BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i --> 130i
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 sep 2017, 13:13
- Auto: Porsche 911
Re: Porsche Cayman S 987
Beste Jesper,
Veel plezier met je Cayman, heb ik in 2009 ingevoerd vanuit de fabriek.
Het was een Porsche Werkswagen, met alle optie`s!
Topwagen waar ik veel plezier aan heb gehad, wat is de huidige km stand?
Overigens had ik er andere velgen onder, en heb nog setje winterwielen van hem liggen.
groet,
Robert
Veel plezier met je Cayman, heb ik in 2009 ingevoerd vanuit de fabriek.
Het was een Porsche Werkswagen, met alle optie`s!
Topwagen waar ik veel plezier aan heb gehad, wat is de huidige km stand?
Overigens had ik er andere velgen onder, en heb nog setje winterwielen van hem liggen.
groet,
Robert
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche Cayman S 987
Ik had de Carnewal GT Mod al toen ik hem kocht. Met standaard kan ik dus niet vergelijken. Wel met de originele PSE die ik op mijn boxster had -> de Carnewal klinkt dan dikker en harder. Je kan hem alleen niet uitzetten...Jesper schreef: ↑28 jun 2017, 15:03 Daar is iedereen inderdaad erg enthousiast over! Wellicht dat ik die aanpassing in de toekomst ook nog laat doen.
Heb je de aanpassing zelf laten doen Twist en heb je dus een direct vergelijk of was de Carnewal GT Mod al toegepast toen je 'm kocht? Wordt het geluid niet vervelend binnenin bij normale snelheden?
Het geluid is zeker vervelend als je lange stukken rijdt. Maar ik had mijn Cayman en Boxster alleen voor de funritten en dus niet als daily, dus dan mag het wat harder klinken allemaal
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Cayman S 987
Dat lijkt me niet te kloppen. Volgens mij kan, oa, een MF stuur gemonteerd worden. Verder ben ik niet van alle opties op de hoogte
- Will F.
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Porsche Cayman S 987
Ga ja eens aan t werk Arthur
Erg leuk dat Robert zich aanmeldt hier, welkom!
Erg leuk dat Robert zich aanmeldt hier, welkom!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Porsche Cayman S 987
Weekje vrij nog
- jos_br
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Porsche Cayman S 987
Wat een mooie auto! Vindt hem mooier dan de 911, mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen..........
Jos.
Jos.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Porsche Cayman S 987
Thx!
@Robert
Ah leuk. Ik zit momenteel nog in Amerika, km stand is rond de 112k momenteel zo uit mijn hoofd.
Ik weet nog niet of ik 'm ga gebruiken in de winter, maar wellicht heb ik wel interesse in de winterset. Ik zal je even een pb sturen.
@Robert
Ah leuk. Ik zit momenteel nog in Amerika, km stand is rond de 112k momenteel zo uit mijn hoofd.
Ik weet nog niet of ik 'm ga gebruiken in de winter, maar wellicht heb ik wel interesse in de winterset. Ik zal je even een pb sturen.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Porsche Cayman S 987
Afgelopen weekend de Cayman naar Paul Vlasblom gebracht voor groot onderhoud en wat preventieve punten. Was ook nog aan het twijfelen om een aantal verbeteringen door te voeren (bijvoorbeeld een sper), maar gezien dit jaar een kleine op komst is deze plannen toch nog even uitgesteld. Eerst even aankijken of ik de Cayman nog ga houden na volgend jaar of dat er toch iets met een achterbank moet komen (hersenspinsels van me: E90 M3 of zelf een clubsport achtig iets opbouwen)…
Voor nu dus besloten om vooral het preventieve stuk te doen en de punten aanpakken die sowieso nog moesten gebeuren. Hier hoort dus ook het IMS lager bij, zeker ook gezien het verhaal van Henk Jan zijn Boxster. Ook Paul was van mening dat het verstandig is deze nu gewoon mee te pakken, beter te vroeg dan te laat. Het liefst ziet hij er een lager uitkomen wat nog in prima staat is.
Komende week worden de volgende punten aangepakt:
- IMS preventief vervangen (afhankelijk van welk type lager gebruikt is wordt een DOF-kit of LN-engineering lager toegepast)
- Dan ook gelijk de AOS (Air Oil Separator) preventief mee vervangen, aangezien nu toch de boel los ligt. Ook een bekende kwaal bij deze blokken, met mogelijk grote gevolgen.
- Veerpootlagers vooras vervangen, want ik hoorde een vervelende kraak bij sturen. Schijnbaar bij montage van de B16 pss9 zijn deze niet direct mee gepakt (jammer).
- Dan ook gelijk de schroefset laten uitwegen en uiteraard uitlijnen.
- Bij koude temperaturen had ik veel last van beslagen ramen. Bij uitlezen kwam een storing in de frischluftklappe naar boven, dus deze wordt gerepareerd of vervangen. Kan ik in de koudere maanden hopelijk weer met goed zicht rijden
- Condensors van de airco en een ventilator van de condensors zijn stuk. Deze worden ook vervangen.
Ben benieuwd wat ik ook ga merken van het uitwegen, Paul vind het vreemd dat dit schijnbaar niet bij montage is gedaan.
Alles bij elkaar kost even een paar centen, maar dan kan ik dit jaar in ieder geval zorgeloos genieten van de auto en zien we volgend jaar wel wat we doen. Mocht deze weg gaan, heb ik in ieder geval iets te bieden waarvan alle pijnpunten reeds aangepakt zijn.
Voor nu dus besloten om vooral het preventieve stuk te doen en de punten aanpakken die sowieso nog moesten gebeuren. Hier hoort dus ook het IMS lager bij, zeker ook gezien het verhaal van Henk Jan zijn Boxster. Ook Paul was van mening dat het verstandig is deze nu gewoon mee te pakken, beter te vroeg dan te laat. Het liefst ziet hij er een lager uitkomen wat nog in prima staat is.
Komende week worden de volgende punten aangepakt:
- IMS preventief vervangen (afhankelijk van welk type lager gebruikt is wordt een DOF-kit of LN-engineering lager toegepast)
- Dan ook gelijk de AOS (Air Oil Separator) preventief mee vervangen, aangezien nu toch de boel los ligt. Ook een bekende kwaal bij deze blokken, met mogelijk grote gevolgen.
- Veerpootlagers vooras vervangen, want ik hoorde een vervelende kraak bij sturen. Schijnbaar bij montage van de B16 pss9 zijn deze niet direct mee gepakt (jammer).
- Dan ook gelijk de schroefset laten uitwegen en uiteraard uitlijnen.
- Bij koude temperaturen had ik veel last van beslagen ramen. Bij uitlezen kwam een storing in de frischluftklappe naar boven, dus deze wordt gerepareerd of vervangen. Kan ik in de koudere maanden hopelijk weer met goed zicht rijden
- Condensors van de airco en een ventilator van de condensors zijn stuk. Deze worden ook vervangen.
Ben benieuwd wat ik ook ga merken van het uitwegen, Paul vind het vreemd dat dit schijnbaar niet bij montage is gedaan.
Alles bij elkaar kost even een paar centen, maar dan kan ik dit jaar in ieder geval zorgeloos genieten van de auto en zien we volgend jaar wel wat we doen. Mocht deze weg gaan, heb ik in ieder geval iets te bieden waarvan alle pijnpunten reeds aangepakt zijn.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Porsche Cayman S 987
Deze stond ook een tijdje te koop toch, uiteindelijk niet met iemand eruit kunnen komen?
Zeker als je er nog een jaar zelf mee gaat sturen heb je er EN plezier van EN hij verkoopt straks lekkerder.
Die lagers blijft altijd een heel verhaal, LN is de beste oplossing maar past niet op alle bouwjaren ofzo toch?
Zeker als je er nog een jaar zelf mee gaat sturen heb je er EN plezier van EN hij verkoopt straks lekkerder.
Die lagers blijft altijd een heel verhaal, LN is de beste oplossing maar past niet op alle bouwjaren ofzo toch?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Porsche Cayman S 987
Ik zie nu pas dit topic, want hij was even weggezakt. Maar wat een prachtige upgrade over de M3 zeg! Als er kinderen komen is, kan het wel een dilemma worden ja. Ik ken het.
E90 M3 is wel een lekker alternatief trouwens.
E90 M3 is wel een lekker alternatief trouwens.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Porsche Cayman S 987
@Knot
Nee deze heeft niet te koop gestaan, tenminste niet zolang ik m heb.
Als ik het goed begrepen heb van Paul zijn er twee type lagers gebruikt, een kleine of een grote. In de eerste types werd meestal het kleine lager toegepast. Het kleine lager kan vervangen worden door een lager van LN, het grote lager kan vervangen worden door een direct oil feed (dof). Van welk merk de dof kit is weet ik eigenlijk niet, wellicht komt dat ook van LN af.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Het zou je maar net gebeuren dat ie net nu stuk loopt.
Thx Joost. Haha klopt, maar dan heb ik m in ieder geval een paar jaar gehad!
Nee deze heeft niet te koop gestaan, tenminste niet zolang ik m heb.
Als ik het goed begrepen heb van Paul zijn er twee type lagers gebruikt, een kleine of een grote. In de eerste types werd meestal het kleine lager toegepast. Het kleine lager kan vervangen worden door een lager van LN, het grote lager kan vervangen worden door een direct oil feed (dof). Van welk merk de dof kit is weet ik eigenlijk niet, wellicht komt dat ook van LN af.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte. Het zou je maar net gebeuren dat ie net nu stuk loopt.
Thx Joost. Haha klopt, maar dan heb ik m in ieder geval een paar jaar gehad!
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Porsche Cayman S 987
Jesper, ik heb mijn IMS-lager dus door Johan van der Gugten laten vervangen en wat betreft de verschillende types is dit wat hij erover zegt ;
http://www.vdgugten.nl/projecten/52/IMS-996-986-en-997
Vervelende aan het hele verhaal is dat je van buiten niet kunt zien welk type gemonteerd zit en Porsche tussen pakweg '98 en '02 willekeurig de 2 types door elkaar heen gebruikte.
Hoe dan ook ; goed dat je het aanpakt.
http://www.vdgugten.nl/projecten/52/IMS-996-986-en-997
Vervelende aan het hele verhaal is dat je van buiten niet kunt zien welk type gemonteerd zit en Porsche tussen pakweg '98 en '02 willekeurig de 2 types door elkaar heen gebruikte.
Hoe dan ook ; goed dat je het aanpakt.
- ADV
- Berichten: 3246
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Porsche Cayman S 987
Gefeliciteerd! Ik kan bevestigen dat een grote touring helemaal niet nodig is.. Ik zou alleen iets met 5 deuren willen en een achterbank is dan wel een must jaJesper schreef: ↑22 jan 2019, 12:47 Afgelopen weekend de Cayman naar Paul Vlasblom gebracht voor groot onderhoud en wat preventieve punten. Was ook nog aan het twijfelen om een aantal verbeteringen door te voeren (bijvoorbeeld een sper), maar gezien dit jaar een kleine op komst is deze plannen toch nog even uitgesteld. Eerst even aankijken of ik de Cayman nog ga houden na volgend jaar of dat er toch iets met een achterbank moet komen (hersenspinsels van me: E90 M3 of zelf een clubsport achtig iets opbouwen)…
Cayman staat ook wel hoog op mijn lijstje, maar helaas zit het er niet in
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Porsche Cayman S 987
Afgelopen weekend weer een rondje Noord-Brabant gedaan. Eerst mijn Cayman ophalen bij Paul in Uden en vervolgens doorgereden naar Oss om de M3 van Mark op te halen bij Bas. Dus we zijn weer wat autotechniek weetjes wijzer geworden
Zoals eerder gezegd zou het nodige gedaan worden door Paul. Uiteindelijk bleek er toch het grote IMS lager bij mij in te zitten en deze is gelukkig nog in prima staat, er dus voor gekozen om een DOF-kit van TuneRS te monteren. Paul heeft het me laten zien en ziet er allemaal heel netjes uit.
Bij montage moet de nokkenas vastgezet worden, waarbij Paul erachter kwam dat de uitlaat nokkenas een tandje was verschoten. Niets ernstigs (pas vanaf 3 tandjes kan deze schade aanrichten), maar gelukkig wel geconstateerd. Deze dus gelijk weer op tijd gezet en de kettingspanner goed schoongemaakt zodat deze weer soepel gaat.
Omdat het hele zaakje toch los was heeft Paul ook gelijk de krukaskeering (RMS) en de olie-afscheider (AOS) vervangen.
En verder:
-Remvloeistof ververst
-Stuurapparaat koelvinnen vervangen (daardoor werkte de linker koelvin niet)
-2 nieuwe condensors vd airco gemonteerd en de radiators goed schoongemaakt
-Veerpootlagers voorzijde vervangen, en auto uitgewogen en uitgelijnd (daar was beide wel flink aan te corrigeren)
-Stellmotor van de frischluftklappe vervangen ; nu werkt de recirculatiestand weer normaal en zijn de beslagen ramen verleden tijd.
Al met al een aardige cent lichter, maar de Cayman is nu wel tip top in orde. Nu wachten op mooi weer en dan dit jaar nog genieten! En volgend jaar zien we dan wel weer verder wat we doen.
Zoals eerder gezegd zou het nodige gedaan worden door Paul. Uiteindelijk bleek er toch het grote IMS lager bij mij in te zitten en deze is gelukkig nog in prima staat, er dus voor gekozen om een DOF-kit van TuneRS te monteren. Paul heeft het me laten zien en ziet er allemaal heel netjes uit.
Bij montage moet de nokkenas vastgezet worden, waarbij Paul erachter kwam dat de uitlaat nokkenas een tandje was verschoten. Niets ernstigs (pas vanaf 3 tandjes kan deze schade aanrichten), maar gelukkig wel geconstateerd. Deze dus gelijk weer op tijd gezet en de kettingspanner goed schoongemaakt zodat deze weer soepel gaat.
Omdat het hele zaakje toch los was heeft Paul ook gelijk de krukaskeering (RMS) en de olie-afscheider (AOS) vervangen.
En verder:
-Remvloeistof ververst
-Stuurapparaat koelvinnen vervangen (daardoor werkte de linker koelvin niet)
-2 nieuwe condensors vd airco gemonteerd en de radiators goed schoongemaakt
-Veerpootlagers voorzijde vervangen, en auto uitgewogen en uitgelijnd (daar was beide wel flink aan te corrigeren)
-Stellmotor van de frischluftklappe vervangen ; nu werkt de recirculatiestand weer normaal en zijn de beslagen ramen verleden tijd.
Al met al een aardige cent lichter, maar de Cayman is nu wel tip top in orde. Nu wachten op mooi weer en dan dit jaar nog genieten! En volgend jaar zien we dan wel weer verder wat we doen.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
De Cayman een aantal weken geleden verkocht. Helaas minder opgebracht dan ik had gehoopt en de nodige centen gekost aan preventief en noodzakelijk onderhoud, maarja het is tijd voor iets nieuws. Gedeeltelijk noodzakelijk vanwege de gewijzigde gezinsstructuur, anderzijds ook weer leuk om weer wat anders uit te zoeken natuurlijk
In Duitsland in de buurt van Frankfurt een zeer nette M135i 5 deurs automaat uit 2014 met 75k op de klok en in mijn ogen de mooiste kleur Estoril blauw (flashbacks naar mijn ex M3) gekocht. Behoorlijk netjes in de opties en dealer onderhouden.
Waar je bij de Cayman behoorlijk moest werken om het vermogen aan te kunnen spreken, heb je het in de BMW bijna constant! Ook mijn eerste automaat, ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk. Je merkt wel dat het natuurlijk geen echte M is, maar dat gaan we de komende tijd nog wel compenseren
De eerste upgrades zijn in ieder geval al binnen. Origineel M-performance sper differentieel, volledige BCS Powervalve uitlaat, aangepaste Mosselman oliethermostaat, Forge charge en boost pipe. Nu nog een geschikt moment vinden om alles te laten monteren en daarna waarschijnlijk MHD erop.
Volgende stap is om het onderstel aan te pakken, ik weet echter nog niet precies hoe... De auto is voorzien van het adaptieve onderstel en gezien de auto ook voor alledag gebruikt wordt is dat wel fijn. Ben aan het denken om eerst alleen veren en stabi’s te doen en wellicht camber plates (bij de lca ts upgrade vind ik het een nadeel dat de auto nog meer omlaag komt en het wiel verder naar voren komt te staan). Of toch het adaptieve opgeven en een schroefset eronder... Suggesties hierover zijn welkom!
De auto opgehaald in Duitsland: Importeren ging vlekkeloos, binnen een paar dagen had ik de kentekenpapieren al in huis. Paar plaatjes met nu nog de winterset eronder: Binnenkort als de upgrades en de zomerwielen eronder komen nog maar een paar plaatjes schieten
In Duitsland in de buurt van Frankfurt een zeer nette M135i 5 deurs automaat uit 2014 met 75k op de klok en in mijn ogen de mooiste kleur Estoril blauw (flashbacks naar mijn ex M3) gekocht. Behoorlijk netjes in de opties en dealer onderhouden.
Waar je bij de Cayman behoorlijk moest werken om het vermogen aan te kunnen spreken, heb je het in de BMW bijna constant! Ook mijn eerste automaat, ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Tot nu toe ben ik behoorlijk onder de indruk. Je merkt wel dat het natuurlijk geen echte M is, maar dat gaan we de komende tijd nog wel compenseren
De eerste upgrades zijn in ieder geval al binnen. Origineel M-performance sper differentieel, volledige BCS Powervalve uitlaat, aangepaste Mosselman oliethermostaat, Forge charge en boost pipe. Nu nog een geschikt moment vinden om alles te laten monteren en daarna waarschijnlijk MHD erop.
Volgende stap is om het onderstel aan te pakken, ik weet echter nog niet precies hoe... De auto is voorzien van het adaptieve onderstel en gezien de auto ook voor alledag gebruikt wordt is dat wel fijn. Ben aan het denken om eerst alleen veren en stabi’s te doen en wellicht camber plates (bij de lca ts upgrade vind ik het een nadeel dat de auto nog meer omlaag komt en het wiel verder naar voren komt te staan). Of toch het adaptieve opgeven en een schroefset eronder... Suggesties hierover zijn welkom!
De auto opgehaald in Duitsland: Importeren ging vlekkeloos, binnen een paar dagen had ik de kentekenpapieren al in huis. Paar plaatjes met nu nog de winterset eronder: Binnenkort als de upgrades en de zomerwielen eronder komen nog maar een paar plaatjes schieten
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Gefeliciteerd, zijn fijne auto's. Zeker niet 'flawless' maar met een paar leuke mods (sper en onderstel) makkelijk om de minpunten op te lossen.
M.b.t. onderstel, mocht je nog het adaptieve willen gebruiken dan heeft Bilstein de damptronic optie. Van alleen dempers tot volledige schroefsets.
M.b.t. onderstel, mocht je nog het adaptieve willen gebruiken dan heeft Bilstein de damptronic optie. Van alleen dempers tot volledige schroefsets.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Juiste kleur, mooie combo, nette kar. Plus LSD dus ok.
Feli.
Maar waarom een Cayman S wegdoen dan? Puur uit 'meer daily' oogpunt plus kostenplaatje?
Feli.
Maar waarom een Cayman S wegdoen dan? Puur uit 'meer daily' oogpunt plus kostenplaatje?
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Feli Jesper, enjoy!!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Mooi interieurtje ook met performance delen en carbon!
Waarom eigenlijk wel spullen van Mosselman maar niet hun remap maar MHD kiezen?
Waarom eigenlijk wel spullen van Mosselman maar niet hun remap maar MHD kiezen?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 dec 2019, 13:35
- Auto: Mini Cooper S JCW
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Blijft dit toch wel echt de mooiste kleur vinden voor een M135i, gaaf ding!
Wat betreft je onderstel, kijk eens naar de KW DDC schroefset. Dit is een schroefset maar dan met adaptieve dempers en die kun je aansluiten op het bestaande systeem van de bmw zodat je nog steeds je dempers kunt instellen zoals je dat nu ook kunt.
Wat betreft je onderstel, kijk eens naar de KW DDC schroefset. Dit is een schroefset maar dan met adaptieve dempers en die kun je aansluiten op het bestaande systeem van de bmw zodat je nog steeds je dempers kunt instellen zoals je dat nu ook kunt.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
De adaptieve opties van KW en Bilstein ken ik inderdaad. Ik lees alleen nog niet zo heel veel ervaringen ermee hoe die sets zich verhouden tov de niet adaptieve varianten daarvan. Ook best wel een investering zo’n adaptieve schroefset (vooral ook als je het nog gaat combineren met camberplates).
Zijn er trouwens nog zaken die bij deze km stand aan te bevelen zijn om te doen bij dit type auto’s?
En om ‘m helemaal naar mijn zin te maken had ik er nog het nodige in moeten investeren. Erg groot gemis vond ik bijvoorbeeld het gebrek aan een sper (belachelijk dat een dergelijke auto dat niet heeft). De keramische remmen waren geweldig, maar totaal niet geschikt als je eens een circuitdag zou willen doen. Als dat stuk gaat is het ook serieus geld (20.000 Euro), ombouwen naar staal was ook prijzig (circa 6.500 Euro).
Ben trouwens ook aan het overwegen om dan gelijk de automaat met xHP te ‘chippen’. Iemand daar nog ervaring mee?
Zijn er trouwens nog zaken die bij deze km stand aan te bevelen zijn om te doen bij dit type auto’s?
Ten eerste omdat we nu met zijn drieën zijn en we dus niet samen weg kunnen in de Cayman. Daarnaast heeft de Cayman me de afgelopen 2,5 jaar toch ook wel redelijk wat centen gekost, als iets kapot gaat is het meestal ook meteen serieus geld helaas. Het is ondertussen ook alweer een auto van 15 jaar oud.
En om ‘m helemaal naar mijn zin te maken had ik er nog het nodige in moeten investeren. Erg groot gemis vond ik bijvoorbeeld het gebrek aan een sper (belachelijk dat een dergelijke auto dat niet heeft). De keramische remmen waren geweldig, maar totaal niet geschikt als je eens een circuitdag zou willen doen. Als dat stuk gaat is het ook serieus geld (20.000 Euro), ombouwen naar staal was ook prijzig (circa 6.500 Euro).
Mijn keuze staat zeker nog niet vast, maar ik lees wel heel veel positieve verhalen over MHD. Wat me daar wel erg in aanspreekt is dat je zelf nog een beetje kan spelen met verschillende opties, door deze aan/uit of meer/minder te zetten. Ook zouden ze aan de veilige kant zitten, gaat mij er niet om om de allerlaatste pk’s eruit te persen.
Ben trouwens ook aan het overwegen om dan gelijk de automaat met xHP te ‘chippen’. Iemand daar nog ervaring mee?
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
OK Jesper, dank voor de duidelijke uitleg. 135je is mooi tunable. Vraag woka...euh MartijnGizmo maar:-)
-
Online
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Mooi ding en mooie uitvoering!
Zeg je overburen ff dat ze de gevels van hun bunker moeten reinigen.
Zeg je overburen ff dat ze de gevels van hun bunker moeten reinigen.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: BMW E36 M3 —> Porsche Cayman S 987 —> BMW M135i
Gaaf exemplaar Jesper. Zaten al die m-performance interieur delen er al bij? Staat super!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: sdh en 155 gasten