Als 215 aanloopt en 205-45 er af fabriek onder hoort?
StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik trek de wielen er binnenkort wel ff vanaf om te kijken welke ET en J waarde ik heb
Oh 205/45/18 zijn nog minder banden verkrijgbaar
Oh 205/45/18 zijn nog minder banden verkrijgbaar
- Andreass
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 20 dec 2014, 14:59
- Locatie: Overijssel
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Gewoon 225/40-R18 rondom leggen! Wordt de auto veel leuker van
Met 'slechts' 315nm koppel heb je ook niks breders nodig achteraan en de auto reageert neutraler.
Met 'slechts' 315nm koppel heb je ook niks breders nodig achteraan en de auto reageert neutraler.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Precies. Misschien achter een maatje breder als de velg zelf ook breder is.
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Maar het loopt met 215 al aan, wordt dat dan minder met 225?
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
225 rondom ziet er niet uit. Staat voor te breed en achter veel te smal om de velg.
215/40/18 en 245/35/18 is the way to go.
Als je 225/40/18 rondom wilt moet je gewoon 4 dezelfde velgen zoeken. 8Jx18.
215/40/18 en 245/35/18 is the way to go.
Als je 225/40/18 rondom wilt moet je gewoon 4 dezelfde velgen zoeken. 8Jx18.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
215/45 loopt aan, 215/40 niet....
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Hoe lang houdt het getik van de klepstoters aan na de koude start? Als het na een paar seconden over is dan is het de moeite van de investering niet waard. Met nieuwe zal het wel over zijn maar hoe ver wil je gaan met deze kilometers.
Zelf zou ik em houden maar het gevoel moet wel goed zijn, je moet niet met dicht geknepen billen in zo'n ding zitten. Daarnaast is het resultaat gewoon heel anders als je 4k in een 106 stopt dan in een BMW. Bij een Duitser die op leeftijd raakt zie je dat amper terug, het is meer behoud van de auto. Waar die onderhoudskosten stoppen weet niemand maar verkopen is afschrijven....
Zelf zou ik em houden maar het gevoel moet wel goed zijn, je moet niet met dicht geknepen billen in zo'n ding zitten. Daarnaast is het resultaat gewoon heel anders als je 4k in een 106 stopt dan in een BMW. Bij een Duitser die op leeftijd raakt zie je dat amper terug, het is meer behoud van de auto. Waar die onderhoudskosten stoppen weet niemand maar verkopen is afschrijven....
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Oo zie nu pas dat jij dat ook al gemeld had.
Maar ja echt.
Spoorbreedte verschilt btw ook iets tussen pre-lci en lci.
Maar ja echt.
Spoorbreedte verschilt btw ook iets tussen pre-lci en lci.
-
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Denk dat dit de kern is; als de lol weg is.. elke euro is dan zuur. Dan verkopen en niet meer omzien. C`est la vie.
Zo meteen weer twee of vier nieuwe banden, misschien zit het toch in een velg of ophanging.. Wat is de zekerheid dat de teller nu stopt?
Iedere keer het getik, elke trilling of rekening van de garage gaat bijdragen aan jouw ergernis. Dat is geen driving fun.
Enige vraag is wat dan? Up leasen?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Dat is vaak het nadeel als je rond de 200k komt met een auto. Als je van plan was langer te rijden dan zou ik hem houden. Zo niet afscheidt nemen en de tijd doden in een saaie auto om te sparen naar een volgend doel.... Maarja als je hetzelfde gen hebt als een vriend van mij moet er na elke nieuwe aankoop altijd minimaal 3k geïnvesteerd worden ook al koop je een kleine eco schudder
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Je bent bevriend met Knot?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Bandjes doen. Nieuwe klepstoters erin (wel de verbeterde versie pakken) en klaar...
- Arthur
- Berichten: 39733
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Tsja, het is toch een 130i. Een voormalige Holy grail hier.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik heb de populariteit van een 1 serie überhaupt nooit begrepen.. 't zal vast geinig rijden maar 't oog wilt toch ook wat?
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik zou zeggen, ga eens in 1 rijden.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
haha mooi man! Ruim 80% zegt houden.
Thnx voor de reacties. Bandenmaat wordt dus 215/40/18 en 245/35/18.
Moet eerlijk zeggen dat ik liever 4k in mijn 106 stop dan in de BMW, omdat ik daar zo onwijs veel plezier van heb. De 106 heeft meer dan 2x de aanschaf van de 130i gekost, maar als ik die morgen in de vangrail zou zetten op de Ring, dan is mij dat iedere euro waard geweest. In iets meer dan een jaar 150 rondjes gereden en is de mooiste hobby die er is. In de BMW is veel geld gestopt, maar merendeel van de ritjes was puur om van A naar B te komen.
Maar om terug te komen op het houden van de BMW....denk toch dat ik hem ga houden. Als de auto nou enorm kut reed, dan was het makkelijk, maar vandaag ook weer....het blijft genieten Het verbeteren van de auto ga ik gewoon met wat minder vaart doen. Ik wil graag zo snel mogelijk de auto naar mijn smaak maken, maar moet gewoon met geduld doen. Dit jaar geef ik er niks meer aan uit. Ik koop alleen nog een wintersetje en van de winter breng ik de velgen naar de spuiter en schaf ik 4 nieuwe banden aan. In het voorjaar laat ik de klepstoters vervangen. Dan is ie technisch 100%.
Thnx voor de reacties. Bandenmaat wordt dus 215/40/18 en 245/35/18.
Getik houdt continue aan. Met koude start, maar ook als ie warm is. Zelfs na een rondje RingNiels schreef: ↑10 sep 2017, 15:12 Hoe lang houdt het getik van de klepstoters aan na de koude start? Als het na een paar seconden over is dan is het de moeite van de investering niet waard. Met nieuwe zal het wel over zijn maar hoe ver wil je gaan met deze kilometers.
Zelf zou ik em houden maar het gevoel moet wel goed zijn, je moet niet met dicht geknepen billen in zo'n ding zitten. Daarnaast is het resultaat gewoon heel anders als je 4k in een 106 stopt dan in een BMW. Bij een Duitser die op leeftijd raakt zie je dat amper terug, het is meer behoud van de auto. Waar die onderhoudskosten stoppen weet niemand maar verkopen is afschrijven....
Moet eerlijk zeggen dat ik liever 4k in mijn 106 stop dan in de BMW, omdat ik daar zo onwijs veel plezier van heb. De 106 heeft meer dan 2x de aanschaf van de 130i gekost, maar als ik die morgen in de vangrail zou zetten op de Ring, dan is mij dat iedere euro waard geweest. In iets meer dan een jaar 150 rondjes gereden en is de mooiste hobby die er is. In de BMW is veel geld gestopt, maar merendeel van de ritjes was puur om van A naar B te komen.
Maar om terug te komen op het houden van de BMW....denk toch dat ik hem ga houden. Als de auto nou enorm kut reed, dan was het makkelijk, maar vandaag ook weer....het blijft genieten Het verbeteren van de auto ga ik gewoon met wat minder vaart doen. Ik wil graag zo snel mogelijk de auto naar mijn smaak maken, maar moet gewoon met geduld doen. Dit jaar geef ik er niks meer aan uit. Ik koop alleen nog een wintersetje en van de winter breng ik de velgen naar de spuiter en schaf ik 4 nieuwe banden aan. In het voorjaar laat ik de klepstoters vervangen. Dan is ie technisch 100%.
Dit klopt helemaal. Ik heb nog nooit een auto standaard gelaten, dus ook al koop ik iets terug voor weinig, dan gaat het toch weer kriebelen om aan te passen.Tim N schreef: ↑10 sep 2017, 19:40 Dat is vaak het nadeel als je rond de 200k komt met een auto. Als je van plan was langer te rijden dan zou ik hem houden. Zo niet afscheidt nemen en de tijd doden in een saaie auto om te sparen naar een volgend doel.... Maarja als je hetzelfde gen hebt als een vriend van mij moet er na elke nieuwe aankoop altijd minimaal 3k geïnvesteerd worden ook al koop je een kleine eco schudder
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: StefanW / BMW 130i
Als je dan toch je velgen naar de spuiter gaat brengen zorg dan ook dat ze eerst worden nagekeken en eventueel gericht, ik heb dezelfde velgen en ook een 130 en bij mij waren toch 2 velgen die gericht moesten worden. Je weet nooit precies hoe vorige eigenaren ermee om gegaan zijn. De vorige eigenaar van mijn 130 ken je denk ik wel, cj van gti club en auto is verder echt top maar toch twee velgen die aandacht nodig hadden. Kan iedereen gebeuren dat je net stoepje meepakt per ongeluk etc
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i
Die poll uitslag is wel extreem duidelijk
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: StefanW / BMW 130i
Ik zou de wagen verkopen. Hij is vervloekt...
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i
Nou, we zijn weer een maandje verder, kilometer of 1000 gereden. Vorige week hoorde ik ineens een fluittoon van achteren komen. Dag later hoorde ik bij het wegrijden een metaalachtig geluid. Heel even en maar 1x. Einde van de dag naar huis weer hetzelfde. Beetje zoeken op internet en dacht aan wiellager. De dagen erna heb ik dat metaalachtige geluid niet meer gehoord, maar wel een fluittoon op alle snelheden. Niet heel erg, je moet er wel je radio voor uit zetten zegmaar, maar het is er wel.
Vandaag naar de garage, denk ik wacht er even op, want wellicht zit het tussen mijn oren en kunnen ze niks vinden. Monteur doet eerst klein rondje en zet hem op de brug. Maakt de achterwielen vrij en laat de wielen draaien. Nou..in de "wachtruimte' was de fluittoon goed de te horen. Gelukkig dacht ik, want dan lag het niet aan mij
Maar het geluid kwam niet van de wiellagers af, maar van het dif. De lagers in het dif zullen beste tijd gehad hebben. Klein beetje vloeistof van het dif getapt, was opzich nog mooi helder (pas 7000km oud), maar je zag al wel beetje slijpsel van metaal. Dus denk je alles gehad te hebben, mag het dif vervangen worden...
Vanmiddag even met Hardemann motorsport gebeld. Voor 750 euro zetten ze er een gereviseerd en verbeterd dif onder. Dat valt gelukkig nog mee, dacht eerst aan minimaal het dubbele. Voor 150 euro extra kan ie er een sper in monteren. Aangezien er een nieuw dif onder moet, dan gelijk maar goed aanpakken. Ben alweer bezig met het Mfactory torsen dif. Platensper is mooier, maar het prijsverschil vind ik te groot. Ik zal het sper dif gebruiken voor rontondes en 1-2x per jaar driften op Lelystad, dan voldoet dit sper prima. Ik krijg ook nog een prijs van mijn eigen garage, dus wacht even af op zijn prijs.
In de toekomst had ik het dif wellicht toch vervangen, maar toch wel weer jammer dat het "onverwacht" komt. Ik had al besloten om de auto te houden, dus we gaan gewoon weer door
Vandaag naar de garage, denk ik wacht er even op, want wellicht zit het tussen mijn oren en kunnen ze niks vinden. Monteur doet eerst klein rondje en zet hem op de brug. Maakt de achterwielen vrij en laat de wielen draaien. Nou..in de "wachtruimte' was de fluittoon goed de te horen. Gelukkig dacht ik, want dan lag het niet aan mij
Maar het geluid kwam niet van de wiellagers af, maar van het dif. De lagers in het dif zullen beste tijd gehad hebben. Klein beetje vloeistof van het dif getapt, was opzich nog mooi helder (pas 7000km oud), maar je zag al wel beetje slijpsel van metaal. Dus denk je alles gehad te hebben, mag het dif vervangen worden...
Vanmiddag even met Hardemann motorsport gebeld. Voor 750 euro zetten ze er een gereviseerd en verbeterd dif onder. Dat valt gelukkig nog mee, dacht eerst aan minimaal het dubbele. Voor 150 euro extra kan ie er een sper in monteren. Aangezien er een nieuw dif onder moet, dan gelijk maar goed aanpakken. Ben alweer bezig met het Mfactory torsen dif. Platensper is mooier, maar het prijsverschil vind ik te groot. Ik zal het sper dif gebruiken voor rontondes en 1-2x per jaar driften op Lelystad, dan voldoet dit sper prima. Ik krijg ook nog een prijs van mijn eigen garage, dus wacht even af op zijn prijs.
In de toekomst had ik het dif wellicht toch vervangen, maar toch wel weer jammer dat het "onverwacht" komt. Ik had al besloten om de auto te houden, dus we gaan gewoon weer door
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Jaims, Majestic-12 [Bot] en 90 gasten