E61 525i + A3 1.8T JYR + VW Golf V GTI
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00 + E30 316 ‘87 project
Dat die dingen nog bestaan joh
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E46 330i M-tech '00 + E30 316 ‘87 project
Dat is gewoon nostalgie! En uit de tijd dat sleutelen nog leuk was...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00 + E30 316 ‘87 project
Zeker. Zit ook al revisiesetjes te zoeken voor de Pierburg carburateur maar iedereen zegt dat je beter een Weber erop kan zetten.
Maar eens zoeken naar een vervangende carburateur. Geen dubbele voorlopig. Eerst de koets maar eens op orde brengen en het ding weer rijdend maken.
Maar eens zoeken naar een vervangende carburateur. Geen dubbele voorlopig. Eerst de koets maar eens op orde brengen en het ding weer rijdend maken.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Alles maar ff bij elkaar in een topic gooien ipv overal wat.
De 330i en de 316i zijn hier al voorbij gekomen. Daar voeg ik de IS250 aan de A3 1.8T trackauto aan toe.
Eerst de IS250; auto nu twee weken in bezit en wat een top auto is het. Comfortabel als je dat wilt en een tikkeltje sportief als je hem de sporen geeft. Lange ritten op de snelweg zijn een genot. Pak momenteel steeds de Lexus ipv de BMW dus maar eens kijken hoe lang de BMW nog gaat blijven.
9 januari gaat de Lexus naar de dealer toe voor een terugroepactie op de bijrijdersairbag. Topservice van de dealer....ze halen de auto bij mijn vrouw op haar werk op en zetten hem eind van de middag weer netjes bij de zaak neer. Eventueel konden we ook een leenauto krijgen zonder extra kosten. Super service is dat!!!
Dan de Audi A3 1.8 20VT.....auto hebben we twee jaar geleden opgebouwd om mee deel te nemen aan de junkyardrace op Zandvoort. Tijdens de eerste keer merkte we al snel dan de standaard 150pk niet echt voldoende was en dus moest er meer vermogen in. Omdat alles beetje "low budget" moet (voor zover je dat kan doen met racen op het circuit) hebben we via MP een gechipte ECU gekocht. Auto zou met die ECU rond de 180pk moeten hebben. Tijdens de tweede deelname merkte we zeker verbetering maar al snel ging de auto steeds meer herrie maken. Uitlaatspruitstuk gescheurd....later bleek ook de turbo gescheurd te zijn. Dus nieuwe turbo gekocht en meteen een K03S erop gezet. Man wat een verschil. Alleen was er niet mee te rijden. De slangen vlogen steeds van de turbo af en de turbo klapte er veel te hard in. We hebben die editie dan ook niet uitgereden.
Omdat we de auto eens goed wilde (laten) afstellen hebben we een afspraak gemaakt bij Beek Auto Racing om daar op de bank te gaan en de auto op maat te laten chippen. Eenmaal op de bank bleek de turbodruk veel te hoog op te lopen. Bij 4000rpm al 1.5bar druk. Dat is veel te veel voor een verder standaard setup (alleen dikkere downpipe en middendemper delete). Eerst een run gedaan met 0.4bar druk en toen kwamen we op 147pk uit. Standaard waardes dus. Na wat zoekwerk en nog een paar runs bleek dat de wastegate te straks afgesteld stond. Alles netjes afgesteld en toen weer een nieuwe run gedaan....resultaat 210pk en 337Nm koppel.
In maart rijden we weer mee tijdens de 10e editie van de Junkyardrace op het vernieuwde circuit.
De 330i en de 316i zijn hier al voorbij gekomen. Daar voeg ik de IS250 aan de A3 1.8T trackauto aan toe.
Eerst de IS250; auto nu twee weken in bezit en wat een top auto is het. Comfortabel als je dat wilt en een tikkeltje sportief als je hem de sporen geeft. Lange ritten op de snelweg zijn een genot. Pak momenteel steeds de Lexus ipv de BMW dus maar eens kijken hoe lang de BMW nog gaat blijven.
9 januari gaat de Lexus naar de dealer toe voor een terugroepactie op de bijrijdersairbag. Topservice van de dealer....ze halen de auto bij mijn vrouw op haar werk op en zetten hem eind van de middag weer netjes bij de zaak neer. Eventueel konden we ook een leenauto krijgen zonder extra kosten. Super service is dat!!!
Dan de Audi A3 1.8 20VT.....auto hebben we twee jaar geleden opgebouwd om mee deel te nemen aan de junkyardrace op Zandvoort. Tijdens de eerste keer merkte we al snel dan de standaard 150pk niet echt voldoende was en dus moest er meer vermogen in. Omdat alles beetje "low budget" moet (voor zover je dat kan doen met racen op het circuit) hebben we via MP een gechipte ECU gekocht. Auto zou met die ECU rond de 180pk moeten hebben. Tijdens de tweede deelname merkte we zeker verbetering maar al snel ging de auto steeds meer herrie maken. Uitlaatspruitstuk gescheurd....later bleek ook de turbo gescheurd te zijn. Dus nieuwe turbo gekocht en meteen een K03S erop gezet. Man wat een verschil. Alleen was er niet mee te rijden. De slangen vlogen steeds van de turbo af en de turbo klapte er veel te hard in. We hebben die editie dan ook niet uitgereden.
Omdat we de auto eens goed wilde (laten) afstellen hebben we een afspraak gemaakt bij Beek Auto Racing om daar op de bank te gaan en de auto op maat te laten chippen. Eenmaal op de bank bleek de turbodruk veel te hoog op te lopen. Bij 4000rpm al 1.5bar druk. Dat is veel te veel voor een verder standaard setup (alleen dikkere downpipe en middendemper delete). Eerst een run gedaan met 0.4bar druk en toen kwamen we op 147pk uit. Standaard waardes dus. Na wat zoekwerk en nog een paar runs bleek dat de wastegate te straks afgesteld stond. Alles netjes afgesteld en toen weer een nieuwe run gedaan....resultaat 210pk en 337Nm koppel.
In maart rijden we weer mee tijdens de 10e editie van de Junkyardrace op het vernieuwde circuit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Lekker.
210pk met 1.2 bar nu zoiets?
210pk met 1.2 bar nu zoiets?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Dacht het wel ja. Zat nog wel meer in maar voor het doel waar wij hem voor hebben is dit prima.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Wat betreft de Lexus weinig spannends te melden. Ding doet wat ie moet doen en hij bevalt prima.
De 330i is een ander verhaal....die heeft me vanavond voor het eerst in bijna 3 jaar tijd laten staan. Sputteren tijdens het rijden en MIL aan. Vervolgens sloeg ie af en was het klaar. Hij lijkt op 3 of 4 cilinders te lopen. Morgen maar eens kijken wat ie zegt in het storingsgeheugen.
De 330i is een ander verhaal....die heeft me vanavond voor het eerst in bijna 3 jaar tijd laten staan. Sputteren tijdens het rijden en MIL aan. Vervolgens sloeg ie af en was het klaar. Hij lijkt op 3 of 4 cilinders te lopen. Morgen maar eens kijken wat ie zegt in het storingsgeheugen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Dat doen ze anders nooit... ben benieuwd wat het is. Krukas of nokkenaspositisensor had ik een keer gesputter als een gek in de M52.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Lang verhaal kort.....er zat water in de brandstof/tank. En op water loopt ie niet zo lekker.
Hij is weer up and running gelukkig.
Heb ook de toplagers van de veerpoten vervangen omdat ik een bonkje in de auto heb zitten maar alle kogels zijn goed. Dus waren de lagers verdacht. Helaas niet het geval dus denk dat het in een van de schokbrekers zit. Misschien toch maar vervangen binnenkort.
De Lexus is vandaag naar de dealer voor een recall op de airbag. Schijnt nog best een klusje te zijn zeiden ze. Ben benieuwd hoe en wat. Kost gelukkig niks en hij moet als het goed is eind van de dag weer klaar zijn.
Hij is weer up and running gelukkig.
Heb ook de toplagers van de veerpoten vervangen omdat ik een bonkje in de auto heb zitten maar alle kogels zijn goed. Dus waren de lagers verdacht. Helaas niet het geval dus denk dat het in een van de schokbrekers zit. Misschien toch maar vervangen binnenkort.
De Lexus is vandaag naar de dealer voor een recall op de airbag. Schijnt nog best een klusje te zijn zeiden ze. Ben benieuwd hoe en wat. Kost gelukkig niks en hij moet als het goed is eind van de dag weer klaar zijn.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Vandaag paar foto’s gemaakt van de Lexus. Heb een setje wielen gekregen en die vond ik net wat mooier dan wat er onder zat. Achterwielen staan wat naar binnen en zouden een spacer kunnen gebruiken. Voorlopig laat ik het zo. Binnenkort toch naar de zomerbanden denk ik.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Wielen staan in idd wel wat naar binnen maar verder mooie auto hoor!
Blijft een nette verschijning zo’n Is
Blijft een nette verschijning zo’n Is
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Tijdloos, mooi ding.
Vind je de originele wielen zo erg staan dan?
Vind je de originele wielen zo erg staan dan?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Dit is een winterset. Heb voor de zomer een 17” set gewoon originele wielen.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
De Lexus is probleemloos.
330i brand motorlampje sinds gisteren.
E30 heb ik al ff niet meer gezien
A3 van andere wielen voorzien ivm thema aankomende junkyardrace.
330i brand motorlampje sinds gisteren.
E30 heb ik al ff niet meer gezien
A3 van andere wielen voorzien ivm thema aankomende junkyardrace.
- beske
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 06 dec 2011, 15:53
- Locatie: Eindhoven
Re: E46 330i M-tech '00 + E30 316 ‘87 project
Leuk wagenpark zo!
Vervangende weber of dubbele webers, beide een goede keuze. De Pierburg snel zo ver mogelijk weg in een hoekje gooien en vergeten, alleen maar ellende.Martin van der Zwaard schreef: ↑01 nov 2019, 09:00 Zeker. Zit ook al revisiesetjes te zoeken voor de Pierburg carburateur maar iedereen zegt dat je beter een Weber erop kan zetten.
Maar eens zoeken naar een vervangende carburateur. Geen dubbele voorlopig. Eerst de koets maar eens op orde brengen en het ding weer rijdend maken.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Dat had ik inmiddels ook begrepen. Weber is de beste optie idd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Bij de 330i had ik storing op de lambdasensor. Sensor 1 bank 1 gaf storing en voorverwarming was kapot. Ook twee meldingen van mengelverhouding maar dat klinkt logisch met een kapotte lambda.
Echter...nieuwe sensor gemonteerd en heb nog steeds een lampje.....nu alleen nog een melding over de mengselverhouding bank 1....dat kan echt van alles zijn dus van de week maar eens zoeken.
Schokbrekers gaan ook definitief door. Ga zeker voor de Koni's en dan de Special Active. Twijfel alleen of ik ook nieuwe veren ga aanschaffen of dat ik de oude laat zitten. Wil de "stance" eigenlijk niet veranderen maar alles nieuw is ook wel lekker.
Echter...nieuwe sensor gemonteerd en heb nog steeds een lampje.....nu alleen nog een melding over de mengselverhouding bank 1....dat kan echt van alles zijn dus van de week maar eens zoeken.
Schokbrekers gaan ook definitief door. Ga zeker voor de Koni's en dan de Special Active. Twijfel alleen of ik ook nieuwe veren ga aanschaffen of dat ik de oude laat zitten. Wil de "stance" eigenlijk niet veranderen maar alles nieuw is ook wel lekker.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Ben benieuwd wat de uiteindelijke oorzaak is. DISA al aangepakt?
Goede keus qua dempers trouwens. De Koni's zijn erg prettig voor daily!
Goede keus qua dempers trouwens. De Koni's zijn erg prettig voor daily!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Heb de Koni’s besteld icm een set H&R veren.
Zal jouw lijstje Joost ook even doorlopen en nog wat randzaken erbij kopen.
De storing is even zoeken. Kan echt van alles zijn. Kwam er wel achter dat de slang op de lmm los zat. Wellicht pakt ie daar wat valse lucht mee.
Zal jouw lijstje Joost ook even doorlopen en nog wat randzaken erbij kopen.
De storing is even zoeken. Kan echt van alles zijn. Kwam er wel achter dat de slang op de lmm los zat. Wellicht pakt ie daar wat valse lucht mee.
- Rogerb
- Berichten: 1558
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Rijd je met de 330i op 95 E10? Ik zie laatste maanden toch echt wel vaak autos in de werkplaats met klachten gerelateerd aan ontsteking/inspuiting die na paar tanken ‘98 weer verdwenen ondanks dat het zou mogen volgens de E10 checks.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Ja, rij wel E10 idd. Zal we eens een mooie cocktail van Forté in gooien.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Hoest met de dreier, Martin?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Ik ben er nog niet over uit Joost.
Heb afgelopen week het brandstoffilter vervangen omdat ik bij druk meten de druk wat laag vond. Pomp moet 3.5bar leveren en dat haalde hij net niet.
3.25 stationair maar op 4000rpm kwam ie net op 3 bar. Alleen de meter begaf het dus heb na vervangen niet kunnen meten.
Ik merk gewoon dat ie niet lekker loopt. Starten gaat wat lastig soms als ie koud is en stationair loopt ie koud ook niet 100%. Zoeken dus nog.
Motorlampje is inmiddels wel een week uit.
Qua schokbrekers heb ik alles binnen en gaat dat er aanstaande woensdag onder als alles loopt volgens plan. Ben benieuwd.
Heb afgelopen week het brandstoffilter vervangen omdat ik bij druk meten de druk wat laag vond. Pomp moet 3.5bar leveren en dat haalde hij net niet.
3.25 stationair maar op 4000rpm kwam ie net op 3 bar. Alleen de meter begaf het dus heb na vervangen niet kunnen meten.
Ik merk gewoon dat ie niet lekker loopt. Starten gaat wat lastig soms als ie koud is en stationair loopt ie koud ook niet 100%. Zoeken dus nog.
Motorlampje is inmiddels wel een week uit.
Qua schokbrekers heb ik alles binnen en gaat dat er aanstaande woensdag onder als alles loopt volgens plan. Ben benieuwd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Vandaag de voorste schokbrekers gemonteerd. Wat een verschil!! De originele zaten er nog onder dus die hadden hun beste tijd wel gehad (na 200kkm).
Achter ga ik misschien zondag ff doen. Als we toch een ophokplicht hebben dan maar nuttig besteden
Achter ga ik misschien zondag ff doen. Als we toch een ophokplicht hebben dan maar nuttig besteden
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i + IS250 + E30 316 + A3 1.8T JYR
Naaaaaajjjjssss!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett en 157 gasten