Dit topic ook maar weer eens afstoffen aangezien de winter redelijk op zijn eind begint te raken
In de tussentijd is er weer veel aan de Focus veranderd. Zo heb ik een Deatschwerks surgetank ingebouwd met extra brandstofpomp omdat ik erg veel last kreeg van fuelsurge al vanaf dat mijn tank nog 3/4 vol zat.
Dit was even iets lastiger dan gepland omdat mijn auto geen retour heeft vanuit de brandstofrail. Dus moest ik een extra Deatschwerks brandstofdrukregelaar plaatsen met retourcircuit. En omdat de OE brandstofpomp ook geen retour aansluiting had moest ik zelf een nieuwe aansluiting in mijn tank maken. Dit zit nu allemaal prima en het werkt voortreffelijk!
Vervolgens wat kleine dingetjes gedaan zoals wat steuntjes wegslijpen en dreunplaat eruit steken. Toen was het tijd om een afspraak te maken bij Gerwin Biesheuvel voor een nieuwe rolkooi. Na wat overleg met hem besloten om voor de FIA kooi te gaan. Dan is het zeker goed, ook met oog op de toekomst. Misschien dat ik ooit nog eens een wedstrijdje wil meepakken voor de fun, dan hoef ik me geen zorgen te maken of de kooi voldoet aan het reglement.
Genoeg geluld, foto's !
Bij het ophalen (tijdens vervoer naar huis ging het helaas regenen, we hadden erop gegokt dat het droog zou blijven):
Daarna maar meteen begonnen met spuiten. Dit was voor mij de 1e keer dat ik zoiets groots ging spuiten. Als ik het nog een keer moest doen zou ik het anders doen (vooral meer afplakken
) Maar gelukkig is alle spuitnevel prima weg te krijgen met wat detailing clay en een polijstmachine.
In eerste instantie wilde ik de kooi matwit spuiten maar toen dit er een aantal lagen op zat vond ik het teveel op grondlak lijken dus toen nog wat bussen Motip wheelspray hoogglans wit gehaald en hiermee was ik wel tevreden.
Vervolgens het interieur matzwart gespoten zodat alles weer egaal 1 kleur is. Moet zeggen nu het klaar is dat ik het erg mooi vind geworden!
Via het internet 3 meter echte carbon rolkooibescherming besteld om op de delen te plaatsen waar het meeste kans is op beschadiging van instappen.
En na wat kleien en polijsten was de meeste spuitnevel ook weer verdwenen.
Ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een iets lichtere accu te plaatsen. Deze weegt 7kg ipv +/- 25kg.
En er is een begin gemaakt om remmen koeling te monteren
Momenteel zit ik te wachten op de nieuwe lexaan ruiten. Deze zouden als het goed is afgelopen week verzonden zijn naar mij.
Verder heb ik nog een lijstje van dingetjes die ik wil doen voordat het seizoen weer begint:
- Alu plaat maken voor het dashboard om radio en dergelijken in te hangen
- ECUmaster ADU5/7 inbouwen
- Remmenkoeling in orde maken
- Uitlaat veranderen van 2,5'' naar 3''
- Aircopomp en leidingen verwijderen
- Ducting tussen intercooler en radiateur maken (condensor is er al uit)
- Kleine dingetjes zoals kabelboompjes intapen, achteruitrijcamera aansluiten, speakers in deurpanelen maken en andere puntjes op de I zetten.
Wanneer hij weer rijdbaar is moet ik ook nog een nieuwe afspraak maken bij Manthey Racing voor andere spiraalveren voor aan de voorzijde en het opnieuw uitwegen + uitlijning aanpassen. Als dat allemaal is gebeurt zijn we denk ik wel weer een heel eind klaar en wil ik dit jaar vooral veel gaan rijden!