VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Brokken...
Misschien maar weer even weghalen Niels..
-
- Berichten: 5002
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- Luco
- Berichten: 27888
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Brokken...
En waarschijnlijk kunnen ze het gewoon uitlezen.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Brokken...
Auto is met originele software naar de dealer gegaan Maar als mensen echt gaan zoeken kan ik wellicht m'n topic minder goed vindbaar maken...
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Dan kan je beter ook je kenteken onherkenbaar maken, dat is het enige waarmee ze nog daadwerkelijk kunnen relateren tot jou..
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Welk kenteken?
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Hehe heel goed! Succes met de afhandeling!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Sterkte met afhandeling. Balen man!
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Ze moeten wel specifiek op zoek gaan natuurlijk. Ik weet niet of een werkplaatschef of baliemedewerker dat gaat doen. Of heeft Pon detectives in dienst? Zal hard meevallen, denk ik.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
als het alleen de EGR is zullen ze niet gaan zoeken, komt idd veel voor en gewoon vervangen klaar.
is echter de turbo geklapt gaan ze misschien wel kijken maar de computer en die slaat gewoon turbo drukken, inspuit momenten en hoeveelheden enz op dus zien ze snel genoeg dat hij op een druk/vermogen heeft gereden die met originele software niet haalbaar is.... daar heb je geen interwebz voor nodig om achter te komen als dealer.
is echter de turbo geklapt gaan ze misschien wel kijken maar de computer en die slaat gewoon turbo drukken, inspuit momenten en hoeveelheden enz op dus zien ze snel genoeg dat hij op een druk/vermogen heeft gereden die met originele software niet haalbaar is.... daar heb je geen interwebz voor nodig om achter te komen als dealer.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Jup, alle NM & PK momenten worden opgeslagen in de ECU.Martijn_bmw schreef: ↑27 dec 2017, 12:08 als het alleen de EGR is zullen ze niet gaan zoeken, komt idd veel voor en gewoon vervangen klaar.
is echter de turbo geklapt gaan ze misschien wel kijken maar de computer en die slaat gewoon turbo drukken, inspuit momenten en hoeveelheden enz op dus zien ze snel genoeg dat hij op een druk/vermogen heeft gereden die met originele software niet haalbaar is.... daar heb je geen interwebz voor nodig om achter te komen als dealer.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Ik hoor veel verschillende verhalen over wat je nu daadwerkelijk wel en niet kunt terugvinden in de geschiedenis van een auto, waar dan ook in het systeem. Hoe dan ook heb ik er momenteel weinig invloed op en ga ik horen van VW hoe of wat. Hopelijk deze week nog, maar realistischer is na de jaarwisseling.
Enige dat me reeds gemeld is, is dat de uitlaatgaskoeler kaduuk is en deze onder garantie vervangen gaat worden. Echter deze was niet op voorraad en daarnaast is de hoeveelheid monteurs aanwezig tussen kerst en o&n beperkt. Weinig te doen, naast simpelweg geduld hebben en afwachten.
Enige dat me reeds gemeld is, is dat de uitlaatgaskoeler kaduuk is en deze onder garantie vervangen gaat worden. Echter deze was niet op voorraad en daarnaast is de hoeveelheid monteurs aanwezig tussen kerst en o&n beperkt. Weinig te doen, naast simpelweg geduld hebben en afwachten.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Ben idd wel benieuwd of ze iets gaan terugvinden. Zo niet, dan geeft dat de tuningburger moed
- tomgtr
- Berichten: 10421
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Natuurlijk kunnen ze dat zien. Doh het is 2017 he? Hoef je je geen ilusies over te maken. Het is echter aan Pon om te bewijzen dat deffect door tuning is gekomen, niet andersom. De software van m'n bak onder GTR ging de puin in en had niet standaard software. Nissan deed totaal niet moeilijk over en vroegen me even originele software erop te zetten voor de bak eronder vandaan ging.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Precies. En wie zegt waar die hoge nm's of pk's vandaan komen? Al langere tijd defecte turbo gehad of regelventielen of klepjes?
Maar goed, gaan ze spitten dan zullen ze erachterkomen. Maar de dealer ziet het niet zonder specifiek te moeten zoeken. En dan is het nog maar de vraag of die specifieke apparatuur hebben.
Maar goed, gaan ze spitten dan zullen ze erachterkomen. Maar de dealer ziet het niet zonder specifiek te moeten zoeken. En dan is het nog maar de vraag of die specifieke apparatuur hebben.
- D20VT
- Berichten: 872
- Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Das alleen de eerste 6 maanden na nieuw van toepassing omgekeerde bewijslast dan moet pon aantonen dat het niet aan de auto ligt.
Als jij wijzigingen aanbrengt aan de originele motorsoftware die niet zijn voorgeschreven door de fabrikant is het aan jou om aan te tonen dat dit geen schadelijke gevolgen heeft aan de motor.
Als ze echt willen zoeken heb je geen poot om op te staan.
De egr koeler is idd een zwak punt bij vw. Wellicht dat we allemaal van een mug een olifant maken en gaat dit door de dealer allemaal opgelost worden onder garantie.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
Tegenwoordig gaat een auto eerst aan de computer voor alleen al een identificatie check. Niettemin verwacht ik niet dat het een probleem gaat zijn omdat de egr nogal vaak voor komt. Als het nu echt iets mechanisch aan het blok was dan zou het wel eens vervelender kunnen worden.
Ik ben benieuwd wat de egr kost btw....
Ik ben benieuwd wat de egr kost btw....
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Een veelvoorkomende Duitse auto
tuurlijk wordt de EGR gewoon onder garantie gedaan, die gaan bij bosjes.
pas als de turbo of blok zelf overleden is gaat men verder kijken en dan zal je vrij snel aan het kortste eind trekken
pas als de turbo of blok zelf overleden is gaat men verder kijken en dan zal je vrij snel aan het kortste eind trekken
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Het heeft even geduurd, maar ik heb vandaag de auto weer mogen ophalen.
Afgelopen maandag kreeg ik de valse hoop toegespeeld, dat de auto gereed zou zijn voor ophaling, nog diezelfde middag. Met een collega direct afgesproken dat hij mij aan het einde van de dag naar Eindhoven zou brengen om de Golf meteen op te halen, niet wetende dat er die dag nog een belletje zou volgen. Om een uur of 2 in de middag ging mijn telefoon, wederom vanuit het Eindhovense. Dit keer met minder positieve berichten. Het ophalen die middag kon ik annuleren. Na de reparatie van de EGR-koeler bleek de auto wederom geen vermogen te geven. "Kak!", dacht ik. Ja hoor, turbo naar de haaien. Een moer van een van de schoepen was losgeraakt, en had stevig huis gehouden in het slakkenhuis, of iets dergelijks. Een heel helder verhaal werd niet verteld, maar iets in die trant zou het moeten zijn. Er zou bekeken worden of ook dit toch wel zeer relevante onderdeel in mijn fijne dieseltje onder garantie vervangen zou worden. Ik zou het later in de middag nog bevestigd krijgen. Spannend...
Een klein uurtje later nogmaals de telefoon, gelukkig met het bericht dat ook de turbo binnen de garantie vervangen zou gaan worden. Dat zijn fijne berichten! Wel ging er wederom een paar dagen overheen, maar dat zou ik nog wel kunnen overbruggen na dit bericht. Uiteindelijk was het dus vanmorgen zover. De auto heb ik opgehaald en loopt weer zoals het hoort. Althans, met de originele peekaas.
Volgende week op wintersport naar Oostenrijk, en zeer waarschijnlijk kort daarna weer even kuren
Afgelopen maandag kreeg ik de valse hoop toegespeeld, dat de auto gereed zou zijn voor ophaling, nog diezelfde middag. Met een collega direct afgesproken dat hij mij aan het einde van de dag naar Eindhoven zou brengen om de Golf meteen op te halen, niet wetende dat er die dag nog een belletje zou volgen. Om een uur of 2 in de middag ging mijn telefoon, wederom vanuit het Eindhovense. Dit keer met minder positieve berichten. Het ophalen die middag kon ik annuleren. Na de reparatie van de EGR-koeler bleek de auto wederom geen vermogen te geven. "Kak!", dacht ik. Ja hoor, turbo naar de haaien. Een moer van een van de schoepen was losgeraakt, en had stevig huis gehouden in het slakkenhuis, of iets dergelijks. Een heel helder verhaal werd niet verteld, maar iets in die trant zou het moeten zijn. Er zou bekeken worden of ook dit toch wel zeer relevante onderdeel in mijn fijne dieseltje onder garantie vervangen zou worden. Ik zou het later in de middag nog bevestigd krijgen. Spannend...
Een klein uurtje later nogmaals de telefoon, gelukkig met het bericht dat ook de turbo binnen de garantie vervangen zou gaan worden. Dat zijn fijne berichten! Wel ging er wederom een paar dagen overheen, maar dat zou ik nog wel kunnen overbruggen na dit bericht. Uiteindelijk was het dus vanmorgen zover. De auto heb ik opgehaald en loopt weer zoals het hoort. Althans, met de originele peekaas.
Volgende week op wintersport naar Oostenrijk, en zeer waarschijnlijk kort daarna weer even kuren
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Mooi dat alles gewoon met garantie opgelost is.
Met dat ik je verhaal zat te lezen speelde het inderdaad door m'n hoofd. 'Dan zullen ze de software ook wel weer ge-updated hebben.' Ik heb al 2 herinneringen gehad mbt de software. Maar die van mij is ook gechipt. (Polo)
Met dat ik je verhaal zat te lezen speelde het inderdaad door m'n hoofd. 'Dan zullen ze de software ook wel weer ge-updated hebben.' Ik heb al 2 herinneringen gehad mbt de software. Maar die van mij is ook gechipt. (Polo)
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Fijn dat het opgelost is. Volgens mij kun je na zo'n update altijd gratis de tuning laten terugzetten bij de tuner.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Correct, maar dat is ook een fluitje van een cent als de 'nieuwe' software eenmaal bekend is bij de tuner.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Valt me mee dat ze niet verder hebben gezocht naar eventuele tuning!
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Misschien wel gezocht, maar niet gevonden
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Top! Fijn dat het geen knaken kost:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten