Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Heel gaaf project!
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Dat ie nog zo heet wordt met een relatief forse olie cooler.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Beste klus, genoeg tijd ingestoken!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Heel gaaf!
Heb je al wat filmpjes gemaakt, ik ben heel benieuwd naar het geluid.
Het is niet voor niks dat de dop van de olie catchcan open is, de druk moet weg kunnen.
Zelf ben ik er niet zo kapot van, je krijgt veel vocht in de olie ( met een catch can ) al verdampt dat wel bij jou haha.
Heb je al wat filmpjes gemaakt, ik ben heel benieuwd naar het geluid.
Het is niet voor niks dat de dop van de olie catchcan open is, de druk moet weg kunnen.
Zelf ben ik er niet zo kapot van, je krijgt veel vocht in de olie ( met een catch can ) al verdampt dat wel bij jou haha.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Lekker bezig man!
Wordt een serieuze racer zo. Houd je ook nog enige specificatie in de gaten voor een eventueel vervolg?
Mooie foto van Andy ook, ik heb hem even geappt
Wordt een serieuze racer zo. Houd je ook nog enige specificatie in de gaten voor een eventueel vervolg?
Mooie foto van Andy ook, ik heb hem even geappt
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Bedankt allemaal voor de complimenten, altijd erg leuk om te lezen en geeft toch weer dat extra beetje voldoening van je werk haha
Ik heb even 2 korte filmpjes aan elkaar geplakt voor je waar je het geluid kunt horen. Dit was wel echt 5sec nadat de uitlaat gemonteerd was (nieuwe pijp klinkt altijd wat luider) dus nu is ie wel ietsje beschaafder al is dat niet veel natuurlijk Vind het zelf op zo'n auto wel kunnen, gebruik hem ook niet als daily meer omdat ik in principe geen auto nodig heb. Denk alleen niet dat ik de dB-limiet ga halen op Zandvoort/Assen maar voor dat geval heb ik de grote Milltek demper nog bewaard.
Hahahaha je kent die monteur ? Gaaf ! Fijne vent is het, ook altijd in voor een lolletje haha
Jaa ik snap het zelf ook niet zo goed... De koelingproblemen zijn eigenlijk begonnen sinds de hybrid turbo is gemonteerd, ik vermoed dat hier het probleem ook zit. Ik vraag me af of bijv gewoon een wat grotere turbo (van een Focus RS bijvoorbeeld) koeler zou blijven. Nu heb ik een K04 hybrid, de RS turbo is een K16.
Aahh ok ja vocht in de olie ben ik nog niet zo bang voor, de auto staat eigenlijk altijd binnen bij ons op de zaak dus het is niet zo dat hij buiten / in een vochtige ruimte staat. Vind het vervelender dat dat tankje vol olienevel komt te zittenJan-Willem schreef: ↑19 aug 2019, 12:54 Heel gaaf!
Heb je al wat filmpjes gemaakt, ik ben heel benieuwd naar het geluid.
Het is niet voor niks dat de dop van de olie catchcan open is, de druk moet weg kunnen.
Zelf ben ik er niet zo kapot van, je krijgt veel vocht in de olie ( met een catch can ) al verdampt dat wel bij jou haha.
Ik heb even 2 korte filmpjes aan elkaar geplakt voor je waar je het geluid kunt horen. Dit was wel echt 5sec nadat de uitlaat gemonteerd was (nieuwe pijp klinkt altijd wat luider) dus nu is ie wel ietsje beschaafder al is dat niet veel natuurlijk Vind het zelf op zo'n auto wel kunnen, gebruik hem ook niet als daily meer omdat ik in principe geen auto nodig heb. Denk alleen niet dat ik de dB-limiet ga halen op Zandvoort/Assen maar voor dat geval heb ik de grote Milltek demper nog bewaard.
Thanks! Hoe bedoel je enige specificatie in de gaten houden voor vervolg ? Ik heb laatst wel zitten kijken naar een grotere turbo (GTX3076 ) maar dat ging zo erg in de kosten oplopen dat het me iets te gek werd
Hahahaha je kent die monteur ? Gaaf ! Fijne vent is het, ook altijd in voor een lolletje haha
Laatst gewijzigd door Meeelv op 20 aug 2019, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Ja ik ken hem, helpt ons wel eens met races en hij zat in ons team in 2017 bij de 24u.
Met specificatie bedoel ik een homologatie of andere richtlijn om races te gaan rijden
Met specificatie bedoel ik een homologatie of andere richtlijn om races te gaan rijden
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Aahh oke gaaf joh! Wat zei hij over de foto ?
Ohh op die manier nee dat hou ik niet in gedachten, echt competitie rijden zal het voor mij niet worden denk ik, dat geld heb ik er niet voor over, het is voor mij puur hobbymatig.
Enige waar ik rekening mee heb gehouden is dat de rolkooi volgens FIA specs is gebouwd, mocht ik ooit een enkel wedstrijdje Time-Attack of iets dergelijks mee willen rijden voor de fun dat ik er dan geen gezeik mee ga krijgen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
"Voor klant Verstappen" zei die
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Geweldig draadje om te volgen. Mooi hoe jij hem helemaal naar jou wensen aanpast. Het is een mooi monster
Gr Ron
Gr Ron
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Lange update met veel foto's! <<
Zoooo wat een mooi dagje ring moest worden werd een iets minder mooi dagje. Op het einde van het 1e opwarmrondje gaf ik gas waardoor ik een sissend/ploffend geluid uit de uitlaat hoorde komen. Vermogen was toen ook compleet weg, turbo deed niets meer.
Gelukkig wel nog mee naar huis kunnen rijden en vanmorgen even de downpipe los genomen waarna het vlug duidelijk werd Nu dus maar op zoek naar een nieuwe turbo
Gelukkig wel nog mee naar huis kunnen rijden en vanmorgen even de downpipe los genomen waarna het vlug duidelijk werd Nu dus maar op zoek naar een nieuwe turbo
-
OnlineBram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Ja, voor deze diagnose hoef je geen raketwetenschap gestudeerd te hebben
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
hmm die is wel klaar ja
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Geluk bij een ongeluk dat het niet aan de compressorkant was. Ga je nu upgraden qua turbo? Kan me best voorstellen dat dat nog wel een positief effect kan hebben, ook op de temperaturen.
-
Online
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Neem eens contact op met Speedshop ter Stege.
Die reviseren en upgraden naar klantwens voor niet teveel.
Die reviseren en upgraden naar klantwens voor niet teveel.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Ja daar was ik wel erg blij mee idd haha Ik wil nu graag een Focus RS turbo monteren. En dan op een wat lagere druk afregelen zodat hij op ongeveer hetzelfde vermogen uitkomt, anders ga ik mijn zuigers namelijk slopen (RS turbo zou zo'n 400pk kunnen doen).
Hoop idd dat dit qua warmte ook nog wat gaat schelen!
Thanks, zal het in gedachten houden. Heb vandaag al diverse firma's aangeschreven en degene die mijn auto heeft gemapped ging morgen ook even informeren bij zijn vaste adres
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
- HJ2
- Berichten: 3565
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Vet project!
En: is de lucht in het spruitstuk nu te heet, of de olie, of beiden?
Hoe efficienter (beter) de turbo, hoe beter de compressie en hoe heter de lucht toch? Wat je vaak ziet is dat de olieafvoer is gemodificeerd met een heet lopende en uiteindelijk ploffende turbo tot gevolg. Is dat nog stock bij jou?
Moet iig een machtig mooi ding zijn om mee te rijden!
En: is de lucht in het spruitstuk nu te heet, of de olie, of beiden?
Hoe efficienter (beter) de turbo, hoe beter de compressie en hoe heter de lucht toch? Wat je vaak ziet is dat de olieafvoer is gemodificeerd met een heet lopende en uiteindelijk ploffende turbo tot gevolg. Is dat nog stock bij jou?
Moet iig een machtig mooi ding zijn om mee te rijden!
-
Online
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Heb nog wel een setje S60R zuigers en drijfstangen in de garage liggen... Zijn identiek aan RS toch?
Dan hoef je je niet in te houden...
Dan hoef je je niet in te houden...
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Nee inlaatlucht temp valt op zich wel mee dat is redelijk onder controle sinds ik de stage 1 intercooler heb vervangen voor een stage 3. We hebben ook nog aan water/methanol injectie zitten denken om de temperaturen wat beter onder controle te krijgen. Maar ik heb ook nog een motorkap luchthapper van een Seat Leon TCR klaar liggen om in te bouwen dus dat ga ik eerst nog proberen.HJ2 schreef: ↑26 aug 2019, 18:18 Vet project!
En: is de lucht in het spruitstuk nu te heet, of de olie, of beiden?
Hoe efficienter (beter) de turbo, hoe beter de compressie en hoe heter de lucht toch? Wat je vaak ziet is dat de olieafvoer is gemodificeerd met een heet lopende en uiteindelijk ploffende turbo tot gevolg. Is dat nog stock bij jou?
Moet iig een machtig mooi ding zijn om mee te rijden!
Olie afvoer is nog stock bij mij idd, wellicht dat dan ook wel een van de redenen dat hij stuk is gelopen.
Hmm Zou zomaar eens kunnen idd. Ik heb het even aan de experts uit Engeland gevraagd. Zou jij ze eens op kunnen meten wat diameter van jouw zuigers is ? Da's misschien ook nog wel een leuke optie idd
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Melvin, ben je al eens met Mebu geweest ? Of heb je in NL nog andere Ford-specialisten ?
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Mebu ben ik zelf nog nooit geweest maar heb daar zelf ook niet zoveel mee, zit ook niet echt in de richting van mij haha Verder weet Mosselman ook aardig wat van Ford af voor zover ik weet, andere echt specialisten heb je hier niet geloof ik. Maar voorheen ben ik eens bij een Ford ''specialist'' in Engeland geweest omdat ik dacht dat dit beter zou zijn maar daar heb ik ook veel van geleerd. Die firma zette bijvoorbeeld doodnormaal boostlimiter op 3 bar en koppel limiter op 1000nm
Hier nog enkele sfeerbeelden van toen alles nog heel was, al duurde dat toen niet heel erg lang meer. Geld voor de foto's zonder watermerk kan ik nu niet meer missen
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Mijn Focus ST 225 >> Turbo overleden <<
Aj, klote!
Veel succes met het herstellen, zal wel goed komen als ik dit topic zo zie
Veel succes met het herstellen, zal wel goed komen als ik dit topic zo zie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Google [Bot] en 95 gasten