Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
mark323ti
Berichten: 1490
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door mark323ti » 31 dec 2018, 00:48

Ik houd wel van je stijl....... alles moet werken en netjes zijn!! Mooi werk!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Martijn_bmw » 31 dec 2018, 10:57

leuke update! En blijft gaaf om te zien hoe mooi jij werkt!
Auto is weer in goede handen :D

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Knot » 31 dec 2018, 22:27

Lekker bezig, je pakt het meteen goed aan zeg, top!

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Robin Hartog » 01 jan 2019, 22:18

Mooie update van dat raammechanisme weer. Ik word ook helemaal gek van het raammechanisme in mijn auto. Zit nu ook aftermarket in en al twee keer afgesteld, nu alweer drama. Binnenkort weer terug dus..

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door ///Joost » 02 jan 2019, 10:50

Aftermarket hoeft niet perse slecht te zijn, als je maar een A merk pakt, In de Audi had ik een Valeo deel gekocht, wat toch een slok op een borrel scheelde met OEM qua prijs. De kwaliteit was ook serieus goed verder.

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door nickdoesburg » 05 jan 2019, 22:17

Dank voor de reacties weer!
///Joost schreef: 30 dec 2018, 23:03 Ah, lekkere update weer Nick! Dat van dat raammechanisme heb ik op de Audi ook al een keer doorstaan. Die dingen zitten ook echt allemaal hetzelfde in elkaar, en ze gaan allemaal stuk. *klopt af mbt de E46...

Laatste foto is prachtig. Puur Porsche.
Hahaha ja zijn fustrerende units. Blijft toch lastig met die stijloze ruiten. De originele Porsche versie was overigens een fluitje van een cent om te vervangen. Ik moet ook ff afkloppen, met de E46 nog geen last :)
Niels schreef: 30 dec 2018, 23:07 Goed bezig! Mooi klusje ook, verstandig om dit direct te doen nu de auto nog nieuw voor je is. Dit soort zaken op de lange baan schuiven wordt uiteindelijk een combinatie van ergenis maar ook acceptatie tot dat je echt niet anders meer kan. Bij mij is dat vaak vlak voor de verkoop :mrgreen:
Dankje! Inderdaad meteen aanpakken, als je hem langer hebt wordt de motivatie minder. Al moet ik zeggen dat ik me overal aan irriteer dus het meestal wel aanpak ;). Heb hem leuk gekocht dus heb ook wat budget om hem helemaal tiptop te krijgen.
erwin20vt schreef: 30 dec 2018, 23:24 Veel dingen kan je prima aftermarket kopen van goede merken, maar op 1 of andere manier is het met raammechanisme`s altijd drama! daar doe ik ook altijd origineel in.
verder pak je het weer mooi aan, ik snap die mensen die achteraf ingebouwde accessoires op deze manier aansluiten ook nooit zo goed.....
Dankje :) Scheelt idd nogal om wat voor onderdelen het gaat qua aftermarket "geschiktheid". Die Parrot deed mij inderdaad ook jeuken.. Blij dat het eruit is.
RJK schreef: 30 dec 2018, 23:35 Moet heerlijk zijn om te weten dat die dradenbende eruit is!
Echt wel, zeker omdat ik zelf nogal een draadjes autist ben qua netheid (elektro gedaan voor m'n automotive studie) ;)
Audi6 schreef: 30 dec 2018, 23:40 Goed bezig Nick! Ding is bij jou in de beste handen. Ik houd je topic bij!
mark323ti schreef: 31 dec 2018, 00:48 Ik houd wel van je stijl....... alles moet werken en netjes zijn!! Mooi werk!
Knot schreef: 31 dec 2018, 22:27 Lekker bezig, je pakt het meteen goed aan zeg, top!
Thanks allen!
Robin Hartog schreef: 01 jan 2019, 22:18 Mooie update van dat raammechanisme weer. Ik word ook helemaal gek van het raammechanisme in mijn auto. Zit nu ook aftermarket in en al twee keer afgesteld, nu alweer drama. Binnenkort weer terug dus..
///Joost schreef: 02 jan 2019, 10:50 Aftermarket hoeft niet perse slecht te zijn, als je maar een A merk pakt, In de Audi had ik een Valeo deel gekocht, wat toch een slok op een borrel scheelde met OEM qua prijs. De kwaliteit was ook serieus goed verder.
Inderdaad, het hoeft niet slecht te zijn. Vaak kan je aftermarket ook gewoon OEM parts (al dan niet gedebrand) kopen.. Voor de Porsche was alleen niet veel keuze qua merk. Voor BMW is de keuze vaak reuze ;)


Inmiddels weer wat onderdeeltjes binnen gekomen aan de 996 dus weer wat kleine dingetjes van de lijst kunnen strepen:

Afbeelding

Dus ff lekker avondje rommelen, eindelijk de 996 op de brug. Had er nog geen tijd/ruimte voor gehad, steeds volle bak & bruggen bezet.
Verbaast over hoe mooi hij er nog uit ziet van onder!

Afbeelding

Afbeelding

Mooi om paar set frisse bilsteins tegen te komen :) Onderste draagarmen en stabi's ook reeds allemaal vervangen
Afbeelding

Bovenste draagarmen hadden beste tijd wel gehad, hoog tijd voor een paar nieuwe!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er een stuk beter uit! :)
Afbeelding

Oude meuk
Afbeelding

Uiteraard meteen wielkasten even schoonmaken:
Afbeelding

Afbeelding

Meteen ff nieuwe luchtmassameter erin, doe ik eigenlijk altijd bij auto's op deze leeftijd. Vaak kan je t verschil goed merken!
Afbeelding

Ready to go again!
Afbeelding

Heb inmiddels de trackrods en draagarm ook meteen maar nieuw besteld voor achter, waren wat slechter dan ik dacht. In principe is alles dan weer fris rondom. Auto trekt nu klein beetje onder belasting, moet er dan ook wel weer uit zijn. IMS lager ook besteld. Heb nog een aardige lijst maar inmiddels wel wat dingen af kunnen strepen.

Qua IMS lager heb ik overigens gekozen voor een FVD Brombacher lager, op het Porsche forum heb ik mijn overweging hierover even opgeschreven, wellicht interessant om hier ook even te posten:
nickdoesburg schreef: Thanks voor de link, ( https://youtu.be/IxdvSq_byZw )
had hem in mijn zoektocht ook al gevonden. Wil er eigenlijk niet teveel woorden aan vuil maken (kan hier rustig ook weer een pagina mee vullen) omdat ik inmiddels wel heb gezien dat het nogal een een explosief onderwerp is. (ongelovelijk hoeveel hierover te vinden is) Maargoed, ik deel zijn mening eigenlijk wel. Ik denk dat veel opties zwaar overpriced zijn en wel erg overdreven worden aangeprezen qua marketing. Beetje "Capitalize on fear" gevoel krijg ik erbij. Moet ook zeggen dat elke optie die ik tot nu toe had gevonden wel iets had wat me technisch niet helemaal bevalt. (wil niet zeggen dat het een slechte oplossing is, zijn ook meerdere wegen naar Rome).

Waarschijnlijk ga ik voor een FVD Brombacher lager, wat in principe een origineel lager is maar dan met verbeterde seals en bestendiger vet. Ik denk dat er aan de constructie en belasting van het origineel lager (in ieder geval de dubbelrij) niets mankeert, anders had deze het ook geen 200.000km in mijn auto uitgehouden. Je ziet ook dat de failures redelijk random zijn qua kilometerstand, terwijl de belasting van het lager tussen de verschillende auto's niet echt fluctueert op wat toerental verschil na (vergelijk het bijvoorbeeld eens met een wiellager met compleet random piekbelastingen in alle richtingen). Enige echte factor die daarna overblijft om het grote verschil in levensduur te verklaren (uitgaande van een continue kwaliteit van de lagers) is de smering van het lager, waarvan het ook nogal plausibel is dat die erg verschilt tussen de auto's (olie wissel interval, warmrijden of niet, korte stukken, etc). Ik denk echt dat daar de oorzaak ligt.

Een DOF icm een origineel lager zonder seals zou imo dus ook een goede optie zijn, maar ik zie wel wat nadelen aan een dergelijk lager te smeren met motorolie. Ik denk dat de viscositeit van de motorolie op bedrijfstemperatuur voor het mooie ook wat te dun is. Als ik in een machine ontwerp boek kijk wordt er voor deze lagerdiameters een minimale referentieviscositeit opgegeven van +- 30mm2/s bij deellast (+- 2000rpm) terwijl de 0W40 of 5W40 rondom stevige bedrijfstemperatuur rond de 13mm2/s zit. Bij lagere toerentallen loopt de referentieviscositeit zelfs nog een stuk verder op.
Verder denk ik dat elke kleine vervuiling in die olie (ookal pak je het vrij gauw na het filter, volgens mij ziet de officiële DOF kit alsnog wel een stukje cilinderkop) microscopische pitting kan veroorzaken in het lager, waarna het snel van kwaad tot erger gaat. Overigens acht ik die kans niet heel groot. Verder kan teveel olie in het lager ook weer zorgen voor een te hoge weerstand waardoor de temperatuur omhoog kan schieten bij hoge toerentallen. Grappig genoeg is het debiet natuurlijk weer afhankelijk van het motortoerental (al dan niet begrenst), terwijl het lager bij hogere toeren dus juist niet teveel olie moet hebben..

Als een lager met seals in staat is zijn eigen vet binnen te houden met verbeterde seals zoals FVD beweert (of dat echt lukt is natuurlijk de vraag) denk ik dat een lager het makkelijk lang uit zou moeten kunnen houden. Hierbij twijfel ik wel een beetje of de seals van het FVD lager wel bestand zijn tegen de drukverschillen die optreden door het luchtvolume in de IMS zelf die in/uitzet door opwarmen/afkoelen van de motor(bijv bij veel kleine stukjes). Dit is denk ik wel een van de effecten die wellicht onderschat wordt als oorzaak van het falen van de seals(al dan niet verzwakt door lange olie interval) in originele lagers (en uiteindelijk dus het lager zelf).

Het keramische lager van LN engineering is uiteraard ook een mooie oplossing die het smering probleem eigenlijk oplost met een lager dat nauwelijks smering nodig heeft door de veel lichtere loop en dus veel minder warmte ontwikkeling. Alleen naar mijn idee veel te duur voor wat het is. Bovendien doet het volgende citaat uit een machine ontwerp bijbel me ook twijfelen: "Verder moet er op gelet worden dat de statische en dynamische draaggetallen van de hybride, respectievelijk keramische lagers lager zijn dan die van stalen wentellagers." De binnen en buitenring zijn uiteindelijk ook nog gewoon van staal, dus als daar vervuiling in komt kan het natuurlijk ook weer mis gaan. De "Solution" van LN is wel een erg mooie oplossing waar ik weinig nadelen bij kan bedenken, maar die prijst zichzelf een beetje uit de markt als je het mij vraagt. Ik denk dat die qua inkoopkosten niet ver af ligt van die van de retrofit keramische lager oplossing. Het riekt ernaar dat ze zichzelf in de weg zitten en dat ze hem zo duur maken om nog voldoende retrofit's te verkopen, die uiteindelijk (i.t.t. tot de solution) ook weer replacement parts zijn en die ze later dus nogmaals kunnen verkopen..(ik zie aantallen langskomen die suggereren dat het om een miljoenenbusiness gaat)

anyway, dit is weer een veel langer verhaal geworden dan de bedoeling was :mrgreen: Maargoed, wou even mijn overwegingen van de mening die ik heb gevormd toelichten. Hopelijk ontketen ik hiermee niet de zoveelste IMS discussie, daar zijn er al zat van ;) Samenvattend lijkt het FVD lager voor mij nu de meest passende oplossing! Als mensen denken dat ik er totaal naast zit hoor ik het uiteraard wel graag :D
Lager is besteld, dus binnenkort weer lekker knutselen!

Keep you posted!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Niels » 06 jan 2019, 00:25

:thumbup:

Ik ben heel benieuwd naar de IMS reportage.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door MartijnGizmo » 06 jan 2019, 13:23

Mooie update + goed verhaal weer. Auto ziet er idd nog fris uit aan de onderkant!

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door nickdoesburg » 06 jan 2019, 21:13

Niels schreef: 06 jan 2019, 00:25 :thumbup:

Ik ben heel benieuwd naar de IMS reportage.
Ik ook, heb er zin in ;)
MartijnGizmo schreef: 06 jan 2019, 13:23 Mooie update + goed verhaal weer. Auto ziet er idd nog fris uit aan de onderkant!
Dankje Martijn :)

Vandaag ook weer even een het klussen geweest, had namelijk een probleempje met 1 van de remklauwen wat me echt een enorme doorn in het oog was:

Afbeelding

Afgebroken ontluchtingsnippel..dit was ook een behoorlijk hardnekkig exemplaar. Zo te zien al tijdje geleden gebeurd en daarna nog verder vastgerot.. Eerst maar eens proberen groter te boren en torxdop erin te slaan.

Voorzichtig gaatje boren (uiteindelijk nog flinke slag groter gegaan), wou er ook weer mee naar huis savonds dus maar niet teveel risico genomen :mrgreen:
Afbeelding

Boel warmstoken, beetje lastig inschatten was de alu klauw aan warmte kan hebben dus maar niet te gek gedaan:
Afbeelding

Hmm, nog niet echt onder de indruk:
Afbeelding

Mijn T30 Torxdop was wel degelijk onder de indruk..
Afbeelding

Dat ging m dus niet worden, dus klauw maar even eraf en een andere aanvalsmethode, moer erop gelast. Meteen boel ook lekker warm. Werkt eigenlijk altijd.
Afbeelding

Woehoe! :)
Afbeelding
Uiteindelijk nog een tweede moer erop gelast omdat de eerste dol ging.. zat echt bizar vast
Afbeelding

Boel ontluchten met de romess, echt top ding
Afbeelding

Afbeelding

Overtollige remolie ff weghalen uit de schacht van de ontluchtingsnippel, komt dat er ook niet uit als het warm word (beetje motorsport dingetje maargoed, baat het niet..)
Afbeelding

Koppeling ook meteen maar ff meepakken
Afbeelding

Afbeelding

Stuk beter, rijd toch wat lekkerder :mrgreen: (meteen alle 8 de nippels vervangen)
Afbeelding

Verder luchtfilterbak nog ff schoongemaakt, wordt door de AOS modificatie wat sneller schmutzig
Afbeelding

Nieuw filtertje erin, zat nog een goeie K&N in maar ben ik niet echt super fan van. Even kijken of ik verschil merk qua geluid, anders kan hij altijd nog terug.
Afbeelding

Tot zover voor nu, keep you posted!

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Crookie » 06 jan 2019, 21:24

Haha wauw die nippel...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Riceaux » 06 jan 2019, 22:07

WoW die nippel zat echt goed vast! En weer interessant leesvoer over de IMS lager. :thumbup:

erwin20vt
Berichten: 787
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door erwin20vt » 06 jan 2019, 22:30

Romess, volgens mij al 30 jaar lang ongewijzigd en werkt nog steeds top! Mooi om te zien hoe je werkt

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Arthur » 07 jan 2019, 00:05

Die fotoreportages zijn echt leuk, en interessant, om te lezen :thumbup:

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Sander-E46 » 07 jan 2019, 00:30

Stevige nippels.. de ene keer leuker dan de andere. Goed bezig met de 996!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2019, 08:26

heel leuk om jou updates te lezen. blijft ook leerzaam zo met alle detail.
Die nippel echt bizar hoe vast :shock: Wat mij ook altijd verbaasd dat het schroefdraad dan wel heel blijft.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door ///Joost » 07 jan 2019, 09:26

Dait zijn altijd mooie reportages om naar te kijken. Jammer dat er zo veel tijd in nippel-gate ging zitten, maar het moet wel prettig voelen om te weten dat het gedaan is. Ik zou het niet trekken om net zoals de vorige eigenaar het ding maar gewoon te laten zitten...brrrr.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door RS-Ron » 07 jan 2019, 11:10

Dit vind ik zo leuk om te volgen, uitgebreide toelichting met foto 's. Mooi hoe je dat doet !

Gr Ron

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Vliet » 07 jan 2019, 11:37

Erg tof om dat allemaal zelf te kunnen. Hoe krijg je trouwens die wielkasten zo schoon? Gewoon met spons en sop?

Gebruikersavatar
Bas L.
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:48
Auto: Porsche 911 996 Carrera 4

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Bas L. » 08 jan 2019, 17:37

Je bent weer lekker bezig Nick!

Ik zie dat er een druppellader in de neus zit. Heb je die er zelf bijgezet?

Gebruikersavatar
nickdoesburg
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door nickdoesburg » 10 jan 2019, 22:44

Thanks voor alle leuke reactie's :)
///Joost schreef: 07 jan 2019, 09:26 Dait zijn altijd mooie reportages om naar te kijken. Jammer dat er zo veel tijd in nippel-gate ging zitten, maar het moet wel prettig voelen om te weten dat het gedaan is. Ik zou het niet trekken om net zoals de vorige eigenaar het ding maar gewoon te laten zitten...brrrr.
Idd tijdrovend zaakje en vervelend om te laten zitten. Snap wel dat de vorige eigenaar er tegenaan zat te hikken, je weet van tevoren nooit hoelang je (of de garage) ermee bezig bent, en geen garantie op slagen natuurlijk. In het eerste geval zal je toch naar een andere klauw moeten.. In ieder geval blij dat ie er uit is en alle andere nippels ook weer vers zijn :)
Vliet schreef: 07 jan 2019, 11:37 Erg tof om dat allemaal zelf te kunnen. Hoe krijg je trouwens die wielkasten zo schoon? Gewoon met spons en sop?
Dankje! Ja gewoon met Dasty, kwast/borstel en een regenpak :mrgreen:
Bas L. schreef: 08 jan 2019, 17:37 Je bent weer lekker bezig Nick!

Ik zie dat er een druppellader in de neus zit. Heb je die er zelf bijgezet?
Thank Bas :) Die lader hing er al in, ik dacht eerst haal hem er wel uit maar stiekem toch al wel paar keer gebruikt :) (dagje klussen met deuren/koffer/motorkap open gaat best hard qua accu, en loshalen is weer settings kwijt)

--------------------

Inmiddels had ik weer wat nieuwe draagarmen binnen omdat hij nog steeds een beetje trekt onder belasting (en weer terug bij gas los)
Als deze er onder zitten is eigenlijk alles nieuw achter, aangezien de onderste draagarmen, stabi's en schokdempers recentelijk al vervangen zijn.

Ik dacht ik vervang ze wel "even" in een avondje, maar dat werd een vrij lange avond en maar 1 draagarm gedaan :mrgreen: Soms zit t mee, soms tegen.

Afbeelding

Auto op de brug;
Afbeelding

Eerst maar met deze begonnen:
Afbeelding

Denk nog de originele, ziet er echt niet best meer uit:
Afbeelding

Kogel los;
Afbeelding

Kogel lospersen, ging redelijk makkelijk. Geeft vaak een rotklap maar viel bij deze mee;
Afbeelding

Toen begon de ellende, kreeg de bout aan de binnenkant met geen mogelijkheid los. (moer ging wel los) Deze bleek compleet aan de alu bus van de draagarm gerot te zitten. Shit, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Naja, weinig keus dus maar dremel, slijpschijf en bijtel erbij :mrgreen:

No way back (moest er ook nog naar huis die avond haha)
Afbeelding

ff doormidden zodat de draagarm verder naar boven kon en ik de andere kant ook kon inslijpen
Afbeelding

Buitenbus met rubber er nog in:
Afbeelding

Binnenste bus die dus vastgerot zit:
Afbeelding

Voorzichtig hakken en slijpen
Afbeelding

Woehoe!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na zoveel moeite is het extra lekker om er zo'n mooie nieuwe op te schroeven! :)
Afbeelding

Afbeelding

Nu de andere 3 nog! :mrgreen:

IMS Lager is inmiddels ook binnen, ziet er erg goed uit. Denk dit weekend of volgend weekend vervangen, even kijken hoe de planning loopt.

Keep you posted!

Gebruikersavatar
Auke M535i
Berichten: 1349
Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Auke M535i » 10 jan 2019, 23:26

Zelfs op je gereedschap is geen smetje te vinden :clap:

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door bm-dub » 11 jan 2019, 00:17

Prachtig werk en geweldige reportages, super om te zien/lezen.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Fernando » 11 jan 2019, 01:31

Het is echt heel leuk om allemaal te zien, top!

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Martijn_bmw » 11 jan 2019, 08:09

Jeeje alles zit wel bizar vast zeg! Is dat nou typisch porsche of komt het veel voor bij alle merken?

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Nick's 996 C2 Cabrio + E46 M3 + E30 325i + E28 V8 Turbo

Bericht door Henk Jan » 11 jan 2019, 08:22

Heerlijk om te lezen Nick, geen half werk :thumbup:
Dat je nog tijd/zin kunt vrijmaken voor foto's tussendoor is al heel bewonderenswaardig :blink:

IMS is ook wel een klusje hoor en als alles open ligt ga je dan meteen nog meer vervangen zoals AOS, koppeling, enz?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 189 gasten