VW Golf VII 2.0TDI - ETA van de opvolger is bekend!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Fijn dat alles onder garantie vervangen is, toch zou ik er voorzichtig mee zijn. Met regulier onderhoud altijd even terug laten zetten naar origineel en liefst nog even een weekje origineel rijden om logs te vullen (althans zo deed ik het altijd).
- Arthur
- Berichten: 39731
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Met regulier onderhoud zou ik het zo laten, je blijft aan de gang dan.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Ik rijd 60.000km in het jaar. Als ik voor regulier onderhoud steeds terug moet laten zetten naar origineel, ben ik ieder half jaar aan de beurt. De eerst volgende beurt, bij 83.000km dus, valt nog binnen garantie, daarna is het toch sowieso over.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Wat een verhaal, net even alles bijgelezen hier !!
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Ja het is wat, Ilja.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Super foto!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Na een hele lange tijd terugkomend op het turbo-verhaal. De betreffende dealer heeft me na enkele maanden alsnog geprobeerd de rekening a € 2.100,00 in mijn schoenen te schuiven. Ze zouden toch wat hebben gezien in de software bij VW. Maargoed, als iemand niks over software mag zeggen is het VW, dus dat was een korte discussie.
Paar pagina's terug wat geschreven over de Michelin PS4 banden. Super om mee te rijden, maar heel veel langer dan de conti's gaan ze niet mee. Gezien het kilometrage van 60.000 per jaar, wil ik als volgende set toch een wat hardere band. Maar natuurlijk niet veel inleveren op sportiviteit. Zijn er hier suggesties voor een mooi alternatief voor de PS4? Voor de info, in de wintermaanden (als het echt nodig is) heb ik er gewoon een set winterwielen onder zitten.
Paar pagina's terug wat geschreven over de Michelin PS4 banden. Super om mee te rijden, maar heel veel langer dan de conti's gaan ze niet mee. Gezien het kilometrage van 60.000 per jaar, wil ik als volgende set toch een wat hardere band. Maar natuurlijk niet veel inleveren op sportiviteit. Zijn er hier suggesties voor een mooi alternatief voor de PS4? Voor de info, in de wintermaanden (als het echt nodig is) heb ik er gewoon een set winterwielen onder zitten.
- Arthur
- Berichten: 39731
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Alles in Ordnung
Serieus? Dan was het in de schoenen schuiven ook niet erg serieus, als je daar zo kort door de bocht mee wegkomt.Godspeed schreef: ↑30 aug 2018, 21:12 Na een hele lange tijd terugkomend op het turbo-verhaal. De betreffende dealer heeft me na enkele maanden alsnog geprobeerd de rekening a € 2.100,00 in mijn schoenen te schuiven. Ze zouden toch wat hebben gezien in de software bij VW. Maargoed, als iemand niks over software mag zeggen is het VW, dus dat was een korte discussie.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Naja, ik moet zeggen dat ik het hele verhaal hier niet wil neerzetten. Maar daar zijn wel wat verhitte telefoontjes over heen en weer gegaan. Ik vermoed dat ze het gewoon wilde proberen, en wanneer je dus toegeeft je een vette rekening aan je reet hebt hangen. Ergens kan ik het begrijpen, aan de andere kant kunnen ze niet zonder enige notie over kosten maar gewoon repareren en mij een schofterige rekening opsturen na drie (!!) maanden. Dat heb ik ze dus ook gemeld.
- Arthur
- Berichten: 39731
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Ook eens hoor
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Dat kan idd dus niet. Welke dealer was dat? Klinkt als Muntstad of Hegeman.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Van Udenhout EHV.
- Godspeed
- Berichten: 2024
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: VW Golf VII 2.0TDI
Lang stil geweest hier, maar eigenlijk nog steeds erg tevreden over de Golf. Inmiddels de 150.000 km ruim gepasseerd en tijd voor een opvolger!
Al enige tijd was ik oriënterende naar wat dit zou moeten worden. Een paar voorwaarden: Minstens zo groot als de Golf en tevens in de vorm van een hatchback of station want dochter en hond. Verder 150+ pk, automaat, aanschafwaarde € 40-45k, hoeft niet per se diesel te zijn en nog wat andere dingetjes. Ik houd wel van doorrijden en af en toe sportief de hoek om (af en toe = 80% vd tijd) en heb een sterke voorkeur voor Duits (eten). Volkswagen, BMW, Audi, iets anders uit het VAG concern of misschien toch een Ford? De nieuwe Focus is mits in ST-line verpakking is erg goed te pruimen en beschikbaar met 182 pk, echter twijfel ik heel sterk aan het interieur. In ieder geval zeker geen Peugeot, Citroën, Renault, Dacia, Opel, Fiat, Alfa (maken wel erg fraaie auto's), Nissan, Honda, Suzuki, Hyundai, Kia, Iveco daily, DAF, John Deere etc. etc.
Grootste probleem bleek toch wel het vermogen. Voor een acceptabele prijs is meer dan 150 pk tegenwoordig bijna niet te verkrijgen bij de voorkeursmerken. Daarbij moet ook gezegd worden dat het uiterlijk van de auto relatief beschaafd moet blijven want wat moeten de klanten anders wel niet denken! Ik zal het verdere verhaal jullie besparen, maar het is geworden ... tromgeroffel ... Een A3!
Niet zo'n platte witte van ca. 29x40 cm om op te kleuren, maar een Audi. Hiervan zijn er hier op het forum volgens mij niet veel, dus ik hoop dat ik nog mag blijven. In ieder geval een hele mond vol: Audi A3 Sportback 40 tfsi 40 Edition Advanced Sport S line Black Edition nog wat. Kleur is nano grey met dubbele vijfspaaks ster wielen in 18" die volgens mij afkomstig zijn van de S3. De auto zelf heb ik niet gezien, laat staan gereden. Wel heb ik proefgereden met een vergelijkbare uitvoering met 150 pk en dat beviel erg goed. Ik neem dus maar aan dat 40 pk extra de auto niet beroerder maakt. Levering zal héél misschien dit jaar nog geschieden, maar waarschijnlijker is januari 2020. De auto is al geproduceerd en staat op voorraad, maar lease maatschappijen zijn helaas weinig gecharmeerd van december kentekens...
Hoe dan ook, zodra ik de auto heb zal er een nieuw topic met foto's en allerhande leuke dingen komen. Tot dan.
Al enige tijd was ik oriënterende naar wat dit zou moeten worden. Een paar voorwaarden: Minstens zo groot als de Golf en tevens in de vorm van een hatchback of station want dochter en hond. Verder 150+ pk, automaat, aanschafwaarde € 40-45k, hoeft niet per se diesel te zijn en nog wat andere dingetjes. Ik houd wel van doorrijden en af en toe sportief de hoek om (af en toe = 80% vd tijd) en heb een sterke voorkeur voor Duits (eten). Volkswagen, BMW, Audi, iets anders uit het VAG concern of misschien toch een Ford? De nieuwe Focus is mits in ST-line verpakking is erg goed te pruimen en beschikbaar met 182 pk, echter twijfel ik heel sterk aan het interieur. In ieder geval zeker geen Peugeot, Citroën, Renault, Dacia, Opel, Fiat, Alfa (maken wel erg fraaie auto's), Nissan, Honda, Suzuki, Hyundai, Kia, Iveco daily, DAF, John Deere etc. etc.
Grootste probleem bleek toch wel het vermogen. Voor een acceptabele prijs is meer dan 150 pk tegenwoordig bijna niet te verkrijgen bij de voorkeursmerken. Daarbij moet ook gezegd worden dat het uiterlijk van de auto relatief beschaafd moet blijven want wat moeten de klanten anders wel niet denken! Ik zal het verdere verhaal jullie besparen, maar het is geworden ... tromgeroffel ... Een A3!
Niet zo'n platte witte van ca. 29x40 cm om op te kleuren, maar een Audi. Hiervan zijn er hier op het forum volgens mij niet veel, dus ik hoop dat ik nog mag blijven. In ieder geval een hele mond vol: Audi A3 Sportback 40 tfsi 40 Edition Advanced Sport S line Black Edition nog wat. Kleur is nano grey met dubbele vijfspaaks ster wielen in 18" die volgens mij afkomstig zijn van de S3. De auto zelf heb ik niet gezien, laat staan gereden. Wel heb ik proefgereden met een vergelijkbare uitvoering met 150 pk en dat beviel erg goed. Ik neem dus maar aan dat 40 pk extra de auto niet beroerder maakt. Levering zal héél misschien dit jaar nog geschieden, maar waarschijnlijker is januari 2020. De auto is al geproduceerd en staat op voorraad, maar lease maatschappijen zijn helaas weinig gecharmeerd van december kentekens...
Hoe dan ook, zodra ik de auto heb zal er een nieuw topic met foto's en allerhande leuke dingen komen. Tot dan.
- Arthur
- Berichten: 39731
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Nog steeds een mooie auto, zo’n A3. Heb hem ook bekeken maar heb al eens eentje gehad. En ze zijn al aardig lang op de markt zonder erg veranderd te zijn. Wat overigens niet slecht hoeft te zijn, zoals ook de Golf. Maar zo kwam ik eigenlijk wel bij de A van Mercedes uit Wss aan alle kanten iets kleiner dan een Golf of A3 maar wel eens weer wat anders.
Veel plezier straks met de A3!
Veel plezier straks met de A3!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
A3 erg mooi. Ik keur hem vast goed.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Erg mooi! Gefeliciteerd
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Jammer dat de Focus afviel. Dashboard valt me best tegen tov de Golf. Al verbruikt de Focus met 182pk al snel 1:10. Dat zal je met de 150pk TFSi makkelijk de 1:18 halen.
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Mooie auto en volgens mij ook een erg fijne motor!
-
- Berichten: 2714
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
vanaf januari eens kijken of ik je zie rijden mooie aanwinst, feli
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Auto met 150k km al versleten?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
net ingelopen!
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 27 jul 2011, 13:54
- Auto: Etron GT
- Locatie: Noorwegen
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Gefeliciteerd! Blijft een mooi model! Zal lekker vlot rijden met die motor!
- Fedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: VW Golf VII 2.0TDI - Versleten... wat nu?!
Mooie keus! Volgens mij zijn jij en ik op DF de enige met een 8V FL A3, maar dat weet ik niet zeker. (Ik heb de 150pk S Edition (ofja, ik lease 'm)).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, GRzep, Jan-BMW-Suzuki, Marc Sierra, Martijn_bmw, matthyssie en 108 gasten