E61 525i + A3 1.8T JYR + VW Golf V GTI
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i M-tech '00
Persoonlijk zou ik gewoon vlakke schijven nemen. Al dat gegroefd, geboord, etc is onnodig voor straatgebruik. Gewoon een setje A-merk schijven nemen, en geen omkijken meer naar.
Puntje hierboven qua schone naven is wel belangrijk ja. Ik heb toentertijd ook even met een messing borstel op de boormachine de naven schoongeborsteld, en dat houdt het geheel inderdaad allemaal mooi passend.
Puntje hierboven qua schone naven is wel belangrijk ja. Ik heb toentertijd ook even met een messing borstel op de boormachine de naven schoongeborsteld, en dat houdt het geheel inderdaad allemaal mooi passend.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Ik ga dus WEL voor de geperforeerde variant want daar heb ik gewoon erg goeie ervaringen mee.
Op de 7-serie zat OEM-spul maar ik miste de "bite" en het spul was al snel krom.
Die Zimmermann remmen heb ik een paar jaar erop gehad en werkte perfect. Geen trillingen, niet krom worden en een goeie "bite".
Komt dat door de gaatjes....geen idee...maar ze bevielen me super dus daarom neem ik ze weer.
Een maatje van me had Zimmermann met ATE op een A3 3.2 en die was er niet tevreden over. Gewisseld naar schijven en blokken van Zimmermann en geen problemen meer.
Naaf schoon is logisch. Zie ook niet het nut van vet op de naaf.
Op de 7-serie zat OEM-spul maar ik miste de "bite" en het spul was al snel krom.
Die Zimmermann remmen heb ik een paar jaar erop gehad en werkte perfect. Geen trillingen, niet krom worden en een goeie "bite".
Komt dat door de gaatjes....geen idee...maar ze bevielen me super dus daarom neem ik ze weer.
Een maatje van me had Zimmermann met ATE op een A3 3.2 en die was er niet tevreden over. Gewisseld naar schijven en blokken van Zimmermann en geen problemen meer.
Naaf schoon is logisch. Zie ook niet het nut van vet op de naaf.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 330i M-tech '00
Bite heeft meer te maken met de gebruikte blokken en remslangen (al dan niet in RVS).
De geperforeerde schijven zijn natuurlijk prima, maar niet beter dan de gegroefde of normale.
Geperforeerde schijven moet je dus wel iets vaker wat aandacht geven in het schoonmaken van de gaatjes.
Blokken en schijven van hetzelfde merk is inderdaad de minste kans op rare dingen, maar alles binnen OEM spec zal slechts in een heel uitzonderlijk geval problemen opleveren. Zimmermann adviseert bijvoorbeeld ook de eigen blokken, maar meldt erbij dat alles met OEM of betere kwaliteit zonder problemen toepasbaar is.
De geperforeerde schijven zijn natuurlijk prima, maar niet beter dan de gegroefde of normale.
Geperforeerde schijven moet je dus wel iets vaker wat aandacht geven in het schoonmaken van de gaatjes.
Blokken en schijven van hetzelfde merk is inderdaad de minste kans op rare dingen, maar alles binnen OEM spec zal slechts in een heel uitzonderlijk geval problemen opleveren. Zimmermann adviseert bijvoorbeeld ook de eigen blokken, maar meldt erbij dat alles met OEM of betere kwaliteit zonder problemen toepasbaar is.
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: E46 330i M-tech '00
Ah ok, dat kan het huidige slijtagebeeld verklaren. Ik heb zelf voor straat goede ervaring met Performance Friction Z-rated remblokken, die komen er tzt onder.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 mar 2019, 12:00 Blokken ook?? Want ik weet wel dat een combi van Zimmermann schijven met bijvoorbeeld ATE blokken geen succes is.
Daarom pak ik beide van hetzelfde merk.
-
- Berichten: 965
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 330i M-tech '00
Hier nog wat extra info m.b.t. slijtagebeeld van remblokken:
https://www.dropbox.com/s/coy70n0srxztq ... 9.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/coy70n0srxztq ... 9.pdf?dl=0
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Wat blijft het toch een topauto!!!
Zaterdag retourtje Emmen gedaan en dat gaat toch heerlijk soepel hoor.
Heen wat drukker op de weg dus netjes 130 gereden maar 's avonds terug was lekker rustig.
Vanaf Emmen naar A'foort niet beneden de 160 geweest behalve even bij Zwolle.
Je bent toch nog steeds sneller dat de gemiddelde auto in het nederlandsche wagenpark ondanks dat het een 18 jaar oud "hok" is volgens velen. 1:10 gemiddeld en 220km in 1.5u. Netjes lijkt me.
Dat wilde ik even delen
Zaterdag retourtje Emmen gedaan en dat gaat toch heerlijk soepel hoor.
Heen wat drukker op de weg dus netjes 130 gereden maar 's avonds terug was lekker rustig.
Vanaf Emmen naar A'foort niet beneden de 160 geweest behalve even bij Zwolle.
Je bent toch nog steeds sneller dat de gemiddelde auto in het nederlandsche wagenpark ondanks dat het een 18 jaar oud "hok" is volgens velen. 1:10 gemiddeld en 220km in 1.5u. Netjes lijkt me.
Dat wilde ik even delen
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i M-tech '00
Bekend verhaal. Blijf jij wel?!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 330i M-tech '00
Wat moest je in Emmen?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Jep!
M'n neefje (inmiddels ook 17 ) moest voor het eerst rijden in de F2-klasse.
M'n neefje (inmiddels ook 17 ) moest voor het eerst rijden in de F2-klasse.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 330i M-tech '00
Leuk man, nog nooit geweest en ligt praktisch bij mij in de achtertuin.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Is echt leuk hoor. Vooral de stockcar f1 is spectakel.
Dikke V8’en met vermogens van 500pk en meer.
Dikke V8’en met vermogens van 500pk en meer.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: E46 330i M-tech '00
Haha, zoals ik het begrepen heb zat er een neefje (Tom) 's ochtends vroeg al aan de biertjes?!Martin van der Zwaard schreef: ↑01 apr 2019, 16:13 M'n neefje (inmiddels ook 17 ) moest voor het eerst rijden in de F2-klasse.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Die volg ik ff niet
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: E46 330i M-tech '00
Ik begreep van mijn oudste zoon dat TdeB zaterdag mee was met het stockcar gebeuren en dat hij Snaps stuurde 's ochtends aan het bier.
Of haal ik nou dingen door elkaar.
Of haal ik nou dingen door elkaar.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E46 330i M-tech '00
Leuk om jou en je zoon een keer in irl ontmoet te hebben, Martin. Mooie wagen ook. Echt een hele nette uitvoering! Ik heb weer wat cosmetische inspiratie/motivatie op gedaan.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
Zeker leuk Joost! Die knullen konden het wel met elkaar vinden geloof ik. Sowieso koekjes en cake pikken van Piet
- Pica
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 20 jun 2015, 21:27
- Auto: Ford Focus CC Titanium
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: E46 330i M-tech '00
Martin van der Zwaard schreef: ↑08 apr 2019, 15:22 Zeker leuk Joost! Die knullen konden het wel met elkaar vinden geloof ik. Sowieso koekjes en cake pikken van Piet
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 330i M-tech '00
De twijfel is toegeslagen.
Ik vind de 330i nog steeds een topauto en geniet nog iedere keer als ik het pedaal intrap....maar er is een ding wat ik toch wel steeds meer ga missen en dat is RUIMTE. De E46 is absoluut niet ruim van binnen en terugdenkend aan de E38 gaat dat gebrek aan ruimte me steeds meer irriteren.
Nu wil het feit dat ik waarschijnlijk twee potentiele opvolgers binnen ga krijgen...namelijk een 2005 X3 2.5i automaat en een 2003 Lexus GS300 is superstaat.
Omdat de magische grens van 40 jaar oud gepasseerd ben en officieel een burgerlul met sleurhut ben is de X3 de beste optie. Maar....ik ben niet kapot van het model. Is ie nou wel of niet mooi....de voorkant is redelijk en de rest gaat wel. Dash is ook niet echt fraai maar kan er prima mee leven. De Lexus is echt een oude mannen auto maar vind ik best te pruimen. Nadeel daar is de trekhaak. Die zit er niet onder en is alleen te krijgen via de dealer. Schijnt een godsvermogen te kosten want je moet ook de fan en radiateur vervangen zeggen ze.
Dus.....wat te doen.....doorrijden met de E46 die in topstaat is en het gebrek aan ruimte accepteren of toch gaan overstappen....
Ik vind de 330i nog steeds een topauto en geniet nog iedere keer als ik het pedaal intrap....maar er is een ding wat ik toch wel steeds meer ga missen en dat is RUIMTE. De E46 is absoluut niet ruim van binnen en terugdenkend aan de E38 gaat dat gebrek aan ruimte me steeds meer irriteren.
Nu wil het feit dat ik waarschijnlijk twee potentiele opvolgers binnen ga krijgen...namelijk een 2005 X3 2.5i automaat en een 2003 Lexus GS300 is superstaat.
Omdat de magische grens van 40 jaar oud gepasseerd ben en officieel een burgerlul met sleurhut ben is de X3 de beste optie. Maar....ik ben niet kapot van het model. Is ie nou wel of niet mooi....de voorkant is redelijk en de rest gaat wel. Dash is ook niet echt fraai maar kan er prima mee leven. De Lexus is echt een oude mannen auto maar vind ik best te pruimen. Nadeel daar is de trekhaak. Die zit er niet onder en is alleen te krijgen via de dealer. Schijnt een godsvermogen te kosten want je moet ook de fan en radiateur vervangen zeggen ze.
Dus.....wat te doen.....doorrijden met de E46 die in topstaat is en het gebrek aan ruimte accepteren of toch gaan overstappen....
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E46 330i M-tech '00 -> twijfel....
Als je de 330i alweer meer dan 6 maanden hebt lekker overstappen, ik twijfel ook over het design van de eerste X3 maar je kunt m maar gehad hebben, prijzen zijn ook schappelijker tov het opvolgende model.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E46 330i M-tech '00 -> twijfel....
Ik zou ook overstappen. Je denkt er al aan dus is het onvermijdelijk. Met 2 potentiële opvolgers is het helemaal makkelijk. Welke het moet worden is aan jou...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E46 330i M-tech '00 -> twijfel....
ik vind de oude X3 juist leuk qua model, wel het facelift model met meegespoten bumpers.
deze uitvoering bedoel ik dus: https://www.viabovag.nl/auto/bmw-x3-hig ... t--kz1uk6k
deze uitvoering bedoel ik dus: https://www.viabovag.nl/auto/bmw-x3-hig ... t--kz1uk6k
- tomgtr
- Berichten: 10411
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: E46 330i M-tech '00 -> twijfel....
Inderdaad, keuze is gemaakt dat hij weg moet en prima. Maar lijkt niet alsof je echt heel warm loopt voor de 2 potentiele vervangers, dus ff wachten op iets wat je wel echt leuk vindt?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: E46 330i M-tech '00 -> twijfel....
Mooie uitvoering.Martijn_bmw schreef: ↑17 mei 2019, 09:11 ik vind de oude X3 juist leuk qua model, wel het facelift model met meegespoten bumpers.
deze uitvoering bedoel ik dus: https://www.viabovag.nl/auto/bmw-x3-hig ... t--kz1uk6k