E46 320Ci ---> 130i Update
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: E46 320Ci
Pomp in de tank. Achterbank eruit en dan de ring los halen.
Bij de dealer alleen als complete unit te krijgen waar de vlotter aan vastzit. Bij een auto materialen zaak wel los te krijgen. Dus alleen de elektrische pomp.
Lees dit topic maar eens door misschien herken je het wel:
viewtopic.php?f=7&t=32189
En dit zou je dan nodig hebben:
http://m.onderdelenstore24.nl/964976-pi ... ndstofpomp
Exact deze zit er bij mij ook in. En heb bij deze site zelfs ook wel eens wat besteld. Althans bij auto onderdelen 24 maar dit zal wel dezelfde firma zijn. Goedkoper zal je ze niet vinden. Pomp is ook geschikt voor jou auto volgens mijn naslagwerk. Wordt in veel modellen gebruikt.
Pierburg 7.02701.43.0
Bij de dealer alleen als complete unit te krijgen waar de vlotter aan vastzit. Bij een auto materialen zaak wel los te krijgen. Dus alleen de elektrische pomp.
Lees dit topic maar eens door misschien herken je het wel:
viewtopic.php?f=7&t=32189
En dit zou je dan nodig hebben:
http://m.onderdelenstore24.nl/964976-pi ... ndstofpomp
Exact deze zit er bij mij ook in. En heb bij deze site zelfs ook wel eens wat besteld. Althans bij auto onderdelen 24 maar dit zal wel dezelfde firma zijn. Goedkoper zal je ze niet vinden. Pomp is ook geschikt voor jou auto volgens mijn naslagwerk. Wordt in veel modellen gebruikt.
Pierburg 7.02701.43.0
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
Even een update: Brandstofpomp nog niet vervangen, vind dat zelf een beetje een gok(advies van specialist in acht nemend), aangezien er geen directe signalen hierop wijzen.
De storingscode: 'Mengel te arm' komt nogsteeds voor, vooral bij rustig rijden, na ongeveer 15 kilometer.
Ook valt de auto nogsteeds af en toe uit bij het uitrollen naar een stoplicht, met koppeling ingedrukt, al is dit lang niet altijd het geval.
Afgelopen maand wel de VANOS laten reviseren bij Procar Zwolle, auto loopt gelijkmatiger door de toeren, en bovenin een duidelijkere push.
Eigen specialist verdenkt de luchtmassameter. Het probleem met dit onderdeel(13621432356) is de prijs, deze kosten inmiddels 350-400 euro OEM.
Wat zijn de meningen over lmm's van andere merken? En dan bedoel ik niet de goedkoopste Chineze van 40 euro, maar bijvoorbeeld een FEBI van 240,-.
Op deze website zie ik bijvoorbeeld verschillende merken staan, met allemaal 2 jaar garantie:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... ApZK8P8HAQ
De storingscode: 'Mengel te arm' komt nogsteeds voor, vooral bij rustig rijden, na ongeveer 15 kilometer.
Ook valt de auto nogsteeds af en toe uit bij het uitrollen naar een stoplicht, met koppeling ingedrukt, al is dit lang niet altijd het geval.
Afgelopen maand wel de VANOS laten reviseren bij Procar Zwolle, auto loopt gelijkmatiger door de toeren, en bovenin een duidelijkere push.
Eigen specialist verdenkt de luchtmassameter. Het probleem met dit onderdeel(13621432356) is de prijs, deze kosten inmiddels 350-400 euro OEM.
Wat zijn de meningen over lmm's van andere merken? En dan bedoel ik niet de goedkoopste Chineze van 40 euro, maar bijvoorbeeld een FEBI van 240,-.
Op deze website zie ik bijvoorbeeld verschillende merken staan, met allemaal 2 jaar garantie:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/ ... ApZK8P8HAQ
- EvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E46 320Ci
OEM is Bosch?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Mocht je interesse hebben om te testen. Ik heb de pomp van mijn 325Ci net preventief vervangen. Oude (originele) pomp (complete unit met vlotter enzo) ligt nog op de werkbank.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Hoe goed heb jij de slangen tussen MAF en gasklep al bekeken trouwens? Voor inspectie moet je ze er eigenlijk even afpakken, zijn twee losse delen. Altijd die controleren voordat je aan vervangen van de MAF begint.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
De slangen zijn allebei al vervangen, valse lucht is inmiddels wel bijna uit te sluiten lijkt me. Carterventilatie, Kleppendekselpakking en de slangen zijn dus allemaal vrijwel nieuw(of max een jaar oud). Enige dat nog mogelijk is zijn de vacuümslangetjes die achter het blok zitten, zoals eerder genoemd in de reacties hier. Daarom verdenk ik de LMM of brandstofpomp(in die volgorde).
Bedankt voor je suggestie van het testen, dit is echter bij de brandstofpomp lastig. Iemand met een LMM om uit te wisselen zou wel zeer welkom zijn.
Ik ben een beetje handig, maar de brandstofpomp ga ik niet zelf doen. Als ik dit laat doen dan monteer ik dus een nieuwe (pierburg) pomp. Kosten zitten daarbij meer in het arbeidsloon dan in de pomp.
Bij de LMM is dat net andersom, die pak je er zo uit, maar is dus origineel vrij prijzig.
Op internet lees ik matige verhalen over 'imitatie LMM's' van ebay etc. De link die ik hierboven gestuurd heb lijkt mij wel aardig, aangezien er bekende merken tussen staan, en er 2 jaar garantie op zit. Daarom neigt mijn keuze naar 1 van die ipv origineel.
Bedankt voor je suggestie van het testen, dit is echter bij de brandstofpomp lastig. Iemand met een LMM om uit te wisselen zou wel zeer welkom zijn.
Ik ben een beetje handig, maar de brandstofpomp ga ik niet zelf doen. Als ik dit laat doen dan monteer ik dus een nieuwe (pierburg) pomp. Kosten zitten daarbij meer in het arbeidsloon dan in de pomp.
Bij de LMM is dat net andersom, die pak je er zo uit, maar is dus origineel vrij prijzig.
Op internet lees ik matige verhalen over 'imitatie LMM's' van ebay etc. De link die ik hierboven gestuurd heb lijkt mij wel aardig, aangezien er bekende merken tussen staan, en er 2 jaar garantie op zit. Daarom neigt mijn keuze naar 1 van die ipv origineel.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Het moeilijkste van de benzinepomp vervangen is het eruit trekken van de achterbank hoor, is echt zo gepiept.
Heb je al eens een rondje gereden met de MAF losgekoppeld (stekker eraf)? Maakte bij mij veel uit (positief) maar goed ik heb een vacuumlek gevonden. Cruise doet het dan trouwens niet en nog een ander raar iets, bij gelijktijdig rem en gas werkt de gaspedaal input niet (bij heel-toe bijv.).
Heb je al eens een rondje gereden met de MAF losgekoppeld (stekker eraf)? Maakte bij mij veel uit (positief) maar goed ik heb een vacuumlek gevonden. Cruise doet het dan trouwens niet en nog een ander raar iets, bij gelijktijdig rem en gas werkt de gaspedaal input niet (bij heel-toe bijv.).
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E46 320Ci
Trek idd de stekker eens los en ga dan rijden. Heb een keer een 318i die liep als een ziekenhuis. Stekker van de lmm af en ding liep perfect. Dan weet je al snel voldoende.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
Ik heb alleen wel eens gelezen dat je hiermee kan vaststellen dat hij kapot is/niet werkt, maar dat je hiermee niet kan vaststellen of hij goed werkt.
Voorbeeld:
De auto loopt beter --> LMM kapot
De auto loopt hetzelfde --> LMM kapot
De auto loopt slechter --> LMM lijkt goed, maar kan alsnog foutieve waarden meten(en beter lopen met nieuwe)
Ik ga het in ieder geval morgen eens proberen
Voorbeeld:
De auto loopt beter --> LMM kapot
De auto loopt hetzelfde --> LMM kapot
De auto loopt slechter --> LMM lijkt goed, maar kan alsnog foutieve waarden meten(en beter lopen met nieuwe)
Ik ga het in ieder geval morgen eens proberen
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Ik ben er ook lekker mee bezig, zie 325Ci draadje. Ik hou je op de hoogte.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
Yes ik zag het inderdaad. Ik zou ook graag een ruil-LMM uitproberen. Mijn verbruik is ook vrij matig, hoe is dat bij jou?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Verbruik is zeer redelijk. tussen de 9-10l/100km zeg maar.
Nieuwe VDO LMM kost hier 160 EUR. Maar ik wil liever eerst weten of dit het euvel is. Ik zou fuel trims kunnen bekijken met INPA maar omdat mijn auto eigenlijk goed rijdt maar alleen vermogen lijkt te missen weet ik niet of je daar echt veel aan kan zien.
http://www.ebay.de/itm/VDO-Luftmassenme ... 1282870120
LMM op jou 320Ci zou dezelfde moeten zijn als op mijn auto (zie gevraagd topic). Nu nog iemand vinden die nog iets op de plank heeft liggen die we even mogen proberen.
Nieuwe VDO LMM kost hier 160 EUR. Maar ik wil liever eerst weten of dit het euvel is. Ik zou fuel trims kunnen bekijken met INPA maar omdat mijn auto eigenlijk goed rijdt maar alleen vermogen lijkt te missen weet ik niet of je daar echt veel aan kan zien.
http://www.ebay.de/itm/VDO-Luftmassenme ... 1282870120
LMM op jou 320Ci zou dezelfde moeten zijn als op mijn auto (zie gevraagd topic). Nu nog iemand vinden die nog iets op de plank heeft liggen die we even mogen proberen.
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: E46 320Ci
Had je de DISA klep al gereviseerd/vervangen?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E46 320Ci
Nee, maar heb deze wel geïnspecteerd. Klep werkt nog goed, potje houd vacuüm. Vanavond een andere LMM kunnen proberen (wel een oudje met ruim 300k km erop) en daarmee liep ie weer heerlijk door. Ik ga bovengenoemde nieuwe bestellen.
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: E46 320Ci
Check, ik las het net in het andere draadje
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
Auto vandaag gewassen, ontijzert/ontvet, gekleid, gepolijst en gewaxt. Denk niet dat de auto in de afgelopen 14 jaar ooit gekleid is, kwam heel veel vanaf. Goede foto was wat lastig in het avondlicht.
Laatst gewijzigd door Str8Six op 29 aug 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: E46 320Ci
Wat ene prachtig design zo 18 jaar later
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E46 320Ci
Blijft idd tijdloos mooi!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E46 320Ci
Gaaaaf
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E46 320Ci
goed bezig! nu nog even in de glascoating
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: E46 320Ci
Nu snap ik het niet meer.
Vandaag bij Dparts een LMM gehaald en erop gezet. Foutcode (too lean bank 1+bank 2) gewist, storing blijft tot nu toe weg. Auto trekt echter niet meer gelijdelijk. Soms goed(harder dan met de vorige LMM) en soms happerig, zonder foutcode.....
Vandaag bij Dparts een LMM gehaald en erop gezet. Foutcode (too lean bank 1+bank 2) gewist, storing blijft tot nu toe weg. Auto trekt echter niet meer gelijdelijk. Soms goed(harder dan met de vorige LMM) en soms happerig, zonder foutcode.....