..."veel van hetzelfde, turbo-powered, zes-cilinder in lijn en wederom een coupe in de vorm van een 4-serie."
...naar aanleiding van een eerder vergelijkend warenonderzoek en mezelf de tijd gegund hebbende om te bepalen wat nou echt een goede keuze zou zijn als opvolger van de E92-reeks, nl. de 2er of de 4er coupe, toch gekozen voor de meer GT van de twee aangezien ze beide voor nagenoeg dezelfde bedragen over de toonbank gaan en je bij de 4er coupe toch net even iets meer auto voor je geld terug krijgt, ondanks het iets minder speelse karakter en ik er ook zakelijk mee moet rijden is het een F32 435iA met M-sport High Executive pakket van dik 2jr. oud en ca. 46k km op de teller geworden.
Belangrijke zoekopties waren een vergelijkbare optielijst als de E92 335i had, met als extra eis toch het M-sportremsysteem, die ik bij eerdere kennismakingen met de 4er coupe toch als erg wenselijk en prettig heb ervaren en volgens mij is dat wel gelukt. Tevens tijd voor een nieuw kleurtje bij een nieuwe modelreeks, voorzover je daar bij wit van kleur mag spreken en na drie zwarte E92's was het wel tijd voor wat anders. Daarbij vond ik de E92 LCI 335i toch erg aan de softe kant, met name over drempels heen, t.o.v. de E92 330i die ik daarvoor had. Die was eigenlijk perfect voor sportief rijden op de openbare weg en het atmosferische R6 blok blijft me nog steeds erg aanspreken, maar daar hoef je tegenwoordig niet meer voor naar de BMW dealer...
De volgende opties zijn op de auto terug te vinden toen de auto uit de fabriek in München kwam rollen:
Code: Selecteer alles
Versnellingsbak: 8-traps Steptronic
Carrosseriekleur: ALPINWEISS III (300)
Bekleding: LEDER DAKOTA SCHWARZ /SCHWARZ (LCSW)
Standard Equipment
1CB Co2 Umfang
459 Sitzverstellung, Elektrisch mit Memory
544 Geschwindigkeitsregelung Mit Bremsfunktion
548 Kilometertacho
563 Lichtpaket
Options
1CA Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
2NH M Sportbremse
2PA Radschraubensicherung
2PL 19"m Lm Raeder Doppelspeiche 442 M
2TB Sport-automatik Getriebe
2VB Reifendruckanzeige
230 Eu Spezifische Zusatzumfaenge
258 Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
302 Alarmanlage
322 Komfortzugang
337 M Sportpaket
4AE Armauflage Vorne Verschiebbar
4DX Akzentleisten Blau Met. Matt
4MR Interieurleisten Aluminium Hexagon
4NE Blow-by-heizer
403 Glasdach, Elektrisch
420 Sonnenschutzverglasung
423 Fussmatten In Velours
431 Innenspiegel,automatisch Abblendend
465 Durchladesystem
481 Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
493 Ablagenpaket
494 Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
5DA Beifahrerairbag-deaktivierung
502 Scheinwerfer-waschanlage
508 Park Distance Control (pdc)
521 Regensensor
522 Xenon-licht
534 Klimaautomatik
6AC Intelligenter Notruf
6AE Teleservices
6AK Connecteddrive Services
6NS Komforttelefonie mit Erweiterte Smartphoneschnitstelle
6WA Instrumentenkombi mit Erweiterte Umfang
609 Navigationssystem Professional
688 Harman/kardon Surround Sound System
698 Area-code 2
704 M Sportfahrwerk
710 M Lederlenkrad
715 M Aerodynamikpaket
760 Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Dachhimmel Anthrazit
8KA Oelwartungsint. 30.000km/24monate
8S2 Kodierung Alarmsignal
8S3 Autom. Verriegelung Beim Anfahren
845 Akustische Gurtwarnung
868 Sprachversion Niederlaendisch
886 Hollaendisch / Bordliteratur
9AA Aussenhautschutz
De type aanduiding op de achterklep heb ik laten verwijderen, dit oogt veel strakker achterop. De M-logootjes op de zijkant vind ik nog wel wat hebben...
Aanvankelijk stond een andere auto nog niet echt op de planning, maar bij de introductie van de nieuwe 5er, waarbij Ekris Nijkerk ook zijn voorgangers in de showroom had gehaald (zoals ook meerdere dealers dit idee hadden omarmt) raakte we toch aan de praat over de 4er coupe, die toch stiekem al een tijdje in de showroom stond. Aanvankelijk leken we er qua prijs er niet uit te komen, totdat ik de maandag na het weekend toch een aantrekkelijker bod kreeg en de uitnodiging om toch eens even te gaan sturen met de auto. Er zijn maar weinig 335i's te koop, zeker in een redelijk complete uitvoering met M-sport pakket zoals ik 'm had.
Een 'paar' fotootjes tussen de buien door na het ophalen (er zit overigens geen condens in de koplampen )...
IMG_0026