Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door jos_br » 27 apr 2020, 21:21

Voor wat het waard is. Om bij mij het geluid enigszins onder controle te krijgen moest ik van een (groot 2,5") eindstuk naar twee kleinere. Ik had een heel regiment dempers eronder geknoopt, maar het geluid bleef te hard, in ieder geval voor Assen.

Jos.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door tomgtr » 28 apr 2020, 08:13

Wat een gaaf ding zo zeg. Schreeuwt om filmpje.

Edit, staat een filmpje. Bruut ding.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door MartijnGizmo » 28 apr 2020, 08:58

Lekker ruige look zo, klinkt ook prima!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door Meeelv » 28 apr 2020, 16:43

Thanks allen voor de leuke reacties :D Altijd leuk om terug te lezen dat jullie het ook mooi vinden haha. :tooth:




jos_br schreef: 27 apr 2020, 21:21 Voor wat het waard is. Om bij mij het geluid enigszins onder controle te krijgen moest ik van een (groot 2,5") eindstuk naar twee kleinere. Ik had een heel regiment dempers eronder geknoopt, maar het geluid bleef te hard, in ieder geval voor Assen.

Jos.
Denk idd dat dat behoorlijk zal schelen idd, een kleinere diameter eindtips. Probleem is alleen dat ik 2 stuks niet weg ga krijgen en vind het zo wel prima. Assen en Zandvoort heb ik nog nooit gereden, het meeste zal ik uiteindelijk toch op de Ring rijden en daar ben ik niet zo bang voor de limiet, die ligt hoog genoeg.

Zou eventueel ook nog kunnen experimenteren met een uitneembare dB-killer als het echt teveel is. Heb ook nog niet echt een idee hoe luid hij nou is tijdens het rijden, omdat ik er nog niet mee heb gereden :P

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door Ferdi » 28 apr 2020, 19:49

Bij de 205 had ik (jawel) een 45 graden bocht van een stuk kachelpijp dat over de uitlaat heen paste.
Zorgde ervoor dat ik op Zolder net onder de limiet viel. Je zou dus eventueel nog iets van een bocht op de demper kunnen maken.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door Meeelv » 28 apr 2020, 20:07

Ferdi Gielen schreef: 28 apr 2020, 19:49 Bij de 205 had ik (jawel) een 45 graden bocht van een stuk kachelpijp dat over de uitlaat heen paste.
Zorgde ervoor dat ik op Zolder net onder de limiet viel. Je zou dus eventueel nog iets van een bocht op de demper kunnen maken.
Da's ook een goeie tip idd! Zo zag ik op de Ring ooit een Corvette C7 rijden met 4 van die bochten op al zijn sierstukken, schuin weggericht van de dB-meters :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door daNpy » 28 apr 2020, 20:45

Meeelv schreef: 28 apr 2020, 20:07 Da's ook een goeie tip idd! Zo zag ik op de Ring ooit een Corvette C7 rijden met 4 van die bochten op al zijn sierstukken, schuin weggericht van de dB-meters :D
Apart want op de Ring is de geluidseis nog vrij hoog. Zolder, Zandvoort en ook Assen kun je dan wel vergeten :kikker:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door Meeelv » 05 mei 2020, 20:23

Na het zien van het weerbericht van afgelopen zondag kon ik het niet laten om af te reizen naar jawel, de Nürburgring :df:
Ivm angst voor grenscontroles al op tijd van huis vertrokken, aankomst bij de ring om 09:15. Hij was net open en nadat ik de Focus had afgetankt gelijk begonnen met een opwarm rondje.

Alles voelde goed aan, tijd om de bandenspanningen goed te zetten. Shit, bandendrukmeter vergeten :tooth: Gelukkig was er een Duitser met een Porsche Cayman zo vriendelijk om de zijne aan mij te lenen waarna ik mijn eerste iets serieuzere rondje kon gaan rijden.

Het was heerlijk rustig op de baan waardoor ik lekker mijn eigen tempo kon rijden zonder me zorgen te maken om anderen. De auto deed het prima en wonder boven wonder ook geen last gehad van oververhitting. Olietemperatuur werd maximaal 122 graden, wat ik wel acceptabel vind.

Kan wel goed merken dat ik nu met ietsje meer vermogen rijd, voor sommige bochten moet ik namelijk een stukje harder aanremmen :lol:

Na enkele rondjes gereden te hebben en weer aan een nieuwe begon zag ik een Nederlander met een compleet race-klare Jägermeister Golf ook de baan op rijden. Ik had op Facebook al enkele foto's gezien van zijn auto en was hier erg van onder de indruk, waardoor ik besloot om achter hem te blijven om te kijken wat zijn auto kon. Hij werd gevolgd door een BMW E46 325i.

Toen bleek dat de Golf met een opwarmrondje bezig was besloot ik hem voorbij te gaan en een iets hoger tempo te gaan rijden. De E46 kwam achter mij aan.... Hij kon het op zich redelijk bij houden, op de rechte stukken daar gelaten.

Aan het einde van de ronde kwam hij naast me rijden en stak een duim omhoog, waarop ik antwoorde met een vinger of hij nog een rondje wilde doen. Ik besloot deze ronde achter hem te blijven om te kijken wat hij deed. In de bochten was hij vrij fanatiek, op de rechtere stukken hield ik bewust gas terug zodat ik achter hem kon blijven.

Na afloop van deze ronde met hem meegereden naar de parkeerplaats om even een praatje te maken en wat bleek, we hadden beide zojuist onze snelste ronde ooit gereden :lol: Een nette 08:18 volgens zijn Harry's Laptimer (ik was niet aan het timen) terwijl we onderweg een gele vlag hadden. Dit maakte mij ineens wel erg hoopvol om dit jaar de mogelijkheid te krijgen om onder de 08:00 te kruipen, aangezien we dus 1x geel hadden onderweg en ik behoorlijk gas terughield voor hem :duh: En dat op de 1e trip van het jaar, happy me!

Op de heenweg merkte ik overigens dat de auto ietsje langzamer op boost kwam en dat hij ook wat minder druk draaide. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat de slang van intercooler naar gasklephuis los was geschoten. Die heb ik nu een nieuwe besteld met een iets ander ontwerp. Daarna zal ik spoedig weer een volgend ritje maken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Meeelv op 06 mei 2020, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Martijn_bmw » 05 mei 2020, 21:13

Gaaf verhaal, en mooie onderons met de 325i :df:

Lekkere foto’s ook erbij

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Linc (Bas) » 05 mei 2020, 22:37

Wel een rolkooi, maar geen helm op? :sealed:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door smiley » 05 mei 2020, 23:13

daNpy schreef: 28 apr 2020, 20:45 Zolder, Zandvoort en ook Assen kun je dan wel vergeten :kikker:
Zolder is vorig jaar van 95 naar 98 gegaan. (Dat eerste was erg krap)
Op Zandvoort kun je tot 19:00 redelijk je gang gaan. Daarna wel streng.
Assen is lastig ja. Probeer ik al niet eens meer.

CPZ tot 19:00 en Spa (107) voor deze herrieschopper :df:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Meeelv » 06 mei 2020, 07:06

Linc (Bas) schreef: 05 mei 2020, 22:37 Wel een rolkooi, maar geen helm op? :sealed:
Klopt, het was eigenlijk de bedoeling om een paar rustige rondjes te rijden om te kijken hoe alles zich zou houden na de rebuild en om dan weer huiswaarts te gaan, ook omdat de uitlijning bijv nog niet klopt. Vandaar dat ik mijn helm thuis had gelaten.

Maar ik kon de verleiding niet weerstaan en heb uiteindelijk dus wel een aantal vlotte rondjes gereden. Niet slim, dat klopt :) Volgende keer gaat de helm gewoon standaard mee :df:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Nieuwe diffuser en uitlaat <<

Bericht door daNpy » 06 mei 2020, 07:33

smiley schreef: 05 mei 2020, 23:13
Zolder is vorig jaar van 95 naar 98 gegaan. (Dat eerste was erg krap)
Op Zandvoort kun je tot 19:00 redelijk je gang gaan. Daarna wel streng.
Assen is lastig ja. Probeer ik al niet eens meer.

CPZ tot 19:00 en Spa (107) voor deze herrieschopper :df:
Zo, een geluidseis die verruimd is? Dat had ik nooit gedacht :) Wist het dus ook niet van Zolder. Zandvoort nooit zelf gereden, maar wel gezeur met onze racewagens gehad. Op Assen heb ik eigenlijk nooit last gehad. Mn Golf zat ook altijd tegen de 95 dB aan.

@Melv: Hij rijdt meer dan prima dus :D Leuk is dat als je een beetje met elkaar kan rijden, ook al zijn het onbekenden :df:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Ferdi » 06 mei 2020, 08:18

Zandvoort was bij mij ook nooit een probleem, Zolder met de bocht op de uitlaat ging precies aan.

Wel tof dat de eerste rit van het jaar gelijk de snelste is! Beloofd nog wat :df:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Paskal » 06 mei 2020, 10:03

Een helm kan inderdaad geen kwaad met zo'n ijzerwerk in je auto op deze snelheden. Mooi op gebouwde auto en fijn dat hij het eigenlijk probleemloos deed :thumbup: .
Onder de 8"00 moet makkelijk lukken lijkt me als je ziet dat iemand met een Clio RS met de helft aan vermogen 7"47 doet. En nee, it wasn't me :). Verder zou ik me niet zo focussen op die tijden want je wint er niks mee. Gewoon plezier hebben met de Focus en genieten van de Nordschleife, auto's en zijn omgeving.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Meeelv » 06 mei 2020, 10:26

Paskal schreef: 06 mei 2020, 10:03 Een helm kan inderdaad geen kwaad met zo'n ijzerwerk in je auto op deze snelheden. Mooi op gebouwde auto en fijn dat hij het eigenlijk probleemloos deed :thumbup: .
Onder de 8"00 moet makkelijk lukken lijkt me als je ziet dat iemand met een Clio RS met de helft aan vermogen 7"47 doet. En nee, it wasn't me :). Verder zou ik me niet zo focussen op die tijden want je wint er niks mee. Gewoon plezier hebben met de Focus en genieten van de Nordschleife, auto's en zijn omgeving.
Klopt idd, ik focus me er ook niet zo op hoor, zeker niet tijdens het rijden. Meestal is het bij thuiskomst even terugkijken naar de GoPro filmpjes en aan de hand daarvan zie ik dan de rondetijd, het is niet zo dat ik met de laptimer aan tijdens het rijden ga lopen pushen :tooth:

Het is dat Yannick het mij vertelde na die ronde anders had ik het niet eens geweten haha. Verder ligt het natuurlijk ook erg veel aan de rijder hoor, de auto kan zeer zeker meer dan wat ik kan. Ik heb alles bij elkaar nog geen 50 rondjes gereden daar dus er is nog veel te leren. Maar ik ga niet focussen op rondetijden, het enige doel wat ik voor mezelf heb is dat ik graag onder de 08:00 min wil, als dat lukt vind ik het verder prima. Ik vind het namelijk ook wel fijn als ik aan het eind van de dag gewoon weer lekker naar huis kan rijden met de auto :df:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Martijn_bmw » 06 mei 2020, 10:50

Blijft toch wel de ultieme DF ervaring daar bij de Ring vind ik.
Overal dikke auto’s, mooie omgeving en gelijk gestemde mensen.

Heerlijk om daar te zijn!

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1767
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door StefanW » 06 mei 2020, 20:12

Leuk verslag en top dat ie goed bevalt!
Op filmpje lijkt net of je onderuit gezakt relax zit te sturen, maar dat is denk ik een camera instelling? :D

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Meeelv » 06 mei 2020, 20:21

StefanW schreef: 06 mei 2020, 20:12 Leuk verslag en top dat ie goed bevalt!
Op filmpje lijkt net of je onderuit gezakt relax zit te sturen, maar dat is denk ik een camera instelling? :D
Hahahaha dat lijkt in het filmpje idd meer dan het is. Maar heb de stoel idd een tandje achterover staan. Als ik hem namelijk wat rechterop zet en een helm op zet, kom ik met de achterkant van m'n helm tegen de stoel aan en word mijn hoofd als het ware naar voren gedrukt... Dat vond ik niet zo fijn :lol:

Ga wel nog even kijken hoe het bevalt om de stoel 1 gaatje verder naar voren te zetten. Zit voor mijn gevoel een klein tikkeltje te ver van mijn stuur af.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Jeffrey026 » 06 mei 2020, 20:59

Yes! Beelden.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> 1e Ringtrip overleefd! <<

Bericht door Meeelv » 23 mei 2020, 20:16

Weer even een verslagje van een nieuw bezoekje aan de Ring :)

Wederom op tijd vertrokken, om 06:00 uur dit keer zodat we rond 08:30 bij Ringfreaks zouden aankomen zodat mijn maatje een huurauto kon ophalen.

Klokslag 09:00 uur waren wij bij de GP paddock om alles klaar te maken om de Nordschleife op te gaan. Eerst even alles rustig warm rijden, daarna bandenspanning goed zetten en gas erop!

De gang zat er meteen weer lekker in en de auto deed het perfect. Na 2 rondjes terug gegaan naar de GP parking om weer bij elkaar te komen met het groepje waarmee we 's morgens vertrokken waren.

Na een half uurtje ouwehoeren weer de auto in gegaan en dit keer de laptimer maar weer eens aan gezet. En jawel hoor, weer een paar seconden van mijn PB afgeschaafd :lol: 08:14 zitten we nu, dat gaat lekker zo!

Afbeelding

De jongen met de E46 van mijn vorige filmpje was ook weer aanwezig, ditmaal met zijn Suzuki GSXR-1000 omdat zijn BMW stukken had. Hij besloot om achter mij aan te komen met zijn motor om samen weer wat te ''spelen''.

Gelukkig had ik besloten om ditmaal 2 GoPro's mee te nemen, wat zorgde voor erg mooie beelden al zeg ik het zelf!



Na het 3e rondje geloof ik kwam de ABS-storing weer terug, waardoor de auto op een of andere rare wijze ook meteen flink meer begint te klapperen uit de uitlaat. Nadat ik de auto een tijd had stil staan was de storing weer ''gereset'' maar na een half rondje kwam de storing weer terug.

Foutcode was weer hetzelfde als de vorige keer, iets met de sensorring LV dus maandag ga ik even 2 nieuwe wiellagers bestellen voor beide voorwielen en dan zal het wel weer opgelost zijn.

Ook had ik nog een vreemde foutcode gekregen van een te lage turbodruk maar deze was gedurende de hele dag gewoon perfect wat hij moest zijn. Even afwachten of die nog terugkomt als het ABS gebeuren gefixt is, misschien dat het daar wat mee te maken had omdat hij zo begon te knallen.

Het viel me ook op dat na 1,5 ronde achter elkaar gereden te hebben de auto opmerkelijk meer grip begon te krijgen, alsof de banden toen pas echt goed op temperatuur waren. Volgende keer dus even de bandenspanning wat lager zetten om te kijken of ik dat moment dan wat eerder bereik :df:

Dankzij een nieuwe Nederlandse facebook en whatsapp groep is het ook een stuk makkelijker/laagdrempeliger om mede Hollanders te ontmoeten daar, waardoor het gewoon een super gezellig dag is geworden. Werd ook zelfs nog herkend door enkele mede Driving-Fun gangers en daar even mee staan praten :lol:

In de loop van de week zal ik misschien nog wat meer filmpjes posten, heb meerdere rondes opgenomen. Het is alleen echt een k*twerk om dat allemaal te monteren :lol:

Op naar de volgende ! :swinging:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn Focus ST 225 >> 2e Ringtrip ook overleefd! <<

Bericht door Martijn_bmw » 23 mei 2020, 20:43

Leuke post weer, enthousiasme spat er af :D en leuk filmpje!

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Mijn Focus ST 225 >> 2e Ringtrip ook overleefd! <<

Bericht door Mark 320iS » 23 mei 2020, 21:57

Leuk verslag. Ik heb je geloof ik nog gezien gisteren. Was een prima middagje, niet te druk, gewoon lekker rijden!

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> 2e Ringtrip ook overleefd! <<

Bericht door Fabian » 23 mei 2020, 22:11

Lekker enthousiast! :hosanna:

Hou er rekening mee dat een lopende stopwatch je serieuE problemen met de Polizei kan opleveren bij een (ernstig) ongeval (zeker als het op film staat makkelijk te bewijzen).

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Mijn Focus ST 225 >> 2e Ringtrip ook overleefd! <<

Bericht door Ferdi » 23 mei 2020, 23:18

Mooi filmpje weer! :df:
Kerel is op de motor trouwens ook niet bepaald bang uitgevallen zeg...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik), wjt en 166 gasten