Audi A3 1.8T
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Ja arthur en het mooiste is de flat waar ik woon zit precies boven de garage dus als we nog gereedschap nodig hadden of iets te eten of te drinken haalde ik het. Ideaal! Kostte wel 9,60 voor 6 uur hobbyen. Maar je staat wel droog en in een verwarmde parkeergarage.
Wat de intercooler betreft ik wil de pijpjes nog een keer aanpassen zodat er weer een grille voor kan.
Wat de intercooler betreft ik wil de pijpjes nog een keer aanpassen zodat er weer een grille voor kan.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Alvast nieuwe updates (soort van) 11 jan. gaat de auto naar biesheuvel voor nieuwe vacuumslangen en de uitlaatdelen worden gelast.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Audi project
Wat voor uitlaatdelen? Dikke open pijp?TurboPatrick schreef: ↑18 dec 2017, 16:07 Alvast nieuwe updates (soort van) 11 jan. gaat de auto naar biesheuvel voor nieuwe vacuumslangen en de uitlaatdelen worden gelast.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
nee zit al een complete rvs systeem onder vanaf de turbo maar de einddemper zit met een klem vast en draait elke keer dus dat wil ik nu gewoon gelast hebben.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Heb op oudejaarsdag nog de auto voorzien van pop n bang software. T popt niet hard (gelukkig) T popt alleen met terugschakelen en het crackle sound klinkt lekker als je het gas los laat over het hele toerenbereik. Ben ik er nog achter gekomen dat er een gat ten grote van een bout in mijn vacuumslang zit van de carterventilatie dus heb ik dat even ''gefixt'' Maar bij biesheuvel word toch elke vacuumslang vervangen voor een samco variant.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Update: de auto doet raar! als ik boost wil opbouwen gaat het goed tot 0.5 bar en vanaf 0.8 bar protesteert de auto tegen Dus ik doe de motorkap open zijn er wel meer vacuumslangen aan vervanging toe! Ik denk ik maak dan gelijk gebruik van de gelegenheid om de kleppendekselpakking te vervangen die zweet aan de buitenkant en lekt bij cilinder kamer 2 en 3. Voor de zekerheid ook bougies gekocht.
Hopelijk zijn dan de problemen opgelost.
Hopelijk zijn dan de problemen opgelost.
Laatst gewijzigd door TurboPatrick op 11 jan 2018, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Aangezien ik al mijn foto's dus kwijt ben omdat mijn externe schijf is gecrasht zal ik op korte termijn nieuwe foto's plaatsen.
Ondertussen is links voor de fusseekogel vervangen maar nu begint het rechts ook al wat te trillen dus heb ik voor rechts ook besteld en ondertussen een verlagingsset van ta technix met 4cm verlaging rondom.
Ondertussen is links voor de fusseekogel vervangen maar nu begint het rechts ook al wat te trillen dus heb ik voor rechts ook besteld en ondertussen een verlagingsset van ta technix met 4cm verlaging rondom.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi project
Nou het is binnen! Morgen verwacht ik de rest.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Audi A3 1.8T
Zitten ze er al onder?
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
Nee woensdag pas.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Audi A3 1.8T
Setje veerspanners regelen en de oude stofhoezen overzetten
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
Dat heeft de garage vast wel. Ik ga t echt niet zelf doen.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 11 mar 2018, 21:20
- Auto: Volvo 850 2.5 20V
Re: Audi A3 1.8T
Zou leuk zijn om die nieuwe foto's te zien. Zo te lezen heb je veel aanpassingen gedaan. Ben wel benieuwd hoe hij er nu bij staat
Als ik het goed begrijp is het wel een auto voor op de openbare weg? Dus niet eentje die echt bedoeld is om hard te gaan op het circuit.
Als ik het goed begrijp is het wel een auto voor op de openbare weg? Dus niet eentje die echt bedoeld is om hard te gaan op het circuit.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
Ja helaas is mijn externe schijf gecrasht waar best wat foto's op stonden. Maar ik zal volgend weekend paar foto's schieten. Het is een auto voor de openbare weg inderdaad. Lekker om in de weekenden te cruisen. De aanpassingen zijn wat mij betreft precies goed genoeg met de standaard k03 turbo. Heb ik hier wel een specificatielijst.
Motorisch:
k03 turbo (standaard)
stage 2 remap 1.3 bar piek boost
dual split bov (celtemp)
turbo intake pipe (chargertech)
front mount intercooler (ta technix)
platinum bougies (ngk)
3 inch downpipe, 200cell kat, 2.5'' catback
sachs sportkoppeling (vr6)
6.5kg enkele massa vliegwiel (g60)
diverse slangen zijn vervangen voor samco slangen
Onderstel/remmen:
fusseekogel links vervangen
Nieuwe spoorstang
Remtang recht sachter vervangen
Standaard nieuwe schijven en blokken rondom
nieuwe ophangrubbers en stabilisatorstangrubbers en koppelstangen
ta technix verlagingsset 40mm rondom (word woensdag gemonteerd)
nieuwe toplagers rondom (word woensdag gemonteerd)
fussee kogel rechts (word woensdag vervangen)
Uiterlijk/interieur:
Zo standaard mogelijk, zit alleen een turbodruk meter in van raidhp en 16'' wieldoppen van een A3 8P.
De banden die ik gebruik is van het merk Falken. Model. Ziex ZE914 205-55-16 91W.
Vermogen standaard: 150pk 210nm
Vermogen gemeten zonder chip: 184pk 269nm
Geschat vermogen met chip: 210/215pk 350+/-nm
Ik ben er trouwens mee over de nurburgring geweest vorig jaar rond september. Maar toen had ik de ophangrubbers niet vervangen en zwabberde de auto alle kanten op. Dus dit jaar in de zomer periode wil ik dan terug komen maar dan ook gelijk met een ander setje banden. Ik denk aan Conti of Michelin.
Motorisch:
k03 turbo (standaard)
stage 2 remap 1.3 bar piek boost
dual split bov (celtemp)
turbo intake pipe (chargertech)
front mount intercooler (ta technix)
platinum bougies (ngk)
3 inch downpipe, 200cell kat, 2.5'' catback
sachs sportkoppeling (vr6)
6.5kg enkele massa vliegwiel (g60)
diverse slangen zijn vervangen voor samco slangen
Onderstel/remmen:
fusseekogel links vervangen
Nieuwe spoorstang
Remtang recht sachter vervangen
Standaard nieuwe schijven en blokken rondom
nieuwe ophangrubbers en stabilisatorstangrubbers en koppelstangen
ta technix verlagingsset 40mm rondom (word woensdag gemonteerd)
nieuwe toplagers rondom (word woensdag gemonteerd)
fussee kogel rechts (word woensdag vervangen)
Uiterlijk/interieur:
Zo standaard mogelijk, zit alleen een turbodruk meter in van raidhp en 16'' wieldoppen van een A3 8P.
De banden die ik gebruik is van het merk Falken. Model. Ziex ZE914 205-55-16 91W.
Vermogen standaard: 150pk 210nm
Vermogen gemeten zonder chip: 184pk 269nm
Geschat vermogen met chip: 210/215pk 350+/-nm
Ik ben er trouwens mee over de nurburgring geweest vorig jaar rond september. Maar toen had ik de ophangrubbers niet vervangen en zwabberde de auto alle kanten op. Dus dit jaar in de zomer periode wil ik dan terug komen maar dan ook gelijk met een ander setje banden. Ik denk aan Conti of Michelin.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
Auto staat van achter lager dan voor. Is dat normaal bij een VAG? is toch 40mm rondom. Maar buiten dat het stuurt als een kart.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Audi A3 1.8T
Iets verder naar voren zetten?
Of voor en achter verwisseld.
Of voor en achter verwisseld.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Audi A3 1.8T
Lijkt inderdaad ongelijk. Ik had het op mijn oude daily ook.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Audi A3 1.8T
Hij hangt behoorlijk op de kont, ik zou de TA-techNIKS set mooi terug sturen en wat anders kopen.
Desnoods een 2e hands set van een goed merk.
Ooit voor iemand een vaste TA-technix set gemonteerd onder een e30, dat stuurde voor geen meter.
Het hobbelde zo hard op een rotonde dat je flink onderstuur krijgt.
De ingaande slag veelste slap en de uitgaande veelste hard.
Daardoor krijg je een hele rare beweging in de koets.
Desnoods een 2e hands set van een goed merk.
Ooit voor iemand een vaste TA-technix set gemonteerd onder een e30, dat stuurde voor geen meter.
Het hobbelde zo hard op een rotonde dat je flink onderstuur krijgt.
De ingaande slag veelste slap en de uitgaande veelste hard.
Daardoor krijg je een hele rare beweging in de koets.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Audi A3 1.8T
Op de vooras kun je nog andere veerschotels monteren. Weet het niet zeker maar volgens mij gebruiken ze daarvoor die van een A4 B5. Deze zorgen voor een extra verlaging van 1 centimeter.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
Nou behoorlijk op de kont hangen valt ook wel weer mee en de wegligging is perfect zelfs. De voorkant begint langzaam al wat in te veren. Vind t wel best zo.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Audi A3 1.8T
Ik weet niet met wat voor wielen je normaal rijd. Maar dat zou ik wel even snel proberen. Deze banden met zo'n wang veren nog een beetje. Kan best zijn dat deze vering te hard is als er een dunnere band op ligt.TurboPatrick schreef: ↑23 mar 2018, 22:54 Nou behoorlijk op de kont hangen valt ook wel weer mee en de wegligging is perfect zelfs. De voorkant begint langzaam al wat in te veren. Vind t wel best zo.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Audi A3 1.8T
ik rij al een jaar met deze bandenmaat. standaard bandenmaat. beetje comfort kan geen kwaad toch.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Crookie, Djessey, Google [Bot], Hitz, mauritsklein, TheKoomanizer, WillemBoer en 202 gasten