Roy's Nissan GT-R R35, video p8
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Nissan GT-R R35
Klinkt nu een stuk beter
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Nissan GT-R R35
Vanochtend met de GT-R naar het werk? Mooi ding met dito geluidje.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Nissan GT-R R35
*Roy belt snel naar huis om te checken of de wagen er nog staat*
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Nissan GT-R R35
Haha, ok dan, voelde me wat betrapt:)
Ik ga even tanken in Duitsland...of een ander excuus om even Duitsland in te gaan
Ik ga even tanken in Duitsland...of een ander excuus om even Duitsland in te gaan
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Nissan GT-R R35
Valt gelukkig ook niet zo op zo'n GT-R
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Nissan GT-R R35
zo, de auto is nu behoorlijk eigen en bevalt super, nog niet 1x gedacht hem te verkopen...das al heel wat voor mijn doen.
Nu ik hem aardig ken, rijd ik alleen nog met VDC op race of uit, recent meende ik dat ik hem uit had gezet en forceerde hem met redelijk wat geweld de hoek om (hij hoort dan mooi met 4 wielen de hoek om te glijden zoekend naar grip en dan met geweld weer grip pakken), maar hij bleek op de normale VDC stand te staan, nou dan merk je wel dat ie ingrijpt. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar het voelde alsof hij even uitging, wellicht schakelt hij simpelweg de ontsteking uit ofzo , de snelheid ging er volledig uit en ondanks dat ik vol op het gas stond kon ik rustig de hoek om sturen met een wild knipperend VDC lampje
Verder ga ik woensdag de bakolie en differentieel olie verversen, dit doe ik bij TCC omdat de dealer alleen de vloeistof wisselt en TCC de bak ook echt open maakt om hem goed schoon te maken van binnen, blijkbaar loopt er bijna een liter niet uit als je alleen via de plug laat aflopen.
Als hij dan toch open is kunnen we tevens alle componenten goed bekijken of er ergens slijtage is en actie ondernemen, met zo'n dure bak vind ik het wel een fijn idee om zeker te weten dat alles tiptop is.
Verder bezig met een mooie set remmen, de huidige zijn nog wel ok, maar een fris setje ga ik er toch sowieso opzetten tijdens mijn bezit, kan ik het net zo goed meteen doen, heb ik er zelf nog wat plezier van.
Nu ik hem aardig ken, rijd ik alleen nog met VDC op race of uit, recent meende ik dat ik hem uit had gezet en forceerde hem met redelijk wat geweld de hoek om (hij hoort dan mooi met 4 wielen de hoek om te glijden zoekend naar grip en dan met geweld weer grip pakken), maar hij bleek op de normale VDC stand te staan, nou dan merk je wel dat ie ingrijpt. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar het voelde alsof hij even uitging, wellicht schakelt hij simpelweg de ontsteking uit ofzo , de snelheid ging er volledig uit en ondanks dat ik vol op het gas stond kon ik rustig de hoek om sturen met een wild knipperend VDC lampje
Verder ga ik woensdag de bakolie en differentieel olie verversen, dit doe ik bij TCC omdat de dealer alleen de vloeistof wisselt en TCC de bak ook echt open maakt om hem goed schoon te maken van binnen, blijkbaar loopt er bijna een liter niet uit als je alleen via de plug laat aflopen.
Als hij dan toch open is kunnen we tevens alle componenten goed bekijken of er ergens slijtage is en actie ondernemen, met zo'n dure bak vind ik het wel een fijn idee om zeker te weten dat alles tiptop is.
Verder bezig met een mooie set remmen, de huidige zijn nog wel ok, maar een fris setje ga ik er toch sowieso opzetten tijdens mijn bezit, kan ik het net zo goed meteen doen, heb ik er zelf nog wat plezier van.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Goed bezig
- Downforce Hans
- Berichten: 12544
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Met droog weer moeten die hulpjes altijd uit staan, werken alleen maar belemmerend.Ben (Boooh) heeft net nieuwe schijven en blokken op zijn GTR gezet en ik moet zeggen dat het goed remde. Volgens mij heeft hij pagid geel blokken gemonteerd en J-hook schijven.....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Mooie update weer
- Booooh
- Berichten: 3417
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Alcon Schijven
Pagid Geel Blokken
Combinatie remt als een dolle, maar piepen bij rustig (normaal) remmen, daar ga ik nog wat aan proberen te doen want niet iedereen waardeert dat ...
Pagid Geel Blokken
Combinatie remt als een dolle, maar piepen bij rustig (normaal) remmen, daar ga ik nog wat aan proberen te doen want niet iedereen waardeert dat ...
Laatst gewijzigd door Booooh op 19 jun 2017, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Dat Alcon is toch topmerk uit de racerij ? Gaaf zeg !
- Godspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Misschien nog een paar foto's, Roy?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Roy's Nissan GT-R R35
zo, weer even druk geweest. De Alcon set stond hoog op mijn wishlist, maar ik kwam iemand tegen die in 2016 een nieuwe gtr gekocht heeft en die vanaf nieuw om heeft laten bouwen naar een p800, daarbij zijn de remmen dus ongebruikt gedemonteerd. Deze set is 390 ipv 380 (voor) en achter blijft het 380. Nu heb ik voor een scherp tarief rondom nieuwe schijven blokken, helemaal OEM en toch een upgrade!
De remmen zijn nog niet helemaal nodig, maar ik liep er tegenaan, ga ze er toch maar alvast opzetten, voordat ik weer een volgende eigenaar blij maak met een gratis nieuwe set, nu maak ik er lekker zelf gebruik van.
schijven
om de klauwen te laten passen., had ik een spacerkit nodig, ziehier 135 excl btw aan ijzer...GTR belasting?
Verder van de week bij TCC geweest om de differentielen te voorzien van verse vloeistof, evenals de bak. De bak hebben we tevens open gehaald, ECU eruit en alle restanten olie/vuiligheid eruit blazen. Toen hebben we wat clipjes vervangen die mogelijk bij een hoge kmstand voor problemen gaan zorgen, een zogenaamde stage 0 bakupgrade.
Ik vond dat laatste echt razend interessant! Die ECU met pots erop (die met oliedruk bepalen welke versnelling de vorken selecteren) is echt iets wat je niet vaak ziet. Het is best een geavanceerde bak, bijzonder om dan te zien hoe het precies werkt. Tevens zag ik dat het geen overbodige luxe is, er zat zeker een liter verstopt in de bak die er nog uit kwam. Het hele ding zit ook vol connectoren en draadjes, niet normaal hoeveel electronica daar in zit
"carterpan" eraf, maar verder niks gebeurd, de grote zwarte plaat is de besturing van de bak
de besturing gedemonteerd, je ziet de schakelvorken mooi zitten, die vallen in de pots op de besturing in de volgende foto
dit zit bovenop de zwarte plaat, het is de ECU met 4 pots die van links naar rechts bewegen, elke stand is een versnelling, de ene set doet reverse, 1-3 en de andere 2-4-6, je ziet dat de pot met reverse een sensor meer erop heeft. De schakelvorken vallen in de stalen vierkantjes in het midden van de pots. Dit verslijt schijnbaar op den duur en dan kunnen ze draaien in de schakelvork, waardoor de bak in storing schiet en niks meer doet, dat is naar, dus zetten ze clipjes op die vierkantjes die dat tegen gaan/ voorkomen.
Je ziet overigens heel mooi het vuil op 1 van de pots zitten, dat zou erop blijven zitten als je alleen olie wisselt.
hier zitten de clipjes erop
dit zit in de differentiëlen, niet in de bak, dat kwam uit een vat, dus heb ik niet gefotografeerd, maar was ook Motul., alles daar trouwens.
De remmen zijn nog niet helemaal nodig, maar ik liep er tegenaan, ga ze er toch maar alvast opzetten, voordat ik weer een volgende eigenaar blij maak met een gratis nieuwe set, nu maak ik er lekker zelf gebruik van.
schijven
om de klauwen te laten passen., had ik een spacerkit nodig, ziehier 135 excl btw aan ijzer...GTR belasting?
Verder van de week bij TCC geweest om de differentielen te voorzien van verse vloeistof, evenals de bak. De bak hebben we tevens open gehaald, ECU eruit en alle restanten olie/vuiligheid eruit blazen. Toen hebben we wat clipjes vervangen die mogelijk bij een hoge kmstand voor problemen gaan zorgen, een zogenaamde stage 0 bakupgrade.
Ik vond dat laatste echt razend interessant! Die ECU met pots erop (die met oliedruk bepalen welke versnelling de vorken selecteren) is echt iets wat je niet vaak ziet. Het is best een geavanceerde bak, bijzonder om dan te zien hoe het precies werkt. Tevens zag ik dat het geen overbodige luxe is, er zat zeker een liter verstopt in de bak die er nog uit kwam. Het hele ding zit ook vol connectoren en draadjes, niet normaal hoeveel electronica daar in zit
"carterpan" eraf, maar verder niks gebeurd, de grote zwarte plaat is de besturing van de bak
de besturing gedemonteerd, je ziet de schakelvorken mooi zitten, die vallen in de pots op de besturing in de volgende foto
dit zit bovenop de zwarte plaat, het is de ECU met 4 pots die van links naar rechts bewegen, elke stand is een versnelling, de ene set doet reverse, 1-3 en de andere 2-4-6, je ziet dat de pot met reverse een sensor meer erop heeft. De schakelvorken vallen in de stalen vierkantjes in het midden van de pots. Dit verslijt schijnbaar op den duur en dan kunnen ze draaien in de schakelvork, waardoor de bak in storing schiet en niks meer doet, dat is naar, dus zetten ze clipjes op die vierkantjes die dat tegen gaan/ voorkomen.
Je ziet overigens heel mooi het vuil op 1 van de pots zitten, dat zou erop blijven zitten als je alleen olie wisselt.
hier zitten de clipjes erop
dit zit in de differentiëlen, niet in de bak, dat kwam uit een vat, dus heb ik niet gefotografeerd, maar was ook Motul., alles daar trouwens.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6138
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Dat ziet er erg ingewikkeld uit!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26695
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Gaaf foto verslag! Bij mijn 335i heb ik ook de automaat zo open gezien. Zag er idd vergelijkbaar uit met die electronica bak er onder geschroefd en die vorken etc. Heel gaaf om eens in het echt te zien en idd mega complexe techieken die automaten
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Roy's Nissan GT-R R35
.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Mooi verhaal. TCC weet wel wat ze doen
- Poseidon
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 15:53
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Re: Roy's Nissan GT-R R35
Mooi verslag
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Roy's Nissan GT-R R35
.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Booooh
- Berichten: 3417
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Roy's Nissan GT-R R35
GT-R is wel zo'n beetje het eindstation wat snelheid betreft, daarna wordt het alleen nog maar status of onbetaalbare hypercars (maar da's ook status)
- Martijn_bmw
- Berichten: 26695
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Roy's Nissan GT-R R35
^^ dat geloof ik inderdaad ook wel meest "betaalbare" manier van ultime snelheid.
Alles er boven wordt niet sneller hooguit mooier maar dat is natuurlijk subjectief en idd status van merken als Porsche, Ferrari, Lambo etc,
Alles er boven wordt niet sneller hooguit mooier maar dat is natuurlijk subjectief en idd status van merken als Porsche, Ferrari, Lambo etc,