Philipoo schreef: ↑17 dec 2019, 13:55 Het is weer tijd voor iets anders. M3 verkocht aan m'n vader (kon 'm prettig zakelijk rijden en zo blijft die toch in de familie) en de elise is verkocht aan een belg. Ik had geld in m'n zakken branden en heb gelijk dit aangeschaft:
Een mazda mx-5 nd. De 2.0 versie uit 2016, uitgerust met recaro's, aerodynamica pakket en alle opties die toentertijd leverbaar waren.
Toen heb ik als eerste de recaro's verlaagd zodat ik met m'n achterlijk lange lichaam goed in de auto pas, zie hier het verschil tussen voor en na
Een fancy strutbrace geplaatst
Een AST schroefsetje geplaatst om 'm een stuk lager te krijgen en de bodyroll te verminderen
Ook heb ik de software aangepast door middel van een Open flash tablet. Dit zou zo'n 15pk moeten schelen, de motor reageert een heel stuk feller, lijkt lekkerder te draaien en de ergerlijke toerenbegrenzer van net boven de 6000 rpm ligt nu op 7500. (Ja dit is een veilige marge, bijna alle tuning bedrijven zetten de toerenbegrenzer van een standaard 2.0 nd op 7500-7800 rpm)
Volgende stap is nieuwe wielen, ze zijn al binnen maar nog even wachten tot na de pekel totdat deze erop gaan.
Parkeerplaats onder de Markt in Delft, die had jij toch moeten weten!
Performance is al wat aan gedaan door software-aanpassingen, volgende stap is een catalysator-loos uitlaatspruitstuk, dit zou bij elkaar goed moeten zijn voor 190pk. Daarnaast is die al een stuk sneller dan de fabrieksopgaven stellen, ik ben sneller dan golf 7 gti'tjes op de snelweg en bij het stoplicht!