Nick's BMW F12 M6 +BMW E30 325i + BMW F01 740i
-
Online
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
ISTA downloaden, daar zit het bij ingebakken
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Mooie aankoop! Heb er al even in gezeten, interieur is echt top qua samenstelling. Wel een ondergewaardeerde auto dit model 7-serie, E38 en E65 waren veel spraakmakender. Chromen nieren erin en niks meer aan doen zou ik zeggen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Mooie auto Nick! Heb nog even gekeken gisteren voordat ik weg ging. De Z4 is ook schitterend.
En om bezig te blijven, mooie zaak ook!!
Was leuk elkaar even ontmoet/gesproken te hebben
En om bezig te blijven, mooie zaak ook!!
Was leuk elkaar even ontmoet/gesproken te hebben
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Ik heb Rheingold op mijn PC en laptop draaien, dat is onder andere TIS, maar dan veel langzamer..
Is eigenlijk ISTA/D, maar goed.
Download link kun je hier vragen, dan krijg je een PM met alle instructies:
https://www.bimmerfest.com/threads/stan ... 8/page-741
Is eigenlijk ISTA/D, maar goed.
Download link kun je hier vragen, dan krijg je een PM met alle instructies:
https://www.bimmerfest.com/threads/stan ... 8/page-741
- Pim_
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 06 okt 2017, 08:08
- Auto: E46 M3 H6 - E90 330i H6
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Serieus wagenpark ondertussen Nick. De keuze voor een volgende overtreffende daily zal idd een uitdaging worden. Wat een heerlijk dikke auto is zo’n 7 toch.
Alleen die zwarte nieren nog wisselen
Alleen die zwarte nieren nog wisselen
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Thanks nog voor de reacties!
Momenteel niet zo heel veel te melden over de 7, vooral lekker aan het rijden. Bevalt tot nu toe echt mega goed. Zeker met dit weer geen straf om smorgens in je voorverwarmde interieurtje te stappen en in alle rust met een lekker muziekje naar de zaak te rijden
Vorig weekend wel even walnutblasting gedaan, uit nieuwsgierigheid even de inlaat eraf getrokken om te kijken. Was niet extreem vervuild zoals de Z4 was maar toch de moeite om even aan te pakken:
Verder had ik een sporadische foutcode op de hogedruk brandstofsensor (onaannemlijke waarde), dus daar maar even nieuwe in. Kost niet hele wereld en goed bereikbaar (N54 in deze koets sleutels sowieso wel fijn tov de kleinere koetsen, best veel ruimte):
Af en toe start ie wat rommelig en heel af en toe voel ik een hickup bij het stoplicht, ben nog even aan het zoeken wat dat precies is. Loopt verder super en injectoren zijn reeds al keer vervangen. Twijfel alleen of die wel goed ingeleerd zijn, morgen maar even kijken. Ook wel weer interessant
Verder nog even de Z4 van zolder gehaald (savonds aan de 7 begonnen) en meteen even de velgen van mijn Ex M3 geprobeerd. Ben benieuwd wat jullie vinden, de meningen hier lopen nogal uiteen
Tot zover voor nu, keep you posted
Hahaha ja zou nu ook even niet weten wat nog echt veel meerwaarde bied tov de 7 als daily voor mij op dit moment. Ik zal nog een vinkje bij de "chrome nieren" zetten, dat zijn er inmiddels aardig wat
Momenteel niet zo heel veel te melden over de 7, vooral lekker aan het rijden. Bevalt tot nu toe echt mega goed. Zeker met dit weer geen straf om smorgens in je voorverwarmde interieurtje te stappen en in alle rust met een lekker muziekje naar de zaak te rijden
Vorig weekend wel even walnutblasting gedaan, uit nieuwsgierigheid even de inlaat eraf getrokken om te kijken. Was niet extreem vervuild zoals de Z4 was maar toch de moeite om even aan te pakken:
Verder had ik een sporadische foutcode op de hogedruk brandstofsensor (onaannemlijke waarde), dus daar maar even nieuwe in. Kost niet hele wereld en goed bereikbaar (N54 in deze koets sleutels sowieso wel fijn tov de kleinere koetsen, best veel ruimte):
Af en toe start ie wat rommelig en heel af en toe voel ik een hickup bij het stoplicht, ben nog even aan het zoeken wat dat precies is. Loopt verder super en injectoren zijn reeds al keer vervangen. Twijfel alleen of die wel goed ingeleerd zijn, morgen maar even kijken. Ook wel weer interessant
Verder nog even de Z4 van zolder gehaald (savonds aan de 7 begonnen) en meteen even de velgen van mijn Ex M3 geprobeerd. Ben benieuwd wat jullie vinden, de meningen hier lopen nogal uiteen
Tot zover voor nu, keep you posted
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Staat niet verkeerd imho
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Staat idd wel dik, vind het wel een mooie winterlook
-
Online
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
mij steken ze te ver naar buiten...
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Neh, dat is t net niet vind ik
Hikje doet mijn 1M ook afentoe bij stationar. Ook al nw injectoren en bobines enzo gehad recent, al moet de walnut binnenkort nog wel....hoopte eigenlijk dat dat het wellicht zou oplossen, maar jou reactie biedt weinig hoop nu haha
Hikje doet mijn 1M ook afentoe bij stationar. Ook al nw injectoren en bobines enzo gehad recent, al moet de walnut binnenkort nog wel....hoopte eigenlijk dat dat het wellicht zou oplossen, maar jou reactie biedt weinig hoop nu haha
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
mooi dat ie zo goed bevalt Nick die velgen op de z4 staan niet verkeerd maar ook niet geweldig vind ik.
hikje bij stationair of wegrijden is wel irritant ja, ben benieuwd wat daarvan de oorzaak is.
hikje bij stationair of wegrijden is wel irritant ja, ben benieuwd wat daarvan de oorzaak is.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Hikje waren bij mij uiteindelijk de turbo's.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
ik denk dat Fabian zich nu even verslikt in zijn ontbijt, dat is geen geruststelling
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Haha, nou dan hikt ie nog maar lekker een paar jaartjes
Het is ook “niks”, ik ben zo’n pietleut die dat merkt, maar 99% heeft het niet eens door zo minimaal is het.
Het is ook “niks”, ik ben zo’n pietleut die dat merkt, maar 99% heeft het niet eens door zo minimaal is het.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
De nieuwe turbo's begonnen gelijk olie te vreten & toen was het exit & retour. Het was, gezien de auto nu weer te koop staat met een nog langer lijstje van dingen die vervangen zijn, de juiste keuze om die de deur uit te doen.e30touring1990 schreef: ↑20 dec 2020, 10:23 ik denk dat Fabian zich nu even verslikt in zijn ontbijt, dat is geen geruststelling
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
haha ja dat is het kutte als je zo pietje precies bent, ik merk dat soort kleine dingen ook altijd direct.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... ng-allrad/ErikS schreef: ↑20 dec 2020, 10:55De nieuwe turbo's begonnen gelijk olie te vreten & toen was het exit & retour. Het was, gezien de auto nu weer te koop staat met een nog langer lijstje van dingen die vervangen zijn, de juiste keuze om die de deur uit te doen.e30touring1990 schreef: ↑20 dec 2020, 10:23 ik denk dat Fabian zich nu even verslikt in zijn ontbijt, dat is geen geruststelling
Blijft een mooi ding! Geluk voor jou was dat Lars de grooste financiële pijn had door de garantie.
Inmiddels zou je zeggen is alles wel geweest
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Heeft mij bij elkaar serieus knaken gekost hoor. 1 bobine = garantie. Alle 6 vervangen was 5 voor mezelf. 1 turbo kapot, boel open.... 2e turbo gelijk meepakken etc etc.Martijn_bmw schreef: ↑20 dec 2020, 11:23https://www.hofmeisterautomotive.nl/occ ... ng-allrad/ErikS schreef: ↑20 dec 2020, 10:55De nieuwe turbo's begonnen gelijk olie te vreten & toen was het exit & retour. Het was, gezien de auto nu weer te koop staat met een nog langer lijstje van dingen die vervangen zijn, de juiste keuze om die de deur uit te doen.e30touring1990 schreef: ↑20 dec 2020, 10:23 ik denk dat Fabian zich nu even verslikt in zijn ontbijt, dat is geen geruststelling
Blijft een mooi ding! Geluk voor jou was dat Lars de grooste financiële pijn had door de garantie.
Inmiddels zou je zeggen is alles wel geweest
Volgens mij koopt Lars garantie in via een verzekering achtig iets. Geen idee hoeveel pijn het hem exact heeft gedaan.
Oh ja 24k is cheap voor die bak. Blijft uniek.
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Ja, heel fraai die velgen onder de Z4!
- nickdoesburg
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 23 jul 2013, 11:38
- Auto: F01 740i / F12 M6 / E30
- Locatie: Schoonhoven
- Contacteer:
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Zoo weer even tijd voor een update hier. Er is best wel weer e.a. gebeurd aan de auto's maar de laatste tijd weer zo belachelijk druk geweest dat ik geen tijd had om het topic bij te houden.
De 740i is stil gooing strong. Echt een fantastische auto, elke dag weer een genot om in te stappen. Eigenlijk ongelofelijk dat je zoiets voor relatief weinig geld kan kopen..
Onderhoudstechnisch komen de turbo's er wel aan. Inmiddels 1 keer een melding gehad die gerelateert is aan een wastegate die blijft hangen. Ze rammelen bij deze niet omdat ze ooit zijn vastgelast om dat te voorkomen maar heb laatst de downpipes er even af gehad om een motorsteun te vervangen en toen bleek dat er extreem veel speling op de assen zit. Na 2 ton liggen ze er gewoon geheid uit is mijn ervaring inmiddels. Gelukkig heb ik nog de originele Z4 turbo's liggen (die al een tijd draait op grotere turbo's), daar heb ik inmiddels een setje nieuwe wastegates voor liggen dus die ga ik binnenkort even voorbereiden en later vervangen. De cartridge zelf en wielen slijten praktisch niet dus die kunnen rustig nog een ton of meer kilometers mee.
Door mijn oneindige fotoarchief bladerend kom ik nog wat foto's tegen sinds de laatste update van 4 maanden geleden
Lijkt inmiddels lang geleden maar tijdens de sneeuwperiode was de 7 de meest briljante auto die ik tot nu toe heb gehad Die standkachel is toch wel een redelijk briljante optie en er is ook nog prima mee te driften in de sneeuw
Als je geen V12 onder de motorkap hebt moet je hem maar in de kofferbak leggen toch?
De kniesteun van de passagier was er ook mee opgehouden, bekend issue bij de comfortstoelen waarbij een plastic tandwiel in tweeen splijt. Gelukkig zijn er inmiddels mooie oplossingen voor door het wormwiel te vervangen voor een messing exemplaar:
Verder ook eindelijk de knopjes gemonteerd die ik al een tijd had liggen:
Verder rechter motorsteun vervangen, met een bocht naar links bromde de motor een beetje, rechter steun was flink doorgezakt. En tevens de reactiearm rubbers gedaan. (inmiddels vast ritueel bij elke auto die ik koop):
Ongelovelijk gepiel om de motorsteun er tussenuit te krijgen:
En mooi beunwerk van een voorganger Had er al rekening mee gehouden dat de wastegates er slecht bij zouden hangen toen ik hoorde dat ze "gelast" waren en dat bleek idd. Deze "fix" lost het rammelen op maar voorkomt niet dat uiteindelijk de asjes vastlopen, dus tijd voor frisse turbos binnenkort (de opgefriste Z4 turbos dus):
Nog even een dansje laten doen Had een slang los gehad van de hydrauliek dus moest even ontluchten, blijft machtig om te zien.
Tot zover de 7 serie, dat krijgt binnenkort dus nog even vervolg als ik de turbo's ga wisselen
--
Inmiddels heb ik de Z4 ook alweer een tijdje van zolder en laatste tijd best veel mee gereden. Toen ik hem kocht had ik al een zwetende schokdemper aan de voorkant. Heb nog overwogen een nieuwe te plaatsen maar omdat ik niet super tevreden was over de demping heb ik het even gelaten omdat de elektronische dempers extreem duur zijn (€774,- per stuk). Echter begin dit jaar begon deze demper echt te lekken en werd de werking steeds minder en begon ook nog eens de andere voordemper te lekken. Ik had niet zoveel zin om zoveel geld te steken in twee dempers die mij niet zo goed bevallen dus ben ik verder gaan zoeken naar andere opties.
De rede dat ik niet tevreden was over de originele elektronische dempers (of eigenlijk combinatie veren/dempers) is omdat naar mijn mening de vering veel te slap is. In de normale stand is de demping ook erg zacht, wat er een vrij dijnerig geheel van maakt. In sport worden de dempers extreem hard om kunstmatig het gebrek aan veerstijfheid te compenseren. Opzich rijd het dan wel strak, maar het voelt wel een beetje kunstmatig t.o.v. bijv een M3 die van zichzelf veel stijvere veren heeft. Daarnaast vind ik dat de bak niet lekker schakelt in sport, dus in de praktijk reed ik vaak in de "dijnigere" normale stand.
Hoop opties bekeken (BC Racing, KW racing, Bilstein B12, Bilstein B16), maar uiteindelijk bleek bijna alles een levertijd van meer dan een maand te hebben. Blijkbaar wordt er nog vrij weinig gemaakt voor de E89. Na wat research te hebben gedaan heb ik gekozen voor de Bilstein B16 set die ook direct leverbaar was. Iets duurder dan de meeste andere opties maar wel goed gevoel bij.
Paar fototjes van de set, het is wel echt heel mooi spul
Oude dempers:
Achter upside down dempers, ook wel cool:
Zat een beetje te twijfelen voor de rijhoogte, maar onder het mom van "omhoog kan altijd nog" heb ik hem eerst maar eens lekker laag gezet om te kijken hoe dat zou staan Ik ben er zeer content over moet ik zeggen, ziet er echt 10x beter uit, wielen komen veel mooier uit en de hele auto ziet er een stuk minder "lullig" uit. Qua rijden is het echt fantastisch. Eerste ritje dacht ik "dit is wel erg comfortabel" maar zodra je een flink stukje gaat sturen ligt het echt mega strak. Verassend goed comfort voor hoe strak het stuurt, echt heel blij mee
Uiteraard meteen wat mooie ritjes gemaakt Moet zeggen dat ik meteen veel meer lol in de auto heb door het onderstel, goede investering wat dat betreft.
Omdat ik wel tevreden ben over de rijhoogte en hij nog prima drempels pakt laat ik hem voorlopig gewoon zo staan. Ik heb wel heel erg veel camber achter dus daar gaat een setje verstelbare camberarmen op. Ik kom nu in rechte lijn beduidend slechter weg en ben werkelijk mn nieuwe bandjes aan het oproken. Tevens heb ik een setje E9x M3 draagarmen liggen dus die gaan er ook meteen op, dan in 1 keer de boel uitlijnen. Ben erg benieuwd wat dat nog doet Begint inmiddels wel een serieus karretje te worden
Tot zover voor nu qua Z4, keep you posted!
Ohja,
in de tussentijd heb ik ook nog een E36 M3 3.2 gekocht met mijn compagnon Wout die toevallig langs kwam en we voor leuk geld konden kopen. Zit ontzettend veel werk aan na 10 jaar stilstand (vanos, drijfstanglagers, hele onderstel gaat gecoat worden e.d.) maar wel erg veel potentie. Ik overweeg om daar ook nog even een apart topic voor bij te gaan houden, wel leuk om te volgen denk ik. Even snel paar fototjes hier:
De 740i is stil gooing strong. Echt een fantastische auto, elke dag weer een genot om in te stappen. Eigenlijk ongelofelijk dat je zoiets voor relatief weinig geld kan kopen..
Onderhoudstechnisch komen de turbo's er wel aan. Inmiddels 1 keer een melding gehad die gerelateert is aan een wastegate die blijft hangen. Ze rammelen bij deze niet omdat ze ooit zijn vastgelast om dat te voorkomen maar heb laatst de downpipes er even af gehad om een motorsteun te vervangen en toen bleek dat er extreem veel speling op de assen zit. Na 2 ton liggen ze er gewoon geheid uit is mijn ervaring inmiddels. Gelukkig heb ik nog de originele Z4 turbo's liggen (die al een tijd draait op grotere turbo's), daar heb ik inmiddels een setje nieuwe wastegates voor liggen dus die ga ik binnenkort even voorbereiden en later vervangen. De cartridge zelf en wielen slijten praktisch niet dus die kunnen rustig nog een ton of meer kilometers mee.
Door mijn oneindige fotoarchief bladerend kom ik nog wat foto's tegen sinds de laatste update van 4 maanden geleden
Lijkt inmiddels lang geleden maar tijdens de sneeuwperiode was de 7 de meest briljante auto die ik tot nu toe heb gehad Die standkachel is toch wel een redelijk briljante optie en er is ook nog prima mee te driften in de sneeuw
Als je geen V12 onder de motorkap hebt moet je hem maar in de kofferbak leggen toch?
De kniesteun van de passagier was er ook mee opgehouden, bekend issue bij de comfortstoelen waarbij een plastic tandwiel in tweeen splijt. Gelukkig zijn er inmiddels mooie oplossingen voor door het wormwiel te vervangen voor een messing exemplaar:
Verder ook eindelijk de knopjes gemonteerd die ik al een tijd had liggen:
Verder rechter motorsteun vervangen, met een bocht naar links bromde de motor een beetje, rechter steun was flink doorgezakt. En tevens de reactiearm rubbers gedaan. (inmiddels vast ritueel bij elke auto die ik koop):
Ongelovelijk gepiel om de motorsteun er tussenuit te krijgen:
En mooi beunwerk van een voorganger Had er al rekening mee gehouden dat de wastegates er slecht bij zouden hangen toen ik hoorde dat ze "gelast" waren en dat bleek idd. Deze "fix" lost het rammelen op maar voorkomt niet dat uiteindelijk de asjes vastlopen, dus tijd voor frisse turbos binnenkort (de opgefriste Z4 turbos dus):
Nog even een dansje laten doen Had een slang los gehad van de hydrauliek dus moest even ontluchten, blijft machtig om te zien.
Tot zover de 7 serie, dat krijgt binnenkort dus nog even vervolg als ik de turbo's ga wisselen
--
Inmiddels heb ik de Z4 ook alweer een tijdje van zolder en laatste tijd best veel mee gereden. Toen ik hem kocht had ik al een zwetende schokdemper aan de voorkant. Heb nog overwogen een nieuwe te plaatsen maar omdat ik niet super tevreden was over de demping heb ik het even gelaten omdat de elektronische dempers extreem duur zijn (€774,- per stuk). Echter begin dit jaar begon deze demper echt te lekken en werd de werking steeds minder en begon ook nog eens de andere voordemper te lekken. Ik had niet zoveel zin om zoveel geld te steken in twee dempers die mij niet zo goed bevallen dus ben ik verder gaan zoeken naar andere opties.
De rede dat ik niet tevreden was over de originele elektronische dempers (of eigenlijk combinatie veren/dempers) is omdat naar mijn mening de vering veel te slap is. In de normale stand is de demping ook erg zacht, wat er een vrij dijnerig geheel van maakt. In sport worden de dempers extreem hard om kunstmatig het gebrek aan veerstijfheid te compenseren. Opzich rijd het dan wel strak, maar het voelt wel een beetje kunstmatig t.o.v. bijv een M3 die van zichzelf veel stijvere veren heeft. Daarnaast vind ik dat de bak niet lekker schakelt in sport, dus in de praktijk reed ik vaak in de "dijnigere" normale stand.
Hoop opties bekeken (BC Racing, KW racing, Bilstein B12, Bilstein B16), maar uiteindelijk bleek bijna alles een levertijd van meer dan een maand te hebben. Blijkbaar wordt er nog vrij weinig gemaakt voor de E89. Na wat research te hebben gedaan heb ik gekozen voor de Bilstein B16 set die ook direct leverbaar was. Iets duurder dan de meeste andere opties maar wel goed gevoel bij.
Paar fototjes van de set, het is wel echt heel mooi spul
Oude dempers:
Achter upside down dempers, ook wel cool:
Zat een beetje te twijfelen voor de rijhoogte, maar onder het mom van "omhoog kan altijd nog" heb ik hem eerst maar eens lekker laag gezet om te kijken hoe dat zou staan Ik ben er zeer content over moet ik zeggen, ziet er echt 10x beter uit, wielen komen veel mooier uit en de hele auto ziet er een stuk minder "lullig" uit. Qua rijden is het echt fantastisch. Eerste ritje dacht ik "dit is wel erg comfortabel" maar zodra je een flink stukje gaat sturen ligt het echt mega strak. Verassend goed comfort voor hoe strak het stuurt, echt heel blij mee
Uiteraard meteen wat mooie ritjes gemaakt Moet zeggen dat ik meteen veel meer lol in de auto heb door het onderstel, goede investering wat dat betreft.
Omdat ik wel tevreden ben over de rijhoogte en hij nog prima drempels pakt laat ik hem voorlopig gewoon zo staan. Ik heb wel heel erg veel camber achter dus daar gaat een setje verstelbare camberarmen op. Ik kom nu in rechte lijn beduidend slechter weg en ben werkelijk mn nieuwe bandjes aan het oproken. Tevens heb ik een setje E9x M3 draagarmen liggen dus die gaan er ook meteen op, dan in 1 keer de boel uitlijnen. Ben erg benieuwd wat dat nog doet Begint inmiddels wel een serieus karretje te worden
Tot zover voor nu qua Z4, keep you posted!
Ohja,
in de tussentijd heb ik ook nog een E36 M3 3.2 gekocht met mijn compagnon Wout die toevallig langs kwam en we voor leuk geld konden kopen. Zit ontzettend veel werk aan na 10 jaar stilstand (vanos, drijfstanglagers, hele onderstel gaat gecoat worden e.d.) maar wel erg veel potentie. Ik overweeg om daar ook nog even een apart topic voor bij te gaan houden, wel leuk om te volgen denk ik. Even snel paar fototjes hier:
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Kom jij nog toe aan auto's van klanten?
Mooi werk wel, zo'n F01 blijf ik ook echt een mooi model vinden. En veel auto voor het geld. M'n pa heeft recent een CLS van de concurrent gekocht, min of meer full options. Echt bizar wat een comfort en luxe, en dat voor het geld van een jong gebruikte Focus.
Sta wel een beetje te kijken van de probleempjes, wat heeft die gelopen?
En die E36... fantastische uitvoering. Ben benieuwd.
Mooi werk wel, zo'n F01 blijf ik ook echt een mooi model vinden. En veel auto voor het geld. M'n pa heeft recent een CLS van de concurrent gekocht, min of meer full options. Echt bizar wat een comfort en luxe, en dat voor het geld van een jong gebruikte Focus.
Sta wel een beetje te kijken van de probleempjes, wat heeft die gelopen?
En die E36... fantastische uitvoering. Ben benieuwd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Leuk update weer Nick! En idd de Z4 staat er serieus bij zo, heerlijk onderstel.
Dat dansen van de 7, doet ie dat met de actieve stabi’s? Ziet er cool uit
E36 M3 blijft ook leuk, zal vast een retestrakke auto straks zijn
Dat dansen van de 7, doet ie dat met de actieve stabi’s? Ziet er cool uit
E36 M3 blijft ook leuk, zal vast een retestrakke auto straks zijn
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
Leuke E36, mooie kleurcombinatie!
-
OnlineFabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Nick's BMW E89 Z4 35i +BMW E30 325i + BMW F01 740i
De z4 heeft een aardige stance inderdaad zag ik net wel, en hij klinkt ook wel...de tering hey!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Crookie, Jlijp, Tomj, vester86 en 251 gasten