F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door JdBn » 12 sep 2017, 19:26

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door Sander-E46 » 12 sep 2017, 19:29

Prachtige auto, velgen staan hem niet eens heel slecht! Koppel to the max.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door Arthur » 12 sep 2017, 19:30

Prima idd!

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door JdBn » 12 sep 2017, 19:41

Het heeft inderdaad wel wat. Maar hij is wel laag hoor. Gek genoeg raak je niet eens zo heel snel een drempel ofzo, denk omdat de overhang aan de voorkant vrij kort is. De voorbumper van de Alfa 156 raakt zowat alles en die staat optisch lang niet zo laag.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door indobesar » 13 sep 2017, 09:31

Heerlijke 335d! Een centimetertje omhoog + een setje spacers zou de auto goed doen.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door JdBn » 13 sep 2017, 09:54

indobesar schreef: 13 sep 2017, 09:31 Heerlijke 335d! Een centimetertje omhoog + een setje spacers zou de auto goed doen.
Centimeter (of twee) omhoog komt inderdaad wel, spacers, hmm, ik weet niet. Al een eindje gereden gister en vandaag, en tot de conclusie gekomen dat ik in ieder geval wel wat wil laten coderen. Waarschuwing voor gordel is echt super irritant, begint al -behoorlijk luid- aan te geven dat je je gordel om moet doen terwijl je nog niet eens in de versnelling staat en ik denk dat de radio gecodeerd moet worden voor Hi-Fi, aangezien de bas veel te overheersend is als alles in het midden staat. Dan kun je de bas wel naar beneden draaien maar dan klinken de middentonen weer nergens naar... Weet niet wat er verder nog te coderen is maar dat zijn iig twee dingetjes die ik wil aan laten passen.

Verder is het nogal een verademing tov de Alfa, stuk stiller, automaat, betere stoelen.. Het nodigd ook niet echt uit om lomp te rijden, maar als je een keer er vandoor wilt: pook in 'S' en gaan met die banaan :)

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door Str8Six » 13 sep 2017, 10:16

Op de foto van het interieur vind ik het lastig te zien welk speakersysteem je hebt, maar als je Logic 7/Harrie Karton hebt, zou ik hier eens rondkijken en wat spelen met de instellingen: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=161120

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d opgehaald :)

Bericht door JdBn » 13 sep 2017, 10:30

Str8Six schreef: 13 sep 2017, 10:16 Op de foto van het interieur vind ik het lastig te zien welk speakersysteem je hebt, maar als je Logic 7/Harrie Karton hebt, zou ik hier eens rondkijken en wat spelen met de instellingen: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=161120
Origineel had deze denk ik geen tweeters en is er een origineel Alpine systeem in geretrofit.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 07 nov 2017, 19:36

Eerste beurtje achter de rug, meteen even ook de schroefset 1,5cm rondom omhoog laten zetten en de winterwielen zijn eronder gegaan. Wel de ultieme sleepermodus zo :mrgreen:

Afbeelding

Schroefset omhoog bevalt echt super, het staat nog steeds netjes en het stuurt ineens een stuk beter.

Met 225 breed achter is het echter wel goed te merken dat er wat minder rubber op de achteras zit en dat 600nm dan toch veel is. Een bredere set (Style 194 bijvoorbeeld) zou wel een overweging zijn, maar wil eigenlijk de mogelijkheid tot sneeuwkettingen open houden. Met 255 achter wordt dat aardig lastig vermoed ik.

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Str8Six » 07 nov 2017, 20:30

Tegenwoordig zijn er voor sportievere auto's ook sneeuwkettingen die alleen over het loopvlak van de band lopen met dunne schakels.
Bijvoorbeeld van Maggigroup (TRAK auto en TRAK sport). Zijn wel stukje prijziger dan normale kettingen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Arthur » 07 nov 2017, 23:05

Sneeuwkettingen zul je alleen gebruiken in de wintersportlanden. Dan monteer je dan toch een smallere winterset? Houd je de zomerset voor de bredere banden.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 24 nov 2017, 15:52

Ik zal het er voorlopig maar mee moeten doen, eigenlijk vooral omdat ik geen zin heb om weer het halve land door te moeten voor een andere set wielen :roll: Had wel een set gevonden (Style 194 met winterbanden) maar die liggen in Belgisch Limburg...

Ondertussen zo'n 7000-8000 km met deze auto gereden, de bevindingen tot zover:
  • Verbruik valt me niet erg tegen, 1:12 met flink doorrijden. Had het iets zuiniger (1:13 ongeveer) verwacht. De tank had alleen wel groter mogen zijn 75 liter ofzo ipv 65. Tanken komt doordeweeks eigenlijk altijd slecht uit en met de km's die ik nu rij kan ik geen week toe.
  • Nogal te verwachten, maar de E9x is een duidelijk moderner en beter gebouwd dan de 156. Voelt allemaal veel degelijker aan, veel stiller, stuk comfortabeler.
  • Ondanks de KWV3 schroefset vind ik de auto best comfortabel. Overhellen in bochten komt gewoon niet voor en nu de set iets hoger staat stuurt het ook goed.
  • Ik had wat hogere verwachtingen van het vermogen. Niet dat ie niet snel is of dat ik niet geloof dat er geen 286pk in zit (gezien de manier waarop ie voorbij de 200km/u stoomt zit dat wel goed) maar ik mis het spektakel, de 335d heeft immers toch zo'n 70pk meer in huis dan de 156 had. De manier waarop ie het vermogen afgeeft (zonder duidelijk kick als de turbo mee begint te doen) en de automaat zorgen er natuurlijk wel voor dat het heel gemakkelijk hard gaat. Chippen (met behoud van roetfilter etc) zou 340pk moeten opleveren en is toch wel iets dat nu al een beetje 'jeukt' :roll:
  • Ten opzichte van de 156 mis ik wat stuurgevoel en vooral de directere besturing. Eigenlijk iets dat me vooral bij het korte werk opvalt, want in de wijk waar ik woon stuur ik me het leplazarus. Nu schijnt een 156 wel een vrij kort stuurhuis te hebben dus dat dit me opvalt is niet zo heel vreemd waarschijnlijk. De draaicirkel is wel erg fijn, bij de 156 zei ik altijd grappend dat die geen draaicirkel heeft maar een boog beschrijft :tooth:
  • Ik merk dat ik toch vaak de bak in S zet, eigenlijk vooral om de wat snellere gasreactie omdat die in D is die wel heel erg gezapig is. Verder wilt het opschakelen van 2 naar 3 (vooral in DS of M) nog wel eens wat minder subtiel verlopen.
  • Misschien dat ik nog de opblaasbare lendensteun zou willen toevoegen aan de bestuurdersstoel, bij langere ritten kan m'n onderrug wel eens wat meer steun gebruiken (ik wordt gewoon oud denk ik.. :roll:)
  • Verder vind ik het nog steeds echt een vette auto: M-pakket, de kleur, bruine interieur.. Regelmatig nog even omkijken na het parkeren :mrgreen:
Verder nog een beetje nieuws over de A112, ik heb iemand gevonden die er het nodige aan kan uitvoeren, ik moet alleen even uitvogelen hoe ik de auto daar krijg aangezien de startmotor het op heeft gegeven. Moet ik eigenlijk echt even regelen van het weekend.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Marsnel » 24 nov 2017, 20:53

Ah nog een 335d eigenaar :mrgreen: Goede keuze.
Die punten die je beschrijft herken ik wel.
Dat hij wat minder snel aan voelt zal door meerdere dingen komen. De dieselmotor brult wat minder, hij is zwaar, en de automaat schakelt redelijk traag/veel slip van de koppelomvormer. Maar meters maken doet hij wel hoor :wink: .
Chippen is wel gaaf, en ga je echt wel goed merken.

Er is overigens ook andere software voor de ZF bak te krijgen. Zoek hiervoor op XHP flashtool. Reacties zijn wel positief, maar ben benieuwd of het de levensduur negatief beïnvloed.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 11 dec 2017, 11:19

Meters maken doet hij zeker! :D

Software voor de bak van XHP heb ik wel al van gehoord, maar wat ik wel al gezien heb daarvan is dat de ervaringen daarmee wisselend zijn. Of in ieder geval dat men vaak toch gaat experimenteren met de baksoftware. Het is jammer dat er geen Alpine-flash is, die zou ik wel erop willen hebben.

Nu al een tijdje bezig met de voorruit te laten vervangen, dat is ook wel een dingetje zeg.. Ik kan met mijn verzekering niet gewoon bij de dealer terecht, en bij Autotaalglas en dergelijke krijg je niet standaard een dealerruit. Nu heb ik lang genoeg gezocht naar een origineel NL'se dealeronderhouden 335d dat ik daar geen niet-originele ruit in ga laten zetten, dus gevraagd om een dealerruit bij Autototaalglas. Blijkt dus dat lang niet elke vestiging daar op zit te wachten, dus das weer lekker handig. Maargoed, afspraak is gemaakt, woensdag namiddag komt er een nieuwe ruit in.

Nog iets dat me is opgevallen, komt het vaker voor dat een 330/335d wat onregelmatig wilt lopen bij een koude start? Vanmorgen werd ie nogal ruw wakker zeg maar, een dot gas en het was over. Kan ook wel zijn dat ik em de kans niet heb gegeven om voor te gloeien, volgende keer toch maar ff op letten.

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Gijzert » 11 dec 2017, 12:55

JdBn schreef: 11 dec 2017, 11:19 Meters maken doet hij zeker! :D

Software voor de bak van XHP heb ik wel al van gehoord, maar wat ik wel al gezien heb daarvan is dat de ervaringen daarmee wisselend zijn. Of in ieder geval dat men vaak toch gaat experimenteren met de baksoftware. Het is jammer dat er geen Alpine-flash is, die zou ik wel erop willen hebben.

Nu al een tijdje bezig met de voorruit te laten vervangen, dat is ook wel een dingetje zeg.. Ik kan met mijn verzekering niet gewoon bij de dealer terecht, en bij Autotaalglas en dergelijke krijg je niet standaard een dealerruit. Nu heb ik lang genoeg gezocht naar een origineel NL'se dealeronderhouden 335d dat ik daar geen niet-originele ruit in ga laten zetten, dus gevraagd om een dealerruit bij Autototaalglas. Blijkt dus dat lang niet elke vestiging daar op zit te wachten, dus das weer lekker handig. Maargoed, afspraak is gemaakt, woensdag namiddag komt er een nieuwe ruit in.

Nog iets dat me is opgevallen, komt het vaker voor dat een 330/335d wat onregelmatig wilt lopen bij een koude start? Vanmorgen werd ie nogal ruw wakker zeg maar, een dot gas en het was over. Kan ook wel zijn dat ik em de kans niet heb gegeven om voor te gloeien, volgende keer toch maar ff op letten.
Voorgloeien zal toch wel electronisch geregeld zijn?
Is bij mijn vag 1.6 TDI zelfs voor elkaar.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 11 dec 2017, 13:35

Volgens mij moet je na het op contact zetten ff wachten voor je start, anders krijgt ie de kans niet om genoeg te gloeien. Ik heb nogal de neiging om de sleutel erin de doen en meteen op start te rammen :roll:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Martijn_bmw » 11 dec 2017, 13:49

dat doet ie toch zelf?

mijn F10 kan de "sleutel" niet eens meer ergens in, je drukt op start en hij slaat of direct aan of 1 sec later en intussen staat er iets van AUB wachten, voorgloeien" in het dislplay.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 11 dec 2017, 13:53

Martijn_bmw schreef: 11 dec 2017, 13:49 dat doet ie toch zelf?

mijn F10 kan de "sleutel" niet eens meer ergens in, je drukt op start en hij slaat of direct aan of 1 sec later en intussen staat er iets van AUB wachten, voorgloeien" in het dislplay.
Nee, is me niet opgevallen.. Zal er eens op letten als ik vandaag of morgen weer in de auto stap.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door e30touring1990 » 11 dec 2017, 16:43

doet ie zelf als het goed is. bij mijn e91 320d ook. als het koud is dan zie je dat tekentje even in je display en dan start die daarna na 2 sec ofzo. heb ook weleens geprobeerd de auto op 2e contact te zetten om handmatig voor te gloeien maar dat doet die niet, die voorgloeimodule wordt pas ingeschakeld als je op de startknop drukt.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Marsnel » 12 dec 2017, 21:53

Hoe het precies met voorgloeien zit weet ik niet meer. Dacht wel dat dit tegenwoordig anders was opgelost, waardoor je niet meer hoeft te wachten met starten.

Onregelmatig lopen kan wel komen doordat 1 (of meerdere) van je gloeistiften niet 100% meer is.

Wbt de voorruit. Kzou zeker aan raden hiervoor een originele BMW ruit te plaatsen. Ik heb het idee dat deze ook harder zijn, waardoor je minder snel sterretjes hebt.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 12 dec 2017, 22:21

Marsnel schreef: 12 dec 2017, 21:53 Hoe het precies met voorgloeien zit weet ik niet meer. Dacht wel dat dit tegenwoordig anders was opgelost, waardoor je niet meer hoeft te wachten met starten.

Onregelmatig lopen kan wel komen doordat 1 (of meerdere) van je gloeistiften niet 100% meer is.

Wbt de voorruit. Kzou zeker aan raden hiervoor een originele BMW ruit te plaatsen. Ik heb het idee dat deze ook harder zijn, waardoor je minder snel sterretjes hebt.
Vanmorgen startte ie wel normaal. Verder geen melding van gloeien gezien.

Voorruit komt een nieuwe originele in morgen :)

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Marsnel » 13 dec 2017, 21:16

Ben benieuwd of ze zonder gedoe die regensensor aan de praat krijgen. Zal waarschijnlijk wel, anders hebben ze geen bestaansrecht..

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 14 dec 2017, 15:11

Regensensor werkt nog gewoon prima, gisteren is de ruit vervangen. Wel relaxed want de scheur was ondertussen al bijna een meter lang en begon genoeg in m'n zicht te zitten om irritant te worden.

Komende week nog even naar BMW voor nieuwe remschijven voorzijde, twee nieuwe bandjes en ruitenwissermotor achter. Heb nog overwogen naar een universele garage te gaan maar de dealer was niet eens zo gek veel duurder als je origineel BMW spul wilt hebben. Veel uren zitten er niet in, qua prijs zijn het vooral de onderdelen wat het duur maakt. De banden waren overigens bij de universele zelfs duurder dan bij BMW zelf, al had het via bijvoorbeeld Autobandenmarkt wel goedkoper gekund. Had echter niet zoveel zin in alwéér vroeg van werk weg te moeten of een paar zaterdaguurtjes op te offeren dus de banden ook maar meteen mee laten pakken.

Dan is het alleen nog even wachten tot de sneeuwkettingen geleverd worden om klaar te zijn voor een weekje sneeuw in Oostenrijk ;)

Gebruikersavatar
Arjan S.
Berichten: 238
Lid geworden op: 04 apr 2010, 23:57
Auto: G31 540i xDrive

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door Arjan S. » 14 dec 2017, 16:58

Martijn_bmw schreef: 11 dec 2017, 13:49 dat doet ie toch zelf?

mijn F10 kan de "sleutel" niet eens meer ergens in, je drukt op start en hij slaat of direct aan of 1 sec later en intussen staat er iets van AUB wachten, voorgloeien" in het dislplay.
Je zou hem nog "op contact" kunnen zetten door eerst een keer op de start knop te duwen zonder je voet op de rem. Was mijn standaardprocedure om dat te doen en pas te starten als de betreffende lampjes op het dashboard weer uit waren.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1339
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: A112 Abarth & e91 335d - sleeper/wintermodus

Bericht door JdBn » 03 jan 2018, 15:31

Vlak voor kerst de 335d een dagje bij de BMW dealer achtergelaten voor verse remmen, achterbanden en ruitenwisser achter: Qua onderhoud is de auto nu weer helemaal bij. Eerste kilometers had ik het idee dat de remmen iets harder aanvoelen, maar al met al niet echt veel verschil te merken. Zou ook niet moeten zijn aangezien er origineel spul onder zat en er terug origineel spul onder gekomen is. Gerepareerde ruitenwissermotor is wel erg fijn, aangezien de stroomlijn van de auto er kennelijk voor zorgt dat de achterruit enorm veel vuil aantrekt en je met dit smerige weer dus in no-time geen reet meer door de achterruit ziet.

Weekje voor de vakantie ook de sneeuwkettingen binnen gekregen en de dag erna meteen geprobeerd om in ieder geval niet geheel onbeslagen ten ijs te komen mócht ik ze nodig hebben. How-to filmpje bekeken, kettingen uitgepakt.. Nou, dat was dus echt een drama. Een uur zitten kutten en vloeken en ze wilden er écht niet omheen. Nu had ik al bij de dealer gevraagd of ze konden kijken hoe en wat met de kettingen waarbij ze aangaven dat ze wel even wilden kijken of ze erop passen. Dus daar weer even langs geweest en eerst gepast met het gewicht van de auto eraf (klein stukje omhoog op de brug) of de maat goed was. Bleek op zich wel zo te zijn maar past lang niet zo makkelijk als op het how-to filmpje, vandaar dat ik dacht dat het niet klopte. Nog een keer geprobeerd met wat minder ruimte in de wielkast en vervolgens met de auto gewoon op de grond, wat uiteindelijk dus wel goed ging. Klein verschil: in het filmpje wordt alles zonder enige vorm van kracht zetten aan elkaar gehaakt, in praktijk moet je gewoon niet te subtiel doen en er een gewoon een paar keer een flinke ruk aan geven :roll: Hulde voor Renova Waalwijk overigens, heeft hun toch ook zowat een half uur gekost dat iemand mij geholpen heeft als service. Nu had ik een paar dagen ervoor natuurlijk wel een aardig bedrag daar achtergelaten, maar toch.

Na de kerstdagen vertrokken richting Oostenrijk, had wel gedacht wat foto's te maken daar maar het is eigenlijk zo gezellig geweest dat dat er amper aan gedacht heb. Toen we aankwamen sneeuwde het behoorlijk en ging vervolgens nog een hele dag door. Nog op pad geweest naar een apotheker (verkoudheid heerst nogal, iedereen ziek zwak en misselijk :ziek: ) en dat zag er onderweg zo uit:

Afbeelding

Best gladjes maar op één glijpartij na (recht vooruit geschoven na iets te bruusk insturen, gelukkig ruimte zat) niet al te spannend. Parkeerplaatsen op of af komen was wel een dingetje die dag :lol:

Auto's moesten de dag erna weer uitgegraven worden, bijna een halve meter erbij gevallen, mijn auto stond daarachter ergens ingesneeuwd. Aangezien mijn auto kansloos was die dag ben ik met iemand meegereden in een RS4 cabrio, mooi om te zien hoe makkelijk zo'n ding door de gladheid ploegt :)

Afbeelding

Oudjaarsdag gingen we rodelen dus weer op weg naar een gebiedje, nu wel de BMW meegepakt want de wegen waren weer vrij. Reed alleen achter iemand aan die de verkeerde afslag nam, kwamen we uit op een smal niet geruimd weggetje waar we dus ergens moesten keren. Na even zoeken dacht ik een plaatsje gevonden te hebben waar ik kon keren, dus de kont achteruit de weg af (bergop) en wil naar links de weg weer op, echter bleek ik zowel voor als achter niet op sneeuw maar op ijs te staan dus ik ging vrolijk rechtdoor tot ik op 5cm na tegen een hoop sneeuw/ijs stil stond. Achterwielen ook nog steeds op ijs, dus kon niet voor of achteruit. Uiteraard zal je dan net zien dat er drie auto's de berg op komen rijden over het weggetje waar ik overdwars op vast stond, lekker stressmoment dus :dood: Maargoed, aangezien ik echt geen grip had dus toch de sneeuwkettingen maar gepakt. Auto ondertussen iets zwaarder dan in Nederland dus nóg minder plek in de wielkasten dan eerst, maar na een hoop gevloek en getrek zaten ze er goed omheen, geholpen (ahum) door het Duitse commentaar van omstanders :roll: Met de kettingen eromheen reed ik overigens zo weg, dus wat dat betreft deden ze prima hun werk :thumbup: Hieronder nog een omschrijving van de situatie :lol:

Afbeelding

Uiteindelijk nog wel lekker rodelen. Was weer even geleden maar blijft erg lachen, helm is geen overbodige luxe als je er echt voor gaat, ook weer mooie crashes gemaakt :mrgreen:

Afbeelding

Misschien eind van de maand nog een keer naar Oostenrijk, dan wel om echt een week te gaan wintersporten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett en 165 gasten