Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Mooi plaatje heb je gefabriceerd.
Moeilijk in te schatten vanaf de fotos, maar is dit voldoende stijf? Eea moet niet gaan klapperen natuurlijk. Als er door metaalmoeheid iets afbreekt dan heb je feest.
Olietemp. van 120-130 graden vind ik niet schokkend (had hier zelf geen koeler voor geplaatst).
Moeilijk in te schatten vanaf de fotos, maar is dit voldoende stijf? Eea moet niet gaan klapperen natuurlijk. Als er door metaalmoeheid iets afbreekt dan heb je feest.
Olietemp. van 120-130 graden vind ik niet schokkend (had hier zelf geen koeler voor geplaatst).
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Dit is niet voldoende stijf nee want dit is een testplaatje om te kijken of alle maten klopte haha De uiteindelijke plaat word uit 10mm dik aluminium gesneden. Dat moet stijf genoeg zijn, de originele steuntjes waren maar 8mm dik.
- Trax
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Denk dat de helft van 10mm al dik genoeg is.
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Zelf fabriceren, altijd +1
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Hmm zou het ? De originele steunen die bij de intercooler zaten zijn ook al 8mm dik. En omdat er toch nog wel wat gewicht op komt te staan dacht ik toch dat het beter wat dikker kon zijn. Moet echt niet hebben dat dat gaat scheuren dalijk Dan hebben we denk ik toch een probleempje
Moet idd zeggen dat dit een stuk meer voldoening geeft dan zomaar wat kopen De plaat ligt nu bij een vriend van me die er nog 2 steuntjes aan gaat lassen zodat ik de bovenste punten van de koeler ook kan gebruiken.
Voordat ik hem naar hem bracht zag het er zo uit. Ik heb de gaten in de plaat voorzien van M6 schroefdraad zodat ik de trillingsdempers rechtstreeks erin kan draaien. Als de steuntjes eraan gelast zijn ga ik het geheel nog mat zwart spuiten. Echt leuk om te zien hoe je van een simpel kladje met wat maten erbij dit omzet naar een mooie 3d tekening/werktekening om het geheel uit te snijden en het daadwerkelijk in je handen te hebben!
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Zo te zien zijn mijn foto's niet meer zichtbaar... Lang leve Photobucket. Dan vanaf nu maar proberen met een andere host.
De koeler zit er in ieder geval in !
Heb hem afgelopen week opgehaald toen de steuntjes eraan gelast waren.
Vervolgens even een laagje verf er tegenaan gegooid waarna ik hem vanochtend ben gaan monteren.
Na een kwartiertje lopen geen lekkage te vinden, ook niet verhoogd toerental. Na een korte proefrit was de eerste indruk dat de olietemperatuur een fractie hoger is dan normaal. Dit lijkt me vrij logisch omdat hij nu de koeling van de koelvloeistof mist. Maar ik denk dat hij onder zwaardere belasting wel koeler gaat blijven.
Maar het blijft met de originele metertjes een beetje gokken omdat de oliedruk en olietemperatuur meters gecalculeerde waardes zijn vanuit de ECU. Dus geen rechtstreeks gemeten waardes.
Ik heb mijn tellerhuis naar een bedrijf in Engeland gestuurd waar deze word aangepast zodat er andere meters inpassen. En ik heb ook een afspraak gemaakt bij de firma Dreamscience UK op 9 augustus om de hybrid turbo + 550cc injectoren te monteren en hem daarna te mappen.
Het doel is om dan de 350 pk aan te tikken. Dan is hij voorlopig motorisch wel af. Daarna wil ik langzaam gaan kijken naar een ander setje bredere wielen waar dan uiteindelijk semi slick's om komen. Maar dat word denk ik een winterprojectje
De koeler zit er in ieder geval in !
Heb hem afgelopen week opgehaald toen de steuntjes eraan gelast waren.
Vervolgens even een laagje verf er tegenaan gegooid waarna ik hem vanochtend ben gaan monteren.
Na een kwartiertje lopen geen lekkage te vinden, ook niet verhoogd toerental. Na een korte proefrit was de eerste indruk dat de olietemperatuur een fractie hoger is dan normaal. Dit lijkt me vrij logisch omdat hij nu de koeling van de koelvloeistof mist. Maar ik denk dat hij onder zwaardere belasting wel koeler gaat blijven.
Maar het blijft met de originele metertjes een beetje gokken omdat de oliedruk en olietemperatuur meters gecalculeerde waardes zijn vanuit de ECU. Dus geen rechtstreeks gemeten waardes.
Ik heb mijn tellerhuis naar een bedrijf in Engeland gestuurd waar deze word aangepast zodat er andere meters inpassen. En ik heb ook een afspraak gemaakt bij de firma Dreamscience UK op 9 augustus om de hybrid turbo + 550cc injectoren te monteren en hem daarna te mappen.
Het doel is om dan de 350 pk aan te tikken. Dan is hij voorlopig motorisch wel af. Daarna wil ik langzaam gaan kijken naar een ander setje bredere wielen waar dan uiteindelijk semi slick's om komen. Maar dat word denk ik een winterprojectje
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Ziet er erg netjes uit! Mooie solide steun. Zal wel wat wegen, maar dat compenseer je wel weer met die turbo.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Netjes hoor! Ik zag je vorige week bij de Ring rijden. Ziet er goed uit!
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Het gewicht viel mij eerlijk gezegd nog mee En uit het interieur valt eventueel ook nog wel het een en ander te halen mocht ik daar echt op willen gaan letten Bedankt voor het compliment iig!
Thanks! Toen ben ik er idd geweest, 's avonds nog even 2 rondjes gereden tussen de drukte en ongelukken door Het was de hele dag VLN dus na afloop veel rubber op de baan, dit was wel te merken ook. Lekker gladjes Nog een filmpje gemaakt voor de liefhebbers (degene die op de bijrijdersstoel zat was een beetje angstig ) :
https://youtu.be/AxoZopPwdMo
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Netjes abi
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Daar zijn we weer! Even een kleine tussenstand van zaken:
Ik heb inmiddels een andere set tellers ingebouwd om met name de olietemperatuur beter in de gaten te kunnen houden (de originele tellers gaven gecalculeerde waardes weer). De laatste keer dat ik op de 'Ring was kwam de olietemp na 2 rondes achter elkaar stevig doortrappen niet boven de 120 graden Celsius uit. Dit was dan wel met een buitentemperatuur van rond de 15 graden Celsius maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de oliekoeler zijn werk goed doet.
Er zijn nog wat interieurdelen verwijderd, namelijk de kunststof beplating van de kofferbak klep en de hele vloermat. Ook wat isolatiemateriaal wat tegen het schutbord zit weggesneden en de speakers aan de achterzijde zijn eruit gehaald. Zelf even met wat aluminium traanplaat nieuwe vloerplaten gemaakt.
Dit weekend gaat de auto de winterstalling in en zullen de nodige dingen ook weer aangepakt worden. Ik heb ondertussen een nieuwe set ATS velgen gekocht (18x9,5J) en hier een paar Toyo R888R's omheen gedraaid. Sinds dat de hybrid turbo erop zit heb ik namelijk op een vervelende manier last van wielspin. Voorheen was dit eigenlijk alleen vanuit stilstand en daar kon ik wel mee leven. Maar nu is het bocht uit op de ring gewoon met 2 wielen spinnen... Dus vandaar dat we er wat breder en beter rubber op gaan monteren. Om de wielen passend te krijgen in de wielkasten moeten deze uitgeslepen worden en daarna komt er nog een set spatbordverbreders op.
Ook zal ik nog wat ringen in het stuurhuis moeten plaatsen om te voorkomen dat het wiel aanloopt bij maximale stuuruitslag. Maar die kun je zo bestellen bij de Ford dealer dus dat moet geen probleem worden. Moet alleen nog even wachten op mijn langere wiel tapeinden voordat ik kan gaan kijken welke spacers ik nodig heb. Ik hooooop dat deze morgen nog binnen komen, dan kan ik van het weekend mooi aan de slag.
Er staat ook nog een nieuwe set draagarmen op de planning met uniballs en sleufgaten op de fuseekogel bevestiging. Dan kan ik namelijk nog wat meer camber op de voorwielen zetten wat hopelijk resulteert in wat minder onderstuur. Verder dan -2.15 graad kom ik namelijk niet met mijn verstelbare topmounts. Ook wil ik nog gaan kijken naar mijn rollcenter en dit gaan aanpassen omdat de auto vrij veel overhangt ondanks de Whiteline stabi-stangen en schroefset op de meest stugge stand. Tegen de tijd wil ik het graag nog met jullie hebben over de uitlijning. Ik heb nu vrij veel last van onderstuur. Ik denk dat dit ook veel komt door de banden die gewoon niet meer voldoen voor hetgeen wat ik ermee wil. Maar dit onderstuur moet toch zeker wel wat te verminderen zijn.
En last but not least wil ik de accu nog verplaatsen naar de kofferbak. De stickers ga ik ook eraf halen omdat dit op sommige plaatsen begint los te laten. Als de auto klaar is word hij van het voorjaar weer in een nieuw design beplakt
Genoeg te doen dus deze winter
Ik heb inmiddels een andere set tellers ingebouwd om met name de olietemperatuur beter in de gaten te kunnen houden (de originele tellers gaven gecalculeerde waardes weer). De laatste keer dat ik op de 'Ring was kwam de olietemp na 2 rondes achter elkaar stevig doortrappen niet boven de 120 graden Celsius uit. Dit was dan wel met een buitentemperatuur van rond de 15 graden Celsius maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de oliekoeler zijn werk goed doet.
Er zijn nog wat interieurdelen verwijderd, namelijk de kunststof beplating van de kofferbak klep en de hele vloermat. Ook wat isolatiemateriaal wat tegen het schutbord zit weggesneden en de speakers aan de achterzijde zijn eruit gehaald. Zelf even met wat aluminium traanplaat nieuwe vloerplaten gemaakt.
Dit weekend gaat de auto de winterstalling in en zullen de nodige dingen ook weer aangepakt worden. Ik heb ondertussen een nieuwe set ATS velgen gekocht (18x9,5J) en hier een paar Toyo R888R's omheen gedraaid. Sinds dat de hybrid turbo erop zit heb ik namelijk op een vervelende manier last van wielspin. Voorheen was dit eigenlijk alleen vanuit stilstand en daar kon ik wel mee leven. Maar nu is het bocht uit op de ring gewoon met 2 wielen spinnen... Dus vandaar dat we er wat breder en beter rubber op gaan monteren. Om de wielen passend te krijgen in de wielkasten moeten deze uitgeslepen worden en daarna komt er nog een set spatbordverbreders op.
Ook zal ik nog wat ringen in het stuurhuis moeten plaatsen om te voorkomen dat het wiel aanloopt bij maximale stuuruitslag. Maar die kun je zo bestellen bij de Ford dealer dus dat moet geen probleem worden. Moet alleen nog even wachten op mijn langere wiel tapeinden voordat ik kan gaan kijken welke spacers ik nodig heb. Ik hooooop dat deze morgen nog binnen komen, dan kan ik van het weekend mooi aan de slag.
Er staat ook nog een nieuwe set draagarmen op de planning met uniballs en sleufgaten op de fuseekogel bevestiging. Dan kan ik namelijk nog wat meer camber op de voorwielen zetten wat hopelijk resulteert in wat minder onderstuur. Verder dan -2.15 graad kom ik namelijk niet met mijn verstelbare topmounts. Ook wil ik nog gaan kijken naar mijn rollcenter en dit gaan aanpassen omdat de auto vrij veel overhangt ondanks de Whiteline stabi-stangen en schroefset op de meest stugge stand. Tegen de tijd wil ik het graag nog met jullie hebben over de uitlijning. Ik heb nu vrij veel last van onderstuur. Ik denk dat dit ook veel komt door de banden die gewoon niet meer voldoen voor hetgeen wat ik ermee wil. Maar dit onderstuur moet toch zeker wel wat te verminderen zijn.
En last but not least wil ik de accu nog verplaatsen naar de kofferbak. De stickers ga ik ook eraf halen omdat dit op sommige plaatsen begint los te laten. Als de auto klaar is word hij van het voorjaar weer in een nieuw design beplakt
Genoeg te doen dus deze winter
Laatst gewijzigd door Meeelv op 16 nov 2017, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Hoi! [Focus ST 225]
Welke maat banden heb je nu? Geen halve maatregelen iig
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Hoi! [Focus ST 225]
255/35-18 ligt er nu om, op de OZ velgen heb ik 235/35-19. Op een Focus RS passen de ATS velgen mooier omdat deze een andere wielophanging heeft. De ET waarde van deze velg komt hierop wat beter uit. Maar er was helaas niets anders. Het was of deze ATS velgen of een set Rota velgen. Dan heb ik ATS toch iets hoger
De Focus heeft namelijk een beetje een afwijkende steekmaat.. namelijk 5x108. Echt heel veel keus heb je dus niet. De leverancier van de velgen had nog gebeld of ik het zeker wist dat ik deze velgen wilde omdat ze niet paste Nu willen ze gedetailleerde foto's zien als alles eronder zit omdat ze deze velg eigenlijk nooit verkochten
Dit zijn dezelfde velgen onder een Focus RS:
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Mijn Focus ST 225
Leuke mods!
Heeft zo`n Ford al LSD?
Heeft zo`n Ford al LSD?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225
Af fabriek heeft de ST dit niet, de RS wel. Maar ik heb bij die van mij een Quaife ATB geplaatst en dat werkt erg goed moet ik zeggen. Maar hij is wel een beetje zwaar in de neus dus dat zal het onderstuur probleem ook niet echt meehelpen
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Mijn Focus ST 225
Vind je de traanplaat matten niet irritant qua schitteringen etc? Mijn 106je had er rubberen 'traanplaat' matten. Spiegelt een stuk minder.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225
Hmm nee kan niet zeggen dat ze schitteren ofzo. Het zijn niet van die autostyle traanplaat look matjes he misschien lijkt het op de foto dat ze veel reflecteren omdat die led lamp erbij staat maar in het echt valt dit wel mee. En tijdens het rijden zit het ook niet in mijn gezichtsveld dus dat probleem ken ik gelukkig niet haha.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225
Even een korte update wat betreft de aanpassingen die deze winter plaatsvinden.
Ik heb inmiddels de nieuwe velgen aan de voorzijde passend gekregen. Er zitten nu 20mm spacers tussen maar er komt uiteindelijk een spacer van 25mm tussen. Zodra deze binnen zijn kan ik het achter ook passend gaan maken.
De rede dat er zulke grote spacers tussen moeten is omdat dit 9,5J velgen zijn en dit de enige velgen in deze maat zijn met een steek van 5x108. De ET-waarde komt vrij kut uit dus vandaar dat het met spacers passend gemaakt moet worden. Op dit moment komt de band een heeeel klein beetje tegen de schokdemper aan vandaar dat 25mm spacers onderweg zijn.
Zoals jullie zien zijn ook nagenoeg alle stickers van de auto afgehaald. Er komen namelijk nog spatbordverbreders op omdat het zooitje anders aanloopt. Dat betekent dat er dus ook wat spuitwerk aan de auto zit. En de stickers lieten op sommige plekken los vandaar dat er in het voorjaar een geheel nieuw design op komt
Verder heb ik het motorblok geflushed en zit er een verse slok olie op. Bougie's en dergelijken worden ook nog vernieuwd uiteraard. Ook heb ik het oude vet uit de aandrijfassen gehaald en vervangen voor Redline CV-2 Grease.
Wat staat er verder nog op de planning ?
- Accu naar kofferbak verplaatsen
- Strakkere veren op mijn schroefset monteren
- Uitlijnen + uitwegen
- Kabelboom die door het interieur loopt intapen
- Lakwerk polijsten voordat de stickers er weer op komen
- Nieuwe draagarmen voor de voorzijde ontwerpen & maken (met uniballs en camberverstelling)
De spacers zullen maandag binnen komen dus dan kunnen we weer verder met alles
Ik heb inmiddels de nieuwe velgen aan de voorzijde passend gekregen. Er zitten nu 20mm spacers tussen maar er komt uiteindelijk een spacer van 25mm tussen. Zodra deze binnen zijn kan ik het achter ook passend gaan maken.
De rede dat er zulke grote spacers tussen moeten is omdat dit 9,5J velgen zijn en dit de enige velgen in deze maat zijn met een steek van 5x108. De ET-waarde komt vrij kut uit dus vandaar dat het met spacers passend gemaakt moet worden. Op dit moment komt de band een heeeel klein beetje tegen de schokdemper aan vandaar dat 25mm spacers onderweg zijn.
Zoals jullie zien zijn ook nagenoeg alle stickers van de auto afgehaald. Er komen namelijk nog spatbordverbreders op omdat het zooitje anders aanloopt. Dat betekent dat er dus ook wat spuitwerk aan de auto zit. En de stickers lieten op sommige plekken los vandaar dat er in het voorjaar een geheel nieuw design op komt
Verder heb ik het motorblok geflushed en zit er een verse slok olie op. Bougie's en dergelijken worden ook nog vernieuwd uiteraard. Ook heb ik het oude vet uit de aandrijfassen gehaald en vervangen voor Redline CV-2 Grease.
Wat staat er verder nog op de planning ?
- Accu naar kofferbak verplaatsen
- Strakkere veren op mijn schroefset monteren
- Uitlijnen + uitwegen
- Kabelboom die door het interieur loopt intapen
- Lakwerk polijsten voordat de stickers er weer op komen
- Nieuwe draagarmen voor de voorzijde ontwerpen & maken (met uniballs en camberverstelling)
De spacers zullen maandag binnen komen dus dan kunnen we weer verder met alles
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Mijn Focus ST 225
Lekker bezig, geen half werk. Mooie stance heeft hij nu.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Mijn Focus ST 225
staat netjes op z'n poten idd. verder mooi clean uiterlijk. wat voor banden heb je erop zitten?
Edit; zie nu dat het er wel bij staat.
Edit; zie nu dat het er wel bij staat.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225
Wat een gaaf ding en wat een stance
Banden supergaaf om te zien, velgen en remschijven (voor) echt super combo. Als ik naar die stickers kijk gevoel alsof ik GT sport aan het spelen ben, ingame material.
Ben benieuwd waar dit verder heen gaat
Banden supergaaf om te zien, velgen en remschijven (voor) echt super combo. Als ik naar die stickers kijk gevoel alsof ik GT sport aan het spelen ben, ingame material.
Ben benieuwd waar dit verder heen gaat
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Mijn Focus ST 225
Zit je nu echt een echte auto te vergelijken op het gebied van realisme met een auto uit een spelletje? Misschien moet jij die PS maar eens een maandje laten staan en een rondje gaan lopen in de echte wereld.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- hans33sw
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
- Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane
Re: Mijn Focus ST 225
Wat voor veer gewichten heb je nu en waar wil je naar toe? Misschien kun je hier nog wat spelen mbt je onderstuur probleem?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 157 gasten