Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Vandaag de Focus geschorst
Mooi winterprojectje voor de boeg. Heb er (kort) over nagedacht en besloten het blok uit elkaar te trekken om 1) alles te kunnen controleren en 2) alles te kunnen vervangen
Oftewel een setje sterkere zuigers en drijfstangen erin, nieuwe lagertjes, oliepomp ook gelijk vervangen, tegelijkertijd Newman stage 1 nokkenassen erin en als alles weer dicht zit een nieuwe RS turbo erop met als doel ergens rond de 400-420 pk uit te komen
Nu eerst eventje sparen en dan rond het begin van het nieuwe jaar vermoedelijk aan de gang Dus tot dan zal het hier voorlopig stil blijven helaas...
Mooi winterprojectje voor de boeg. Heb er (kort) over nagedacht en besloten het blok uit elkaar te trekken om 1) alles te kunnen controleren en 2) alles te kunnen vervangen
Oftewel een setje sterkere zuigers en drijfstangen erin, nieuwe lagertjes, oliepomp ook gelijk vervangen, tegelijkertijd Newman stage 1 nokkenassen erin en als alles weer dicht zit een nieuwe RS turbo erop met als doel ergens rond de 400-420 pk uit te komen
Nu eerst eventje sparen en dan rond het begin van het nieuwe jaar vermoedelijk aan de gang Dus tot dan zal het hier voorlopig stil blijven helaas...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Da's jammer!
-
OnlineBram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Hoe ga je dat vermogen fatsoenlijk op die arme voorwielen weg krijgen dan?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Dat lukt vrij goed hoor. Vanuit stilstand niet natuurlijk maar als je eenmaal aan het rollen bent en wat temperatuur in je banden hebt gaat dat prima.
Ik ken iemand uit Engeland die Time-Attack rijd met een Focus RS met ruim 600PK en dat gaat ook best:
Hij rijdt in dit filmpje met de Pirelli semi's. Inmiddels is hij wel overgestapt op slicks maar je ziet dat het dus wel kan In de mapping is hier ook nog wel wat in aan te passen zodat het vermogen niet in 1x kei hard aan komt maar meer geleidelijk opbouwd.
En hier nog een filmpje van een vergelijkbare auto vanuit stilstand:
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Deel 1 is binnen Dat ziet er wat gezonder uit dan de huidige situatie
In de loop van de winter de rest van de onderdelen bestellen en dan maar eens beginnen met het motorblok eruit te lepelen
In de loop van de winter de rest van de onderdelen bestellen en dan maar eens beginnen met het motorblok eruit te lepelen
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Nice!!! Welke turbo is het geworden en pk doel?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Dit is een K16 van een Focus RS. Doel is wat we er maximaal uit kunnen halen terwijl het safe blijft. Zal ergens tussen de 400-420 pk zijn als het goed is .
Ik wil ook nog water/methanol injectie gaan inbouwen om de boel af te koelen. Maar ik denk dat ik de mapping hierop niet ga aanpassen, dan kan ik tenminste wel nog gewoon naar huis rijden als het tankje onderweg leeg mocht raken. Wil namelijk ook weer niet zo'n loei van een tank gaan inbouwen omdat het dan weer zwaar word.
- HJ2
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Ganz geil!
Let op de olieafvoer, dat er geen knikjes of zo in zitten. Normaal gesproken is hij gravety- feed, dus alle weerstand die hij tegenkomt zie je terug in mindere smering....
Let op de olieafvoer, dat er geen knikjes of zo in zitten. Normaal gesproken is hij gravety- feed, dus alle weerstand die hij tegenkomt zie je terug in mindere smering....
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Meeelv schreef: ↑13 sep 2019, 14:20Dit is een K16 van een Focus RS. Doel is wat we er maximaal uit kunnen halen terwijl het safe blijft. Zal ergens tussen de 400-420 pk zijn als het goed is .
Ik wil ook nog water/methanol injectie gaan inbouwen om de boel af te koelen. Maar ik denk dat ik de mapping hierop niet ga aanpassen, dan kan ik tenminste wel nog gewoon naar huis rijden als het tankje onderweg leeg mocht raken. Wil namelijk ook weer niet zo'n loei van een tank gaan inbouwen omdat het dan weer zwaar word.
Als ik het zo snel zag rij je met een standalone ecu.
Als je dan de water meth koppel aan de standalone ecu,
Kan je bijv 2 mappings erin zetten, en als bijv de water/meth op is dat hij automatische overschakel naar de andere mapping..
Toch leuk dat beetje extra vermogen nog..
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Als je met een turbo werkt dan zijn de nokkenassen van ondergeschikt belang imho. Ik bedoel, met een 2.5 liter en een lekkere turbo is 400+ pk wel te halen door druk op de ketel met een juiste mapping. Zeker als je de internals aan gaat pakken. Ik zou me het geld van andere nokkenassen in de zak houden of scheelt dat zoveel?
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Helaas rij ik nog met de standaard ECU, keuze uit verschillende mappings heb ik helaas dus niet Dat beetje extra vermogen zou wel een leuke extra zijn idd maar dan denk ik dat ik liever voor de optie ga dat ik met een leeg tankje ook nog gewoon kan rijden.Hdv schreef: ↑14 sep 2019, 00:26Meeelv schreef: ↑13 sep 2019, 14:20Dit is een K16 van een Focus RS. Doel is wat we er maximaal uit kunnen halen terwijl het safe blijft. Zal ergens tussen de 400-420 pk zijn als het goed is .
Ik wil ook nog water/methanol injectie gaan inbouwen om de boel af te koelen. Maar ik denk dat ik de mapping hierop niet ga aanpassen, dan kan ik tenminste wel nog gewoon naar huis rijden als het tankje onderweg leeg mocht raken. Wil namelijk ook weer niet zo'n loei van een tank gaan inbouwen omdat het dan weer zwaar word.
Als ik het zo snel zag rij je met een standalone ecu.
Als je dan de water meth koppel aan de standalone ecu,
Kan je bijv 2 mappings erin zetten, en als bijv de water/meth op is dat hij automatische overschakel naar de andere mapping..
Toch leuk dat beetje extra vermogen nog..
De nokkenassen werden mij aangeraden door die jongen die Time-Attack rijdt met die Focus RS, hij gebruikt ze zelf ook in zijn auto en hij vond het wel een aanrader. Dus nu de boel open moet stop ik ze er ook maar meteen in, dat beetje extra maakt op het totaalbedrag niet zoveel meer uitNiels schreef: ↑14 sep 2019, 03:19 Als je met een turbo werkt dan zijn de nokkenassen van ondergeschikt belang imho. Ik bedoel, met een 2.5 liter en een lekkere turbo is 400+ pk wel te halen door druk op de ketel met een juiste mapping. Zeker als je de internals aan gaat pakken. Ik zou me het geld van andere nokkenassen in de zak houden of scheelt dat zoveel?
Ik moet idd de OEM leidingen van de Focus RS nog bestellen Dus dat zou dan verder gewoon goed moeten zijn.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Even terugkomend op het verhaal over de nokkenassen; ik heb het even nagevraagd bij Newman Cams en dit is wat ze zeiden:
Hello Melvin,
The power will be similar to the standard cams up to 2000 - 2500 RPM from then on there will be an increase in power of 30 to 40 BHP up to 6000 RPM.
This is one of our most popular cams for this engine and have supplied over 500 sets of these cams to engine builders.
Hoping this answers your question.
Dus dat is zeker wel de moeite waard dacht ik zo
Hello Melvin,
The power will be similar to the standard cams up to 2000 - 2500 RPM from then on there will be an increase in power of 30 to 40 BHP up to 6000 RPM.
This is one of our most popular cams for this engine and have supplied over 500 sets of these cams to engine builders.
Hoping this answers your question.
Dus dat is zeker wel de moeite waard dacht ik zo
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Dat is zeker de moeite maar is er ook bewijs van? Er zullen toch ook wel wat dyno uitdraaien van zijn lijkt me. Als ze niet teveel kosten dan kun je de gok wagen natuurlijk maar in de regel is het geen goedkope ingreep. Daarnaast breng je een extra variabele in welke invloed heeft op de compressie eind druk, het is dus wel zaak dat je goede tuner hebt die er een goed programma voor schrijft. Tenzij het in de Focus/2.5T tuning scène wel veel vaker gedaan wordt qua set up, dan is het niet zo spannend.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Misschien is die 10% extra ook wel te halen met het verstellen/timen van de standaard nokkenassen?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Snap wat je bedoelt en vind het ook fijn om te horen hoor, zo lees ik ook ooit dingen waar ik nog wat van kan leren !Niels schreef: ↑19 sep 2019, 13:28 Dat is zeker de moeite maar is er ook bewijs van? Er zullen toch ook wel wat dyno uitdraaien van zijn lijkt me. Als ze niet teveel kosten dan kun je de gok wagen natuurlijk maar in de regel is het geen goedkope ingreep. Daarnaast breng je een extra variabele in welke invloed heeft op de compressie eind druk, het is dus wel zaak dat je goede tuner hebt die er een goed programma voor schrijft. Tenzij het in de Focus/2.5T tuning scène wel veel vaker gedaan wordt qua set up, dan is het niet zo spannend.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
Maar deze nokkenassen worden idd vrij vaak gebruikt zodra mensen overgaan naar forged internals. Het zal natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de setup zijn of het 30-40 pk is (zou bij mij bijvoorbeeld zomaar maar 10-20pk kunnen zijn bijv vanwege mijn turbo, maar mensen die met een GTX3076R rijden zullen waarschijnlijk een groter verschil merken).
Qua kosten valt het op de grote hoop ook wel mee vind ik, een setje kost nieuw om en nabij de € 700,-
Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld ook met zo'n GTX3076R willen gaan rijden is het verschil nog groter dus en als ik dan weer alles moet gaan los halen doe ik dat liever nu meteen nu toch alles open ligt. De auto is nu ook geschorst en word in de winter toch niet gebruikt, en dagelijks rijd ik er ook niet mee dus ik heb de tijd zegmaar. Dus doe liever nu alles rustig in 1x goed. En ik ben ook wel zo iemand die de afwijking heeft die alles dan zo goed mogelijk wil aanpakken om het maximale wat haalbaar is eruit te halen haha
Deze auto heeft nokkenasverstelling dus ik denk niet dat hier voldoende ruimte in zit om hetzelfde te bereiken, anders werden die nokkenassen ook nooit verkocht natuurlijk
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Meeelv schreef: ↑19 sep 2019, 14:02 Qua kosten valt het op de grote hoop ook wel mee vind ik, een setje kost nieuw om en nabij de € 700,-
Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld ook met zo'n GTX3076R willen gaan rijden is het verschil nog groter dus en als ik dan weer alles moet gaan los halen doe ik dat liever nu meteen nu toch alles open ligt.
700,- valt mij mee trouwens.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Groot gelijk dat je het mee pakt.Meeelv schreef: ↑19 sep 2019, 14:02Snap wat je bedoelt en vind het ook fijn om te horen hoor, zo lees ik ook ooit dingen waar ik nog wat van kan leren !Niels schreef: ↑19 sep 2019, 13:28 Dat is zeker de moeite maar is er ook bewijs van? Er zullen toch ook wel wat dyno uitdraaien van zijn lijkt me. Als ze niet teveel kosten dan kun je de gok wagen natuurlijk maar in de regel is het geen goedkope ingreep. Daarnaast breng je een extra variabele in welke invloed heeft op de compressie eind druk, het is dus wel zaak dat je goede tuner hebt die er een goed programma voor schrijft. Tenzij het in de Focus/2.5T tuning scène wel veel vaker gedaan wordt qua set up, dan is het niet zo spannend.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
Maar deze nokkenassen worden idd vrij vaak gebruikt zodra mensen overgaan naar forged internals. Het zal natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de setup zijn of het 30-40 pk is (zou bij mij bijvoorbeeld zomaar maar 10-20pk kunnen zijn bijv vanwege mijn turbo, maar mensen die met een GTX3076R rijden zullen waarschijnlijk een groter verschil merken).
Qua kosten valt het op de grote hoop ook wel mee vind ik, een setje kost nieuw om en nabij de € 700,-
Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld ook met zo'n GTX3076R willen gaan rijden is het verschil nog groter dus en als ik dan weer alles moet gaan los halen doe ik dat liever nu meteen nu toch alles open ligt. De auto is nu ook geschorst en word in de winter toch niet gebruikt, en dagelijks rijd ik er ook niet mee dus ik heb de tijd zegmaar. Dus doe liever nu alles rustig in 1x goed. En ik ben ook wel zo iemand die de afwijking heeft die alles dan zo goed mogelijk wil aanpakken om het maximale wat haalbaar is eruit te halen haha
Deze auto heeft nokkenasverstelling dus ik denk niet dat hier voldoende ruimte in zit om hetzelfde te bereiken, anders werden die nokkenassen ook nooit verkocht natuurlijk
Ik heb bij mijn project toen mijn blok open lag ook gelijk alles mee genomen zoals nokkenas etc..
Het is wel leuk om meer druk te draaien om aan je vermogensdoel te komen, maar het best is om met zo weinig mogelijk druk te rijden en toch veel vermogen te hebben..
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Het begin is gemaakt ! Vanmiddag was het rustig op de zaak dus samen met ons pap de motor alvast eruit gehaald. Na afloop subframe weer terug geschroefd zodat hij weer op zijn wielen stond en terug de showroom in kon waar hij staat te rusten.
Een dezer dagen de motor loskoppelen van de versnellingsbak en op een motorbok plaatsen. En dan zoetjes aan alles eens open schroeven en opmeten. Daarna spullen bestellen en alles opbouwen
Een dezer dagen de motor loskoppelen van de versnellingsbak en op een motorbok plaatsen. En dan zoetjes aan alles eens open schroeven en opmeten. Daarna spullen bestellen en alles opbouwen
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Meeelv schreef: ↑19 sep 2019, 14:02Snap wat je bedoelt en vind het ook fijn om te horen hoor, zo lees ik ook ooit dingen waar ik nog wat van kan leren !Niels schreef: ↑19 sep 2019, 13:28 Dat is zeker de moeite maar is er ook bewijs van? Er zullen toch ook wel wat dyno uitdraaien van zijn lijkt me. Als ze niet teveel kosten dan kun je de gok wagen natuurlijk maar in de regel is het geen goedkope ingreep. Daarnaast breng je een extra variabele in welke invloed heeft op de compressie eind druk, het is dus wel zaak dat je goede tuner hebt die er een goed programma voor schrijft. Tenzij het in de Focus/2.5T tuning scène wel veel vaker gedaan wordt qua set up, dan is het niet zo spannend.
Ik wil niet zeiken hoor, het is echt een gaaf project maar het is zonde om veel geld te besteden waarbij het uiteindelijk misschien niet zoveel uit maakt. Ik blijf erbij dat je het vermogen wat je voor ogen hebt ook zonder andere nokken wel haalt, zeker als je de internals aanpast om echt extra boost te kunnen draaien.
Maar deze nokkenassen worden idd vrij vaak gebruikt zodra mensen overgaan naar forged internals. Het zal natuurlijk ook afhankelijk van de rest van de setup zijn of het 30-40 pk is (zou bij mij bijvoorbeeld zomaar maar 10-20pk kunnen zijn bijv vanwege mijn turbo, maar mensen die met een GTX3076R rijden zullen waarschijnlijk een groter verschil merken).
Qua kosten valt het op de grote hoop ook wel mee vind ik, een setje kost nieuw om en nabij de € 700,-
Mocht ik in de toekomst bijvoorbeeld ook met zo'n GTX3076R willen gaan rijden is het verschil nog groter dus en als ik dan weer alles moet gaan los halen doe ik dat liever nu meteen nu toch alles open ligt. De auto is nu ook geschorst en word in de winter toch niet gebruikt, en dagelijks rijd ik er ook niet mee dus ik heb de tijd zegmaar. Dus doe liever nu alles rustig in 1x goed. En ik ben ook wel zo iemand die de afwijking heeft die alles dan zo goed mogelijk wil aanpakken om het maximale wat haalbaar is eruit te halen haha
Deze auto heeft nokkenasverstelling dus ik denk niet dat hier voldoende ruimte in zit om hetzelfde te bereiken, anders werden die nokkenassen ook nooit verkocht natuurlijk
Zijn er ook andere klepveren nodig? Wel goed om alles in 1 keer mee te pakken als alles open ligt Bij mijn motor (Evo 4G63T) maakte andere nokkenassen enorm veel uit! Deze heb ik gekozen voor een zo breed en vlak mogelijk koppelkromme ipv. (top)vermogen.
Leuke bouw, hou ons op de hoogte!
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Nope die kunnen gewoon de originele blijven zitten met deze nokkenassen Scheelt weer haha !Andry schreef: ↑01 nov 2019, 18:15
Zijn er ook andere klepveren nodig? Wel goed om alles in 1 keer mee te pakken als alles open ligt Bij mijn motor (Evo 4G63T) maakte andere nokkenassen enorm veel uit! Deze heb ik gekozen voor een zo breed en vlak mogelijk koppelkromme ipv. (top)vermogen.
Leuke bouw, hou ons op de hoogte!
Zal tijdens het bouwen nog wel wat foto's maken, leuk om te bewaren en vermoed dat het hier ook wel gewaardeerd word
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Altijd grappig te zien hoe compleet de motor er eigenlijk onderuit komt.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Zoetjes aan begint het blokje steeds kaler te worden. Tijdens het werk tussen de afspraken door kan ik mooi af en toe wat aan t blok werken Morgen denk ik de cilinderkop eraf halen en misschien de carterpan er nog onderuit halen.
Na +/- 172k km valt de vervuiling mij overigens ook nog erg mee, zeker als ik vergelijk met foto's van andere ST motorblokken die open liggen. Mijne is nog mooi schoon
Oorzaak van het turbo defect is nu ook definitief gevonden. Het moertje van het asje was los gelopen, daardoor is hij aan de uitlaat zijde naar buiten geschoven en daardoor is het turbinewiel dus ontploft.. Gelukkig lag het moertje nog in de turbo dus die hoef ik niet te gaan zoeken
Na +/- 172k km valt de vervuiling mij overigens ook nog erg mee, zeker als ik vergelijk met foto's van andere ST motorblokken die open liggen. Mijne is nog mooi schoon
Oorzaak van het turbo defect is nu ook definitief gevonden. Het moertje van het asje was los gelopen, daardoor is hij aan de uitlaat zijde naar buiten geschoven en daardoor is het turbinewiel dus ontploft.. Gelukkig lag het moertje nog in de turbo dus die hoef ik niet te gaan zoeken
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Goed aan de verversingsinterval gehouden zo te zien. Deze blokken worden redelijk snel zwart als je dat niet doet.
Tipje, check je klepgeleiders even, vooral uitlaatzijde...
Tipje, check je klepgeleiders even, vooral uitlaatzijde...