Mijn Focus ST 225 >> Even bijpraten - Mega update <<

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4493
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Eeuwe » 28 jul 2020, 17:27

Gave update weer!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 28 jul 2020, 17:43

daNpy schreef: 28 jul 2020, 15:19 Heb je de uitlaat al gewrapt in die hittebestendige band?
Jup, wat een rotwerk is dat trouwens zeg :P Een week erna nog steeds jeukende armen :lol:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Jan Terwolde » 03 aug 2020, 11:11

Gave update! Ik moet toch vaker op df terwijl ik zelf bij de ring ben.. Had nog kennis gemaakt met een mede terwoldenaar daar. Een kennis van je blijkbaar!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 03 aug 2020, 11:15

Jan Terwolde schreef: 03 aug 2020, 11:11 Gave update! Ik moet toch vaker op df terwijl ik zelf bij de ring ben.. Had nog kennis gemaakt met een mede terwoldenaar daar. Een kennis van je blijkbaar!
Thanks ! :D Bedoel je Ferry ?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Jan Terwolde » 03 aug 2020, 11:17

Jazeker! Wij moeten ook echt eens kennis maken bij de ring!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 03 aug 2020, 11:20

Jan Terwolde schreef: 03 aug 2020, 11:17 Jazeker! Wij moeten ook echt eens kennis maken bij de ring!
Ahhh ja die ken ik wel idd haha, goeie gast is dat!

Volgende week zondag (9e) gaan we weer met een klein groepje die kant op :df:

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door E36-italia » 03 aug 2020, 12:40

Meeelv schreef: 28 jul 2020, 17:43
Jup, wat een rotwerk is dat trouwens zeg :P Een week erna nog steeds jeukende armen :lol:

Afbeelding
Daarom moet je de band ook nat maken, en gaat ie er net wat strakker om heen... en minder jeuk.

als je downpipe nog los ligt, spuit hem in met high temp silicone verf.. dat maakt het zaakje wat vloeistof bestendiger!
(trekt de olie er niet zo makkelijk in, of vocht)

zoiets bijv:
https://rvsuitlaatdelen.nl/product/ther ... of-zilver/

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 03 aug 2020, 16:56

E36-italia schreef: 03 aug 2020, 12:40
Meeelv schreef: 28 jul 2020, 17:43
Jup, wat een rotwerk is dat trouwens zeg :P Een week erna nog steeds jeukende armen :lol:

Afbeelding
Daarom moet je de band ook nat maken, en gaat ie er net wat strakker om heen... en minder jeuk.

als je downpipe nog los ligt, spuit hem in met high temp silicone verf.. dat maakt het zaakje wat vloeistof bestendiger!
(trekt de olie er niet zo makkelijk in, of vocht)

zoiets bijv:
https://rvsuitlaatdelen.nl/product/ther ... of-zilver/
Klopt, ik had hem ook nat gemaakt, maar toch zat ik behoorlijk onder :nah: Downpipe is al gemonteerd, die foto is van begin dit jaar haha

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Jan Terwolde » 21 sep 2020, 16:26

Heb je nog zien rijden dit weekend bij de ring! Hoe is het gegaan?

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 21 sep 2020, 17:49

Jan Terwolde schreef: 21 sep 2020, 16:26 Heb je nog zien rijden dit weekend bij de ring! Hoe is het gegaan?
Kan kloppen ja, gisteren 7 rondes gereden :df: Ging eigenlijk prima! Eerste rondje even aftasten wat de nieuwe remblokken zouden doen (ander merk/type) maar toen ze na 1 rondje beetje ingesleten waren en op temperatuur bevielen ze vele malen beter dan de vorige set. Hierdoor een stuk meer vertrouwen gekregen met remmen.

Mijn rijstijl word ook telkens weer soepeler. Hierdoor merk je dat je sommige bochten veel harder begint te nemen. Hierdoor zag ik verschillende keren gedurende de dag mijn eigen doel steeds dichterbij komen. Dat is namelijk onder de 08:00 min rijden.

In de ochtend zat ik ter hoogte van de linkse bocht voor de kleine karroussell op 07:25 maar doordat er op dat moment een gele vlag bij de kleine karroussell was moest ik van het gas af. Kijkende naar mijn andere filmpjes duurt het vanaf dat punt nog ongeveer 30sec tot ik onder de Gantry doorrijd.

Zulke rondes heb ik nog 2 meer kunnen rijden gisteren dus die 8 min barriere zit eraan te komen.

Maar het allerbelangrijkste is dat ik steeds meer vertrouwen en feeling in de auto krijg. Die rondetijden vind ik niet eens zo spannend, vind het veel leuker om van passagiers te horen die regelmatig meegaan dat zij zelf ook duidelijk opmerken dat mijn rijstijl aan het verbeteren is en dat ik steeds sneller word. Die snellere tijden komen dan vanzelf wel :blink:

De auto doet het overigens ook wel goed. Ik kan 6 rondes rijden met een volle water/methanol tank dus het 7e rondje werd de auto weer te warm. Maargoed daar kan ik rekening mee houden natuurlijk.

Gedurende de winter ga ik de naven/wielophanging van de Ford Focus RS monteren (Revo Knuckle systeem) en ik heb inmiddels ook al een KW Competition set besteld voor de RS (mijn clubsport set past helaas niet, dus als je dan toch wat nieuws moet kopen.... :D ) en zo ben ik langzaamaan de onderdelen aan het verzamelen. Wanneer ik alles heb ga ik het een keer op een zaterdag monteren en dan zal ik me hier weer melden met een leuke sleutelreportage.

Nog een fotootje van zondag om af te sluiten :tooth:

Afbeelding

Online
Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Bokkepoot » 21 sep 2020, 18:01

Nice, vooral naar RS voorwielophanging gaan is echt gaaf!

voetbalboer87
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door voetbalboer87 » 21 sep 2020, 20:57

Ik ben benieuwd hoe erg je het verschil gaaat merken met de RS ophanging voor. Leuk dat je in ieder geval aardig wat rondjes gedaan hebt met de “originele” wielophanging.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Jan Terwolde » 22 sep 2020, 06:57

Erg gaaf al die verbeteringen die er aan komen! Wel lekker dat je reeds rond de 8 minuten zit maar meer zit te wachten op de relatief lege baan! Zelf merkte ik dat ik doordeweeks veel constantere tijden rijd zonder al die vlaggen e.d. dus misschien een idee als je een keer een tijd neer wil zetten. Ik rij vaak ook hetzelfde aantal rondes op eenn avond als op een hele dag.

Zelf met de 125d 8.37 gereden en met de 330i 8.27 (doordeweeks 3 rondes achter elkaar zelfde tijd), maar toen was het remprobleem nog niet opgelost en ik ben toe aan nieuwe banden. Het zou ook een stuk sneller moeten kunnen met de pk's die die heeft.
Dit weekend waren er te vel gele vlaggen om ook maar aan een snelle tijd te denken.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Roy RS » 22 sep 2020, 07:12

Hoe wordt dat water methanol toegepast, intercoolerspray ofzo?

(Geen tijd om alle pagina’s te doorzoeken 😄)

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 22 sep 2020, 07:41

voetbalboer87 schreef: 21 sep 2020, 20:57 Ik ben benieuwd hoe erg je het verschil gaaat merken met de RS ophanging voor. Leuk dat je in ieder geval aardig wat rondjes gedaan hebt met de “originele” wielophanging.
Van wat ik heb gehoord moet het veel stabieler zijn, nauwelijks nog last van torque steer en een stukje meer grip in bochten, dat laatste komt vermoedelijk omdat hij een stukje breder word. Heb er goede hoop op in ieder geval! De achterste fusees ga ik ook van de RS monteren, daar zitten achter de wiellagers ook verbredingsplaatjes zodat het wat breder word. En de anti rollbar zit hoger gemonteerd, als ik de auto nu te laag zet aan de achterkant schraapt die over de grond heen :lol:
Jan Terwolde schreef: 22 sep 2020, 06:57 Erg gaaf al die verbeteringen die er aan komen! Wel lekker dat je reeds rond de 8 minuten zit maar meer zit te wachten op de relatief lege baan! Zelf merkte ik dat ik doordeweeks veel constantere tijden rijd zonder al die vlaggen e.d. dus misschien een idee als je een keer een tijd neer wil zetten. Ik rij vaak ook hetzelfde aantal rondes op eenn avond als op een hele dag.

Zelf met de 125d 8.37 gereden en met de 330i 8.27 (doordeweeks 3 rondes achter elkaar zelfde tijd), maar toen was het remprobleem nog niet opgelost en ik ben toe aan nieuwe banden. Het zou ook een stuk sneller moeten kunnen met de pk's die die heeft.
Dit weekend waren er te vel gele vlaggen om ook maar aan een snelle tijd te denken.
Ja verkeer is idd een dingetje, bij een clean lap was ik er al lang onder gedoken natuurlijk maar dat is wel de meest makkelijke manier ook haha :D Beetje uitdaging tussendoor houd het ook wel leuk. Maar een motorrijder waar je gewoon een halve ronde achter zit omdat hij je niet voorbij wil laten is gewoon irritant... Bochtensnelheid van mij ligt dan natuurlijk veel hoger maar op de rechte stukken ben je kansloos tegen zo'n 1000cc supersport met tegenwoordig 200pk :hot:
Roy RS schreef: 22 sep 2020, 07:12 Hoe wordt dat water methanol toegepast, intercoolerspray ofzo?

(Geen tijd om alle pagina’s te doorzoeken 😄)
Nee word niet op de intercooler gespoten maar echt in de inlaatslang, zodat het mengsel mee verbrand word. Ik geloof dat het zo goed warmte onttrekt door het condenseren van het water tijdens de verbranding. Ik heb de aansluiting gemaakt in de slang die van intercooler naar gasklephuis loopt.

En ik gebruik geen methanol maar bio-ethanol gemixt met demi-water, omdat bio-ethanol veel makkelijker en goedkoper te krijgen is. De toevoeging van die brandstof zorgt voornamelijk voor een kleine vermogenstoename, maar daarvoor heb ik het spul niet.

Tijdens de 7e ronde was het tankje (9,5 liter) dus leeg, en zag ik de olietemperatuur 1x spiken naar 139 graden zelfs. Als de water/ethanol injectie wel zijn werk doet, blijft hij stabiel tussen de 120-125 graden en blijft de watertemperatuur ook gewoon perfect.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4918
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Roy RS » 22 sep 2020, 07:52

Gaaf systeem!

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 22 sep 2020, 08:05

Roy RS schreef: 22 sep 2020, 07:52 Gaaf systeem!
Wel he en werkt fantastisch. Als je wel met water/methanol injecteert verhoog je trouwens wel de klopvastheid van je brandstofmengsel. Snowperformance adverteert zelf dat het brandstof van racekwaliteit word met 116 RON ofzo? Misschien dat je die 116 met een korreltje zout moet nemen omdat het toch een Amerikaans bedrijf is haha, maar het zal vast wel iets schelen!

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Paskal » 03 mei 2021, 08:36

Kwam dit weekend je filmpje met Dale tegen. Leuk om zijn enthousiasme te horen over je geweldige Focus :thumbup:.
Zonde van je schuiver gisteren op de Ring in de eerste bocht wat stiekem nog best hard ging.Hopelijk valt het letsel bij je passagier ook mee. Gelukkig een stuk minder ernstig dan de M4 die gisteren over de kop ging in Bellof S waarvan de bestuurder met ernstig letsel per heli de baan moest verlaten :(.

Succes met het hertstellen van je Focus, maar da's jou wel toevertrouwd volgens mij :D

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Mijn Focus ST 225 >> Weer even bijkletsen :-) <<

Bericht door Meeelv » 03 mei 2021, 10:48

Paskal schreef: 03 mei 2021, 08:36 Kwam dit weekend je filmpje met Dale tegen. Leuk om zijn enthousiasme te horen over je geweldige Focus :thumbup:.
Zonde van je schuiver gisteren op de Ring in de eerste bocht wat stiekem nog best hard ging.Hopelijk valt het letsel bij je passagier ook mee. Gelukkig een stuk minder ernstig dan de M4 die gisteren over de kop ging in Bellof S waarvan de bestuurder met ernstig letsel per heli de baan moest verlaten :(.

Succes met het hertstellen van je Focus, maar da's jou wel toevertrouwd volgens mij :D
Hey Paskal,

Filmpje met Dale was leuk idd, ook leuk om te maken!

Gisteren idd wat minder geluk, maar al met al mag ik denk ik nog niet klagen, had veel erger af kunnen lopen. Rolkooi, goede gordels en helm hebben hun werk gedaan zegmaar.

Ik denk zelf dat het een combinatie was van iets te hoge snelheid, koude banden, auto uit balans door hobbels in het asfalt daar. Toen de achterkant ging glijden probeerde ik nog te corrigeren maar bij de 2e zwieper kwam het rechter achterwiel in het gras waardoor ik spinde, toen was het gewoon klaar.

Heb zelf eigenlijk nergens last van gelukkig, vanavond gaan we de auto ophalen met een trailer.

Wel jammer net nadat het hele onderstel is veranderd naar het spul van de RS enzo, maar het is wel te repareren gelukkig. Chassisbalk leek op het 1e gezicht nog recht dus dat is een meevaller.

Gopro weigerde helaas bij het opgaan van de baan, maar tijdens de crash is hij toch begonnen met filmen :lol: Ik was dus al aan het glijden op het begin van onderstaand filmpje, vandaar de rare positie op de baan zegmaar. Zal van de week nog even wat fotootjes plaatsen hier. Word wel weer tijd om dit topic even af te stoffen nu haha.


Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door Jan Terwolde » 03 mei 2021, 11:01

Beide filmpjes ook al gezien. Balen van de tweede, snel weer maken en rijden maar ik heb zo'n gevoel dat dat wel goedkomt.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door daNpy » 03 mei 2021, 11:23

Ajajaj, zonde man. All in the game helaas. Succes met weer opbouwen, heb er vertrouwen in dat dat goed komt!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door frank de jonge » 03 mei 2021, 11:48

😳, akelige glijpartij en klapper. Succes met de opbouw. Hopelijk valt het mee

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door PeterM » 03 mei 2021, 21:24

Balen, hopelijk valt de schade mee...

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door Bram » 03 mei 2021, 21:35

Dat ging ook niet heel erg langzaam volgens mij, schone onderbroek moeten pakken?

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Mijn Focus ST 225 >> Eerste crash op de Nordschleife <<

Bericht door Mark 320iS » 03 mei 2021, 21:44

Ai! Zuur! Nog schade aan de baan die je moet vergoeden?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Darudevampire, Gijzert, Google [Bot], Haantje, Joël D., RJK, Sabberjoch en 35 gasten