VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Idd dat elektro koppel bij stilstand is echt snel voor de 0-50km/h
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Ik vond de GTE op snelheid wat tegenvallen qua acceleratie, de eerste meters voelt het nog wel aardig idd. Gewicht is geen issue voor topsnelheid, luchtweerstand is dan je grootste vijand maar voor de acceleratie is het wel een factor wat niet mee helpt natuurlijk.
Anyways, 170pk standaard en 205pk met chip zijn hele mooie waardes!
Anyways, 170pk standaard en 205pk met chip zijn hele mooie waardes!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Dat schrijf jij nou. Maar ik volg een motorvlogger genaamd 650IB. Die doen rollende dragraces met motoren. Daar komt toch uit dat het wel degelijk uitmaakt hoeveel gewicht je bij je hebt.
Kan zo even niet het filmpje vinden.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Natuurlijk maakt het uit alleen is luchtweerstand veruit je grootste vijand.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Zoals hier gesteld wordt op snelweg in Nederland met soms wel en soms niet oplettende mede gasgever maakt die paar kilo natuurlijk geen donder uit. Zo bedoelde ik het idd.
- sitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Met mijn standaard GTD (192 pk op bank) moest ik echt afhaken tegen Golf GTE. Met chip (240 pk/500 nm) red ik het echt maar net.Godspeed schreef: ↑19 mar 2017, 09:22 Dank voor de complimenten. Ben er zelf heel blij mee, rijd echt super nu
GTE is wel fors zwaarder... Mag toch hopen dat dat ook wel invloed heeft? Begreep bij VAG dat eigenlijk de meeste nieuwe auto's van VW wel zo'n 10% boven fabrieksopgave zitten, maar mijne was wel een uitschieter omhoog. Maar zelfde geldt dus ook voor de GT modellen. Een standaard GTD zal ook al tegen de 200pk aan hikken, zo niet eroverheen. Ik verwacht dat die dan sneller is dan een GTE die een paar 100 kg meer moet meezeulen.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
0-100 Doet een GTE in 7,6s en een GTD in 7,5s? Lijkt me toch niet dat jij met jouw vermogen en koppel een GTE niet makkelijk los rijdt? Bovendien ligt de top van een GTE ook nog een stukje lager dan die van de GTD... Plus zo'n Duracell ding weegt 1500kg.
Als ik de fabrieksopgave mag geloven, zou ik zelfs met mijn auto nu geen problemen met een GTE moeten hebben. Moet wel zeggen dat ik op een half uurtje proefrijden met een GTD na geen ervaring hebben met andere motorvarianten dan de 1.6 en 2.0TDI.
Als ik de fabrieksopgave mag geloven, zou ik zelfs met mijn auto nu geen problemen met een GTE moeten hebben. Moet wel zeggen dat ik op een half uurtje proefrijden met een GTD na geen ervaring hebben met andere motorvarianten dan de 1.6 en 2.0TDI.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 26 dec 2017, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- sitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Praktijk was anders toen ik nog stock reed. Collega had een Golf GTE en die liep toch echt op me uit. Overigens vind ik de stock GTD niet echt snel.
https://www.youtube.com/watch?v=UIaze537upw
https://www.youtube.com/watch?v=UIaze537upw
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Tsja, wat is snel. Onder de 6s naar de 100 wordt het imo snel, maar dit is toch lekker vlot als daily? Je hoeft mensen niet uit te leggen dat je een 2.0TDI (150 of 184pk) niet voor de Nürburgring koopt
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Mee eens. Eind vorig jaar kwam ik achter 1 te zitten op de autobahn. Bleef aardig op z'n kont zitten tot de 200 met 177 pk/400 nm. Had wel verwacht dat ie vrij snel zou uitlopen.sitechris schreef: ↑20 mar 2017, 20:21 Praktijk was anders toen ik nog stock reed. Collega had een Golf GTE en die liep toch echt op me uit. Overigens vind ik de stock GTD niet echt snel.
https://www.youtube.com/watch?v=UIaze537upw
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Voor de duidelijkheid: uitlopen op de snelweg is onmogelijk. Als je bedoelt met uitlopen dat een auto 100 meter pakt binnen 1 minuut dan mag je het dubbele aantal pk meenemen. Het verschil tussen 0-100 in 6 seconden of 8 seconden is minimaal wat feitelijke uitloop betreft. Dat is echt geen meters pakken maar kleine voorsprong van misschien een wagenlengte of 2 maximaal. Grotere voorsprong is feitelijk onmogelijk. Om van mijn M135i weg te lopen moest je minimaal 500/600pk hebben. Daaronder was de uitloop echt minimaal. Dus een GTE kan dan ook nooit echt uitlopen op een GTD.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Het is een beetje een pet peeve van me, maar tijd/snelheid (0-100 dus) geeft niet direct het beeld dat je bijv. bij een stoplichtsprint ziet. Tijd/afstand (1/4 mijl) met daarbij de eindsnelheid etc geeft een stuk meer info. Met het elektrokoppel pak je zomaar een gat van een wagenlengte of meer bij de start, wat je met 0,1s sneller naar de 100 echt niet weer dicht rijdt.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Onderschat de push en directheid van de electromotor niet. Dat moet je een keer ervaren en is imo de reden dat de GTE irl zo snel aanrvoelt. Een tdi moet eerst even opspoelen waar de GTE al een 0,5sec vollebak NM's levert.
Onlangs met een gechipte 335d gereden. Die zou qua specs natuurlijk gehakt moeten maken van mijn 330e. Maar irl van 0 -120km/h en met name tussen acceleraties voelt de 330e door de instant electro boost net zo snel zo net sneller aan. Bij de 335d is het dan gevoelsmatig echt even wachten voordat de push komt. Boven de 120 km/h gaat de 335d op vliegtuigstand en leg je het af.
Onlangs met een gechipte 335d gereden. Die zou qua specs natuurlijk gehakt moeten maken van mijn 330e. Maar irl van 0 -120km/h en met name tussen acceleraties voelt de 330e door de instant electro boost net zo snel zo net sneller aan. Bij de 335d is het dan gevoelsmatig echt even wachten voordat de push komt. Boven de 120 km/h gaat de 335d op vliegtuigstand en leg je het af.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Maar jullie praten nu over gevoel. Als de (voorbeeldje 0-100) harde cijfers zeggen 7,6s om 7,5s dan zit dat gewoon dicht op elkaar.
Ook hierboven de 330e tov de 335d. Ik lees "voelt" en "gevoelsmatig". Het is dus niet zo? De electroauto voelt snel, het is de beleving. Maar de brandstofauto ís sneller. Is mijn gevoelsmatige conclusie
Ook hierboven de 330e tov de 335d. Ik lees "voelt" en "gevoelsmatig". Het is dus niet zo? De electroauto voelt snel, het is de beleving. Maar de brandstofauto ís sneller. Is mijn gevoelsmatige conclusie
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Ik heb geen idee hoeveel verschil 0,1s in meters is. Maar is de ene dan "gevoelsmatig" sneller dan de ander? De GTD is zelfs cijfertechnisch sneller. Maar de GTE is gevoelsmatig sneller. Als ik het zo lees
Pfff, wat boeit het ook Het enige interessante van die cijfers vind ik dat je de auto's redelijk met elkaar kunt vergelijken. In de zin van: komt het een beetje vooruit of niet. Als er 2-3s tussen zit weet je dat die auto echt langzamer is. Bij 0,1s zou ik me niet druk maken.
Pfff, wat boeit het ook Het enige interessante van die cijfers vind ik dat je de auto's redelijk met elkaar kunt vergelijken. In de zin van: komt het een beetje vooruit of niet. Als er 2-3s tussen zit weet je dat die auto echt langzamer is. Bij 0,1s zou ik me niet druk maken.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Hopelijk kom ik binnenkort een GTE rijder tegen die wel even wilt sporten, dan kunnen we dit onderwerp afsluiten. En daarnaast is Chris z'n GTD toch zat, dus met zijn volgende hot hatch maakt sowieso geen enkele GTE of GTD meer kans...
- sitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Nope. Maar moet nog minstens een half jaartje. Mss langer als het financieel tegenzit etc
- sitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Oh, wil best een keer met je meeten. Kunnen we de auto's vergelijken
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Kan je lang zoeken. De meeste GTE's die ik tegen kom rijden suf op de rechterbaan...
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Hij probeert te zeggen dat je dat niet zomaar kan zeggen. De GTD zit sneller op de 100, maar wellicht is de GTE van 0-50 zo veel sneller dan de GTD dat de GTE, ondanks 0,1 sec. langzamer, tóch een grotere afstand aflegt in die 7,5 sec. Dus de GTD eruit trekt bij het verkeerslicht. Dat die GTD uiteindelijk er voorbij komt is een ander verhaal.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Boeiend allemaal die cijfertjes. Zolang Godspeed na de tuning kan genieten, zou het mij aan mijn reedt roesten of en welke auto sneller is.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Dat zeg ik
- JP
- Berichten: 31209
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf VII 2.0TDI - POWERRR
Nee, jij zei