F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v
-
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Geficiteerd. Dat wordt weer genieten
-
- Berichten: 2672
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
mooie upgrade hoor
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
En zo heb je ineens weer twee auto's thuis staan
330d opgehaald, fijne auto om km's te maken wel. Gister nog eens even goed uitgeprobeerd en deze is toch echt wel significant sneller dan de 335d. Qua onderstel vind ik hem minder overtuigend, de E91 was iets lichtvoetiger denk ik. Adaptieve onderstel vond ik tijdens de proefrit moeilijk om te beoordelen, maar heb nu wel gemerkt dat in de sport stand de demping zeker wat steviger is. Echter denk ik dat door de 19" wielen de kleine oneffenheden wel behoorlijk worden doorgegeven.
Plannen? Flash licence voor xHP kan overgezet worden op deze, dus xHP komt er wel weer op waarschijnlijk. Verder voorlopig even zo laten.
En de A112 is weer thuis Daar binnenkort even wat dingen voor bestellen zodat ik hem een beurtje kan geven en de remmen kan reviseren.
330d opgehaald, fijne auto om km's te maken wel. Gister nog eens even goed uitgeprobeerd en deze is toch echt wel significant sneller dan de 335d. Qua onderstel vind ik hem minder overtuigend, de E91 was iets lichtvoetiger denk ik. Adaptieve onderstel vond ik tijdens de proefrit moeilijk om te beoordelen, maar heb nu wel gemerkt dat in de sport stand de demping zeker wat steviger is. Echter denk ik dat door de 19" wielen de kleine oneffenheden wel behoorlijk worden doorgegeven.
Plannen? Flash licence voor xHP kan overgezet worden op deze, dus xHP komt er wel weer op waarschijnlijk. Verder voorlopig even zo laten.
En de A112 is weer thuis Daar binnenkort even wat dingen voor bestellen zodat ik hem een beurtje kan geven en de remmen kan reviseren.
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: A112 Abarth & volgende BMW
Mooie BMW en wat mij betreft de mooiste kleur voor de F3x! De F3x ziet er met M pakket wel echt een stuk dikker uit dan de gewone vind ik. Maar deze is gechipt dus. Was de 335d dat niet, dat deze zo'n stuk sneller is?
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Thanks! De E91 was inderdaad nog origineel op de xHP baksoftware na, dus 286pk. Die extra 40pk voel je wel, ook de 8-bak is een stuk sneller. Die schakelt ook behoorlijk agressief in Sport.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Mooi apparaat!
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Nou, ook weer eens een poging gedaan dit ding een beetje schoon te maken. Was ook alweer 3 jaar geleden denk ik dat ie water gezien had
Beetje bezig met een to-do list ook:
- Remmen voor uit elkaar halen en weer gangbaar maken
- Remvloeistof vervangen
- Beurtje olie/filters
- Ontsteking rotor en distributiekap vervangen
- Bougies
- Kleppen stellen + nieuwe kleppendekselpakking
- Uitlaat iets anders ophangen zodat die niet tegen de body rammelt
- 3-punts gordel zoeken voor de bijrijder want een stuk praktischer
- Wellicht nieuwe oliepomp (oliedruk is niet je-van-het, vooral stationair)
Motortje voelt op hogere toeren een beetje futloos, terwijl het wel echt een blokje moet zijn dat graag toeren draait. Dus als bovenstaande voor elkaar is is het idee om hem eens af te laten stellen om de verloren paardjes weer terug in de stal te krijgen...
Beetje bezig met een to-do list ook:
- Remmen voor uit elkaar halen en weer gangbaar maken
- Remvloeistof vervangen
- Beurtje olie/filters
- Ontsteking rotor en distributiekap vervangen
- Bougies
- Kleppen stellen + nieuwe kleppendekselpakking
- Uitlaat iets anders ophangen zodat die niet tegen de body rammelt
- 3-punts gordel zoeken voor de bijrijder want een stuk praktischer
- Wellicht nieuwe oliepomp (oliedruk is niet je-van-het, vooral stationair)
Motortje voelt op hogere toeren een beetje futloos, terwijl het wel echt een blokje moet zijn dat graag toeren draait. Dus als bovenstaande voor elkaar is is het idee om hem eens af te laten stellen om de verloren paardjes weer terug in de stal te krijgen...
- Andry
- Berichten: 829
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Een F31 in één van de mooiste kleuren, al vind ik die A112 vele malen leuker! Mooi stel auto's
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Thanks!
Heb wel wat opstartproblemen met de F31 gehad, maar gelukkig is nu alles geregeld. Toch blij dat ik toch garantie erbij heb genomen.. Slot passagierszijde werkte niet (zo'n grapje kost gewoon dik 300 euro) en toen de auto bij de garage stond voor het vervangen van het slot bleek dat de voorbanden aan de binnenkant (bijna waar het loopvlak overgaat in de wang) helemaal aan gort (canvas zichtbaar..) waren
Dus... nieuwe achterbanden had ie al, nu dus ook twee nieuwe voorbanden + uitgelijnd. Meteen de rest van de auto ook nog even na laten lopen, maar dat was verder gelukkig goed.
Voor de A112 blijkt het wel een beetje een lastig verhaal om (goede) onderdelen te vinden. Veel ontstekingsspul is Chinese troep, het originele Magneti Marelli is niet meer te krijgen of gruwelijk duur. Ter indicatie, ik zag dat dezelfde condensator die in mijn A112 zit ergens aangeboden werd voor 400+ euro, terwijl zo'n ding normaal een paar tientjes is Verdeler en verdelerkap lijken origineel (of goede imitatie) ook zowat onmogelijk te vinden te zijn. Had eigenlijk het voornemen om een groot deel van het ontstekingsdeel uit voorzorg te vervangen (want 36 jaar oud en de verdelerkap ziet er niet heel lekker meer uit) maar die condensator laat ik iig lekker zitten dus. Vervangen wat er beschikbaar is en dan maar eens kijken of de ontsteking een beetje op tijd staat en of hij nog daadwerkelijk vervroegt bij hogere toerentallen. Dat werkt bij deze met een soort gewichtjes die naar buiten slingeren en weer teruggetrokken worden door een veertje, maar heb dus geen idee of en hoe goed dat nog werkt na 36 jaar.
Uiterste optie zou nog een 123ignition zijn, dan ben je in 1 keer van het hele gezeur af en kun je nog verschillende ontstekingscurves gebruiken ook nog. Ben je alleen inclusief een bijbehorende condensator/bougiekabels/bougies 800-900 euro verder...
Heb wel wat opstartproblemen met de F31 gehad, maar gelukkig is nu alles geregeld. Toch blij dat ik toch garantie erbij heb genomen.. Slot passagierszijde werkte niet (zo'n grapje kost gewoon dik 300 euro) en toen de auto bij de garage stond voor het vervangen van het slot bleek dat de voorbanden aan de binnenkant (bijna waar het loopvlak overgaat in de wang) helemaal aan gort (canvas zichtbaar..) waren
Dus... nieuwe achterbanden had ie al, nu dus ook twee nieuwe voorbanden + uitgelijnd. Meteen de rest van de auto ook nog even na laten lopen, maar dat was verder gelukkig goed.
Voor de A112 blijkt het wel een beetje een lastig verhaal om (goede) onderdelen te vinden. Veel ontstekingsspul is Chinese troep, het originele Magneti Marelli is niet meer te krijgen of gruwelijk duur. Ter indicatie, ik zag dat dezelfde condensator die in mijn A112 zit ergens aangeboden werd voor 400+ euro, terwijl zo'n ding normaal een paar tientjes is Verdeler en verdelerkap lijken origineel (of goede imitatie) ook zowat onmogelijk te vinden te zijn. Had eigenlijk het voornemen om een groot deel van het ontstekingsdeel uit voorzorg te vervangen (want 36 jaar oud en de verdelerkap ziet er niet heel lekker meer uit) maar die condensator laat ik iig lekker zitten dus. Vervangen wat er beschikbaar is en dan maar eens kijken of de ontsteking een beetje op tijd staat en of hij nog daadwerkelijk vervroegt bij hogere toerentallen. Dat werkt bij deze met een soort gewichtjes die naar buiten slingeren en weer teruggetrokken worden door een veertje, maar heb dus geen idee of en hoe goed dat nog werkt na 36 jaar.
Uiterste optie zou nog een 123ignition zijn, dan ben je in 1 keer van het hele gezeur af en kun je nog verschillende ontstekingscurves gebruiken ook nog. Ben je alleen inclusief een bijbehorende condensator/bougiekabels/bougies 800-900 euro verder...
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
... of je moet naar Friesland?
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & volgende BMW
Haha.. Scherp Uiteindelijk ontstekingsspul van Facet besteld aangezien Magneti Marelli niet meer te krijgen is, daar las ik redelijk goede reviews over. Wilt het nou allemaal niet lekker werken zal ik uiteindelijk toch eens contact met Friesland moeten leggen
Maargoed, spulletjes voor de A112 zijn binnen. Rotor, distrikap, bougiekabels, bougies, wat filters en onderdelen (rubbers en nieuwe zuigers) om de remklauwen te reviseren.
Klauwen zijn er ondertussen af, maar ik moet nog even een goede manier vinden om ze goed schoon te kunnen krijgen.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth revival / F31 330D
Nou, echt vlot gaat het allemaal niet (beperkt de tijd en onderdelen zijn moeilijk te vinden en/of doen er lang over om te arriveren) maar langzaamaan komt het samen.
Doosje met onderdelen, om met de remmen te kunnen beginnen sowieso en wat ontstekingsdelen.
Remmen zagen er niet echt uit.. En kwamen dus ook niet goed terug. In de doos met onderdelen zaten dus onder andere een remrevisiekit inclusief remzuigers.
Rode remklauwverf (2 componenten) had ik nog liggen, ooit een keer verkeerd besteld maar kwam nu toch goed van pas. Niet dat het perse nodig is om ze een kleurtje te geven, maar als je toch bezig bent.. Werkt ook wat fijner met monteren als alles schoon is. Eerst alles goed ontroest (dmv dremel met schuuwiel en draadwiel) en de stalen delen geschilderd. Tis niet perfect, maar van een afstandje prima zo. Belangrijker is dat er nieuwe zuigers en rubber in zitten, en de boel weer gangbaar is.
Om de performance van de remmen ook nog wat omhoog te krikken eens gekeken wat er leverbaar is voor een A112 Abarth qua remblokken. Eigenlijk was EBC yellow het enige wat ik kon vinden, dus die maar besteld. Allicht beter dan het waarschijnlijk 15 jaar + oude spul wat er op zat. Ook een stel nieuwe Brembo schijven meebesteld, voor 11 euro per stuk laat ik de oude niet zitten.. Als ik die onderdelen en de remvloeistof binnen heb de boel maar eens monteren, dan is de auto iig weer te rijden.
Verder hoop ik nog wat vermogen terug te winnen bovenin het toerengebied, want daar kakt ie een beetje in. Dus om te beginnen bij de basis gestart: zorgen dat de ontsteking in ieder geval goed voor mekaar is. Vergeten foto's te maken behalve deze, maar er is dus een nieuwe rotor, distrikap, bougiekabels en bougies op gekomen. Het hele ontstekingsgebeuren is nog steeds wel een dingetje, want (originele) onderdelen zijn amper/niet te vinden en ik zou eigenlijk graag de centrifugaalvervroeger reviseren. Deze kan (gezien de zichtbare slijtage waar de centrifugaal gewichtjes tegen de as aanliggen) zeker een reden kan zijn van het vermogensverlies bovenin. Ik moet de timing nog checken, maar als het echt drama is overweeg ik de boel eraf te gooien en toch in de buidel te gaan graaien om een 123ontsteking of iets dergelijks te monteren en het gewoon in 1x goed te hebben.
Als de auto weer rijdt en remt nog een beurtje doen, ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter. Voor de gewone A112 geen probleem, de Abarth heeft echter een groter filter qua diameter en die blijken op bijna overal niet leverbaar. Verder dan wat dikkere olie erin 10W50 of 10W60 ipv 10W40 om de oliedruk wat op te krikken, en een poging doen de kleppen te stellen want ik gok dat dat heel erg lang geleden is
Doosje met onderdelen, om met de remmen te kunnen beginnen sowieso en wat ontstekingsdelen.
Remmen zagen er niet echt uit.. En kwamen dus ook niet goed terug. In de doos met onderdelen zaten dus onder andere een remrevisiekit inclusief remzuigers.
Rode remklauwverf (2 componenten) had ik nog liggen, ooit een keer verkeerd besteld maar kwam nu toch goed van pas. Niet dat het perse nodig is om ze een kleurtje te geven, maar als je toch bezig bent.. Werkt ook wat fijner met monteren als alles schoon is. Eerst alles goed ontroest (dmv dremel met schuuwiel en draadwiel) en de stalen delen geschilderd. Tis niet perfect, maar van een afstandje prima zo. Belangrijker is dat er nieuwe zuigers en rubber in zitten, en de boel weer gangbaar is.
Om de performance van de remmen ook nog wat omhoog te krikken eens gekeken wat er leverbaar is voor een A112 Abarth qua remblokken. Eigenlijk was EBC yellow het enige wat ik kon vinden, dus die maar besteld. Allicht beter dan het waarschijnlijk 15 jaar + oude spul wat er op zat. Ook een stel nieuwe Brembo schijven meebesteld, voor 11 euro per stuk laat ik de oude niet zitten.. Als ik die onderdelen en de remvloeistof binnen heb de boel maar eens monteren, dan is de auto iig weer te rijden.
Verder hoop ik nog wat vermogen terug te winnen bovenin het toerengebied, want daar kakt ie een beetje in. Dus om te beginnen bij de basis gestart: zorgen dat de ontsteking in ieder geval goed voor mekaar is. Vergeten foto's te maken behalve deze, maar er is dus een nieuwe rotor, distrikap, bougiekabels en bougies op gekomen. Het hele ontstekingsgebeuren is nog steeds wel een dingetje, want (originele) onderdelen zijn amper/niet te vinden en ik zou eigenlijk graag de centrifugaalvervroeger reviseren. Deze kan (gezien de zichtbare slijtage waar de centrifugaal gewichtjes tegen de as aanliggen) zeker een reden kan zijn van het vermogensverlies bovenin. Ik moet de timing nog checken, maar als het echt drama is overweeg ik de boel eraf te gooien en toch in de buidel te gaan graaien om een 123ontsteking of iets dergelijks te monteren en het gewoon in 1x goed te hebben.
Als de auto weer rijdt en remt nog een beurtje doen, ben alleen nog op zoek naar een luchtfilter. Voor de gewone A112 geen probleem, de Abarth heeft echter een groter filter qua diameter en die blijken op bijna overal niet leverbaar. Verder dan wat dikkere olie erin 10W50 of 10W60 ipv 10W40 om de oliedruk wat op te krikken, en een poging doen de kleppen te stellen want ik gok dat dat heel erg lang geleden is
- Erik dB
- Berichten: 2463
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: A112 Abarth revival / F31 330D
Is een 20w50 classic olie niets voor je? Mijn Nord blokjes lopen goed op Kroon Classic 20w50 (mineraal).
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth revival / F31 330D
20W is koud wel erg dik misschien? Bovendien zit er voor zover ik weet nu volsyntheet in, de classic olie is mineraal. Geen idee of dat een probleem is, maar mijn idee was om daar bij te blijven aangezien ik dus niet weet wat het eventueel kan veroorzaken voor een niet-gereviseerde motor met een ruw leven achter de rug.
Vandaag de remschijven binnen gekregen, dus heb nu alles om de auto in ieder geval weer rijdend te krijgen
Vandaag de remschijven binnen gekregen, dus heb nu alles om de auto in ieder geval weer rijdend te krijgen
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth revival / F31 330D
Geen update meer gedaan nadat ik de remschijven heb binnen gekregen, maar het eindresultaat mag er zijn
EBC Yellow blokken, bleken net iets te dik te zijn maar uiteindelijk wel gelukt ze te monteren.
Alles weer enigszins netjes in de lak en gereviseerd.
Autotje klaar voor de Dijken en Krekenrally (puzzelrit is eigenlijk een beter woord) afgelopen September. Morgen weer richting Hulst voor dezelfde rally. Aanhanger was de vorige keer wel goed bevallen (anderhalf uur in de A112 over de snelweg word je niet blij van) dus die haal ik eind van de dag weer op.
Laatst ook een poging gedaan om camberbouten te monteren om het positieve camber op te lossen maar wat een drama is dat zeg.. Had het idee dat (ondanks dat ik ze toch aardig goed vastgezet had) alles los zat aan de voorkant, echt niet mee te rijden. Stond wel een stuk beter met nagatief 1-1,5 graad trouwens
Nu heb ik nog wel een stel draagarmen liggen (vergelijkbaar met hieronder) waarmee het camber te stellen zou zijn op een wat meer betrouwbare manier, echter zit hier nogal wat speling op de kogels. Iemand een adres waar ze dit soort spul van nieuwe kogels/lagers voorzien? Of is dit spul beter nieuw te kopen..?
EBC Yellow blokken, bleken net iets te dik te zijn maar uiteindelijk wel gelukt ze te monteren.
Alles weer enigszins netjes in de lak en gereviseerd.
Autotje klaar voor de Dijken en Krekenrally (puzzelrit is eigenlijk een beter woord) afgelopen September. Morgen weer richting Hulst voor dezelfde rally. Aanhanger was de vorige keer wel goed bevallen (anderhalf uur in de A112 over de snelweg word je niet blij van) dus die haal ik eind van de dag weer op.
Laatst ook een poging gedaan om camberbouten te monteren om het positieve camber op te lossen maar wat een drama is dat zeg.. Had het idee dat (ondanks dat ik ze toch aardig goed vastgezet had) alles los zat aan de voorkant, echt niet mee te rijden. Stond wel een stuk beter met nagatief 1-1,5 graad trouwens
Nu heb ik nog wel een stel draagarmen liggen (vergelijkbaar met hieronder) waarmee het camber te stellen zou zijn op een wat meer betrouwbare manier, echter zit hier nogal wat speling op de kogels. Iemand een adres waar ze dit soort spul van nieuwe kogels/lagers voorzien? Of is dit spul beter nieuw te kopen..?
- Marc Sierra
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Ik bestelde dat soort lagers altijd bij McGill Motorsport in Engeland, maar is alweer even geleden dat ik wat besteld heb.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Goeie tip! Van de week die dingen een keer uitgraven uit de garage en kijken wat er eigenlijk in moet. De prijzen zien er iig al veelbelovend uit.Marc Sierra schreef: ↑29 apr 2022, 15:45 Ik bestelde dat soort lagers altijd bij McGill Motorsport in Engeland, maar is alweer even geleden dat ik wat besteld heb.
Gisteren weer meegedaan met de Dijken en Krekenrally, was weer een mooie en uitdagende route en we hebben het met een 20e plaats (van de 70) best aardig gedaan ook aangezien we mikten op 'hoge middenmoot' De route was wel iets te uitdagend voor sommigen, want zeker 2 auto's hebben hun carter stuk gereden Een van de slachtoffers heb ik maar even thuis afgezet aangezien ik er toch met een aanhanger stond..
- Joël D.
- Berichten: 3434
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Leuk! Verstandig die trailer, standaard wil je met zo'n ding al niet op de snelweg rijden, laat staan als je hem hebt gestript, lijkt me.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Als ik daarmee over de snelweg naar Hulst rij (125 km enkele reis vanaf thuis, deels door Belgie met de geweldige wegen daar..) kom ik doof en gebroken aan. Heb ik wel een keer gedaan (toen nog vanaf Den Haag, nog verder..) maar dat nooit meer. Trailer is dan echt een uitkomst! Bovendien, stel dat je uitvalt kun je tenminste nog thuis komen.
Nog een gave wagen die mee reed trouwens was een 3.0 CSL replica. Volgens mij vrij recent geimporteerd want ik kan er geen foto's van vinden met Nederlandse platen, maar wel van een recente Engelse veiling waar ie is verkocht voor zo'n 100k: https://www.classicdriver.com/en/car/bmw/30/1973/753456
100% dat het deze was gezien de details (wielen, ledlamp op de kooi, Nacaduct zonder opening in het achterscherm) die me zijn opgevallen. Kwam ook nog voorbij vliegen eind van de dag toen langs de weg stond, herrie maakt ie iig genoeg en vaart zit er ook wel in
- matthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Stoer ding!!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
heel vet ding die CSl replica!
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Ik zit met een idee in m'n kop, en daarmee met het idee dat misschien zo langzamerhand eens tijd wordt voor de A112 om te gaan..
Alleen.. tegen welke prijs? Ik heb echt geen idee wat dit waard zou moeten zijn. A112's staan er sowieso al bijna niet te koop, Abarths nog minder. En als je ze al tegen komt zijn ze vaak niet te vergelijken aangezien deze nu niet perse in originele staat verkeerd. Daarmee wil ik niet suggereren dat deze meer waard zou zijn dan een compleet originele
Als iemand een idee heeft.. Sowieso als ik het doorzet biedt ik hem ook internationaal aan, populariteit van de A112 in bijvoorbeeld Duitsland lijkt iets groter te zijn.
Alleen.. tegen welke prijs? Ik heb echt geen idee wat dit waard zou moeten zijn. A112's staan er sowieso al bijna niet te koop, Abarths nog minder. En als je ze al tegen komt zijn ze vaak niet te vergelijken aangezien deze nu niet perse in originele staat verkeerd. Daarmee wil ik niet suggereren dat deze meer waard zou zijn dan een compleet originele
Als iemand een idee heeft.. Sowieso als ik het doorzet biedt ik hem ook internationaal aan, populariteit van de A112 in bijvoorbeeld Duitsland lijkt iets groter te zijn.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth ex-circuithok / F31 330D
Dit idee was snel weer verdwenen maar steekt nu toch weer de kop op. De Abarth is sowieso al niet een auto om met iemand gezellig even ergens naartoe te rijden (je verstaat elkaar niet, kan ook een voordeel zijn natuurlijk ) maar met een kleine erbij denk ik toch aan iets anders (vierzits zonder dak) voor erbij.JdBn schreef: ↑21 jul 2022, 16:32 Ik zit met een idee in m'n kop, en daarmee met het idee dat misschien zo langzamerhand eens tijd wordt voor de A112 om te gaan..
Alleen.. tegen welke prijs? Ik heb echt geen idee wat dit waard zou moeten zijn. A112's staan er sowieso al bijna niet te koop, Abarths nog minder. En als je ze al tegen komt zijn ze vaak niet te vergelijken aangezien deze nu niet perse in originele staat verkeerd. Daarmee wil ik niet suggereren dat deze meer waard zou zijn dan een compleet originele
Als iemand een idee heeft.. Sowieso als ik het doorzet biedt ik hem ook internationaal aan, populariteit van de A112 in bijvoorbeeld Duitsland lijkt iets groter te zijn.
Verder zijn de remmen van de 330d op, zowel schijven als blokken. Ik heb die situatie maar aangegrepen om een BMW Performance BBK set (goud/geel) te bestellen en het verschil in prijs maar als 'korting' te zien Op mijn laatste Alfa waren de vierzuiger Brembo's de beste upgrade die de auto gehad heeft, ik hoop dat dit net zo goed bevalt Scheelt ook dat als er over x jaar een andere auto komt het waarschijnlijk wel weer een F3X wordt, remmen kunnen dan weer overgezet worden..
- matthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Ik ben van de standaard remmen naar de 370mm performance remmen gegaan op de 330d en ben er erg blij mee. Remmen voelen zoveel capabeler en stabieler op hoge snelheid en idem als je ze echt warm stookt.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: A112 Abarth ex-circuithok in de verkoop / F31 330D remupgrade
Kijk, das goed om te horen! Met de Alfa was het toen met de standaard remmen echt drama, als ik boven de 130 hard moest remmen had ik het idee dat ik het pedaal tot de bodem moest trappen om de gang eruit te krijgen. Met de 330mm Brembo's vanaf 200+ was het zonder teveel pedaaldruk alsof je een anker uitgooide...
Hoge snelheden zijn ook niet zo'n probleem met de 330d dus dan is het wel fijn als je wat remmerij ter beschikking hebt.
Hoge snelheden zijn ook niet zo'n probleem met de 330d dus dan is het wel fijn als je wat remmerij ter beschikking hebt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Godspeed, ParaChris, SvB en 73 gasten