StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Snap wel dat je hem de deur uit gaat doen, hoe leuk de auto ook is, als je er geen vertrouwen in hebt dan is het niet leuk meer om in te rijden. GLWS dus!
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik werk met externe microfoon op mijn gopro, omdat de standaard microfoon bagger is. Je hoort wel een regenbui, dat wordt versterkt door het schuifdak. Met regen lijkt het net of het hagelt met een schuifdak
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Afgelopen week de auto bij de garage gedropt. Vliegwiel en koppeling zijn gelukkig nog goed. Ik heb samen met de "monteur" gereden. Hij vond de trilling uberhaupt heel minimaal. Hij dacht aan de wielen, dus ze hadden nog een setje goede velgen met banden liggen, dus gewisseld. Een dagje gereden met dikke tjoening velgen
Untitled by
Met de andere wielen ging 80% van de trilling eruit ja. In mijn banden zit blijkbaar hoogteslag. Er zitten Falken banden onder, volgens mij hebben ze wel een redelijk naamsbekendheid, maar zijn geen geweldige banden, want zo oud zijn ze nog niet. Slijten ook als een malle btw.
Vandaag weer mijn eigen wielen gemonteerd. Stuk beter
Untitled by
De garage weet dat ik kritisch ben, misschien wel te kritisch. 90% zal de trilling niet merken, maarja, ik ben van mening dat een auto met kilometers ook gewoon weer als nieuw kan maken. Mijn racer is ouder en heeft meer kilometers, maar rijdt als nieuw!
Wel zijn afgelopen week de schakelrubbers nog vervangen. De pook kon je namelijk behoorlijk heen en weer bewegen. Nu schakelt ie weer lekker strak. Ondanks zo'n simpele reparatie wel weer een paar honderd euro armer
De terugweg naar huis in de regen was wel weer veel fun. De auto rijdt echt uitstekend! Zoveel DF en in de bochten is het leuk spelen, ook zonder dif. Dan ga je wel weer twijfelen....ik heb echt plezier erin, motorgeluid, feedback en het kontje dat makkelijk om wilt, ik vind het echt heel leuk! Het is jammer dat het zo'n "onzekere" auto is. Als ik kijk naar de beleving etc wil ik hem echt niet verkopen, maar rationeel is het gewoon verstandiger om hem te verkopen. Ik ben te perfectionisch. Om hem naar mijn smaak te maken, moet ik er nog wel wat geld in pompen. Dan staat er straks een auto van bijna 20k voor de deur uit 2005 met 200+K op de teller. Dat is gewoon onzettend stom om te doen 135i uitlaat en LSD heb ik al verkocht, dus das snel gegaan.
Had het nog met de garage erover...mooiste zou 1 van de laatste 130i's zijn. Eentje uit 2010 met minder dan een ton op de klok, maar vind die maar eens...
Untitled by
Met de andere wielen ging 80% van de trilling eruit ja. In mijn banden zit blijkbaar hoogteslag. Er zitten Falken banden onder, volgens mij hebben ze wel een redelijk naamsbekendheid, maar zijn geen geweldige banden, want zo oud zijn ze nog niet. Slijten ook als een malle btw.
Vandaag weer mijn eigen wielen gemonteerd. Stuk beter
Untitled by
De garage weet dat ik kritisch ben, misschien wel te kritisch. 90% zal de trilling niet merken, maarja, ik ben van mening dat een auto met kilometers ook gewoon weer als nieuw kan maken. Mijn racer is ouder en heeft meer kilometers, maar rijdt als nieuw!
Wel zijn afgelopen week de schakelrubbers nog vervangen. De pook kon je namelijk behoorlijk heen en weer bewegen. Nu schakelt ie weer lekker strak. Ondanks zo'n simpele reparatie wel weer een paar honderd euro armer
De terugweg naar huis in de regen was wel weer veel fun. De auto rijdt echt uitstekend! Zoveel DF en in de bochten is het leuk spelen, ook zonder dif. Dan ga je wel weer twijfelen....ik heb echt plezier erin, motorgeluid, feedback en het kontje dat makkelijk om wilt, ik vind het echt heel leuk! Het is jammer dat het zo'n "onzekere" auto is. Als ik kijk naar de beleving etc wil ik hem echt niet verkopen, maar rationeel is het gewoon verstandiger om hem te verkopen. Ik ben te perfectionisch. Om hem naar mijn smaak te maken, moet ik er nog wel wat geld in pompen. Dan staat er straks een auto van bijna 20k voor de deur uit 2005 met 200+K op de teller. Dat is gewoon onzettend stom om te doen 135i uitlaat en LSD heb ik al verkocht, dus das snel gegaan.
Had het nog met de garage erover...mooiste zou 1 van de laatste 130i's zijn. Eentje uit 2010 met minder dan een ton op de klok, maar vind die maar eens...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Als ik je verhaal zo lees dan zou ik de auto niet meer verkopen. Je bent er bijna en vergeet niet 200k voor een R6 is niets, het is geen downsize meuk. Een 130i uit 2010 kost tegenwoordig serieus geld en je weet nu wat je hebt.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Precies.. Alsof een 130 uit 2010 als nieuw is. Daar ga je je ook aan dingen ergeren. Enige oplossing is dan nieuw kopen.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Nee zeker niet. De E46 die ik hiervoor had kocht ik toen deze 11 jaar oud was en was bijna in nieuwstaat (had 122k gelopen en 2 eigenaren). Ik heb nu een uitgeleefde 130i, er zullen ook wel mensen zuiniger geweest zijn op hun 130i.Auke M535i schreef: ↑09 sep 2017, 15:10 Precies.. Alsof een 130 uit 2010 als nieuw is. Daar ga je je ook aan dingen ergeren. Enige oplossing is dan nieuw kopen.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Hey Stefan,
Het lijkt je wel tegen zitten maar je auto nu verkopen is echt financiele zelfmoord. Het aantal slijtage onderdelen is eindig. Echter is de afschrijving nu gewoon 100%. Rij je er nu 1,5 jaar mee heb je 2,5K per jaar aan onderhoud gegeven. Haal je 3 jaar met nog een extra 1000 dan heb je 2K/jaar onderhoud betaald voor 130i DF-plezier.
Met de volgende kan je weer net zo in de papieren lopen. Tenzij je een koopt van een StefanWx2 die ook een impulsieve bui had.
Het lijkt je wel tegen zitten maar je auto nu verkopen is echt financiele zelfmoord. Het aantal slijtage onderdelen is eindig. Echter is de afschrijving nu gewoon 100%. Rij je er nu 1,5 jaar mee heb je 2,5K per jaar aan onderhoud gegeven. Haal je 3 jaar met nog een extra 1000 dan heb je 2K/jaar onderhoud betaald voor 130i DF-plezier.
Met de volgende kan je weer net zo in de papieren lopen. Tenzij je een koopt van een StefanWx2 die ook een impulsieve bui had.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Waarom koop je dan een uitgeleefde auto als je zelf zo pietje precies bent?
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Gewoon houden deze 130i. Er lijkt nu wat negatieve emotie en ergernis over de gebreken mee te spelen, wat natuurlijk logisch is. Maar als je het rationeel bekijkt: heel veel onderdelen zijn nu (bijna) nieuw dus de ellende moet vanzelf eens ophouden. Natuurlijk is 4000 euro onderhoud in 7000 km veel maar het is pas echt duur als je de auto vervolgens inruilt en geen cent terugziet van die 4k onderhoud.
Ik herken het wel, zelf ook een paar van dit soort auto's gehad waar veel te veel geld in ging (206 GTI, Mini Cooper S...) en in tegenspraak met mijn tekst hierboven was ik daar op een gegeven moment ook wel klaar mee en heb ze dus maar weggedaan. Bij mij waren het echter geen 'droomauto's' maar meer auto's die ik eens wilde hebben. Dat is gelukt, kon ze daarmee afstrepen van het lijstje en dus konden ze ook daarom wel weer weg. Maar in jouw geval lijkt de 130i een speciaal gevoel op te roepen, daarom zou ik deze nu niet zomaar met fors verlies wegdoen. Beter nu blijven rijden en zo nu en dan gespreid een beetje geld erin investeren om de auto langzaam maar zeker verder te optimaliseren.
Ik herken het wel, zelf ook een paar van dit soort auto's gehad waar veel te veel geld in ging (206 GTI, Mini Cooper S...) en in tegenspraak met mijn tekst hierboven was ik daar op een gegeven moment ook wel klaar mee en heb ze dus maar weggedaan. Bij mij waren het echter geen 'droomauto's' maar meer auto's die ik eens wilde hebben. Dat is gelukt, kon ze daarmee afstrepen van het lijstje en dus konden ze ook daarom wel weer weg. Maar in jouw geval lijkt de 130i een speciaal gevoel op te roepen, daarom zou ik deze nu niet zomaar met fors verlies wegdoen. Beter nu blijven rijden en zo nu en dan gespreid een beetje geld erin investeren om de auto langzaam maar zeker verder te optimaliseren.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik wacht wel af hoeveel reactie ik krijg. Ik heb hem op Autoscout gezet. Als iemand hem wilt, dan mag ie gewoon weg.
De garage adviseert om de klepstoters/cilinderkop te vervangen, als je het goed wilt doen zou je 4 nieuwe banden moeten monteren, dan zit je al over de 2000-2500 euro. Dan ga je al over de 6500 euro onderhoud binnen een jaar. Als ik hem verkoop heb ik 4000 afgeschreven, maar is het wel klaar. Als ik iets redelijks terug koop, dan koop ik bij een dealer/garagebedrijf vanwege de bovag garantie. Ik kijk het gewoon nog even aan. Mijn ervaring is dat een auto particulier verkopen vaak minimaal 3 maanden duurt.
@auke: ik kijk wel door dingen heen. Als een auto onder de wasstraatkrassen zit en velgen beetje beschadigd, dan breng ik hem gewoon naar de detailer en de velgen worden opnieuw gecoat/gespoten. Ben dan geen azijnzeiker die gaat lopen miepen. Het blok heeft last van het getik van de klepstoters, ik weet dat dit een "probleem" van het N52 blok is, dan laat ik hem niet staan. Ik denk juist dat het publiek van een 130i veel meer pietje precies is dan ik, die laten wellicht de auto staan vanwege het getik.
De garage adviseert om de klepstoters/cilinderkop te vervangen, als je het goed wilt doen zou je 4 nieuwe banden moeten monteren, dan zit je al over de 2000-2500 euro. Dan ga je al over de 6500 euro onderhoud binnen een jaar. Als ik hem verkoop heb ik 4000 afgeschreven, maar is het wel klaar. Als ik iets redelijks terug koop, dan koop ik bij een dealer/garagebedrijf vanwege de bovag garantie. Ik kijk het gewoon nog even aan. Mijn ervaring is dat een auto particulier verkopen vaak minimaal 3 maanden duurt.
@auke: ik kijk wel door dingen heen. Als een auto onder de wasstraatkrassen zit en velgen beetje beschadigd, dan breng ik hem gewoon naar de detailer en de velgen worden opnieuw gecoat/gespoten. Ben dan geen azijnzeiker die gaat lopen miepen. Het blok heeft last van het getik van de klepstoters, ik weet dat dit een "probleem" van het N52 blok is, dan laat ik hem niet staan. Ik denk juist dat het publiek van een 130i veel meer pietje precies is dan ik, die laten wellicht de auto staan vanwege het getik.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik snap dat je er een beetje zat van bent, hebben ze de trilling ondertussen al op kunnen lossen?
Het zou mooi zijn als de auto je weer vertrouwen geeft en dat je er lekker van kan genieten!
Het zou mooi zijn als de auto je weer vertrouwen geeft en dat je er lekker van kan genieten!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ja zo goed als, hoogteslag in de banden, tenminste zit er nog in haha, maar nieuwe bandjes is de oplossing.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Iets wat je de auto dus niet kunt verwijten.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Spannend welke kant dit op gaat. Heel DF roept wegdoen en heel DF roept nu ook houden. Lijkt Irma wel.
Ik ga voor houden. Misschien leuke poll van maken ?
Ik ga voor houden. Misschien leuke poll van maken ?
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Weg ermee!
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Houden!
Nu weg doen is 4K weg gooien. Dat is in mijn ogen belachelijk!
Nu weg doen is 4K weg gooien. Dat is in mijn ogen belachelijk!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
haha ben benieuwd
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
viewtopic.php?f=8&t=34426 nu 4000€ afschrijven, dan weer een leuke uit 2010/2011 terugkopen, kan je meteen weer 7000€ in pompen want die is ook weer 7-8 jaar oud...... Das 11.000€ in, als het een beetje tegenzit, één jaar..... Je moet lekker doen wat je zelf het beste lijkt, maar misschien is nieuw een ideetje ? Heb je ook een lekkere afschrijving natuurlijk....
Gr Ron
Gr Ron
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ik heb houden gekozen, die hoogte slag zit toch ook niet in al je banden?
Ik zou er mee naar een bandenspecialist gaan en kijken welke er vervangen moet(en) worden. Ben je van dat trillen af en misschien niet in 1x een klap van 4 nieuwe banden.
Waarom moet heel de kop worden vervangen? Klepstoters en seals is toch goed of?
Ik zou er mee naar een bandenspecialist gaan en kijken welke er vervangen moet(en) worden. Ben je van dat trillen af en misschien niet in 1x een klap van 4 nieuwe banden.
Waarom moet heel de kop worden vervangen? Klepstoters en seals is toch goed of?
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Alle banden hebben wel iets, maar achter hebben ze het op twee plekken. Als ik banden vervang doe ik het gelijk goed, want rondom zit een verkeerde bandenmaat. Voor heb ik nu 215/45, terwijl dit 215/40 moet zijn (loopt aan bij sturen) en achter zit 225/40/18, terwijl daar 245/35 hoort te zitten.
Ik weet niet of heel de kop vervangen moeten of alleen de klepstoters (vandaar de / in bericht), heb nog geen prijs opgevraagd, maar er werden al vlug bedragen genoemd van 1200/1300 euro. Specs heb ik niet. Op internet lees ik wel dat het na vervanging soms nog wel terug wil komen. Volgens mij sluit je dat uit met complete kop, maar weet ik niet zeker.
Lekker positief Ron!
Ik weet niet of heel de kop vervangen moeten of alleen de klepstoters (vandaar de / in bericht), heb nog geen prijs opgevraagd, maar er werden al vlug bedragen genoemd van 1200/1300 euro. Specs heb ik niet. Op internet lees ik wel dat het na vervanging soms nog wel terug wil komen. Volgens mij sluit je dat uit met complete kop, maar weet ik niet zeker.
Lekker positief Ron!
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Welk bouwjaar heb je ook alweer? Want volgens mij noem je alsnog de verkeerde maten. Volgen mij had ik in 18" 205-45 voor en 225-40 achter. Was een 2006 130i. Heb jij een LCI, want de maten die jij noemt zitten onder de LCI.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Ja klopt Arthur. Bouwjaar is 2005, maar de velgen achter zijn van de facelift. Ik heb de bredere variant. Bij de eerste 130i's vielen de wielen achter behoorlijk in de wielkast. Er werd dan met spacers gewerkt, maar BMW heeft bij de facelift de wielen achter breder gemaakt. Op de bredere variant moet 245/35.
Hoe kom ik erachter wat er op de voorzijde moet? Rondje internet geeft 215/40 aan namelijk, maar 205/45 lijkt me een veel courantere maat.
Hoe kom ik erachter wat er op de voorzijde moet? Rondje internet geeft 215/40 aan namelijk, maar 205/45 lijkt me een veel courantere maat.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: StefanW / BMW 130i / For Sale
Zoals deze wellicht?StefanW schreef: ↑09 sep 2017, 15:24Nee zeker niet. De E46 die ik hiervoor had kocht ik toen deze 11 jaar oud was en was bijna in nieuwstaat (had 122k gelopen en 2 eigenaren). Ik heb nu een uitgeleefde 130i, er zullen ook wel mensen zuiniger geweest zijn op hun 130i.Auke M535i schreef: ↑09 sep 2017, 15:10 Precies.. Alsof een 130 uit 2010 als nieuw is. Daar ga je je ook aan dingen ergeren. Enige oplossing is dan nieuw kopen.
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=64750.0
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berrie, ErikS, S-RS, Vanreijmersdal, yorick en 184 gasten