StefanW / BMW 130i verkocht en reden bekend van kapotte blok...
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i met LSD!
Wielen:
De originele wielen waren niet zo mooi meer. Deze heb ik opnieuw laten coaten. Gekozen voor Ferric grey, de kleur van de wielen onder een M135i. Met de donkere auto leek me dat net wat mooier.
Rondom had ik ook nieuwe bandjes nodig. De wielen zijn de facelift velgen, dus heb 215/40 en 245/35 bandjes nodig. Wilde eerst gaan voor een B merk vanwege het driften, maar via Topbanden had ik rondom Michelin PSS bandjes voor 500 euro. Bewust voor deze "oude" band gekozen ipv de PS4 omdat deze minder grip hebben in de regen (dus makkelijker dwars )
Ik vind het persoonlijk echt dikker staan. Wellicht nog rondom 1cm spacers om ze verder na buiten te zetten. Verder nog een donkere grill en dakspoiler, dan vind ik hem optisch wel af. Maar dat zien we wel weer. Al met al ben ik ondanks alle problemen echt wel blij met de auto. De auto rijdt echt heerlijk.
Zou ook nog wel iets willen doen met het onderstel. Vorige week heb ik hem laten uitlijnen. De auto staat op -0,5 graad camber, vandaar dat ie best onderstuurt is. M3 draagarmen en stabiliatorstangen zullen de rijeigenschappen nog beter maken. Maarja, eerst moeten dit bitcoins weer eens gaan stijgen
De originele wielen waren niet zo mooi meer. Deze heb ik opnieuw laten coaten. Gekozen voor Ferric grey, de kleur van de wielen onder een M135i. Met de donkere auto leek me dat net wat mooier.
Rondom had ik ook nieuwe bandjes nodig. De wielen zijn de facelift velgen, dus heb 215/40 en 245/35 bandjes nodig. Wilde eerst gaan voor een B merk vanwege het driften, maar via Topbanden had ik rondom Michelin PSS bandjes voor 500 euro. Bewust voor deze "oude" band gekozen ipv de PS4 omdat deze minder grip hebben in de regen (dus makkelijker dwars )
Ik vind het persoonlijk echt dikker staan. Wellicht nog rondom 1cm spacers om ze verder na buiten te zetten. Verder nog een donkere grill en dakspoiler, dan vind ik hem optisch wel af. Maar dat zien we wel weer. Al met al ben ik ondanks alle problemen echt wel blij met de auto. De auto rijdt echt heerlijk.
Zou ook nog wel iets willen doen met het onderstel. Vorige week heb ik hem laten uitlijnen. De auto staat op -0,5 graad camber, vandaar dat ie best onderstuurt is. M3 draagarmen en stabiliatorstangen zullen de rijeigenschappen nog beter maken. Maarja, eerst moeten dit bitcoins weer eens gaan stijgen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
staat heel mooi idd!
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Ziet er strak uit!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Leuke updates om te lezen. De kleur van de velgen staat erg mooi, en net niet te donker. Waar heb je ze laten coaten (excuus als ik er overheen gelezen heb)?
-
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Goede upgrades weer. Velgen staan super. *zet weer iets op de to-do lijst*
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Thnx!
@Joost: Velgenexpert in Amsterdam
@Joost: Velgenexpert in Amsterdam
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Gespoten of gepoedercoat?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Mooi geworden. Setje spacers (12mm) rondom maakt het wel af.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Heel erg netjes geworden zo! Geluid is heerlijk!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:06
- Auto: Fiesta ST, 325e en MX-5
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Velgen in Ferric grey staat 'm goed zeg!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Spuiten is m.i. mooier maar ook duurder. Poedercoaten is iets minder mooi qua sinaasappelhuid, maar remstof gaat er wel een stuk beter af, dus onderhoudsvriendelijker (tenzij je om de zoveel tijd met wax in de weer wilt gaan). Voor dagelijks gebruik zou ik altijd poedercoaten aanraden, voor de zondagtoerder zou ik spuiten.
Ik ga die van mij tzt laten poedercaoten.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Mooi subtiel zo!
Zelf ook een keer een set velgen laten coaten bij Velgenexpert, in hoogglans zwart. Waren erg mooi geworden, naar mijn mening minder sinaasappelhuid dan bij veel andere gecoate velgen. De (kunststof) naafkappen hadden ze voor me gespoten in dezelfde kleur, zat bijna geen verschil in met de gecoate velgen.
Zelf ook een keer een set velgen laten coaten bij Velgenexpert, in hoogglans zwart. Waren erg mooi geworden, naar mijn mening minder sinaasappelhuid dan bij veel andere gecoate velgen. De (kunststof) naafkappen hadden ze voor me gespoten in dezelfde kleur, zat bijna geen verschil in met de gecoate velgen.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Nou je hele topic gelezen! Zodeknetters! Maar wel gaaf ding nu zeg!
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Heb gepoedercoate velgen liggen die eruit zien als gespoten velgen. Kwestie van een goed adres zien te vinden!
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / 135i demper P20
Nee helaas, weinig updates hier. Laatste maanden niet veel gebeurt, eigenlijk ook wel prima na al het gezeik vorig jaar
In mei ben ik een weekendje naar de Ring geweest. Zou met de Peugeot gaan, maar bleek op laatste moment niet goed genoeg om te racen, dus ben weer met de 130i gegaan. Paar rondjes gereden, het was heerlijk weer. Het verschil in banden was wel heel goed merkbaar. Vorig jaar was ik een weekend geweest met Falken banden, in het voorjaar overstapt naar de Michelin's, maar rijdt zoveel beter. Niet glijden of smeren. Met de juiste updates kun je echt wel een leuke tracktool van de 130i maken.
Sinds februari (gelukkig) geen problemen meer gehad met de auto. Moet ook zeggen dat ik er weinig rij. Afgelopen vier maanden 4000km gereden (inclusief ringtrip 1500km). Met de winterbanden 205 bandjes krijg je de auto zo in de drift, met de Michelins 245mm breed lukt het op droog bijna niet, in de regen kun je nog wel spelen. Dat mis ik eigenlijk wel in de zomermaanden, de bochten dwars nemen. Het sper blijft toch wel de beste update!
Daarom gisteren een setje 16 inch stalen wielen gehaald. Wist niet of het ging passen, maar het past op de achteras! Gelijk 195/55/16 Wanli bandjes van 40 euro per stuk besteld en binnenkort weer een driftdagje plannen
Vorige week rondom nieuwe instaplijsten besteld, omdat deze behoorlijk verweerd waren. Staat gelijk weer een stuk frisser als je instapt.
Auto bevalt verder prima, af en toe zullen er nog updates komen. Misschien toch nog eens iets doen aan de klepstoters, maar dat is een reparatie van zo'n 1200-1500 euro. Auto rijdt er niet beroerder om, maar het klinkt niet mooi...
- Vanos
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
- Auto: BMW 325i
Re: StefanW / BMW 130i / Let's drift P21
Haha, lekker die 16" wanli's . Heb je eigenlijk een platensper of een torsen?
Blijft een geweldige wagen de 130i. Misschien komt die er ooit nog eens als daily op LPG
Blijft een geweldige wagen de 130i. Misschien komt die er ooit nog eens als daily op LPG
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i / Let's drift P21
Er zit een torsensper onder, nog steeds erg veel plezier van!
Eind augustus weer een driftmiddag meegepakt in Lelystad. Met de 16 inch Wanli's ging het erg lekker
Begin september heb ik de auto gepolijst en voorzien van een waxlaagje.
De auto ziet er ondanks zijn leeftijd en kilometerstand nog wel aardig uit. Zwart is gewoon een vervelende kleur, je ziet er alles op.
Halverwege oktober een middag op Assen gereden met de 130i. Zou eigenlijk met de 106 Rallye gaan, maar deze was nog niet klaar. De 130i doet het echt wel prima op het circuit, ondanks dat ie compleet standaard is. Snelste ronde van 2:11,01. Met een paar goede remmen en stoelen moet het nog wel een stuk harder gaan.
Eind augustus weer een driftmiddag meegepakt in Lelystad. Met de 16 inch Wanli's ging het erg lekker
Begin september heb ik de auto gepolijst en voorzien van een waxlaagje.
De auto ziet er ondanks zijn leeftijd en kilometerstand nog wel aardig uit. Zwart is gewoon een vervelende kleur, je ziet er alles op.
Halverwege oktober een middag op Assen gereden met de 130i. Zou eigenlijk met de 106 Rallye gaan, maar deze was nog niet klaar. De 130i doet het echt wel prima op het circuit, ondanks dat ie compleet standaard is. Snelste ronde van 2:11,01. Met een paar goede remmen en stoelen moet het nog wel een stuk harder gaan.
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i
Twee dagen na Assen rij ik bij mijn oprit op en merk dat ie niet meer remt. Gelukkig krijg ik hem op tijd stil. Hoe bizar dat het op de oprit gebeurd en niet op de snelweg met een hoge snelheid...
De auto op laten halen door de garage, want durfde er niet meer mee te rijden. Diagnose was de vacuumpomp. Deze was kapot gegaan. Op internet las ik nog terugroepacties op dit onderdeel op bepaalde modellen E87/E90, maar de dealer gaf aan dat op mijn auto niet van toepassing was. Naast de pomp was de riem ook niet goed meer. De pomp zit blijkbaar helemaal verstopt en kost een hoop tijd om te vervangen.
Uiteindelijk lag er een hoop open en gaf de garage aan om het gelijk goed te doen en preventief de distributie ketting + alle bijhorende onderdelen te vervangen. Omdat alles toch open lag dan was het ook nog een "kleine" moeite om de klepstoters te vervangen.
Ik heb dus alles laten vervangen. Wel weer een rip uit me lijf, mocht ff 2900 euro aftikken De ketting was toch ruim een cm uitgerekt, dus was wel "nodig". Ik merk wel dat het allemaal weer beter loopt.
Ondanks dat alle kleptstoters vervangen zijn hoor je ze nog wel. Het scherpe randje is er wel vanaf, maar zou ik het opnieuw doen...nee denk het niet. Ik had al eens gelezen dat je de complete cilinderkop moet vervangen om een stille motor te krijgen.
Heb filmpje gemaakt met de nieuwe klepstoters:
Motorkap gesloten:
De auto op laten halen door de garage, want durfde er niet meer mee te rijden. Diagnose was de vacuumpomp. Deze was kapot gegaan. Op internet las ik nog terugroepacties op dit onderdeel op bepaalde modellen E87/E90, maar de dealer gaf aan dat op mijn auto niet van toepassing was. Naast de pomp was de riem ook niet goed meer. De pomp zit blijkbaar helemaal verstopt en kost een hoop tijd om te vervangen.
Uiteindelijk lag er een hoop open en gaf de garage aan om het gelijk goed te doen en preventief de distributie ketting + alle bijhorende onderdelen te vervangen. Omdat alles toch open lag dan was het ook nog een "kleine" moeite om de klepstoters te vervangen.
Ik heb dus alles laten vervangen. Wel weer een rip uit me lijf, mocht ff 2900 euro aftikken De ketting was toch ruim een cm uitgerekt, dus was wel "nodig". Ik merk wel dat het allemaal weer beter loopt.
Ondanks dat alle kleptstoters vervangen zijn hoor je ze nog wel. Het scherpe randje is er wel vanaf, maar zou ik het opnieuw doen...nee denk het niet. Ik had al eens gelezen dat je de complete cilinderkop moet vervangen om een stille motor te krijgen.
Heb filmpje gemaakt met de nieuwe klepstoters:
Motorkap gesloten:
- StefanW
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
- Locatie: Nurnbergring
- Contacteer:
Re: StefanW / BMW 130i
Het ging zo goed dit jaar haha, alleen klein beurtje + apk in maart en verder geen kosten gehad. Tot vorige maand dus, naja, das nadeel van een auto met kilometers. De teller staat nu op 229.000km. Ik was de auto bijna een maand kwijt en moet zeggen dat ik hem echt gemist heb. 130i is gewoon een erg fijne wagen.
De winterbanden zitten er weer onder en de auto gaat daarmee zo makkelijk dwars. In de regen is een klein tikje genoeg om compleet driftend door een bocht te gaan. Het is zo verslafend. De Michelin PSS zomerbanden hebben echt bakken met grip, daarom is in de winter rijden eigenlijk veel leuker
Wat zijn de verdere plannen? Afgelopen jaar eigenlijk vrij weinig aangepast, alleen de 135i demper. Wel een fijne upgrade, want geluid is echt super. Wel hard zonder middendemper, maar stoor ik me niet aan.
Het kontje heeft wel een dakspoiler nodig, dus deze komt er wel zsm op. Op MP een nieuw setje remklauwen gescoord, mijne zijn compleet verroest en vind het geen porum als de auto gewassen is met de zomerwielen.
Verdere zien we het wel weer. Ondanks alles vind ik het een enorm fijne auto en zou de enige vervanger voor deze auto een M135i zijn.
De winterbanden zitten er weer onder en de auto gaat daarmee zo makkelijk dwars. In de regen is een klein tikje genoeg om compleet driftend door een bocht te gaan. Het is zo verslafend. De Michelin PSS zomerbanden hebben echt bakken met grip, daarom is in de winter rijden eigenlijk veel leuker
Wat zijn de verdere plannen? Afgelopen jaar eigenlijk vrij weinig aangepast, alleen de 135i demper. Wel een fijne upgrade, want geluid is echt super. Wel hard zonder middendemper, maar stoor ik me niet aan.
Het kontje heeft wel een dakspoiler nodig, dus deze komt er wel zsm op. Op MP een nieuw setje remklauwen gescoord, mijne zijn compleet verroest en vind het geen porum als de auto gewassen is met de zomerwielen.
Verdere zien we het wel weer. Ondanks alles vind ik het een enorm fijne auto en zou de enige vervanger voor deze auto een M135i zijn.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: StefanW / BMW 130i
Poeh, serieuze kosten. Ik denk dat je richting de aanschafprijs gaat nu. Lekker in blijven rijden en genieten
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: StefanW / BMW 130i
Als ik dit soort dingen lees ga ik mijn BMW's zo erg missen he :o BMW maakt regen en winter geweldig!In de regen is een klein tikje genoeg om compleet driftend door een bocht te gaan. Het is zo verslafend. De Michelin PSS zomerbanden hebben echt bakken met grip, daarom is in de winter rijden eigenlijk veel leuker
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: StefanW / BMW 130i
Klinkt als een diesel!!!! Haha.
Verder erg leuke auto. En ik vind 2.11 op Assen met een straatauto erg snel!!! Volgens mij ga ik met mij dedicated 328i tracktool net zo snel...... Hmmmmmm......
Wel wat meer power in de 130i. Maar ik zou toch denken dat een tracktool met wat minder pk’s toch sneller zou moeten zijn.....
Verder erg leuke auto. En ik vind 2.11 op Assen met een straatauto erg snel!!! Volgens mij ga ik met mij dedicated 328i tracktool net zo snel...... Hmmmmmm......
Wel wat meer power in de 130i. Maar ik zou toch denken dat een tracktool met wat minder pk’s toch sneller zou moeten zijn.....
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: StefanW / BMW 130i
Brrr wat een bedragen aan reparaties weer.
Telkens als mijn urge naar een 130i opsteekt en ik de touring denk weg te gaan doen denk ik even terug aan jou topic
(No pun intended)
Blijft een geweldige kar om te zien, maar zoals hierboven al genoemd. Aardig opweg naar dubbeling van aanschaf. Dat is best extreem.
Gelukkig lezen we ook dat hij je erg veel plezier bied en je de auto mist als ie weg is. Uiteindelijk goede keuze om ermee door te gaan toen.
Telkens als mijn urge naar een 130i opsteekt en ik de touring denk weg te gaan doen denk ik even terug aan jou topic
(No pun intended)
Blijft een geweldige kar om te zien, maar zoals hierboven al genoemd. Aardig opweg naar dubbeling van aanschaf. Dat is best extreem.
Gelukkig lezen we ook dat hij je erg veel plezier bied en je de auto mist als ie weg is. Uiteindelijk goede keuze om ermee door te gaan toen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, erwin20vt, Fabian, Geertmans, Google [Bot], Marc Sierra, MJW, nickdoesburg, Nivek en 243 gasten