///Joost schreef: ↑04 apr 2020, 21:11
Zo dan. Mooie curve hoor, en flinke waardes voor een FWD inderdaad. Rijdt dat uberhaupt nog een beetje als je wat doortrekt?
Ehmm ja je moet het stuur goed vasthouden zegmaar haha. Maar buiten dat gaat het wel redelijk hoor. 2e versnelling moet je nog goed doseren anders wielspin, vanaf 3 gaatie meters maken.
Ferdi Gielen schreef: ↑04 apr 2020, 23:07
Die curve beloofd wat!
Vraagt ook haast om een filmpje met de handen los en dan wat het stuur allemaal voor zwiepers maakt met zulke waarden op de voorwielen
Laten we dat maar niet doen Met 2 handen aan het stuur moet je al serieus vasthouden anders trekt hij gewoon naar links of rechts weg Op hoge snelheid gaatie ook nog wat zoeken maar dat komt denk ik omdat de uitlijning nog niet klopt... Heb de sporing van de voorwielen gewoon even op 0 gezet na de rebuild, volgende afspraak bij Raeder moet nog gemaakt worden maar dat wil ik pas doen als de rest van de aanpassingen ook weer zijn gemaakt.
Ferdi Gielen schreef: ↑05 apr 2020, 09:36
Dat is wel vrij heftig!
Valt er eventueel nog extra winst te halen met een ander sper?
Een platensper zal ongetwijfeld beter werken dan het quaife diff wat ik nu heb maar dat is wat onderhoudsgevoeliger en ik heb niet zo'n zin om elke keer de versnellingsbak er onderuit te trekken om dat diff te servicen
Uitspoor stuurt wel wat lekkerder op het circuit, maar op de snelweg niet zo
Klopt, uitspoor stond ie ook op idd Maar hij moet dalijk sowieso weer opnieuw uitgewogen worden dus laat het lekker weer door Andy fixen
Andry schreef: ↑05 apr 2020, 13:16
Het koppelkromme zit er super uit! Is het maximale koppel in elke versnelling hetzelfde of gaat het wel naar de 570 Nm in de hogere versnellingen?
Goeie vraag, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Geloof dat hij alleen in zijn 5 heeft gerold. Niet door alle versnellingen heen gelopen zegmaar. Hij blijft in de 5 en 6 in ieder geval nog aardig hard door trekken dus het zal zeker niet minder zijn
StefanW schreef: ↑05 apr 2020, 15:07
Gaaf project man! Zal wel rete snel gaan nu!
Thanks! We gaan het zien op het circuit, aan de auto zal het in ieder geval niet liggen haha
Meeelv schreef: ↑05 apr 2020, 15:29
Klopt, uitspoor stond ie ook op idd Maar hij moet dalijk sowieso weer opnieuw uitgewogen worden dus laat het lekker weer door Andy fixen
Hij had hem al gezien op je instagram. Het is niet heel druk dus je kan redelijk snel een afspraak maken
sitechris schreef: ↑05 apr 2020, 19:14
Kun je vermogen niet laten knijpen in eerste twee versnellingen? Heb ik op mijn Cupra ook gedaan en dat is echt heel erg fijn in de praktijk!
Klopt, dat hebben we ook gedaan idd Misschien dat het met warmere banden wat beter gaat, tot nu toe alleen maar wat pulls gedaan op straat.
Meeelv schreef: ↑05 apr 2020, 15:29
Klopt, uitspoor stond ie ook op idd Maar hij moet dalijk sowieso weer opnieuw uitgewogen worden dus laat het lekker weer door Andy fixen
Hij had hem al gezien op je instagram. Het is niet heel druk dus je kan redelijk snel een afspraak maken
Zit nog te wachten op mijn onderdelen van diverse leveranciers voordat ik een afspraak kan gaan maken
Afgelopen paasweekend samen met mijn broer begonnen aan een zelfgemaakte diffuser met central exit uitlaat. De uitlaat hebben we ook zelf moeten maken.
Achteraf leek het makkelijker dan we dachten, is toch aardig wat tijd in gaan zitten. Hij is ook niet geheel symmetrisch maar voor een eerste versie ben ik redelijk tevreden. Enige wat nog moet gebeuren is wat afwerking en dan een likje verf ertegen.
De uitlaat gaan we nog 1 extra dempertje tussen maken, maar ik ben bang dat ik daarmee nog steeds niet op Assen/Zandvoort/Zolder mag rijden
Hoe dat nu klinkt ? Nou, zo:
Volgende wat op het lijstje staat is een andere splitter, roofscoop voor wat meer frisse lucht binnen te krijgen en de water/methanol set inbouwen wanneer deze eindelijk binnen komt...
Echt knap werk, en wat een dikke kar! Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van de enkele middenuitlaat, maar dat is kwestie van smaak. Ik zou een dubbele midden monteren, zoals de Ford Perf demper.
///Joost schreef: ↑19 apr 2020, 11:43
Echt knap werk, en wat een dikke kar! Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van de enkele middenuitlaat, maar dat is kwestie van smaak. Ik zou een dubbele midden monteren, zoals de Ford Perf demper.
Dubbele eindstukken is wat ik in eerste instantie wilde, ik had hier ook een Y-stuk voor laten komen maar dat werd uiteindelijk erg ingewikkeld om passend te krijgen en dan zou er ook geen dempertje meer tussen kunnen... Dus vandaar de keuze voor single exit Vind dit persoonlijk ook wel wat hebben
Jeffrey026 schreef: ↑19 apr 2020, 15:06
Cool , hoe heb je die diffuser zo gebogen gekregen? Als ik die buitenste hoek zo bekijk vanaf de zijkant.
Das niet zo moeilijk hoor haha, we hebben hem gewoon met de hand gebogen in de ronding van de bumper. Die afgeronde hoek heb ik later pas erin geslepen. Ga hem nog iets beter proberen te buigen zodat hij minder kiert, en het geheel zal nog afgewerkt worden met zo'n rubber trim. Die wil ik ook op de bumper zelf doen zodat alles hopelijk nog wat strakker aansluit.
Wat een likje verf en wat rubberstrips wel niet kunnen doen
Uitlaat ook nog even een extra dempertje tussen geplaatst. Heb m alleen nog maar even stationair laten lopen en wat gas gegeven en het klinkt alsof het rauwe/dreunerige er nu vanaf is, gewoon een mooi diep (en stiekem toch ook wel luid ) geluid nu
Op naar het volgende project
Laatst gewijzigd door Meeelv op 28 apr 2020, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.