Thanks! AFR meter geeft onder full boost +/- 10.9 lijkt me nou niet echt aan de arme kant toch ?
Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Nee, daar zal het niet aan liggen dan.
Misschien nog de turbo inpakken met een jacket: En toch nog meer ventilatie in de motorkap maken of hem iets omhoog zetten aan de voorruit zijde?
Misschien nog de turbo inpakken met een jacket: En toch nog meer ventilatie in de motorkap maken of hem iets omhoog zetten aan de voorruit zijde?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Hmm turbo inpakken kan ik nog doen idd maar zou dat zoveel schelen qua temperatuur dan ?
Motorkap iets omhoog zetten kan wel maar is geen gezicht haha, dan krijg je dit effect
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Misschien een optie om alleen tijdens trackdays te doen en normaal omlaag.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
- Luco
- Berichten: 27874
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Je kan ook de afdichting naar je parafaan verwijderen als die er zit als eerste stap.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Mooie serie foto's! Vooral die in de Karussell
Vorig jaar heeft XthiloX zoiets in zijn motorkap gemaakt....maarja, das best wel een redelijk onomkeerbaar iets...haha!
https://www.instagram.com/p/BZbxFAYhs9D ... fe1rtfccoq
Vorig jaar heeft XthiloX zoiets in zijn motorkap gemaakt....maarja, das best wel een redelijk onomkeerbaar iets...haha!
https://www.instagram.com/p/BZbxFAYhs9D ... fe1rtfccoq
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Heb je contacten met anderen die met zo'n auto op het circuit rijden? M.n. in de UK zijn er genoeg die dat doen. Hebben die het probleem ook?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Dat van Thilo had ik gezien idd maar dat gaat mijn pet te boven om zelf te doenRene-RS schreef: ↑22 sep 2018, 16:34 Mooie serie foto's! Vooral die in de Karussell
Vorig jaar heeft XthiloX zoiets in zijn motorkap gemaakt....maarja, das best wel een redelijk onomkeerbaar iets...haha!
https://www.instagram.com/p/BZbxFAYhs9D ... fe1rtfccoq
Ik ken idd iemand die Time Attack rijd met een Focus RS in de UK en die heeft dit probleem niet, ook niet met ruim 200pk meer dan ik. Ik heb dezelfde radiateur als hem. Oliekoeler weet ik zo niet wat hij gebruikt.
Een bekende van me gaat even mijn mapping controleren of hij daar nog vreemde dingen ziet. Kunnen we dat hopelijk ook uitsluiten
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Mooi project Misschien blijft de thermostaat iets hangen, waardoor de koelwatertemperatuur te hoog oploopt?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Thanks!
Dat de thermostaat blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar lijkt mij best onlogisch. Dan zou ik er namelijk op straat ook last van moeten hebben. De watertemperatuur word alleen te hoog telkens op hetzelfde punt op de Nürburgring.
-
- Berichten: 1146
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Waterpomp ooit vervangen?
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Heeft die nog de originele thermostaat? Electrisch?
Cosworth heeft een ander thermostaat. 82 graden en 88 meen ik.
Origineel zou wel eens 95 graden kunnen zijn
Cosworth heeft een ander thermostaat. 82 graden en 88 meen ik.
Origineel zou wel eens 95 graden kunnen zijn
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Jazeker, jaartje of 2 geleden tegelijkertijd met de distributieriem
Thermostaat is idd nog gewoon de originele maar is niet elektrisch. Gewoon ''oldschool'' :
Ik wist niet dat ze van Cosworth hier andere thermostaten voor hadden. Kan ze zo gauw ook niet vinden op internet. Heb je misschien een linkje ?
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Ik vermoed dat ik verkeerd geïnformeerd ben dankzij een miscommunicatie, sorry voor de verwarring. Diegene heeft zelf een modificatie gemaakt en er een 82 graden thermostaat opgezet/ingezet.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Geen probleem, ben toch even verder gaan zoeken nog en ben deze tegengekomen voor een Focus RS. Ik vermoed dat deze op mijn ST ook gewoon zal passen. Van de winter maar even erin knutselen dus
https://j-w-racing.co.uk/product.php/82 ... cus_rs_mk2
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Kijk zo zijn we er dus toch
Deze motoren lopen standaard erg warm ivm emissie en dergelijke. Bnieuwd hoe het nu gaat.
Deze motoren lopen standaard erg warm ivm emissie en dergelijke. Bnieuwd hoe het nu gaat.
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Wat is de (over)druk die de radiatordop toestaat? Is deze ook nog goed? Hoe hoger de druk in het koelsysteem, des te hoger het kookpunt dus meer opname van warmte en dus ook afgifte. Voor Evo's zijn andere radiateurdoppen leverbaar van bijvoorbeeld Cosworth, keuze uit doppen met stappen van 0,2 bar oplopend tot 1,5 bar maximaal. Wel is de overdruk in een standaard Evo koelsysteem slechts 1,08 bar.
Van een ST weet ik het niet, maar wellicht valt er nog iets te winnen. En een OE dop zal hooguit een tientje of 2 kosten denk ik, dus het proberen waard.
Van een ST weet ik het niet, maar wellicht valt er nog iets te winnen. En een OE dop zal hooguit een tientje of 2 kosten denk ik, dus het proberen waard.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Is het dan ook niet zo dat je er ergens pakkingen uitblaast omdat het hele systeem een hogere druk heeft?Andry schreef: ↑24 sep 2018, 21:47 Wat is de (over)druk die de radiatordop toestaat? Is deze ook nog goed? Hoe hoger de druk in het koelsysteem, des te hoger het kookpunt dus meer opname van warmte en dus ook afgifte. Voor Evo's zijn andere radiateurdoppen leverbaar van bijvoorbeeld Cosworth, keuze uit doppen met stappen van 0,2 bar oplopend tot 1,5 bar maximaal. Wel is de overdruk in een standaard Evo koelsysteem slechts 1,08 bar.
Van een ST weet ik het niet, maar wellicht valt er nog iets te winnen. En een OE dop zal hooguit een tientje of 2 kosten denk ik, dus het proberen waard.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Een paar tienden kunnen pakkingen wel hebben. Als ik de TS was zou ik de dop die er nu opzit controleren of desnoods vervangen. Mocht deze iets lekken zal het koelsysteem minder efficënt zijn wat de hoge(re) temperatuur mogelijk kan verklaren.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Goed gedacht Andy. Is het zeker waard om te doen.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Lekken geloof ik niet dat ie nu doet, als het systeem warm is en ik draai de dop los hoor je de druk wel afblazen zeg maar. Maar idd, een nieuwe kost niet zoveel dus wellicht de moeite waard om te proberen. Wat de std druk is durf ik niet te zeggen, maar ben op de verschillende webshops welke gefocust (haha goede woordgrap he ) zijn op mijn auto ook nog nooit een andere dop tegen gekomen met een hogere druk.
Wel een goede tip! Bedankt !
Wel een goede tip! Bedankt !
- Opa
- Berichten: 6214
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Foto's en filmpje op De Ring zien er goed uit, je bent goed bezig met je auto.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Trackday report <<
Thanks!
Zojuist even bij die kennis van me geweest. Hij heeft de mapping uitgelezen en gaat deze bekijken. Verder nog even een stukje gereden met hem en wat datalogging gedaan. Inlaatlucht temperatuur word ook aardig hoog, dus intercooler heeft niet capaciteit genoeg. Hier zit ook weer een stukje winst dus.
Lijstje met things-to-do voor in de winter word weer groter dan de planning was
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], RJK en 165 gasten