Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Hoi!

Bericht door indobesar » 10 mar 2017, 21:52

Welkom en leuk speelgoed!

Enige leuke aan Gemert, is/was Time-Out. Vroeger kon je er nog een biertje doen met Mental-Theo! :D

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi!

Bericht door Meeelv » 12 mar 2017, 12:02

Het was gisteren lekker rustig in Duitsland. 2 Rondjes gereden waarvan 1 gefilmd. Nog bijna de muur een kusje gegeven bij Breidscheid :tong: Voorbanden zijn nodig aan vervanging toe, had maar weinig grip aan de voorkant. Mijn doel voor dit jaar was om ergens rond de 9:00 min rond te rijden, bridge to gantry. Mijn 1e rondje reed ik 8:47 :D dus happy me ! Lang niet slecht voor mijn 3e rondje ooit op de Ring.

Overigens de 1e keer sinds de remmen upgrade en Quaife dat ik op de ring ben en dat is toch wel een hele wereld van verschil.

https://youtu.be/u8kYXXNo7S8

Wat zijn eigenlijk een beetje ''goede'' waardes qua camber voor en achter voor een auto zoals de mijne om mee op het circuit te rijden ? Heb nu voor +/- 1,3 graad negatief en achter 2,0. Ik rijd nog niet met semi-slicks maar deze komen er in de toekomst wel nog onder.

Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Hoi!

Bericht door frank de jonge » 13 mar 2017, 09:00

Lekker geluid!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hoi!

Bericht door MartijnGizmo » 13 mar 2017, 11:02

Gaaf ding, geluid van die vijfpitters blijf ik echt geweldig vinden!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Hoi!

Bericht door Macboy » 14 mar 2017, 10:36

Mooi geluid idd !

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Hoi!

Bericht door Tim N » 15 mar 2017, 10:02

indobesar schreef: 10 mar 2017, 21:52 Vroeger kon je er nog een biertje doen met Mental-Theo! :D
haha je laat mij mezelf oud voelen Indo


@ Meelv, gave kar hoor

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Hoi!

Bericht door Marc Sierra » 16 mar 2017, 11:17

Welkom! Leuke auto heb je, een van de weinige mede Ford-rijders hier. :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Hoi!

Bericht door Macboy » 16 mar 2017, 18:13

Misschien ook hier even handig in topictitel je auto te vermelden ?

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi!

Bericht door Meeelv » 17 mar 2017, 19:25

Macboy schreef: 16 mar 2017, 18:13 Misschien ook hier even handig in topictitel je auto te vermelden ?
Zoiets als dit ? :P

Voor de geïnteresseerden heb ik hier trouwens een linkje naar mijn pagina op het Focusclub forum: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=39680

Die pagina zal ik echter niet meer bijhouden omdat er daar een paar zuurpruimen rondlopen die alles maar lopen af te zeiken. Verder hebben ze daar ook wat andere prioriteiten/interesse's aan autos dan ik. Met jullie zit ik volgens mij wat meer op dezelfde golflengte :tong: Dus de verdere updates zal ik dan ook gewoon hier plaatsen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Macboy » 17 mar 2017, 23:48

:thumbup:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Spijkerhard » 18 mar 2017, 10:41

Welkom! Mooi geluidje idd. Met de ogen dicht hoor je gewoon die mooie Volvo roffel.

Leuke hobbies. Wel een behoorlijke fiets voor een 'beginner'. Misschien een beetje jammer dat je daar maar 1% van de tijd mee voluit kunt gaan? Of heb je daar ook track plannen mee?

En pas een beetje op met je hobby he? Er zitten hier al genoeg mannen langdurig zonder vriendin op het forum ;-)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door sitechris » 18 mar 2017, 10:55

Gaaf ding man!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 18 mar 2017, 15:39

Spijkerhard schreef: 18 mar 2017, 10:41 Welkom! Mooi geluidje idd. Met de ogen dicht hoor je gewoon die mooie Volvo roffel.

Leuke hobbies. Wel een behoorlijke fiets voor een 'beginner'. Misschien een beetje jammer dat je daar maar 1% van de tijd mee voluit kunt gaan? Of heb je daar ook track plannen mee?

En pas een beetje op met je hobby he? Er zitten hier al genoeg mannen langdurig zonder vriendin op het forum ;-)
Ja het is idd een behoorlijke motor voor een beginner. Maar ik zat met het probleem dat ik met een quad zat die ik zelf niet verkocht kreeg, tenminste niet voor een normale prijs. En deze motor stond bij een motorzaak waar ik als enige mijn quad kon inruilen, aangezien de meeste motorzaken niets met quads doen. Omdat dat een beetje moeilijke handel is.

Vandaar dat ik nu dus de GSX-R 1000 heb. Maar met een beetje verstand moet dat wel goedkomen denk ik. En liever wat extra vermogen achter de hand dan dat je een langzamere motor heb waarmee je continu op zijn maximale moet gaan rijden toch :P

Heb voorlopig geen circuit plannen met de motor maar je weet het nooit. Met de auto had ik dat ook niet verwacht haha :lol:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 25 jun 2017, 18:52

Zijn we weer :P

Tijdje geleden met The RevRun mee gereden. Zondags waren we bij de Ring en daar hebben we natuurlijk weer wat rondjes gereden. Buitentemperatuur was toen een graad of 25 en toen zag ik dat de olietemperatuur toch wel behoorlijk hoog werd. Hij zat op zo'n 3/4 van de teller, wat zich vertaald naar zo'n 110a120 graden.

Dus dan ga je naar The Autosport Company en koop je wat spulletjes om dit op te lossen :D

Afbeelding

De bedoeling was om hem bovenop de intercooler te monteren. Helaas had ik me vergist en zag dat hier maar 1 draadbus op zat gelast dus dat ging hem niet worden. Zodoende besloten dat hij voor de intercooler gaat komen en hiervoor ga ik zelf een ophangbeugel maken onder de intercooler waar de oliekoeler ook op komt te staan.

Afbeelding

Dan ga je wat aan het meten en tekenen en toen heb ik samen met een vriend van me een cad tekening kunnen maken. Dit laat ik eerst in dun plaatstaal uitsnijden om te kijken of alle maten kloppen en daarna laat ik het in 10mm dik aluminium snijden.

Afbeelding

Ook ga ik nog wat andere tellertjes plaatsen zodat ik te olietemperatuur + druk en turbodruk wat beter in de gaten kan houden. Er komt dan ook een AFR meter bij en als dat allemaal netjes zit word het tijd om de hybrid turbo te monteren.

Alleen nog even kijken waar ik hem dan ga laten mappen, daar ben ik nog niet echt over uit... :hmmm: Kunnen jullie hier een bedrijf voor aanbevelen ?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Sander-E46 » 25 jun 2017, 19:20

Maar hinder de oliekoeler zo de intercooler dan niet? Die verliest toch een deel aan luchtinkomst?

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 25 jun 2017, 19:33

Sander-E46 schreef: 25 jun 2017, 19:20 Maar hinder de oliekoeler zo de intercooler dan niet? Die verliest toch een deel aan luchtinkomst?
In theorie wel ja maar ik denk dat je er in de praktijk niet zo heel veel van gaat merken. Misschien een paar PK minder op de dyno, jippie :P Heb liever dat de olie wat efficiënter gekoeld word haha :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Macboy » 25 jun 2017, 20:22

Gaaf als je dat kan !!

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door matthyssie » 25 jun 2017, 20:26

Maar 110-120 graden is toch niet zo heel spannend?

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door sitechris » 26 jun 2017, 07:35

Wou ik ook zeggen. Vanaf 130 graden moet je hem knijpen

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 26 jun 2017, 09:30

Dit was na ongeveer een halve ronde al op de Ring dat hij die temperatuur bereikte. Ik heb liever wat extra koelcapaciteit dan dat ik op t randje zit van wat de originele koeler aankan zeg maar. Als hij dus rond de 120 graden zit (de originele temp teller is niet echt nauwkeurig af te lezen) zit hij al erg ver richting het rood op het tellertje.

Vandaar dat ik dit graag upgrade, just to be safe! :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door frank de jonge » 26 jun 2017, 09:34

Better safe then sorry! Gelijk heb je al zou ik wel ergens anders die koeler plaatsen.... Zijn vast meerdere opties. Hoe doen die Engelsen dat eigenlijk? Die rijden veel met die getunede ST's

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 26 jun 2017, 11:21

frank de jonge schreef: 26 jun 2017, 09:34 Better safe then sorry! Gelijk heb je al zou ik wel ergens anders die koeler plaatsen.... Zijn vast meerdere opties. Hoe doen die Engelsen dat eigenlijk? Die rijden veel met die getunede ST's
Ik had een Spec-R set gezien maar deze vond ik in verhouding te duur dus toen ben ik zelf onderdelen bij elkaar gaan sprokkelen. Maar zoals je op deze foto ziet zit er bovenop de intercooler 2 bevestigingspunten voor een oliekoeler. Ik was er vanuit gegaan dat dat bij mij ook zou zijn maar ik heb alleen dat meeste rechtse enkele bevestigingspunt voor de claxon.. Dus vandaar dat ik hem nu voor de intercooler ga plaatsen. Het gebeurd wel meer op deze manier hoor. Het maakt niet zoveel verschil qua koelcapaciteit van de intercooler. De lucht stroomt er toch wel doorheen.

Enige minpuntje is dat hij nu wat kwetsbaarder is voor steentjes en dergelijken maar ik ga er vanuit dat het hier toch wel goed genoeg tegen kan, de intercooler is immers ook nog niet lek gegaan.

Qua formaat zou mijn oliekoeler ook echt maar NET bovenop de intercooler passen, dan word t toch aardig krap met de slangen en dergelijken dus ik denk dat het zo wel mooier zit dalijk.

Afbeelding

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Jeffrey026 » 26 jun 2017, 17:39

coole bestickering!

je hebt je auto al aardig aangepakt voor circuit gebruik, is het tevens ook je dagelijks vervoer? zo ja mis je de achterbank dan niet?
Ik had ''vroegah'' een toyota mr2 een 2 zitter, miste mijn bank soms wel.

veel plezier met je speeltjes!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 26 jun 2017, 18:10

Jeffrey026 schreef: 26 jun 2017, 17:39 coole bestickering!

je hebt je auto al aardig aangepakt voor circuit gebruik, is het tevens ook je dagelijks vervoer? zo ja mis je de achterbank dan niet?
Ik had ''vroegah'' een toyota mr2 een 2 zitter, miste mijn bank soms wel.

veel plezier met je speeltjes!
Het is idd mijn ''dagelijks'' vervoer, echter heb ik hem niet dagelijks nodig :P Heb samen met mijn vader ons eigen autobedrijf en aangezien ik nog thuis woon kan ik gewoon met hem carpoolen :P

Heb hem alleen dinsdags nodig ivm school en dan 's avonds en de weekenden als ik ergens heen wil. Dus het is prima te doen als ''daily'' haha :df: Achterbank mis ik totaal niet, met deze stoelen was het toch al vrijwel onmogelijk om achterin plaats te nemen omdat ze niet naar voren kunnen klappen.

Thanks ! Komt helemaal goed :tooth:

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Hoi! [Focus ST 225]

Bericht door Meeelv » 01 jul 2017, 12:04

Vanmorgen heb ik een proefplaatje van de getekende steun opgehaald. Na het passen bleek dat alles gewoon precies goed was ! Ik (en degene die het heeft getekend) hadden beide wel verwacht dat er ergens een meetfoutje in zou zitten, dit gebeurd 9 van de 10 keer. Maar gelukkig paste alles.

Dus meteen het watersnij bedrijf opgebeld om groen licht te geven om de steun uit aluminium te snijden zodat ik de oliekoeler kan gaan monteren. Het enige wat dan nog moet gebeuren is 2 aluminium strips er aan lassen zodat ik de koeler op alle 4 de bevestigingspunten kan vast zetten. :hosanna:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berrie, S-RS, Wors, yorick en 176 gasten