Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Gaaf verslag weer! echt super cool dat je dit allemaal zelf kan
- EvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
+1 voor alles wat hiervoor al is getypt.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Heel erg gaaf om te zien hoe je alles aanpakt. Super mooie foto's ook!
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Wat een hoop porno heb jij toch in de garage, en dan bedoel ik niet de pirelli kalender! Ook goed bezig met alle upgrades, alles netjes gedocumenteerd, gefotografeerd etc. Leuk om te volgen allemaal!
- frank de jonge
- Berichten: 9703
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Weer even tijd voor een update hier, alweer tijdje geleden. Inmiddels de E93 precies een jaar in bezit en ruim 27.000km gereden.. (oeps, iets meer dan ik had voorzien een jaar geleden) Denk dat ik zeker de helft met het dak open heb gereden. Kilometerstand nu 214.000km. Heb er op de gasklepstoring na niks geks aan gehad, grappig genoeg durf wel te zeggen dat dit een van de meest probleemloze auto's is die ik tot nu toe heb gehad.. (zolang je "een beetje vaak" tanken niet als een probleem ziet )
Het blijft gaaf, vooral het geluid van de V8 i.c.m. de DCT went niet snel.. Ben absoluut handbak liefhebber maar in mijn ogen mis je echt wat als je geen DCT hebt met deze motor..
Anyway, paar random fototjes die ik afgelopen tijd heb gemaakt;
Verder had ik nog twee mega gave roadtrips voor de boeg, dus maar beetje preventief onderhoud gedaan (naast voor 3e keer motorolie wisselen dit jaar ) Bakolie vervangen;
Eerst boel afkoelen, na het vervangen van de bakolie moet het niveau van de bak namelijk worden aangevuld voor deze over bepaalde temperatuur komt. Dan stroomt namelijk de vulplug over. Op het moment dat hij sneller warm is dan je de bak gevuld heb moet je dus weer overnieuw wachten tot de bak is afgekoeld (en dat duurt lang);
Carterpan, loshalen. Helaas is de pakking niet los tekoop maar alleen verkrijgbaar icm een complete carterpan, dus meteen maar een nieuwe pan erop..
Ondanks dat de bakolie best wel zwart was ("lifetime oil, jaja..) zag de bak er nog als nieuw uit van binnen
Kleurverschil van filter nr1. (lijkt op de foto erg vies omdat ie in vieze aftapbak had gelegen, maar verschil in filterkleur is wel mooi te zien)
Filter nr 2 aan de zijkant van de bak ook gedaan, beetje pielen maar beetje uitdaging houd het spannend
Kleur van de "lifetime" olie die uit de bak kwam, geen overbodige luxe deze verversbeurt
Nieuwe achterbandjes erop, heb getwijfeld wat ik erop zou zetten, wou eigenlijk voor Michelin gaan maar met 8000km roadtrips voor de boeg wist ik dat ik ze voor groot deel weg ging rijden, en was eigenlijk heel tevreden over de grip van de Toyo's die erop zaten toen ik hem kocht, dus maar weer voor dezelfde gegaan aangezien het echt echt serieus veel geld scheelt.
Meteen even uitlijning ff checken;
Ff checkupje nog op de zaak
Toen op pad gegaan voor eerste roadtrip waarin we met 2 auto's (dus ik samen met E28 met M52B28 erin) 2 dagen hebben overgereden van de Luik-Rome-Luik rally 2012 waarin ik destijds rallyservice heb verleent. In het kort zijn we in 1 leg naar omgeving Interlaken gereden, toen 1 dag de grote passen van Zwitersland gereden, daarna 1 dag Zwitserland/italie om te eindigen bij het Gardameer.
Kan er heel verhaal over typen maar foto's spreken voor zich
Mooie sterrenhemel in Zwitserland die je in NL helaas nauwelijks kan zien;
Grimselpass af, richting de Furka;
Welbekende Belvedere Hotel;
Fototje van de reisgenoot, toch wel heel erg gaaf zo op die bbs'en
Complimenten over het geluid van deze blauwe machine
Eindbestemming van deze trip, Gardameer. Niet heel vervelend met deze auto :
3 weken later stond alweer de volgende trip gepland, de jaarlijkse roadtrip met collega's. Dit jaar 3 dagen frankrijk met aansluitend 2 dagen Pyreneeën. Ook dit jaar weer een Bont gezelschap met een BMW E34 M5, BMW E30 325i Cabrio, BMW 2002, Corvette C3, Alfa Romeo Bertone, Mazda MX5 en een Fiat 124 Coupe.
Heb er niet zo heel veel foto's van omdat het vooral lekker rijden & gezelligheid was. We begonnen in ieder geval op een goeie locatie;
Boven in Andorra (jeetje wat een hoop tankstations daar)
Ook weer mega gave trip en mega ervaring.. Wat een auto.
Echter hoe blij ik er ook mee ben, nog steeds, gaat hij er binnenkort toch weer uit. Verkooptopic volgt. Maak er teveel kilometers voor en komend jaar verwacht ik nog meer kilometers te maken dan de 27k van dit jaar. Wil de kosten een beetje meer in de hand gaan houden i.v.m. het bedrijf wat we aan het opstarten zijn wat nu toch wel vrij serieuze vormen begint aan te nemen(TEG), waarvoor ik ook een iets praktischere auto nodig heb. By far de moeilijkste auto om weg te doen tot nu toe, maar na de laatste roadtrips kan ik hem in ieder geval met een big smile van m'n bucketlist stepen Waarschijnlijk deze winter in een "sensible" touring rijden en in het voorjaar weer een leuke cabrio erbij kopen.
Keep you posted!
Het blijft gaaf, vooral het geluid van de V8 i.c.m. de DCT went niet snel.. Ben absoluut handbak liefhebber maar in mijn ogen mis je echt wat als je geen DCT hebt met deze motor..
Anyway, paar random fototjes die ik afgelopen tijd heb gemaakt;
Verder had ik nog twee mega gave roadtrips voor de boeg, dus maar beetje preventief onderhoud gedaan (naast voor 3e keer motorolie wisselen dit jaar ) Bakolie vervangen;
Eerst boel afkoelen, na het vervangen van de bakolie moet het niveau van de bak namelijk worden aangevuld voor deze over bepaalde temperatuur komt. Dan stroomt namelijk de vulplug over. Op het moment dat hij sneller warm is dan je de bak gevuld heb moet je dus weer overnieuw wachten tot de bak is afgekoeld (en dat duurt lang);
Carterpan, loshalen. Helaas is de pakking niet los tekoop maar alleen verkrijgbaar icm een complete carterpan, dus meteen maar een nieuwe pan erop..
Ondanks dat de bakolie best wel zwart was ("lifetime oil, jaja..) zag de bak er nog als nieuw uit van binnen
Kleurverschil van filter nr1. (lijkt op de foto erg vies omdat ie in vieze aftapbak had gelegen, maar verschil in filterkleur is wel mooi te zien)
Filter nr 2 aan de zijkant van de bak ook gedaan, beetje pielen maar beetje uitdaging houd het spannend
Kleur van de "lifetime" olie die uit de bak kwam, geen overbodige luxe deze verversbeurt
Nieuwe achterbandjes erop, heb getwijfeld wat ik erop zou zetten, wou eigenlijk voor Michelin gaan maar met 8000km roadtrips voor de boeg wist ik dat ik ze voor groot deel weg ging rijden, en was eigenlijk heel tevreden over de grip van de Toyo's die erop zaten toen ik hem kocht, dus maar weer voor dezelfde gegaan aangezien het echt echt serieus veel geld scheelt.
Meteen even uitlijning ff checken;
Ff checkupje nog op de zaak
Toen op pad gegaan voor eerste roadtrip waarin we met 2 auto's (dus ik samen met E28 met M52B28 erin) 2 dagen hebben overgereden van de Luik-Rome-Luik rally 2012 waarin ik destijds rallyservice heb verleent. In het kort zijn we in 1 leg naar omgeving Interlaken gereden, toen 1 dag de grote passen van Zwitersland gereden, daarna 1 dag Zwitserland/italie om te eindigen bij het Gardameer.
Kan er heel verhaal over typen maar foto's spreken voor zich
Mooie sterrenhemel in Zwitserland die je in NL helaas nauwelijks kan zien;
Grimselpass af, richting de Furka;
Welbekende Belvedere Hotel;
Fototje van de reisgenoot, toch wel heel erg gaaf zo op die bbs'en
Complimenten over het geluid van deze blauwe machine
Eindbestemming van deze trip, Gardameer. Niet heel vervelend met deze auto :
3 weken later stond alweer de volgende trip gepland, de jaarlijkse roadtrip met collega's. Dit jaar 3 dagen frankrijk met aansluitend 2 dagen Pyreneeën. Ook dit jaar weer een Bont gezelschap met een BMW E34 M5, BMW E30 325i Cabrio, BMW 2002, Corvette C3, Alfa Romeo Bertone, Mazda MX5 en een Fiat 124 Coupe.
Heb er niet zo heel veel foto's van omdat het vooral lekker rijden & gezelligheid was. We begonnen in ieder geval op een goeie locatie;
Boven in Andorra (jeetje wat een hoop tankstations daar)
Ook weer mega gave trip en mega ervaring.. Wat een auto.
Echter hoe blij ik er ook mee ben, nog steeds, gaat hij er binnenkort toch weer uit. Verkooptopic volgt. Maak er teveel kilometers voor en komend jaar verwacht ik nog meer kilometers te maken dan de 27k van dit jaar. Wil de kosten een beetje meer in de hand gaan houden i.v.m. het bedrijf wat we aan het opstarten zijn wat nu toch wel vrij serieuze vormen begint aan te nemen(TEG), waarvoor ik ook een iets praktischere auto nodig heb. By far de moeilijkste auto om weg te doen tot nu toe, maar na de laatste roadtrips kan ik hem in ieder geval met een big smile van m'n bucketlist stepen Waarschijnlijk deze winter in een "sensible" touring rijden en in het voorjaar weer een leuke cabrio erbij kopen.
Keep you posted!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Gaaf hoor, zowel de auto als de roadtrip!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Super Mooie foto’s en trips, circuit van Reims was ik paar weken geleden ook nog.
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Ik heb zo juist besloten dat de 320 plaats moet gaan maken voor een E93 M3. En bedankt ehh.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooi plaatjes Nick
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Nick, mooi verhaal weer! Succes met de verkoop, ik hoop dat het snel gaat lukken...
Groet,
Adwo
Groet,
Adwo
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Echt wat voor ErikS!
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooie foto’s, bruut apparaat zo zonder dak.
Heb de mijne nu ook bijna een jaar, rijd er bijna iedere dag mee en iedere rit blijft een feest.
Hier ook geheel probleemloos, zijn echt degelijke auto’s, was er ook verbaast over.
Ik heb pas de einddemper aan laten passen (exhaust mod) wat een sound nu!
Dat verbruik alleen, met dik 20k per jaar stook je er aardig wat sap doorheen!
Heb de mijne nu ook bijna een jaar, rijd er bijna iedere dag mee en iedere rit blijft een feest.
Hier ook geheel probleemloos, zijn echt degelijke auto’s, was er ook verbaast over.
Ik heb pas de einddemper aan laten passen (exhaust mod) wat een sound nu!
Dat verbruik alleen, met dik 20k per jaar stook je er aardig wat sap doorheen!
-
Online
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
te gek ding, met de DF trip een tijd achter mogen rijden
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooi hoor! Geniet ervan zolang het nog kan!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mijn eerste en enige ervaring in een V8 m3.
Was leuk Nick.
Prachtige wagen en schitterend interieur .
Was leuk Nick.
Prachtige wagen en schitterend interieur .
-
- Berichten: 18513
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
When Stratis Moon?
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Wat is het verbruik ongeveer bij ‘normaal weggedrag’?
- De fiscalist
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Het verbruik is Ongeveer 1op who cares
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
1 op 6 a 7 is te halen bij normaal weggedrag
- Jan-Willem
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Wat heeft weggedrag met het verbruik te maken?
Naja je moet zo hard mogelijk door de bocht zodat je zo min mogelijk hoeft te accelereren
Rustig accelereren zal wel schelen
Jammer dat de auto weg moet Nick, mooie auto met een prachtige sound
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten