VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Martijn_bmw » 19 mar 2017, 10:33

Idd dat elektro koppel bij stilstand is echt snel voor de 0-50km/h

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Niels » 19 mar 2017, 10:56

Ik vond de GTE op snelheid wat tegenvallen qua acceleratie, de eerste meters voelt het nog wel aardig idd. Gewicht is geen issue voor topsnelheid, luchtweerstand is dan je grootste vijand maar voor de acceleratie is het wel een factor wat niet mee helpt natuurlijk.

Anyways, 170pk standaard en 205pk met chip zijn hele mooie waardes!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Peric » 19 mar 2017, 11:59

Macboy schreef: 19 mar 2017, 09:32 Op snelheid maakt gewicht natuurlijk amper nog uit. Massa in beweging.
Dat schrijf jij nou. Maar ik volg een motorvlogger genaamd 650IB. Die doen rollende dragraces met motoren. Daar komt toch uit dat het wel degelijk uitmaakt hoeveel gewicht je bij je hebt.
Kan zo even niet het filmpje vinden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Niels » 19 mar 2017, 12:11

Natuurlijk maakt het uit alleen is luchtweerstand veruit je grootste vijand.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Macboy » 19 mar 2017, 15:05

Zoals hier gesteld wordt op snelweg in Nederland met soms wel en soms niet oplettende mede gasgever maakt die paar kilo natuurlijk geen donder uit. Zo bedoelde ik het idd.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door sitechris » 19 mar 2017, 19:48

Godspeed schreef: 19 mar 2017, 09:22 Dank voor de complimenten. Ben er zelf heel blij mee, rijd echt super nu :)
sitechris schreef: 18 mar 2017, 18:58 Mooie waardes met je chip. Dat maakt echt wel een verschil :).
Stock GTE ga je niet altijd losrijden. Die zitten standaard rond de 225 pk (op bank). Stock GTD zou moeten kunnen.
GTE is wel fors zwaarder... Mag toch hopen dat dat ook wel invloed heeft? Begreep bij VAG dat eigenlijk de meeste nieuwe auto's van VW wel zo'n 10% boven fabrieksopgave zitten, maar mijne was wel een uitschieter omhoog. Maar zelfde geldt dus ook voor de GT modellen. Een standaard GTD zal ook al tegen de 200pk aan hikken, zo niet eroverheen. Ik verwacht dat die dan sneller is dan een GTE die een paar 100 kg meer moet meezeulen.
Met mijn standaard GTD (192 pk op bank) moest ik echt afhaken tegen Golf GTE. Met chip (240 pk/500 nm) red ik het echt maar net.

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 20 mar 2017, 20:11

0-100 Doet een GTE in 7,6s en een GTD in 7,5s? Lijkt me toch niet dat jij met jouw vermogen en koppel een GTE niet makkelijk los rijdt? Bovendien ligt de top van een GTE ook nog een stukje lager dan die van de GTD... Plus zo'n Duracell ding weegt 1500kg.

Als ik de fabrieksopgave mag geloven, zou ik zelfs met mijn auto nu geen problemen met een GTE moeten hebben. Moet wel zeggen dat ik op een half uurtje proefrijden met een GTD na geen ervaring hebben met andere motorvarianten dan de 1.6 en 2.0TDI.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door sitechris » 20 mar 2017, 20:21

Praktijk was anders toen ik nog stock reed. Collega had een Golf GTE en die liep toch echt op me uit. Overigens vind ik de stock GTD niet echt snel.

https://www.youtube.com/watch?v=UIaze537upw

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 20 mar 2017, 20:30

Tsja, wat is snel. Onder de 6s naar de 100 wordt het imo snel, maar dit is toch lekker vlot als daily? Je hoeft mensen niet uit te leggen dat je een 2.0TDI (150 of 184pk) niet voor de Nürburgring koopt :P

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Riceaux » 20 mar 2017, 22:14

sitechris schreef: 20 mar 2017, 20:21 Praktijk was anders toen ik nog stock reed. Collega had een Golf GTE en die liep toch echt op me uit. Overigens vind ik de stock GTD niet echt snel.

https://www.youtube.com/watch?v=UIaze537upw
Mee eens. Eind vorig jaar kwam ik achter 1 te zitten op de autobahn. Bleef aardig op z'n kont zitten tot de 200 met 177 pk/400 nm. Had wel verwacht dat ie vrij snel zou uitlopen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Macboy » 21 mar 2017, 10:06

Voor de duidelijkheid: uitlopen op de snelweg is onmogelijk. Als je bedoelt met uitlopen dat een auto 100 meter pakt binnen 1 minuut dan mag je het dubbele aantal pk meenemen. Het verschil tussen 0-100 in 6 seconden of 8 seconden is minimaal wat feitelijke uitloop betreft. Dat is echt geen meters pakken maar kleine voorsprong van misschien een wagenlengte of 2 maximaal. Grotere voorsprong is feitelijk onmogelijk. Om van mijn M135i weg te lopen moest je minimaal 500/600pk hebben. Daaronder was de uitloop echt minimaal. Dus een GTE kan dan ook nooit echt uitlopen op een GTD.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2017, 10:08

Godspeed schreef: 20 mar 2017, 20:11 0-100 Doet een GTE in 7,6s en een GTD in 7,5s?
Het is een beetje een pet peeve van me, maar tijd/snelheid (0-100 dus) geeft niet direct het beeld dat je bijv. bij een stoplichtsprint ziet. Tijd/afstand (1/4 mijl) met daarbij de eindsnelheid etc geeft een stuk meer info. Met het elektrokoppel pak je zomaar een gat van een wagenlengte of meer bij de start, wat je met 0,1s sneller naar de 100 echt niet weer dicht rijdt.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Reind » 22 mar 2017, 10:42

Onderschat de push en directheid van de electromotor niet. Dat moet je een keer ervaren en is imo de reden dat de GTE irl zo snel aanrvoelt. Een tdi moet eerst even opspoelen waar de GTE al een 0,5sec vollebak NM's levert.

Onlangs met een gechipte 335d gereden. Die zou qua specs natuurlijk gehakt moeten maken van mijn 330e. Maar irl van 0 -120km/h en met name tussen acceleraties voelt de 330e door de instant electro boost net zo snel zo net sneller aan. Bij de 335d is het dan gevoelsmatig echt even wachten voordat de push komt. Boven de 120 km/h gaat de 335d op vliegtuigstand en leg je het af.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Arthur » 22 mar 2017, 11:45

Maar jullie praten nu over gevoel. Als de (voorbeeldje 0-100) harde cijfers zeggen 7,6s om 7,5s dan zit dat gewoon dicht op elkaar.
Ook hierboven de 330e tov de 335d. Ik lees "voelt" en "gevoelsmatig". Het is dus niet zo? De electroauto voelt snel, het is de beleving. Maar de brandstofauto ís sneller. Is mijn gevoelsmatige conclusie :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door MartijnGizmo » 22 mar 2017, 13:12

Arthur schreef: 22 mar 2017, 11:45 Maar jullie praten nu over gevoel. Als de (voorbeeldje 0-100) harde cijfers zeggen 7,6s om 7,5s dan zit dat gewoon dicht op elkaar.
In tijd, niet persé in afstand!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Arthur » 22 mar 2017, 13:25

Ik heb geen idee hoeveel verschil 0,1s in meters is. Maar is de ene dan "gevoelsmatig" sneller dan de ander? De GTD is zelfs cijfertechnisch sneller. Maar de GTE is gevoelsmatig sneller. Als ik het zo lees :-)
Pfff, wat boeit het ook :lol: Het enige interessante van die cijfers vind ik dat je de auto's redelijk met elkaar kunt vergelijken. In de zin van: komt het een beetje vooruit of niet. Als er 2-3s tussen zit weet je dat die auto echt langzamer is. Bij 0,1s zou ik me niet druk maken.

Online
Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2024
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Godspeed » 22 mar 2017, 22:05

Hopelijk kom ik binnenkort een GTE rijder tegen die wel even wilt sporten, dan kunnen we dit onderwerp afsluiten. En daarnaast is Chris z'n GTD toch zat, dus met zijn volgende hot hatch maakt sowieso geen enkele GTE of GTD meer kans... :lol:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door sitechris » 23 mar 2017, 06:16

Nope. Maar moet nog minstens een half jaartje. Mss langer als het financieel tegenzit etc

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4468
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door sitechris » 23 mar 2017, 06:17

Oh, wil best een keer met je meeten. Kunnen we de auto's vergelijken

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door indobesar » 23 mar 2017, 15:30

Godspeed schreef: 22 mar 2017, 22:05 Hopelijk kom ik binnenkort een GTE rijder tegen die wel even wilt sporten, dan kunnen we dit onderwerp afsluiten. En daarnaast is Chris z'n GTD toch zat, dus met zijn volgende hot hatch maakt sowieso geen enkele GTE of GTD meer kans... :lol:
Kan je lang zoeken. De meeste GTE's die ik tegen kom rijden suf op de rechterbaan...

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Hitz » 23 mar 2017, 15:43

Arthur schreef: 22 mar 2017, 13:25Ik heb geen idee hoeveel verschil 0,1s in meters is.
Hij probeert te zeggen dat je dat niet zomaar kan zeggen. De GTD zit sneller op de 100, maar wellicht is de GTE van 0-50 zo veel sneller dan de GTD dat de GTE, ondanks 0,1 sec. langzamer, tóch een grotere afstand aflegt in die 7,5 sec. Dus de GTD eruit trekt bij het verkeerslicht. Dat die GTD uiteindelijk er voorbij komt is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Arthur » 23 mar 2017, 17:49

Huh?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door JP » 23 mar 2017, 17:53

Boeiend allemaal die cijfertjes. Zolang Godspeed na de tuning kan genieten, zou het mij aan mijn reedt roesten of en welke auto sneller is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door Arthur » 23 mar 2017, 17:56

Dat zeg ik :-)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR

Bericht door JP » 23 mar 2017, 17:56

Nee, jij zei

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Jlijp, L5S1, Richardt., SlowCo en 171 gasten