Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Van 150-0km/u in 30 meter en 200-0km/u in 120 meter? Lijkt me vreemd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Deze is wat duidelijker, direct even opgeslagen!
Toch knap dat de oem remmen nog redelijk mee komen met dikke 6pots remmen
Toch knap dat de oem remmen nog redelijk mee komen met dikke 6pots remmen
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Thanks voor de reacties nog
Niet zo heel veel boeiend te melden vandaag maar wel ff gewassen en eindelijk spacers aan de achterkant gemonteerd, daar knapt ie echt behoorlijk van op. Zitten nu 16mm spacers onder, wielen komen nu heel mooi uit Vandaag snel nog ff paar foto's gemaakt na het wassen, helaas weinig tijd ivm regen om ff naar mooie locatie te rijden dus maar ff op het loaddock van de buren
Eerst de spacers maar ff opgepoetst want die waren enigszins "gebruikt"
(Remschijven nog roestig van het wassen)
Eigenlijk wel jammer dat we hier met die gele platen moeten rondrijden
Welgeteld 10 hele minuten plezier gehad van mijn vers gewassen auto, fijn dat nederlandse weer
Tot zover voor nu, keep you posted. Heb inmiddels setje geupgrade tandwielen binnen voor de gasklep actuator, misschien morgen monteren als ik het red.
Niet zo heel veel boeiend te melden vandaag maar wel ff gewassen en eindelijk spacers aan de achterkant gemonteerd, daar knapt ie echt behoorlijk van op. Zitten nu 16mm spacers onder, wielen komen nu heel mooi uit Vandaag snel nog ff paar foto's gemaakt na het wassen, helaas weinig tijd ivm regen om ff naar mooie locatie te rijden dus maar ff op het loaddock van de buren
Eerst de spacers maar ff opgepoetst want die waren enigszins "gebruikt"
(Remschijven nog roestig van het wassen)
Eigenlijk wel jammer dat we hier met die gele platen moeten rondrijden
Welgeteld 10 hele minuten plezier gehad van mijn vers gewassen auto, fijn dat nederlandse weer
Tot zover voor nu, keep you posted. Heb inmiddels setje geupgrade tandwielen binnen voor de gasklep actuator, misschien morgen monteren als ik het red.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Staat toch weer net wat dikker! Voor die prachtige blauwe met gele kentekenplaten twijfel ik zelf ook om deze te bestellen:
Zit wel op het randje van fout voor mij, maar ziet er altijd wel beter uit.
Zit wel op het randje van fout voor mij, maar ziet er altijd wel beter uit.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Gelukkig hebben wij in NL redelijk oké nummerplaten. In het buitenland is vaak vele malen beroerder. Ooit in Noord Engeland lease auto's of taxi's gezien?
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Blijft mooi!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Echt heel gave auto! En de spacers staan hem goed
- BamiesGTA
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Erg mooi zo met die spacers! Al vind ik de standaard 18" M3 velgen met spacers nog dikker staan.
@Sander-E46: Die stickers kan voor oom agent wel een probleem zijn. Maar staat wel beter.
@Sander-E46: Die stickers kan voor oom agent wel een probleem zijn. Maar staat wel beter.
- MParallel
- Berichten: 8000
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Alles wat je in NL ‘mod’ aan je kentenplaat is hier een misdrijf.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Super mooie auto. Interieur is ook echt chique. Hebben spacers geen negatieve invloed op de sporing en uitlijning? Houd mij meestal tegen om het te doen.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Zelf ook even de spacer geboord voor schroefje in de naaf?
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Zoiets is wel een interessante test. Ik vraag me alleen af of de verschillen echt significant zijn, het zou best kunnen dat je met dezelfde remmen ook aardige verschillen krijgt als je dezelfde test meerdere keren uitvoert. Dus ik ben wel benieuwd naar hoe ze de test precies uitgevoerd hebben.944-20v schreef: ↑14 nov 2017, 16:43 brake.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-oB4LiBJTZvQ/V ... ish_p6.JPG
En verder is het verschil tussen een goede remmenset en een mindere ook vooral hoe snel de auto stilstaat na 5 of 10x van zulke tests na elkaar. Dan kan je zien bij welke set de remmen het snelst gaan faden.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Hahah persoonlijk vindt ik dat ook geen gezicht, idd erg fout.. Vind de NL platen niet eens zo heel lelijk eerlijk gezegd maar zonde dat er uberhaupt een plaat voorop moet (itt usa)Sander-E46 schreef: ↑18 nov 2017, 20:07 Staat toch weer net wat dikker! Voor die prachtige blauwe met gele kentekenplaten twijfel ik zelf ook om deze te bestellen: [afbeelding]
Zit wel op het randje van fout voor mij, maar ziet er altijd wel beter uit.
Moet zeggen dat ik die ook erg mooi vindt, wellicht wel iets als wintersetje. De 19 inch originele putdeksels vind ik persoonlijk niet om aan te zien
Thanks! Spacers doen uiteraard wel iets, aan de achterkant is de impact niet zo groot. (sterker nog, denk dat ik nu weer meer richting de originele geometrie zit door verkeerde ET op deze velgen) Voor heeft het wel meer effect omdat je de geometrie (schuurstraal) van je sturende wielen gaat veranderen, kan zeker merkbaar zijn.
Hahah zaten er al in maar de spacers zitten zo goed vast geklemd dat ze niet nodig zijn
Inderdaad, is nogal een verschil.. als ik met mijn E30'je met raceblokken van de snelweg kom en weer moet remmen is het altijd ff schrikken, als je ze daarna weer goed warm heb zit je meteen met je neus op het stuurMarc Sierra schreef: ↑20 nov 2017, 16:08 Zoiets is wel een interessante test. Ik vraag me alleen af of de verschillen echt significant zijn, het zou best kunnen dat je met dezelfde remmen ook aardige verschillen krijgt als je dezelfde test meerdere keren uitvoert. Dus ik ben wel benieuwd naar hoe ze de test precies uitgevoerd hebben.
En verder is het verschil tussen een goede remmenset en een mindere ook vooral hoe snel de auto stilstaat na 5 of 10x van zulke tests na elkaar. Dan kan je zien bij welke set de remmen het snelst gaan faden.
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Zo even kleine update, niet bijzonder veel te melden maar inmiddels de E93 alweer 2 maanden in bezit en ong 4000km mee gereden. Bevalt nog geweldig, eigenlijk wordt het steeds leuker nu ik m wat beter leer kennen. Kan echt niet wachten tot het dak eraf kan Doe het nu ook al als de zon schijnt (met muts op goed te doen) maar de zon heb ik de laatste tijd bijzonder weinig gezien..
Gemiddeld verbruik aan de pomp is ongeveer 1:6,5 (BC zegt 1:6,9) dus dat valt opzich nog wel iets mee met redelijk veel stadsverkeer.
Laats nog even de thermostaat vervangen, viel me op dat het wel heel erg lang duurde voor hij warm was en ook niet lekker door warmde op koude dagen (olietemperatuur, kvs meter zit er niet in). Meter bleef meestal rond de 75 graden hangen;
Niet zo'n heel spannend klusje maar blijft toch wel leuk om een beetje aan de prachtige S65 te sleutelen;
Na beetje research op internet uitgevogeld dat Mahle de originele thermostaat levert aan BMW dus online een Mahle thermostaat besteld voor een kwart van de prijs van de dealer. Tis nogal een unit en op het Mahle doosje stond ook "suitable for DAF"
Warmt nu echt veel sneller op en gaat ook bij lage temperaturen netjes naar 90 graden, moeite waard dus. Wellicht scheelt het ook nog ietsje brandstof ivm kortere koudestart verrijking
Daarnaast nog ff de achterremblokken vervangen, ook hier weer even gezocht en uitgevonden dat Textar de OEM supplier is, ook deze op internet gekocht ongeveer 150 euro minder dan bij de dealer.. Exacte dezelfde blokken met dezelfde code ingestamt, alleen de letters BMW missen..
hmm, blubberige wielkast, moet poetsen
beter
Nog ff wat random fototjes van de laatste tijd;
met wat mooie amerikaanse V8 broertjes
Gemiddeld verbruik aan de pomp is ongeveer 1:6,5 (BC zegt 1:6,9) dus dat valt opzich nog wel iets mee met redelijk veel stadsverkeer.
Laats nog even de thermostaat vervangen, viel me op dat het wel heel erg lang duurde voor hij warm was en ook niet lekker door warmde op koude dagen (olietemperatuur, kvs meter zit er niet in). Meter bleef meestal rond de 75 graden hangen;
Niet zo'n heel spannend klusje maar blijft toch wel leuk om een beetje aan de prachtige S65 te sleutelen;
Na beetje research op internet uitgevogeld dat Mahle de originele thermostaat levert aan BMW dus online een Mahle thermostaat besteld voor een kwart van de prijs van de dealer. Tis nogal een unit en op het Mahle doosje stond ook "suitable for DAF"
Warmt nu echt veel sneller op en gaat ook bij lage temperaturen netjes naar 90 graden, moeite waard dus. Wellicht scheelt het ook nog ietsje brandstof ivm kortere koudestart verrijking
Daarnaast nog ff de achterremblokken vervangen, ook hier weer even gezocht en uitgevonden dat Textar de OEM supplier is, ook deze op internet gekocht ongeveer 150 euro minder dan bij de dealer.. Exacte dezelfde blokken met dezelfde code ingestamt, alleen de letters BMW missen..
hmm, blubberige wielkast, moet poetsen
beter
Nog ff wat random fototjes van de laatste tijd;
met wat mooie amerikaanse V8 broertjes
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Verkoop je hem al? Ruil ik een oude amerikaan in....
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26722
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
ontzettend gave auto! ben benieuwd of het nog veel scheelt in verbruik die nieuwe thermostaat.
vind het toch wel heel fors eerlijk gezegd 1 op 6,5 ...
vind het toch wel heel fors eerlijk gezegd 1 op 6,5 ...
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Ik vind 't alles meevallen.Martijn_bmw schreef: ↑29 dec 2017, 20:52 ontzettend gave auto! ben benieuwd of het nog veel scheelt in verbruik die nieuwe thermostaat.
vind het toch wel heel fors eerlijk gezegd 1 op 6,5 ...
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Denk niet dat het echt veel gaat schelen. Tis inderdaad niet heel zuinig en dan rij ik nog redelijk rustig meest van tijd (veel verkeer) Op de snelweg gaat het al snel beter maar als je dan paar keer gas geeft schiet je meter meteen weer naar beneden. Ben 1 keer op en neer geweest naar Koln en toen was het 1 op 7,5 gemiddeld. (in NL rustig, DLD ook ivm wegwerkzaamheden maar ook paar korte runs naar 250)Martijn_bmw schreef: ↑29 dec 2017, 20:52 ontzettend gave auto! ben benieuwd of het nog veel scheelt in verbruik die nieuwe thermostaat.
vind het toch wel heel fors eerlijk gezegd 1 op 6,5 ...
Achja je weet het als je zo'n auto koopt. Je moet het ook niet vergelijken met een superzuinige diesel oid, als ik het vergelijk met mijn oude E36 328i cabrio is het verschil in brandstofkosten nou ook weer niet wereldschokkend. Je krijgt er wel echt wat voor terug
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
-
Online
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooie M3, gaaf dat rode interieur.
Ik vind dat de olie temperatuur verassend snel warm wordt.
Mijn verbruik is gemiddeld 14.5 liter 100km volgens BC, is idd erg afhankelijk van rechtervoet.
Heb laatst ook de bougies van NGK (zelfde als origineel) vervangen voor 12,50 p.s ipv 22,50 p.s
Vind het ook leuk werken aan deze bijzondere techniek (doe alleen simpel sleutel werk zelf dan )
Wat is dat grijze op de linker cilinderbank? Tussen de koelslang en kleppendeksel op de foto.
Ik vind dat de olie temperatuur verassend snel warm wordt.
Mijn verbruik is gemiddeld 14.5 liter 100km volgens BC, is idd erg afhankelijk van rechtervoet.
Heb laatst ook de bougies van NGK (zelfde als origineel) vervangen voor 12,50 p.s ipv 22,50 p.s
Vind het ook leuk werken aan deze bijzondere techniek (doe alleen simpel sleutel werk zelf dan )
Wat is dat grijze op de linker cilinderbank? Tussen de koelslang en kleppendeksel op de foto.
-
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Nick's E93 M3 + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo
Mooie foto's en heel leuk/leerzaam om te lezen. Ben jaloers dat ik het zelf niet kan. Heb je al gekeken naar de throttle actuator? Preventief demonteren en schoonmaken zou de levensduur aanzienlijk verlengen las ik op US forums.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS, Dimitri, Jan-BMW-Suzuki, Kadett, Rogerb en 116 gasten