Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i
-
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Centraal beheer heb ik nooit gekke verhalen over gehoord mbt slechte afhandeling. het is alleen wel een auto waarvan de dagwaarde slecht van te bepalen is, en de reparatie kosten met schade zijn wel een stuk hoger dan bij een gemiddelde auto. ik weet niet op wat voor dagwaarde ze hem nu hebben geschat maar als dat overeenkomt met een bedrag wat jou goed lijkt is het prima. anders is misschien een taxatie niet verkeerd en ik zou ook netjes documentatie bij houden van je vervangt en aanpast voor zo wel de verzekering als voor eventuele door verkoop later.
- Bas L.
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:48
- Auto: Porsche 911 996 Carrera 4
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Gaaf Nick! Ben erg benieuwd! Heb je wat meer info? Km stand en opties enz?
Enne....hij lijkt wel heel erg op die van mij (minus dak), is dat toevallig?
Enne....hij lijkt wel heel erg op die van mij (minus dak), is dat toevallig?
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Vandaag de 996 opgehaald, kan niet anders zeggen dan dat ik er echt wijs mee ben Rijd echt top zo'n ding, verbaast over hoe stil hij is eigenlijk met de hardtop erop, beter dan ik had verwacht..
Vanavond ff snel paar foto's gemaakt;
Linker raam ging niet helemaal lekker, zakte niet ver genoeg bij het openen van de deur dus die sluit niet helemaal lekker. Meteen maar even gekeken, zoals ik al dacht was de kabel opgerekt dus meteen nieuw mechanisme besteld. Leuk om meteen dat soort klusjes op te pakken
Binnenkort poetsen, is hij heel erg hard aan toe. Ben benieuwd hoe hij daar onderuit komt!
Keep you posted!
Vanavond ff snel paar foto's gemaakt;
Linker raam ging niet helemaal lekker, zakte niet ver genoeg bij het openen van de deur dus die sluit niet helemaal lekker. Meteen maar even gekeken, zoals ik al dacht was de kabel opgerekt dus meteen nieuw mechanisme besteld. Leuk om meteen dat soort klusjes op te pakken
Binnenkort poetsen, is hij heel erg hard aan toe. Ben benieuwd hoe hij daar onderuit komt!
Keep you posted!
-
Online
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
staat ook in goed gezelschap daar wil ik volgend jaar met de eifel dag wel weer achter rijden, lijkt me geen straf
- Martijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Erg mooie auto en leuk om weer te volgen :j
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Cabrio is wel even wennen in Porsche vorm daarin vind ik het 996 turbo coupe model echt geweldig om zien
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Blauw en Porsche is altijd goed! Ben benieuwd wat je ervan vindt t.o.v. de M3. Heb je op DF een topic waar je de overige werkzaamheden vastlegt van alle auto's waar jullie aan werken (en waar eventueel geïnteresseerden vragen kunnen stellen)?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooie wagen, Nick. De hardtop staat 'm niet eens zo verkeerd. De 996 begint ook een beetje te wennen voor mij. Lekker in de zomer toeren met de kap open, dat moet echt geweldig zijn. En dan ook nog zo'n heerlijke roffel achterin.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Thanks weer!
X54 Stainless steel tailpipes
X70 Stainless steel door entry guards with logo
X71 Alu-look instrument faces
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
234 Internal production code related to tyres
288 Headlamp washer
326 RADIO "PORSCHE CR-21"
340 Seat heating, right
408 18" TECHNO WHEEL
421 Front cassette compartment
437 8-way electrical seat, left
438 8-way electrical seat, right
441 Radio preparation
446 Wheel caps with colored Porsche crest
490 Basic sound system (Harmann analog)
537 Seat memory, left
551 Wind deflector
567 Top-tinted windscreen
571 Activated charcoal filter
573 Automatic air conditioning
618 Preparation for telephone installation
635 ParkAssistant
659 Board computer
692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3
936 Leather rear seats
981 Leather dashboard and door panels
983 Leather front seats
Hahah, heeft wel een beetje meegespeeld Heeft precies 200k gelopen, Ben eerlijk gezegd nog niet zo heel thuis in de Porsche opties, dit is wat ik kon vinden op de sticker;
X54 Stainless steel tailpipes
X70 Stainless steel door entry guards with logo
X71 Alu-look instrument faces
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
234 Internal production code related to tyres
288 Headlamp washer
326 RADIO "PORSCHE CR-21"
340 Seat heating, right
408 18" TECHNO WHEEL
421 Front cassette compartment
437 8-way electrical seat, left
438 8-way electrical seat, right
441 Radio preparation
446 Wheel caps with colored Porsche crest
490 Basic sound system (Harmann analog)
537 Seat memory, left
551 Wind deflector
567 Top-tinted windscreen
571 Activated charcoal filter
573 Automatic air conditioning
618 Preparation for telephone installation
635 ParkAssistant
659 Board computer
692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3
936 Leather rear seats
981 Leather dashboard and door panels
983 Leather front seats
Beetje duitse degelijkheid erbij kan geen kwaad Ik ga idd wel weer paar keer naar de Eifel, ook deze klinkt weer lekker!
Eigenlijk is hij niet te vergelijken met de E93, die is echt van een andere generatie. Je kan hem beter vergelijken met de E46 M3. Zal binnenkort wel even verhaaltje schrijven over hoe die 3 zich tot elkaar verhouden! Ik houd verder geen topic bij over onze andere werkzaamheden, dat zou teveel reclame worden waarvoor het forum natuurlijk niet echt is bedoeld. Heb uit bovenstaande fotos ook even de logo's verwijderd om die reden voor zover t ging. We zijn redelijk te volgen via social media (Insta/FB), pb'en mag altijd
Hardtop valt mij ook alles mee, lijn in deze klopt een stuk beter dan bij de BMW hardtops uit die tijd..Kan echt niet wachten tot het beter weer wordt, idd lekker met de kap open! Cabrio bied voor mij ook echt meer lol, daarom bewust gekozen voor de cabrio over de coupe, die ik uiteindelijk ook mooier vindt om te zien. Toen ik destijds mijn E46 M3 kocht moest en zou ik een coupe hebben, want toen dacht ik "een M3 moet een coupe zijn" totdat ik toen m'n eerste cabrio erbij kocht (E36) en ik bij lekker weer letterlijk baalde dat ik niet de E36 had meegenomen ipv de E46. E46 had ik toen al een jaar gedailyed, daar gaat het nieuwe wel een beetje vanaf en wordt het beetje overdreven gezegd "gewoon een auto" terwijl cabrio tot nu toe steeds leuk/genieten blijft.
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Prachtige kar. Qua lak ziet die er nu al goed uit, ben benieuwd naar foto's na het poetsen. Toch vind ik de 4S/Turbo bumpers voor en achter een stuk dikker ogen. Beetje als een M pakket bij BMW
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Ga je met een 2 staps process aan de gang? Compound en polish? Of wat is jouw aanpak? Ik wil mijn wagen tzt ook een keer aanpakken met een DA machine, dus ik verzamel momenteel wat info van mensen die hier al ervaring in hebben.
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Eerst met een paars wolletje denk ik
- Martijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Zo daar is wel wat te poetsen ja
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Is daar een schuurspons op gebruikt ofzo?
Mooi ding hoor!
Mooi ding hoor!
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Monello op goed harde pad met DAP gaat dat heel goed!
Leuke wagen verder! Maak er wat moois van!
Leuke wagen verder! Maak er wat moois van!
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Gefeliciteerd Nick, mooie opvolger en juist wel leuk dat het weer eens compleet wat anders is dan de e93. e93 in het echt helaas niet gezien maar vond het op de foto's echt een toffe kar. veel plezier met de 996 en mooi dat je gelijk alweer bezig bent met het aanpakken/op orde brengen van de 996!
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Holy crap. Dan ziet het er van dichtbij een stuk minder uit qua lak. Dat proefstukje geeft een goed beeld van de verbetering
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Thanks! Komt goed!Auke M535i schreef: ↑19 dec 2018, 20:03 Monello op goed harde pad met DAP gaat dat heel goed!
Leuke wagen verder! Maak er wat moois van!
Thanks! Tis inderdaad totaal anders maar ook heel gaaf. E93 was ook mega gaaf, als daily mis ik hem wel een klein beetje qua comfort maar over algemeen bevalt de 996 tot nu toe echt super.e30touring1990 schreef: ↑20 dec 2018, 10:27 Gefeliciteerd Nick, mooie opvolger en juist wel leuk dat het weer eens compleet wat anders is dan de e93. e93 in het echt helaas niet gezien maar vond het op de foto's echt een toffe kar. veel plezier met de 996 en mooi dat je gelijk alweer bezig bent met het aanpakken/op orde brengen van de 996!
Inmiddels auto helemaal gepoetst maar nog geen goeie foto's van, was nogal een latertje en daarna alleen maar regen gehad zoals meestal als je net je auto gepoetst hebt
Wel aardig bezig geweest inmiddels, aardig bak onderdelen in bestelling, komt hopelijk snel binnen volgend jaar!
Meteen maar nieuwe bandjes voor erop gegooid, was echt niet mee te rijden (13jr oud rubber). Wat een verschil..
Verder raammechaniek vervangen omdat deze niet ver genoeg zakte met openen van de deur. Werd nog een hele exercitie omdat ik slim dacht te zijn en er "snel" eentje bij de groothandel te halen ivm leveringen rond de kerst (aftermarket dus, normaal altijd OEM), die beslissing heb ik me goed bezuurd.. wat een troep. Heeft me uiteindelijk een hele dag gekost (en een verjaardag gemist..) en toen uit pure ellende de oude maar weer terug gezet die ik met hangen en wurgen nog een beetje kon oplappen. Daarna een originele gekocht bij de dealer (die ironisch genoeg maar 65 euro duurder was) en die ruim binnen een uur kunnen vervangen..
Maargoed, heb uiteraard ook weer paar fototjes van
Deurpaneel eraf;
Folie, airbag, boxen eruit;
Motor los;
Motor mankeert verder niks aan;
OEM oude mechanisme en het aftermarket mechanisme, zoek de verschillen
Overigens paste hij wel, maar was de ruit met geen mogelijkheid af te stellen. Stelmogelijkheid van OEM mechanisme ontbrak in zijn geheel. Bijna schandalig dat ze dit mogen verkopen. Wordt er weer geïrriteerd van als ik de foto's zie, wat een kutdag was dat
Toen dus maar een originele gekocht bij de dealer, dat lijkt er meer op:
Hier is ook meteen goed te zien waar de originele zijn spanning kwijt raakt, plastic busje die de buitenmantel vasthoud vergaat gewoon:
Nog fototje van de oude met nog wat sporen van mij noodfix, maar wel duidelijk te zien waar het mis gaat:
Omdat het contact aan moet met de airbag los (raam moet bediend worden om beide punten aan te kunnen draaien) uiteraard meteen een airbaglampje..
Ff code wissen en weer klaar
Werkt nu weer top, kan eindelijk weer normaal de deur dicht doen zonder bank te zijn de ruit te slopen bij het dichttrekken..
Verder was contactslot beetje gaar, na het starten moest je hem beetje terug draaien om de accessoires weer aan te krijgen, dus die ook meteen maar meegepakt:
Eerst lichtschakelaar verwijderen om kapje weg te kunnen krijgen:
Vervolgens een hele hoop gepiel en op zn kop in de auto liggen;
Oude duidelijk zijn beste tijd gehad:
Nieuwe op z'n plek:
Verder meteen maar de beerput genaamd "Parrot" compleet verwijderd, kwam overal die draden tegen, deed me nogal jeuken. Wat een troep allemaal:
Zat onder de passagiersstoel gemonteerd, met draden overal heen, af getakt van de boxen met die vreselijke amp stekkers, lekker om dat allemaal weer ff in orde te maken:
Bende:
pff;
Beter:)
Verder kwam ik dit tegen, bedrading van de koelsysteem modificatie waarbij een extra sensor in de radiateur wordt geplaatst met een extra schakeling dus om de fans aan te sturen..Opzich mooi bedraad maar beetje slordig om zo los te laten hangen..
Nu maar ff zo gedaan, binnenkort maar ff mooi relaissteuntje maken
Nog ff fototje van interieur in donker, gewoon omdat het er cool uitziet. Snel maar ff keer eentje maken op statief oid
Tot zover voor nu. Ben druk bezig om een IMS lager vervanging te kiezen, maar zijn best wel wat opties en wil een weloverwogen keus maken, LN Engineering retrofit ligt het meest voor de hand maar ben er nog niet van overtuigd dat dat nu de beste oplossing is... Verder wat achterdraagarmen in bestelling staan, luchtmassameter, e.a. aan filters, slang voor resonantiedemper delete in de inlaat en een verloopstuk voor nieuwe Continental radio (de CDD7418UB, imo de enige moderne radio die beetje past bij het interieur)
Keep you posted!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Ah, lekkere update weer Nick! Dat van dat raammechanisme heb ik op de Audi ook al een keer doorstaan. Die dingen zitten ook echt allemaal hetzelfde in elkaar, en ze gaan allemaal stuk. *klopt af mbt de E46...
Laatste foto is prachtig. Puur Porsche.
Laatste foto is prachtig. Puur Porsche.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Goed bezig! Mooi klusje ook, verstandig om dit direct te doen nu de auto nog nieuw voor je is. Dit soort zaken op de lange baan schuiven wordt uiteindelijk een combinatie van ergenis maar ook acceptatie tot dat je echt niet anders meer kan. Bij mij is dat vaak vlak voor de verkoop
-
Online
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
E46 staat ook niet direct bekend om goede raam mechanismes, Je roept het nu dus over je af. 3 van de 4 heb ik al vervangen. 1 preventief, de anderen uit noodzaak. Oorzaak is daar ook zwak plastic. Dus invetten oid kan denk ik geen kwaad, verschil in snelheid tussen oude en nieuwe mechanisme was best groot, puur omdat het na verloop van tijd dus stroever gaat lopen.
-
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Veel dingen kan je prima aftermarket kopen van goede merken, maar op 1 of andere manier is het met raammechanisme`s altijd drama! daar doe ik ook altijd origineel in.
verder pak je het weer mooi aan, ik snap die mensen die achteraf ingebouwde accessoires op deze manier aansluiten ook nooit zo goed.....
verder pak je het weer mooi aan, ik snap die mensen die achteraf ingebouwde accessoires op deze manier aansluiten ook nooit zo goed.....
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Moet heerlijk zijn om te weten dat die dradenbende eruit is!