JW's Z3 2.8 widebody
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Even een vraag ik heb rondom nieuwe EBC yellowstuff gemonteerd, de blokken voor waren best al ver heen met 25k
Nog net niet op de slijtage indicator.
Met normaal gebruik hoorde ik het voor nooit piepen, alleen als ze goed warm werden maar totaal niet storend.
Wel heb ik die anti sqeek pads er op geplakt
Achter had ik alles origineel ATE, daar zitten nu ook EBC yellow stuff blokken in.
Natuurlijk heb ik alles goed schoongemaakt en alle vlakjes die met het remblok in contact komen netjes ingevet.
Achter piepen de blokken behoorlijk, ik heb nu ongeveer 100km gereden ( in rij periode is 200km )
Alleen nog maar rustig geremt, gaat dit nog weg?
- gvanminnen
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Ik ben bezig met mijn zesde set ebc yellowstuff (op diverse auto's) en heb ze nog nooit horen piepen.
Alles ook goed gangbaar?
Misschien is inremmen wel nodig in sommige gevallen.
Alles ook goed gangbaar?
Misschien is inremmen wel nodig in sommige gevallen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Ja zijn goed gangbaar, 2 jaar geleden heb ik alle remklauwen compleet gereviseerd, zit net weer nieuwe remolie op.
Dit had ik eerder niet, voor ook nooit geen problemen gehad.
Na de inrem kilometers maar een paar keer flink stampen.
Dit had ik eerder niet, voor ook nooit geen problemen gehad.
Na de inrem kilometers maar een paar keer flink stampen.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Hier ook gele meuk blokken op de 645Ci. Geen gepiep. Wel erg trillende remmen eerste sessie op CPZ onlangs. Toen even extra heet gestookt, af laten koelen en toen was het trillen ook weg.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Voor de achterblokken zat er geen anti-piep folie bij.
Aan de kant van de zuiger zit wel anti-piep folie.
https://www.motoport.nl/ANTIPIEP-FOLIE-VOOR-REMBLOKSETS
Misschien maar een deze anti-piep folie aan de kant van het wiel plakken?
Maar ik betwijvel of het daar vandaan komt, aangezien alle raakvlakken ingesmeerd zijn met ATE vet voor de raakvlakken van de remblokken.
Aan de kant van de zuiger zit wel anti-piep folie.
https://www.motoport.nl/ANTIPIEP-FOLIE-VOOR-REMBLOKSETS
Misschien maar een deze anti-piep folie aan de kant van het wiel plakken?
Maar ik betwijvel of het daar vandaan komt, aangezien alle raakvlakken ingesmeerd zijn met ATE vet voor de raakvlakken van de remblokken.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Is gewoon een eigenschap vd blokken neem ik aan? Sportblokken erin stoppen en dan zeuren over geluid vind ik gek
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Ik plak nooit folie, soms zit er een plaatje aan het remblok vast dat smeer ik dan in met keramisch vet op de raakvlakken en anders alleen het remblok zelf.
Hawk HPplus piepen, en HT10 krijsen zelfs maar als je vanaf 200 naar 0 remt hoor je ze niet meer
Hawk HPplus piepen, en HT10 krijsen zelfs maar als je vanaf 200 naar 0 remt hoor je ze niet meer
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Ik ben natuurlijk ook knetter gek, haha
Als ze blijven piepen gaan er weer originele blokken in, ik ga nog wel eerst die anti-piep pad proberen.
Aan de voorkant echt geen klachten, ja het enigste is mega veel remstof maar dat neem ik voor lief.
Als ze blijven piepen gaan er weer originele blokken in, ik ga nog wel eerst die anti-piep pad proberen.
Aan de voorkant echt geen klachten, ja het enigste is mega veel remstof maar dat neem ik voor lief.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Die Hawk HPS vind ik echt de beste voor een straat auto, je hoort niks, remstof makkelijker te verwijderen, piepen niet, gaan lang mee en remmen stukken beter dan een textar/brembo/oem etc.
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Heet stoken, janken met dat ding.Jan-Willem schreef: ↑12 jun 2019, 13:14 Ik ben natuurlijk ook knetter gek, haha
Als ze blijven piepen gaan er weer originele blokken in, ik ga nog wel eerst die anti-piep pad proberen.
Aan de voorkant echt geen klachten, ja het enigste is mega veel remstof maar dat neem ik voor lief.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Bij mij piepen ze vooral als ze warm zijn en dan zachtjes rem. Trap ik het rempedaal dieper in, stoppen ze met piepen.
Misschien piepen ze daarom meer bij jou, omdat op de achteras sowieso al minder druk op de remmen staat dan op de vooras?
Misschien piepen ze daarom meer bij jou, omdat op de achteras sowieso al minder druk op de remmen staat dan op de vooras?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody -> EBC yellowstuff piepen met in remmen?
Na bijna een jaar weer een update!
Helaas was mijn oude telefoon overleden, maar ik heb de foto's terug kunnen halen.
De EBC remmen piepen bijna nooit meer, toch 1000km inrijden voor dat ze echt piep vrij zijn.
Wel heb ik anti-piep pads van een motor op de achter blokken geplakt.
Remmen doen het gewoon top, geen upgrade meer nodig.
300mm schijven voor ( Z3 3.0 )
Normale ATE schijven rondom
EBc yellowstuff rondom
Goodridge remslangen
Castrol high performance remvloeistof
Eerder begonnen de achter remmen te stinken als ik een langere tijd een bergweggetje naar beneden knalde.
Nu met EBC yellowstuff rondom geven ze geen krimp, heel erg tevreden.
Ook heb ik de achteras aangepast, ik had bijna -3graden achter.
Visueel vind ik dat niet mooi en de auto vrat de achterbanden aan de binnenkant op.
Ik heb direct gekozen voor camber en casterverstelling voor een optimale uitlijning.
Het is belangrijk dat de plaatjes haaks staan tenopzichte van de tonlager bevestiging en parallel tenopzichte van elkaar.
Op mijn werk kon ik de las tafel gebruiken echt ideaal om dit nauwkeurig en makkelijk uit te kunnen voeren.
Sleuven frezen met een luchttol
De stalen kern in het rubber is erg dun, met een sleufgat heb je dan weinig contact oppervlakte.
De rubber bussen heb ik aan beide kanten iets afgedraait en er een carroserie ring tussen gezet.
Roestwerende lak.
Nice Satin black
Het eind resultaat
Ik kon het uitlijn rapport zo snel niet vinden, ondanks de verlaging heeft de achterkant nu -1,45 graden camber.
Uitlijning staat in de fabrieks spec en is rechts en links exact gelijk.
Helaas was mijn oude telefoon overleden, maar ik heb de foto's terug kunnen halen.
De EBC remmen piepen bijna nooit meer, toch 1000km inrijden voor dat ze echt piep vrij zijn.
Wel heb ik anti-piep pads van een motor op de achter blokken geplakt.
Remmen doen het gewoon top, geen upgrade meer nodig.
300mm schijven voor ( Z3 3.0 )
Normale ATE schijven rondom
EBc yellowstuff rondom
Goodridge remslangen
Castrol high performance remvloeistof
Eerder begonnen de achter remmen te stinken als ik een langere tijd een bergweggetje naar beneden knalde.
Nu met EBC yellowstuff rondom geven ze geen krimp, heel erg tevreden.
Ook heb ik de achteras aangepast, ik had bijna -3graden achter.
Visueel vind ik dat niet mooi en de auto vrat de achterbanden aan de binnenkant op.
Ik heb direct gekozen voor camber en casterverstelling voor een optimale uitlijning.
Het is belangrijk dat de plaatjes haaks staan tenopzichte van de tonlager bevestiging en parallel tenopzichte van elkaar.
Op mijn werk kon ik de las tafel gebruiken echt ideaal om dit nauwkeurig en makkelijk uit te kunnen voeren.
Sleuven frezen met een luchttol
De stalen kern in het rubber is erg dun, met een sleufgat heb je dan weinig contact oppervlakte.
De rubber bussen heb ik aan beide kanten iets afgedraait en er een carroserie ring tussen gezet.
Roestwerende lak.
Nice Satin black
Het eind resultaat
Ik kon het uitlijn rapport zo snel niet vinden, ondanks de verlaging heeft de achterkant nu -1,45 graden camber.
Uitlijning staat in de fabrieks spec en is rechts en links exact gelijk.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Lekker bezig weer! Ook een setje style 32 op de kop getikt zo te zien?
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Lekker bezig!
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: JW's Z3 2.8 widebody
lekker aan t klussen JW, netjes. ook nog een beetje meters gemaakt met de Z?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Ja vorige jaar al, 8j rondom van een e90.Martijn_bmw schreef: ↑02 aug 2020, 21:02 Lekker bezig weer! Ook een setje style 32 op de kop getikt zo te zien?
De ET waarde is ook anders, ze liepen voor aan in de wielkast.
Dus M3 3.0 excentrische draagarm oortjes.
Reind heeft laast in de Z3 gereden, die vind dat ik teveel caster heb voor wat ik zelf ook wel ervaar.
Op hogesnelheid stuurt die erg fel en dat voelt onstabiel aan.
Ik heb ook al de M3 3.2 toplagers.
De originele M3 3.2 draagarm rubbers komen er weer op.
Toch maar opzoek naar een Z3 styling 32 set, al staan die style 68 niet verkeerd vind ik.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody
In totaal nu al 27k gereden sinds ik de auto heb, met veel pleziere30touring1990 schreef: ↑02 aug 2020, 21:08 lekker aan t klussen JW, netjes. ook nog een beetje meters gemaakt met de Z?
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: JW's Z3 2.8 widebody
mooi zo . heb jij nog die e36 m3 3.2 top hats erop die je van mij had overgenomen? caster neemt daardoor aardig toe idd.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Ja klopt!
Maar het is teveel van het goede icm met de excentrische 3.0 M3 draagrubbers haha.
-1,5 voor en door het caster loopt die mooi rechtuit
Maar het is teveel van het goede icm met de excentrische 3.0 M3 draagrubbers haha.
-1,5 voor en door het caster loopt die mooi rechtuit
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Mooie mod JW!
Gelijk mooi gemaakt in de lak. Kom je die koni achterveren nog eens halen?
Groeten Jans
Gelijk mooi gemaakt in de lak. Kom je die koni achterveren nog eens halen?
Groeten Jans
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Ziet er weer netjes uit hoor!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Mooie aanpassing.
- Eeuwe
- Berichten: 4533
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: JW's Z3 2.8 widebody
Mooie aanpassing inderdaad, nog wel een aardig klusje om aan te passen op een Z3 blijkbaar..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten