Audi A3 1.8T

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Audi A3 1.8T

Bericht door TurboPatrick » 09 apr 2017, 12:47

Ik maak hier wel een topic van de wagen aan.
Gisteren de koppeling vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toch maar embleem verwijderd...
Afbeelding
Uitlaat is ook naar vervanging toe dus met de tijd een mooi rvs systeem vanaf de turbo met niet zichtbare einddemper.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Orgineel zit er een koppelingset in met dubbele massa vliegwiel. Nu zit er een vr6 koppeling in met vast vliegwiel van 6.5kg van de golf g60. sachs stage 1 set is het die tot 410nm aan kan.
Afbeelding
Afbeelding

Verder is de remklauw rechts achter kapot en de stabistangetjes voor gescheurd. Dus die ga ik volgende maand meteen vervangen pak ik gelijk schijven en blokken rondom mee en de banden.
[img]
Laatst gewijzigd door TurboPatrick op 08 mar 2018, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Audi project

Bericht door Martijn_bmw » 09 apr 2017, 13:04

Goed bezig! Zonder logo en mega einddemper ziet ie er ook meteen een stuk frisser uit!

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 09 apr 2017, 13:10

Ja toch! Ben wel blij dat de uitlaat nergens gescheurd is of lek is. Dan kan ik tot de zomer ermee door dan komt de uitlaat eronder.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Audi project

Bericht door e30touring1990 » 09 apr 2017, 13:31

goed bezig idd! wat mij betreft ook een hele verbetering

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 09 apr 2017, 22:22

Ja anders past t niet in het plaatje van ''sleeper''

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Audi project

Bericht door Eric Z » 09 apr 2017, 23:17

TurboPatrick schreef: 09 apr 2017, 22:22 Ja anders past t niet in het plaatje van ''sleeper''
Is nu meer de OEM look. Zoveel vermogen heeft zo'n 1.8 niet om het als sleeper te kwalififceren? Wat is er al mee gebeurt of ga je er aan doen verder qua vermogen?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 11 apr 2017, 20:55

Wat er is gebeurt.
gechipt (door vorige eigenaar) pks onbekend. Snel zat om een hoop auto's pak slaag te geven die boven de 200pk zitten.
stage 1 vr6 koppeling met g60 6.5kg vliegwiel van sachs
apexi filter
remus demper (door de vorige eigenaar)

Wat er nog gaat gebeuren:
3'' downpipe, racekat, 2.5'' pijp zonder middendemper en 2.5'' einddemper van rvs
FMIC, TFSI bobines, brandstofdrukregelaar voor 5 bar. turbo inlet pipe die de standaard luchtfilterslang vervangt vanaf de turbo.
Zaterdag krijgt de auto eindelijk zn nieuwe sloffen. T zijn Falken Ziex ZE914's geworden.
Doe ik volgende maand de remmerij samen met de gescheurde stabistangen en eventueel een schroefset

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26696
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Audi project

Bericht door Martijn_bmw » 11 apr 2017, 22:01

En daarna opnieuw op maat laten chippen neem ik aan?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 14 apr 2017, 19:03

Ja kijken of t mogelijk is naar stage 2 chip te gaan. Maar ik weet niet of dat met de standaard turbo kan.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 21 apr 2017, 08:25

Update: Remmerij en stabistangetjes zijn onderweg. Zit rond te kijken voor een grotere turbo. k04 hybride valt in de picture.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 28 sep 2017, 16:28

Flinke update dan maar.
Ik had de auto hier tekoop gezet vanwege werkomstandigheden maar die omstandigheden zijn weer goed dus hou ik de auto.
Er is best veel veranderd en vervangen.
Wat er vervangen en verander is:
falken ziex ze914 205/55/16 91w
zwarte spaakvelgen (wannabe rs) verkocht en setje stalen velgen gekocht en nieuwe a3 8p wieldoppen vind ik persoonlijk leuker staan.
stabilisatorstangetjes voor, schijven, blokken rondom, remklauw rechtsachter.
sachs koppeling (VR6) met 6.5kg vast vliegwiel (G60)
dual split bov van celtemp
chargertech tip (turbo intake pipe) met een apexi powerfilter
ta technix front mount intercooler
3 inch downpipe, 200 cell sportkat, 2.5 inch catback met tussen en einddemper van simons
ramen geblindeerd en raamband laten plaatsen

Wat er verder nog gebeurt...
Zaterdag aanstaande word de kleine einddemper vervangen voor een grote ivm geluidsoverlast op de snelweg.
En ik wil een schroefset eronder hebben want wegligging is om te huilen. Op de nordschleife wou de auto alleen maar rechtdoor.

De auto is vorige week op de dyno geweest bij unlimited tuning. Ik ben tevreden over t resultaat ook al had ik verwacht dat er wel 200pk zou zitten maar dat dan weer niet. Maar ik had wel octaan 95 getankt voor de run. Omdat ik altijd met 95 als daily rijd en de wagen er niet slechter van loopt. Misschien dat er een vermogenstoename is met e98, Dat ga ik de volgende keer maar is uitproberen. Afijn gezien de kilometerstand van 204k vind ik het vermogen van 183.9pk en 269nm niet verkeerd.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




Hier een link naar mijn Facebook album voor een fotoreportage van de auto door de maanden heen.
https://www.facebook.com/profile.php?id ... ploaded=90

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 30 sep 2017, 21:26

Vandaag nog van demper gewisseld.
De oude demper (herriemaker)
Afbeelding
De nieuwe met nieuwe sierstuk.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi project

Bericht door Niels » 30 sep 2017, 23:42

Stukken beter!

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 02 okt 2017, 22:37

Hehe zeker weten! Is ook niet storend meer op de snelweg. Ik heb in ieder geval geen piep meer in mijn oren. Nou hoor ik de turbo weer spoelen en afblazen (wat ik verslavender vind)

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 04 dec 2017, 21:04

Oops i did it again.... Gaat de Audi toch maar niet weg? Kan het niet over me hart halen!!!

Ehmm de auto heeft nu een verse apk gekregen maar niet zonder slag of stoot!

Afgelopen vrijdag heeft mijn vader op zijn vrije dag mijn 2 wagens naar de garage gebracht. Dagelijkse autootje voor zn onderhoudsbeurt. en de hobby audi voor apk. We zagen bij ons in de buurt in Rotterdam Alexander APK OKE zitten. Een franchise apk keuringsstation. Dus me vader ernaar toe en hij werd meteen geholpen en kon erop wachten. Krijg ik later een app van hem dat de auto is afgekeurd op 1mm speling op de fusseekogel links voor. en hebben ze verder niet naar de auto gekeken. Dus bij ons op de zaak zit naast ons een turkse garage. Ik ben ernaar toe gelopen en heb het probleem uitgelegd en ze zeggen je vader kan de auto om 12 uur bij ons brengen dan kijken we of het echt zo is. Melden we de auto ook af en gaan we de auto keuren. Maar als we iets vinden zijn we daar eerlijk in en zeggen ook gelijk wat er mankeert. Ik zeg oke is goed. Maar heb ook gelijk gezegd dat mijn stabilisatorstang rubbers gescheurd zijn dat me onderstel zwabbert en dat ze die meteen kunnen vervangen. Mijn huidige garage een (bosch car service garage) die wou dat ook voor mij doen maar die beweerde mij dat het hele subframe eraf moet om erbij te komen en dat het geintje 600 euro kost. De turkse man keek me echt raar aan van wat een oplichters hij zegt komt goed. Dus niet veel later krijg ik een bericht dat mijn remlichten het niet doen, dat mijn wiellager rechtsachter kapot was en dat het fussee onder de mm speling had dus die hoeft pas met de volgende apk vervangen te worden. Dus hebben ze vervangen: 2 rubbers, wiellager rechtsachter en een remlicht schakelaar. Totale prijs: 290 euro met een jaartje apk erbij. De auto zwabbert gelijk al niet meer en ligt strak op de weg en is niet meer zoekerig!
Oja heb gisteren de auto gelijk laten uitlijnen bij een kwikfit filiaal en dat hebben ze erg goed gedaan! De auto stuurt nu zoals een audi hoort te sturen en dat heb ik sinds ik de a3 heb nog nooit gehad. Dus ik rij eindelijk met een big smile door de bochten!
Dus APK OKE heeft niet meer verder gekeken wat er kapot was voor apk afkeur!

En nu zit ik met een abs storing dat zo heftig is dat het rempedaal geneens reageert... Dus heb ik de zekering van de abs pomp eruit getrokken en nou remt het weer normaal.

Een maat van me heeft een stage 2 ecu liggen dus dat wil ik volgende maand wel proberen. In ieder geval dat hij de mapping zover kan krijgen dat er 1.2 of 1.3 bar boost gedraait kan worden en we willen kijken of ''Pop & Bang'' werkt met een AGU. En een turbodruk metertje moet nog besteld worden.

Dan zal de auto klaar gemaakt worden voor Worthesee 2018.

Eric Z
Berichten: 3975
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Audi project

Bericht door Eric Z » 04 dec 2017, 22:24

Zou eerst je abs probleem oplossen...

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Audi project

Bericht door Mrton » 04 dec 2017, 22:45

Leuk!Ik ben fan van alles waar de 20VT in ligt en heb nog steeds zwak voor mijn gelukkig heel snel weer doorverkochte gare A3 turbo. Ben echt benieuwd wat voor lol je ermee kan beleven als je hem opbouwt voor circuit.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Audi project

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 dec 2017, 17:14

Op het circuit doet ie het prima hoor :headbang:
8F2A70C0-5372-4818-9EAB-9BD4A164CD81.jpeg
8F2A70C0-5372-4818-9EAB-9BD4A164CD81.jpeg (97.4 KiB) 3084 keer bekeken
En met ABS-storing moet ie gewoon goed remmen hoor. Wij reden op CPZ met een defecte sensor l.a. en auto remde gewoon alleen de verdeling van de remkracht is standaard wat sterk naar de achterzijde toe.

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 05 dec 2017, 20:45

Nou je hoort bij mij de abs pomp zoemen en op het moment dat ie zoemt en je wilt remmen dan kan je niet remmen. Dus ik vermoed dat de stekkers van de abs pomp niet meer goed zijn of de pomp zelf maar dat weet je pas als je het uitleest maar voor voorlopig is de zekering uithalen voldoende. Tot nu toe was de audi een leuk stoplicht sprintertje en ik zat er nog aan te denken om een eibach antiroll kit aan te schaffen. Maar nu mijn grote probleem met de rubbers is opgelost door gewoon orginele erop te laten zetten vind ik de wagen best wel lekker sturen in de bochten. En een audi is van zichzelf wel lekker stug geveerd. Voordat ik nog t circuit op wil gaan wil ik wel eerst michelin pilot sport eronder hebben of een ander sportief banden merk. Falkens zijn niet echt de ideale band vind ik.
Wat het vermogen betreft ik wil het maximale uit een k03 turbo halen en dat is theoretisch gezien 230pk. Met een stage 2 chip moet ik wel aardig in de buurt komen zonder grotere injectoren of audi r8 bobines en sterkere brandstofpomp van 4 bar. Zolang de turbodruk opgeschroeft kan worden naar 1.2 bar om het nog safe te houden. 1.3 is de max dacht ik.

BTW die A3 is :crazy: :df:

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 10 dec 2017, 22:03

Zo. Gisteren ben ik met een maatje naar de Ardennen geweest. We hebben ook een bezoekje gebracht aan Spa. Ik heb slechts 2 foto's van een bocht kunnen maken. Jullie weten vast wel welke bocht het is.
T was heerlijk rijden gisteren! En vanmiddag is de auto stage 2 gechipt. Turbodruk is opgeschroeft naar 1.3 bar. Turbolag is verdwenen waardoor de turbo bij 1800rpm al opspoelt. (voorheen 0.7 bar en 2500rpm) En we hebben een turbodrukmeter van Raid HP aangesloten.
Al met al een geslaagd weekendje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 10 dec 2017, 22:30

Het chiptunen gebeurde gewoon in de parkeergarage van het winkelcentrum De Oosterhof in Rotterdam. Je moet toch wat als t gaat sneeuwen...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Audi project

Bericht door Mrton » 11 dec 2017, 08:10

wanneer interieur eruit en sportstoelen?

TurboPatrick
Berichten: 621
Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet

Re: Audi project

Bericht door TurboPatrick » 11 dec 2017, 19:50

Dat gaat nooit gebeuren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi project

Bericht door Arthur » 11 dec 2017, 19:54

Kan JD nog een puntje aan zuigen, zo'n accommodatie :P

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Audi project

Bericht door WJ » 11 dec 2017, 20:01

Ik zou alleen je intercooler nog zwart spuiten. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten