen, dus daar binnenkort maar eentje van op deze velg laten leggen.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Dit is inderdaad wel een volgend aandachtspunt voor me. Wil het liefst iets van een schot of iets dergelijks in de oliepan om dit te voorkomen. Iemand bekend met praktische oplossingen die werken, maar niet direct een vermogen kosten?
Overigens nu geen gekke waardes gezien qua oliedruk, maargoed ben ook nog niet voluit kunnen gaan natuurlijk.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Ja het was wel zonde gisteren, na 1,5u was de pret alweer voorbij. Met een iets bredere spacer zou het probleem opgelost moeten zijn.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Ik roep maar even iets: Maar wellicht dat een Alpina of S55 carterpan wel schotten heeft en ook passen?Jesper schreef: ↑31 jul 2020, 10:37Dit is inderdaad wel een volgend aandachtspunt voor me. Wil het liefst iets van een schot of iets dergelijks in de oliepan om dit te voorkomen. Iemand bekend met praktische oplossingen die werken, maar niet direct een vermogen kosten?
Overigens nu geen gekke waardes gezien qua oliedruk, maargoed ben ook nog niet voluit kunnen gaan natuurlijk.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Ja, dat past, is wat BMW ook bij de M2 (en M235i Racing) heeft gedaan. Heb je er ook meteen een oliepeilstok bij met de Racing-oplossing. Is wel inclusief pickup en alles, dus volgens mij wel zo'n €1500 totaal.
Hier een Duitser die de ombouw deed: https://www.trackdayforum.com/index.php ... rt/&page=4
Hier een Duitser die de ombouw deed: https://www.trackdayforum.com/index.php ... rt/&page=4
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Lijkt erop wel op dat hij doorgesleten is inderdaad. Andere voorband niets aan te zien?
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Rechtsvoor inderdaad niets te zien en op de rit naar Zandvoort (enkel 250km) toe ook geen enkel probleem. Maar wellicht toch door de vele rechter doordraaiers en warmte, dat de boel toch net te veel vervormd en het dan wel aanloopt... Op een gegeven moment begon ie op het rechte stuk ook wat naar links te trekken, stom van me dat ik toen niet geschakeld heb dat de band wel eens aan kon lopen op dat moment of wellicht op dat moment gewoon leeg liep...
Die racing oplossing voor de olie had ik inderdaad al over gelezen, maar wel weer een prijzige aanpassing. Wel de beste oplossing natuurlijk, maar vraag me af of je wellicht ook al genoeg geholpen bent met een simpel schot in het originele carter.
Die racing oplossing voor de olie had ik inderdaad al over gelezen, maar wel weer een prijzige aanpassing. Wel de beste oplossing natuurlijk, maar vraag me af of je wellicht ook al genoeg geholpen bent met een simpel schot in het originele carter.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Nice! Mooie oplossing als je je M135i serieus gaat gebruiken. Aan de andere kant, zolang je niet op 100% gaat rijden (blijft toch een straatauto) zou ik het ook wel aandurven door gewoon het oliepeil goed hoog te zetten voordat je de baan op gaat. (max + 0.5L oid)MartijnGizmo schreef: ↑31 jul 2020, 10:50 Ja, dat past, is wat BMW ook bij de M2 (en M235i Racing) heeft gedaan. Heb je er ook meteen een oliepeilstok bij met de Racing-oplossing. Is wel inclusief pickup en alles, dus volgens mij wel zo'n €1500 totaal.
Hier een Duitser die de ombouw deed: https://www.trackdayforum.com/index.php ... rt/&page=4
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Kloterij is alleen dat je bij die geweldige elektro oliepeiling nooit weet hoeveel olie er nu exact in zit...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
ongelooflijk is dat he! wie heeft er verzonnen dat zo'n ingewikkeld elektronisch systeem beter is dan een simpele peilstok...
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Dat is idd de beste oplossing! Prijzig maar dan weet je dat het gewoon goed zit. Alles is bij de dealer te bestellen en reftrofitMartijnGizmo schreef: ↑31 jul 2020, 10:50 Ja, dat past, is wat BMW ook bij de M2 (en M235i Racing) heeft gedaan. Heb je er ook meteen een oliepeilstok bij met de Racing-oplossing. Is wel inclusief pickup en alles, dus volgens mij wel zo'n €1500 totaal.
Hier een Duitser die de ombouw deed: https://www.trackdayforum.com/index.php ... rt/&page=4
En anders een carter met schotten plaatsen en overvullen zou de goedkope oplossing zijn.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (upgrades geinstalleerd)
Nou dit verhaal kreeg ook nog een staartje. 1 velg (de Sparco die af fabriek al krom was) was al bij het bandenbedrijf waar ik de set gekocht had. De overige 3 had ik nog en heb ik per pakketpost verstuurd naar het bedrijf zodat ik niet nogmaals op en neer hoefde te rijden. Dag erna bleken alle 3 de verstuurde velgen beschadigd te zijn door het transport... Dus klacht ingediend bij PostNL aangezien het pakket aangetekend verstuurd was en dus verzekerd zou moeten zijn. Uiteindelijk tot nu kunnen wachten op de centen van PostNL voor die 3 beschadigde wielen... Betekend nu dus dat de al af fabriek kromme velg retour OZ/Sparco gaat en ik hier het geld van terug krijg, maar de overige 3 velgen in principe door mij reeds betaald zijn en niet meer retour kunnen naar OZ/Sparco ivm de beschadigingen van transport. Hiervan heb ik nu echter het geld retour van PostNL, dus haal ik me die 3 wielen ook weer op. Wellicht kan ik ze nog oplappen als reserve/drift wielen.
Iemand trouwens nog tips over afstelling van de Clubsport dempers? De rondes die ik wel nog heb kunnen rijden op Zandvoort, vond ik dat 'ie eigenlijk nog wel wat harder zou mogen. Afstelling waar de garage de dempers nu op ingesteld heeft is (clicks vanuit volledige dicht/hard):
VA REBOUND: 7 open
VA BUMP: 8 open
HA REBOUND: 5 open
HA BUMP: 8 open
Rebound heeft in totaal 16 clicks en bump heeft in totaal 12 clicks.
Bump staat dus best zacht. Voor straat ga ik morgen de rebound nog een paar clicks zachter zetten, dan is het voor mij als DD perfect. Maar voor circuit zou ik het dus graag iets anders (harder) hebben. Maar moet ik dan de verhoudingen hetzelfde houden? Achter iets hardere rebound dan voor of juist achter wat zachter? Een afstelling die ik heb gezien van een fanatieke trackday rijder uit Duitsland (froonki geloof ik) in zijn M135i met clubsport is (en die heeft achter dus juist wat zachter dan voren):
VA REBOUND: 7 open
VA BUMP: 4 open
HA REBOUND: 8 open
HA BUMP: 5 open
Zoals ie er nu bij staat op de originele wieltjes (morgen komen de Protracks er weer onder). Twijfel of ik 'm voren nog een paar mm hoger zal draaien (is nu nog niet uitgewogen helaas)...
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Eind goed, al goed, wat de velgen betreft? Auto vind ik wat te laag staan.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Schaduw valt beetje ongelukkig. Hier nog een foto met de protracks eronder en wat meer de zon vanuit de juiste kant. Achter vind ik m hier netjes staan, alleen voren lijkt ie iets lager te staan.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Staat idd beter. Zelfde hoogte? Dan doet de lichtinval of soort wielen heel wat.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
op het oog lijkt die voor iets lager dan achteren, is die verhouding stock ook al iets front-biased? ik zou hem verhoudingsgewijs verlagen of uitwegen.
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i (nieuwe velgen gemonteerd)
Blijft jammer dat je zo weinig wiel kwijt kan onder een stock body F2X. Protracks staan goed, maar zou naar mijn idee zo veel gaver zijn als ze concave waren!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten