Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<

Bericht door Andry » 27 sep 2018, 07:07

Meeelv schreef: 25 sep 2018, 18:02 Lekken geloof ik niet dat ie nu doet, als het systeem warm is en ik draai de dop los hoor je de druk wel afblazen zeg maar. Maar idd, een nieuwe kost niet zoveel dus wellicht de moeite waard om te proberen. Wat de std druk is durf ik niet te zeggen, maar ben op de verschillende webshops welke gefocust (haha goede woordgrap he :roflol: ) zijn op mijn auto ook nog nooit een andere dop tegen gekomen met een hogere druk.

Wel een goede tip! Bedankt !
De standaard radiateurdop van een ST225 bouwt een druk op van +/- 1,44 bar. Ik denk dat er daarom geen aftermarketdoppen zijn met een (nog) hogere druk.

https://nl.part-box.com/ford-focus-mk2- ... ap-1301104

Het kan wel dat de dop nog enige drukopbouw toelaat, maar als dat bijvoorbeeld 'slechts' 1 bar is het koelsysteem niet echt efficiënt meer.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<

Bericht door Meeelv » 27 sep 2018, 12:47

Daar heb je een heel goed punt idd. Heb een nieuwe Gates dop besteld, ook van 1,45 bar. Kost ook maar € 6,20 :tooth:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Meeelv » 24 nov 2018, 19:51

Ja goeiendag 'eem!

De winter komt zachtjes aan weer richting Nederland wat betekend dat mijn auto weer de winterslaap in gaat. Dat betekend dus ook dat er weer veranderingen gaan gebeuren!

De eerste is namelijk een surgetank plaatsen omdat ik in bochten last had van fuelsurge. De onderdelen zijn allemaal binnen en vandaag wilde ik het gaan monteren toen ik tegen een probleem aanliep :hmmm: Ik heb namelijk een retourleiding die vanaf de brandstofrail benzine retour stuurt naar de tank.

Nu zit ik dus met het probleem waar ik de retour/overflow van mijn surgetank op kan aansluiten. Er loopt 1 leiding van de motorruimte terug naar achteren voor ''dampen'' deze loopt namelijk terug naar het koolstoffilter. Vanaf het koolstoffilter gaat er dan weer een slangetje naar een unitje op de brandstoftank. Deze staat met een andere slang in verbinding met nog zo'n 2e unit welke voorop de brandstoftank zit, zoals op deze afbeelding die ik op google vond:

Afbeelding

Nu vroeg ik me af of iemand weet wat die 2 rood omcirkelde dingen zijn en of ik bijv tussen die slang welke tussen beide loopt een T-stuk mag maken en daar de retour van surgetank op kan aansluiten.

Optie 2 zou zijn om die verbindingsslang weg te halen en op de rechter unit mijn retour aan te sluiten. Ik vermoed namelijk dat deze 2 onderdelen dampen vanuit de brandstoftank naar het koolstoffilter laten gaan ?

Geen retour op de surgetank lijkt me namelijk geen optie, op de site van Deatschwerks (waar de surgetank vandaan komt) staat namelijk dat de tank zo ontworpen is dat hij niet onder druk mag staan (zoals alle surgetanks). Zonder retour/overflow komt deze naar mijn weten zeker onder druk te staan dus dat is niet de bedoeling.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door TurboClouseau » 24 nov 2018, 21:56

Meeelv schreef: 24 nov 2018, 19:51 Ja goeiendag 'eem!
Groninger? :swinging:

Antwoord op je surgetankvraag heb ik helaas niet

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Meeelv » 25 nov 2018, 10:25

Rene-RS schreef: 24 nov 2018, 21:56
Meeelv schreef: 24 nov 2018, 19:51 Ja goeiendag 'eem!
Groninger? :swinging:

Antwoord op je surgetankvraag heb ik helaas niet
Hahaha nee, ik kom uit het zonnige Brabant :)

Ik heb overigens zelf al een antwoord gevonden op een Engelse Ford facebookpagina dus daar kan ik mee aan de slag volgend weekend.

In de tussentijd overigens nog wat dingen meer veranderd aan de auto. De Dreamscience mapping is eraf omdat hier heel veel verbetering in zat. Hij is nu gemapt door een vriend van me die hier een bedrijf voor heeft genaamd Automotive Performance Engineers. Ook heb ik een andere intercooler geplaatst en de airco condensor verwijderd, allemaal om de motortemperaturen naar beneden te krijgen.

Afbeelding

Ook heb ik de oliekoeler naar een andere plek verhuisd en tevens een andere oliekoeler hiervoor gekocht omdat mijn vorige niet ging passen op deze plaats. De vorige is trouwens te koop! Is een Setrab 19 rij, PM maar bij interesse.

Afbeelding

Voor de winter heb ik ook nog een lijstje gemaakt met dingen die ik wil veranderen waarvan het grootste dingetje een volledige gelaste rolkooi word, dit zal ik bij Biesheuvel/Rolbeugels laten doen.

Het type kooi waar mijn oog op is gevallen is deze maar dan met nog een buis achter de stoelen door om de gordels aan te bevestigen:

Afbeelding

Dus met een beetje geluk heb ik weer genoeg te melden in dit topic de aankomende winter :coffee:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Jeffrey026 » 26 nov 2018, 20:51

Rene-RS schreef: 24 nov 2018, 21:56 Ik heb overigens zelf al een antwoord gevonden op een Engelse Ford facebookpagina dus daar kan ik mee aan de slag volgend weekend.

. Ook heb ik een andere intercooler geplaatst en de airco condensor verwijderd, allemaal om de motortemperaturen naar beneden te krijgen.
En dan deel je het antwoord niet met ons met je vraag over de tank? :coffee:

Welke temp had je nu ivm de aanpassingen die je nu uitvoerd om deze te verlagen?


Ennuh! jij bent lekker aan het doorpakken. zag jou van de zomder nog bij de pomp rondom de ring ergens. mooie auto

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Winterplannen <<

Bericht door daNpy » 26 nov 2018, 21:07

Ik zou in die kooi onderin de grote beugel nog een horizontale balk doen. Een horizontale balk voor de gordels kan er ook in, maar past dat met je stoelen nog? Anders kan deze in het kruis komen. Ook zou ik nog een diagonaal door de grote beugel doen en indien mogelijk door het dashboard, maar dat is niet altijd handig.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Meeelv » 26 nov 2018, 21:31

Jeffrey026 schreef: 26 nov 2018, 20:51
Rene-RS schreef: 24 nov 2018, 21:56 Ik heb overigens zelf al een antwoord gevonden op een Engelse Ford facebookpagina dus daar kan ik mee aan de slag volgend weekend.

. Ook heb ik een andere intercooler geplaatst en de airco condensor verwijderd, allemaal om de motortemperaturen naar beneden te krijgen.
En dan deel je het antwoord niet met ons met je vraag over de tank? :coffee:

Welke temp had je nu ivm de aanpassingen die je nu uitvoerd om deze te verlagen?


Ennuh! jij bent lekker aan het doorpakken. zag jou van de zomder nog bij de pomp rondom de ring ergens. mooie auto

Dat antwoord ligt iets moeilijker dan gedacht :P De brandstofpomp van een Focus RS heeft wel een (verstopte) retouraansluiting. Alleen is zo'n pomphuis lastig aan de komen / ontzettend duur (denk aan 400-500 euro :gek: )

Dus degene waar ik alle DW spullen heb gekocht is even aan het helpen om te kijken of er een nette manier is om zelf een nippel aansluiting op mijn brandstoftank te maken en daar de retourleiding op aan te sluiten.

Temperatuur heb ik nog niet kunnen testen, die andere mapping en dergelijke is in Oktober gebeurd en ben daarna niet meer op het circuit geweest. Op de snelweg tijdens cruisen is de olietemp in ieder geval al zo'n 15 graden lager dan voorheen. Voorheen was dit op de Nürburgring na een half rondje zo'n 125-130 graden olietemperatuur en op het stuk van Bergwerk tot aan Steilstrecke ging de watertemp tot aan het rode op de meter.

Wat voor auto had je bij dan toen je me tegenkwam ? Zeg de volgende keer effe hoi dan :P

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Winterplannen <<

Bericht door Meeelv » 26 nov 2018, 21:37

daNpy schreef: 26 nov 2018, 21:07 Ik zou in die kooi onderin de grote beugel nog een horizontale balk doen. Een horizontale balk voor de gordels kan er ook in, maar past dat met je stoelen nog? Anders kan deze in het kruis komen. Ook zou ik nog een diagonaal door de grote beugel doen en indien mogelijk door het dashboard, maar dat is niet altijd handig.
Ik denk dat dat wel past met de stoelen, als ze de grote beugel op dezelfde plek maken als waar die nu zit met mijn huidige kooi.

Hier een archieffoto; zoals je ziet staan de stoelen hier vrij ver vanaf

Afbeelding

Een dwarsbalk onderin de grote beugel heb ik eigenlijk nog nooit eerder gezien, zal het overleggen tegen de tijd dat ik de auto weg breng en vragen wat hun visie hierin is. Een diagonaal in de grote beugel zou nog kunnen idd, dat word wel vaker gedaan. Ben benieuwd hoeveel zo'n kooi nog gaat schelen in stijfheid, ik hoor hier alleen maar positieve geluiden over :df:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Jeffrey026 » 26 nov 2018, 22:50

Rene-RS schreef: 24 nov 2018, 21:56

Wat voor auto had je bij dan toen je me tegenkwam ? Zeg de volgende keer effe hoi dan :P
Maaruh flinke hitte dan bah bah. mijn ibiza blijft nu makkelijk onder de 100 graden gemeten bij het filterhuis, geloof dat carter het heetste punt is wat ze zeggen? al met al safe, enkel mijn intercooler slangen vanaf turbo al 2 van stuk gehad, nu het spul aangepast was beetje knullig gemaakt door een vorige eigenaar.


Zag jou net wegrijden vanaf de parking (geloof dat het een total is wat daar zit aan die lange rechte weg bekend van youtube filmpjes,

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Mijn Focus ST 225 >> Winterplannen <<

Bericht door TurboClouseau » 27 nov 2018, 01:56

Waarom staat mijn naam steeds boven de quotes van Meeelv? 😁

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Mijn Focus ST 225 >> Winterplannen <<

Bericht door Jeffrey026 » 27 nov 2018, 13:43

Rene-RS schreef: 27 nov 2018, 01:56 Waarom staat mijn naam steeds boven de quotes van Meeelv? 😁
Dan voel jij je ook nog bij betrokken haha zie nu pas dat ik verkeerde naam erbij pak. Ford rs/st gedachten gang sorry :bloemetje:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Surgetank hulp gevraagd <<

Bericht door Meeelv » 27 nov 2018, 16:13

Jeffrey026 schreef: 26 nov 2018, 22:50
Jeffrey026 schreef: 24 nov 2018, 21:56

Wat voor auto had je bij dan toen je me tegenkwam ? Zeg de volgende keer effe hoi dan :P
Maaruh flinke hitte dan bah bah. mijn ibiza blijft nu makkelijk onder de 100 graden gemeten bij het filterhuis, geloof dat carter het heetste punt is wat ze zeggen? al met al safe, enkel mijn intercooler slangen vanaf turbo al 2 van stuk gehad, nu het spul aangepast was beetje knullig gemaakt door een vorige eigenaar.


Zag jou net wegrijden vanaf de parking (geloof dat het een total is wat daar zit aan die lange rechte weg bekend van youtube filmpjes,

Afbeelding
Ja word naar mijn zin ook veel te warm :P Zit nu in een Whatsapp groep met allemaal ST/RS rijders die ook regelmatig op de ring rijden en er zijn er meer met hetzelfde probleem. Bij mij is het pas begonnen sinds ik een hybrid turbo heb gemonteerd. Daarvoor werd hij ook wel warm maar niet zo erg als nu. Maar heb goede hoop op alle aanpassingen dat alles wat koeler gaat blijven volgend jaar.

Mijn olietemp sensor zit in de hete slang die van het motorblok naar oliekoeler gaat, lijkt mij dat dat een van de warmste punten is.

Hmm die BMW herken ik zo 1,2,3 niet maar die is dan ook niet zo opvallend als dat mijn auto is, zeker niet in de omgeving van de Nurburgring want daar rijden een paar E46's meer :P Maar volgende keer even zwaaien dus :df:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Winterplannen <<

Bericht door Meeelv » 17 feb 2019, 13:43

Dit topic ook maar weer eens afstoffen aangezien de winter redelijk op zijn eind begint te raken :coffee:

In de tussentijd is er weer veel aan de Focus veranderd. Zo heb ik een Deatschwerks surgetank ingebouwd met extra brandstofpomp omdat ik erg veel last kreeg van fuelsurge al vanaf dat mijn tank nog 3/4 vol zat.

Afbeelding

Dit was even iets lastiger dan gepland omdat mijn auto geen retour heeft vanuit de brandstofrail. Dus moest ik een extra Deatschwerks brandstofdrukregelaar plaatsen met retourcircuit. En omdat de OE brandstofpomp ook geen retour aansluiting had moest ik zelf een nieuwe aansluiting in mijn tank maken. Dit zit nu allemaal prima en het werkt voortreffelijk!

Vervolgens wat kleine dingetjes gedaan zoals wat steuntjes wegslijpen en dreunplaat eruit steken. Toen was het tijd om een afspraak te maken bij Gerwin Biesheuvel voor een nieuwe rolkooi. Na wat overleg met hem besloten om voor de FIA kooi te gaan. Dan is het zeker goed, ook met oog op de toekomst. Misschien dat ik ooit nog eens een wedstrijdje wil meepakken voor de fun, dan hoef ik me geen zorgen te maken of de kooi voldoet aan het reglement.

Genoeg geluld, foto's !

Bij het ophalen (tijdens vervoer naar huis ging het helaas regenen, we hadden erop gegokt dat het droog zou blijven):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna maar meteen begonnen met spuiten. Dit was voor mij de 1e keer dat ik zoiets groots ging spuiten. Als ik het nog een keer moest doen zou ik het anders doen (vooral meer afplakken :P) Maar gelukkig is alle spuitnevel prima weg te krijgen met wat detailing clay en een polijstmachine.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In eerste instantie wilde ik de kooi matwit spuiten maar toen dit er een aantal lagen op zat vond ik het teveel op grondlak lijken dus toen nog wat bussen Motip wheelspray hoogglans wit gehaald en hiermee was ik wel tevreden.

Vervolgens het interieur matzwart gespoten zodat alles weer egaal 1 kleur is. Moet zeggen nu het klaar is dat ik het erg mooi vind geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Via het internet 3 meter echte carbon rolkooibescherming besteld om op de delen te plaatsen waar het meeste kans is op beschadiging van instappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En na wat kleien en polijsten was de meeste spuitnevel ook weer verdwenen.

Afbeelding

Ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een iets lichtere accu te plaatsen. Deze weegt 7kg ipv +/- 25kg.

Afbeelding

En er is een begin gemaakt om remmen koeling te monteren

Afbeelding

Momenteel zit ik te wachten op de nieuwe lexaan ruiten. Deze zouden als het goed is afgelopen week verzonden zijn naar mij.

Verder heb ik nog een lijstje van dingetjes die ik wil doen voordat het seizoen weer begint:

- Alu plaat maken voor het dashboard om radio en dergelijken in te hangen
- ECUmaster ADU5/7 inbouwen
- Remmenkoeling in orde maken
- Uitlaat veranderen van 2,5'' naar 3''
- Aircopomp en leidingen verwijderen
- Ducting tussen intercooler en radiateur maken (condensor is er al uit)
- Kleine dingetjes zoals kabelboompjes intapen, achteruitrijcamera aansluiten, speakers in deurpanelen maken en andere puntjes op de I zetten.

Wanneer hij weer rijdbaar is moet ik ook nog een nieuwe afspraak maken bij Manthey Racing voor andere spiraalveren voor aan de voorzijde en het opnieuw uitwegen + uitlijning aanpassen. Als dat allemaal is gebeurt zijn we denk ik wel weer een heel eind klaar en wil ik dit jaar vooral veel gaan rijden!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door MartijnGizmo » 17 feb 2019, 14:05

Zo, da's een best klimrek! :shock:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door Eeuwe » 17 feb 2019, 14:27

Bliksem! Heel vet project zo, diep respect voor je manier van opbouwen!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door Andry » 17 feb 2019, 16:27

Mooie build zeg! :thumbup:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door TurboClouseau » 17 feb 2019, 18:13

Wat een update! Serieus klimrek inderdaad!

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door daNpy » 17 feb 2019, 18:28

Mooi kooitje :)
Heb je eigenlijk een inertia switch ingebouwd bij je brandstofpomp?

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door Meeelv » 17 feb 2019, 18:48

daNpy schreef: 17 feb 2019, 18:28 Mooi kooitje :)
Heb je eigenlijk een inertia switch ingebouwd bij je brandstofpomp?
Zit standaard al op mijn auto :D En de signaaldraad van het relais van de extra pomp zit op de voedingsdraad van de originele pomp. Dus dat zou in mijn ogen afdoende moeten zijn :)

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2177
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door Djessey » 17 feb 2019, 20:40

Heel gaaf project, witte kooi op een donkere binnenkant is echt heel tof geworden

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door daNpy » 17 feb 2019, 21:58

Meeelv schreef: 17 feb 2019, 18:48 Zit standaard al op mijn auto :D En de signaaldraad van het relais van de extra pomp zit op de voedingsdraad van de originele pomp. Dus dat zou in mijn ogen afdoende moeten zijn :)
Ah oke, dat is wel een mooi veiligheidsitem dan idd.
Ziet er allemaal weer sjiek uit in ieder geval!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Rolkooi en andere updates <<

Bericht door Meeelv » 18 aug 2019, 15:48

Long time no see!

Afbeelding
Onderweg naar de Nürburgring

In de tussentijd is weer het een en ander veranderd aan de auto. Ik heb een spanningsregelaar tussen de brandstofpomp gebouwd van de surgetank omdat deze echt moeilijk veel herrie maakte. Na wat contact met Deatschwerks (écht super service trouwens bij die firma) de pomp op een lagere spanning afgeregeld waardoor hij dus ook minder herrie maakt maar nog wel voldoende opbrengt voor mijn auto.

De einddemper van de uitlaat heb ik vervangen voor een deel zonder demper en samen met mijn broer heb ik uit 3'' RVS buis een nieuwe middenpijp met een enkele middendemper gemaakt. Op deze manier kreeg ik nog flink wat meer ''herrie'' :tooth: en tegelijkertijd ook aardig wat gewichtsbesparing omdat de Milltek einddemper echt loeizwaar was. Tevens was het Milltek systeem 2,75'' en nu heb ik dus 3'' vanaf de turbo tot achter.

Afbeelding
Bakkie koffie erbij, zeer belangrijk !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Na enkele rondjes Nürburgring begon de pijp mooi te verkleuren :D

Ook heb ik een ECUmaster ADU5 scherm ingebouwd. Het dashboard is eruit gegaan voor nog wat meer gewichtsbesparing en hiervoor heb ik zelf een paneel gemaakt om de radio in te hangen.

Afbeelding

Afbeelding
Configureren van het ECUmaster ADU scherm

Daarna heb ik toch maar een nieuwe condensor gemonteerd (oude was rot dus toen maar eraf gehaald ivm niet gebruiken airco). Dit omdat de openingen in de Lexaan ruiten zo weinig frisse lucht binnen laten dus met een beetje buitentemperatuur zit je al gauw flink te zweten in de auto :P De airco is dus weer terug geplaatst.

Ik heb ook nog een adapterplaat gekocht voor mijn oliefilterhuis met 2 AN-nippels zodat ik hier een catchcan op kon aansluiten. Hier moet ik me echter nog even in verdiepen want doordat de dop die op de catchcan zit ''open'' is komen hier dus oliedampen uit en word het tankje telkens vettig. Zou je hier gewoon een dichte dop op mogen zetten zodat het systeem gesloten blijft of zal de carterdruk dan te hoog worden ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even een beugeltje in elkaar gelast om het tankje aan te bevestigen

Afbeelding

Toen ik de auto redelijk klaar had qua gewicht en dergelijken een nieuwe afspraak gemaakt bij Manthey / Raeder om opnieuw te uitwegen/uitlijnen en tegelijkertijd op aanraden van hun stuggere veren op de vooras te monteren.

Zitten nu op 1364kg met 1/2 tank brandstof. Nog steeds echt niet licht maar toch wel een stukje lichter dan stock, ongeveer 100kg eraf dus dat compenseert mooi voor mijn pens :tong: :hungry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De meester bezig met zijn kunsten :clap:

Afbeelding

Na afloop natuurlijk ook nog even een rondje gedaan om versteld te zijn van de verschillen. Wederom weer een compleet andere auto, in zeer positieve zin. Grip aan de voorzijde is nu echt fenomenaal, auto reageert nu tenminste ook meteen bij een verdraaiing van het stuur en het onderstuur is echt voor 90% minder geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste ben ik nog begonnen om een splitter te maken. Het begin hiervoor is gemaakt en ik heb in principe alle onderdelen er voor liggen. Maar toen ik hem wilde gaan monteren kwam ik erachter dat de bevestiging aan het chassis aan de achterzijde van de splitter niet stevig genoeg was. Dus hiervoor wil ik met kokerbalken of iets dergelijks een constructie aan het chassis maken om hem echt stevig op te hangen. Mocht de splitter merkbaar goed werken en dusdanig voordeel opleveren dan ga ik hem misschien nog uit carbon (laten) maken :) Mooi projectje voor aankomende winter.

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog een Seat Leon TCR carbon motorkap luchthapper aangeschaft welke ik in een andere motorkap zal gaan maken. Dit zal hopelijk de warme lucht uit de motorruimte wat beter wegvoeren waardoor de olietemperatuur wat zal zakken omdat ik die nog steeds aan de hoge kant vind (130-133 graden tijdens circuitgebruik).

Voor nu is de auto redelijk ''klaar'' tenminste in grote lijnen. Dus voor nu wil ik er eens wat meer mee gaan rijden en dat zal volgende week zondag beginnen met weer een tripje naar de ring :D

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26715
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<

Bericht door Martijn_bmw » 18 aug 2019, 15:54

Mooie update! Dikke trackday auto zo!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<

Bericht door StefanW » 18 aug 2019, 22:33

Heel dik man! Je maakt er goed werk van.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frank de jonge, GRzep, smiley en 88 gasten