StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Nee, daar ga ik me aan wagen. Hardeman gaf aan geen aftermarket spul te nemen als SKF of SKG ofzo, die komen uit fabriek met onbalans. Gewoon bij de dealer bestellen. Ik laat dan ook gelijk beide vervangen, want heb geen zin om na 5000km links ook weer te moeten vervangen. Hij had het over 300 euro per stuk en het monteren kon soms nog wel lastig zijn, omdat ze vast zitten vanwege roest en dergelijke. Dusja, zo weer 800 armer
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 10:50
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Hoe hebben ze dat gedaan qua aansluiten cardanas? Want oude diff is 3 gaats, nieuwe diff 6 gaats. Mogelijk dat cardan nu niet meer gecentreerd zit als ze deze zo overgebout hebben.
Balen dat het je zo tegen zit met de auto. Krijg er spijt van dat ik je toen getipt hebt.
Balen dat het je zo tegen zit met de auto. Krijg er spijt van dat ik je toen getipt hebt.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Geen idee. Als ik dit lees trek ik wit weg joh. Heb echt geen zin dat het dif niet goed zit, dat ik 200km terug kan
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Allemachtig! Wat had ik dat hok al een trap verkocht zeg, lang geleden...
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Dat diff op de foto is toch gewoon ter illustratie en niet het diff wat eronder zit.Maan schreef: ↑12 nov 2017, 20:52 Hoe hebben ze dat gedaan qua aansluiten cardanas? Want oude diff is 3 gaats, nieuwe diff 6 gaats. Mogelijk dat cardan nu niet meer gecentreerd zit als ze deze zo overgebout hebben.
Balen dat het je zo tegen zit met de auto. Krijg er spijt van dat ik je toen getipt hebt.
Diff is ook compleet anders qua montage. Valt allemaal wel wat mee.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Voor de zekerheid bel ik Hardeman morgen eerst even. Ze doen niet anders, maarja, iedereen kan een fout maken. Het is wel raar dat ik nu ineens problemen heb. Maar kan ook zijn dat door het nieuwe dif het probleem van de as beter merkbaar is geworden.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Stefan, je hebt een lange adem. Ik was er na een lekkerde radiator vanmiddag al helemaal klaar mee maar als ik dan jou topic weer even doorneem mag ik nog gelukkig zijn dat ik het enkel bij af en toe weer eens kijken naar 130i's houd.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Wat een bullshit zeg. Denkt die vent dan dat BMW zelf zijn aandrijfassen maakt.
Sommige garages kunnen zo onneuzen imho.
SKF is gewoon een heel goed en degelijk product. Die zou ik persoonlijk gewoon onder m'n auto schroeven hoor.
Kans is heel groot dat OEM ook gewoon bij SKF vandaan komt. GKN kan je ook gewoon bestellen hoor.
Maar wel apart dat ze zeggen dat ie speling heeft, vervolgens een sper monteren met de weet dat men wel eens wat kan gaan driften met de auto. En dan zeggen dat ie nog wel even kan
Maar goed....klote is het wel idd.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
GKN en SKF zijn gewoon goede merken, het lijkt mij ook een beetje een broodje aap verhaal.
De torsen doet op een rechte weg niks, dus ik geloof ook nog niet zo snel dat de trilling bij de aandrijfas weg komen aangezien je met het oude diff geen problemen had.
De torsen doet op een rechte weg niks, dus ik geloof ook nog niet zo snel dat de trilling bij de aandrijfas weg komen aangezien je met het oude diff geen problemen had.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Vanochtend contact gehad met Hardeman. Aan het dif kan het niet liggen. Dif kan maar op 1 manier gemonteerd worden. Ik geloof ook niet dat het daar aan ligt. Die gasten doen niet anders en heb nergens last van onder de 100. Heb ook geen geklapper of gestuiter. Trilling uit een dif of onbalans komt zelden voor.
Het geluid is alleen boven de 100, daaronder merk ik niks, dus het zal wel in de ophanging/rubbers/banden zitten. Ik weet dat ik gecupte banden heb, wellicht dat door het nieuwe dif dit beter merkbaar is. Driften met speling op een aandrijfas is geen probleem. Het valt echt niet uit elkaar ofzo. Het is dat ik mijn auto 100% wil hebben, want je kunt gewoon doorrijden met de speling die ik heb. De meeste merken het niet eens.
Na het driften gooi ik mijn winterset eronder, wellicht is het geluid/getril van achter weg. Sowieso gaat ie maandagochtend gelijk naar de specialist voor kleine lekkage bij oliefilter en aandrijfassen. Als er na montage van de winterbanden nog ergens een trilling of geluid zit, dan kan dit gelijk verholpen worden.
Het geluid is alleen boven de 100, daaronder merk ik niks, dus het zal wel in de ophanging/rubbers/banden zitten. Ik weet dat ik gecupte banden heb, wellicht dat door het nieuwe dif dit beter merkbaar is. Driften met speling op een aandrijfas is geen probleem. Het valt echt niet uit elkaar ofzo. Het is dat ik mijn auto 100% wil hebben, want je kunt gewoon doorrijden met de speling die ik heb. De meeste merken het niet eens.
Na het driften gooi ik mijn winterset eronder, wellicht is het geluid/getril van achter weg. Sowieso gaat ie maandagochtend gelijk naar de specialist voor kleine lekkage bij oliefilter en aandrijfassen. Als er na montage van de winterbanden nog ergens een trilling of geluid zit, dan kan dit gelijk verholpen worden.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Had eerst wielen gewisseld als je ze toch hebt liggen om te kijken of het probleem dan weg zal zijn.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Doe ik zondagmiddag, doordeweeks rij ik tegenwoordig 20-30km per week, dus heeft geen prio. Weet eigenlijk 90% zeker dat het de banden zijn. Echt het bekende cupgeluid en precies vanaf 100km/h.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Lees net eerst je positieve verhalen van vorige week met een smile en dan nu dit weer
Maar goed laten we hopen dat het de banden zijn ...
Maar goed laten we hopen dat het de banden zijn ...
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Jammer om te lezen dat je zoveel pech hebt met je 130I, De koppeling is ook nog origineel? Mijne was bij 200k km eruit geklapt, letterlijk. Bekijk het van de positieve kant, je krijgt er een super strakrijdende auto voor terug en daar gaat het toch om? Gewoon aftikken en genieten van deze geweldige wagen
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Op een of andere manier verwacht ik de koppeling nog wel. De vorige eigenaar heeft van 120k tot 205k met de auto gereden, maar heeft alle historie gewist uit het dealersysteem, dus ik weet niet wat er gebeurd is en wat vervangen is. Ik weet alleen dat ie vlak voor de verkoop de voorbumper heeft laten overspuiten en dat de brandstofpomp is vervangen.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Iemand bekend met Lobro aandrijfassen? Vandaag prijsopgave gehad voor nieuwe aandrijfassen (ex montage):
2x Lobro gereviseerde aandrijfassen: 600 euro
OEM aandrijfassen: 1020
400 verschil....wat zal ik doen?
2x Lobro gereviseerde aandrijfassen: 600 euro
OEM aandrijfassen: 1020
400 verschil....wat zal ik doen?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Eerst bepalen of het wel echt aan de assen ligt?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Lobro is van GKN en dus gewoon een prima A-merk. Ik zou die 400 dus mooi in m'n zak houden. Er zal gewoon garantie op zitten, dus dat zou ik wel aan durven.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Speling op de rechteraandrijfas heb ik sowieso, dat heb ik gezien vorige week bij montage van het nieuwe dif. Als je speelt met gas/gas los, dan hoor je het ook.
Het geluid van achter zijn de banden. Bij 110km/h is het behoorlijk. Druk je koppeling in, dan blijft het geluid, dus dan kan het niet het dif zijn Ga je harder rijder dan 110km/h, dan wordt het geluid weer minder.
Maar zondagmiddag gooi ik de winterbanden eronder. Dan weten we het zeker
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Ah oké klinkt idd als gecupte banden dan!
En verder eens met hierboven, mooi die 400 besparen en voor de “goedkoopste” oplossing gaan als je het mij vraagt
En verder eens met hierboven, mooi die 400 besparen en voor de “goedkoopste” oplossing gaan als je het mij vraagt
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Als je de koppeling indrukt staat het diff opeens stil?Het geluid van achter zijn de banden. Bij 110km/h is het behoorlijk. Druk je koppeling in, dan blijft het geluid, dus dan kan het niet het dif zijn Ga je harder rijder dan 110km/h, dan wordt het geluid weer minder.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
waarschijnlijk bedoeld hij dat er geen aandrijving / kracht meer op staat en daardoor geluid weg zou moeten vallen áls het daar vandaan komt
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Zijn dat de prijzen die je van je garage krijgt? De eeerste hit op Google geeft toch een stuk lagere prijzen https://www.auto-onderdelen24.nl/bmw/1- ... s-cardanas
Dan moet je wel een garage hebben die de door jouw meegebrachte spullen wil inbouwen.
Dan moet je wel een garage hebben die de door jouw meegebrachte spullen wil inbouwen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Bukt u maar weer even meneer
Garages verdienen aan het uur tarief en de handel op onderdelen.
Hier in Nederland zit minimaal 60% marge op onderdelen bij de bekendere automaterialen zaken.
Webshops zitten daar onder en in Duitsland zitten ze daar weer flink onder.
In vind het tarief wat je betaald hebt voor het wisselen van het diff ook absurd
Ik snap dat bij garages de kachel ook moet roken, maar ik ben blij dat ik veel zelf kan.
Garages verdienen aan het uur tarief en de handel op onderdelen.
Hier in Nederland zit minimaal 60% marge op onderdelen bij de bekendere automaterialen zaken.
Webshops zitten daar onder en in Duitsland zitten ze daar weer flink onder.
In vind het tarief wat je betaald hebt voor het wisselen van het diff ook absurd
Ik snap dat bij garages de kachel ook moet roken, maar ik ben blij dat ik veel zelf kan.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Bizar verschil inderdaad. Zal het maandag wel eens bespreken, 50 euro verdienen op een onderdeel van 300 euro vind ik prima, maar 100 euro of meer is gewoon schandalig. Denk dat garage's hier dagelijks mee geconfronteerd worden, omdat iedereen op internet alles kan bestellen. Ga je na de dealer, dan betaal je 500, dus de specialisten spelen hier op in. Maar je moet wel blijven vergelijken. Afgelopen zomer heb ik airco bij laten vullen bij de dealer omdat deze goedkoper was dan de specialist
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: sdh en 157 gasten