F31 330D nieuwe winterset - VW mk1 Cabrio 2.0 8v
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Altijd doen Martijn, krijg je zeker geen spijt van.
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
Het soort dingen wat je krijgt met een wat oudere auto: ik moest ineens wel erg hard tillen om de achterklep open te krijgen en die blijft vervolgens ook niet meer open staan. Gezien het gewicht van de achterklep snap ik wel waarom die 3-serie 1700kg weegt
Maargoed, twee nieuwe besteld van de OEM fabrikant dus morgen even erop zetten. Kan ik er tenminste weer troep inflikkeren, wel zo makkelijk als je aan het verhuizen bent
Maargoed, twee nieuwe besteld van de OEM fabrikant dus morgen even erop zetten. Kan ik er tenminste weer troep inflikkeren, wel zo makkelijk als je aan het verhuizen bent
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (xHP stage 3)
En de A112 heeft ook weer APK. Ging nog niet zonder slag of stoot.. Had een afspraak gemaakt bij zo’n toko die alleen maar keuringen doet, want ik had eigenlijk niet verwacht dat er veel mee zou zijn. Nou ja, begon al bij het binnen rijden: geen remlichten.. Verder deed het groot licht links raar, vonden ze het rempotje niet goed gemonteerd (okok, die hing met twee tyraps aan de veerpootbrug.. ) en kwam links de rem niet goed terug. Kut dus. Remlichten werd bijna vanzelf opgelost (schakelaar eruit gehaald, bleek gewoon te schakelen, terug gemonteerd en het werkte weer..) koplamp was een slechte stekker (contact spray olé olé) en beugeltje voor de remvloeistof reservoir was ook snel geregeld.
Maarja die remmen heh.. heb ooit eens 1 keer daar aan geklooid, 6 jaar geleden geloof ik, en gelukkig had ik snel weer door hoe het in elkaar zat. Geen rocket science natuurlijk, maar toch. Uiteindelijk met twee waterpomptangen en een plaatje een aantal keer de zuiger in en uit kunnen duwen en wat WD40 gebruikt om de boel weer gangbaar te maken.
Alles weer in elkaar, trap ik zo door de rem heen Na twee keer trappen echter wel weer rem druk, dus maar gaan rijden voor de herkansing. Beetje remmen testen, totaal niet meer in balans natuurlijk... Dacht dus eigenlijk toch lucht erin, maar hoopte op restje WD40/korvet op de schijf. Dus een stuk gereden met de linkervoet op de rem, en zowaar remt de auto weer recht. Resultaat!
Nou gaat ie nog een maand of twee een stalling in, als dan de verhuizing rond is en het stof is neergedaald er maar eens wat meer tijd voor maken. Vervangen van de remmen (iig revisie, remvloeistof, wellicht voorkant upgraden en ombouw naar schijven achter) wordt dan wel een van de eerste items.
Maarja die remmen heh.. heb ooit eens 1 keer daar aan geklooid, 6 jaar geleden geloof ik, en gelukkig had ik snel weer door hoe het in elkaar zat. Geen rocket science natuurlijk, maar toch. Uiteindelijk met twee waterpomptangen en een plaatje een aantal keer de zuiger in en uit kunnen duwen en wat WD40 gebruikt om de boel weer gangbaar te maken.
Alles weer in elkaar, trap ik zo door de rem heen Na twee keer trappen echter wel weer rem druk, dus maar gaan rijden voor de herkansing. Beetje remmen testen, totaal niet meer in balans natuurlijk... Dacht dus eigenlijk toch lucht erin, maar hoopte op restje WD40/korvet op de schijf. Dus een stuk gereden met de linkervoet op de rem, en zowaar remt de auto weer recht. Resultaat!
Nou gaat ie nog een maand of twee een stalling in, als dan de verhuizing rond is en het stof is neergedaald er maar eens wat meer tijd voor maken. Vervangen van de remmen (iig revisie, remvloeistof, wellicht voorkant upgraden en ombouw naar schijven achter) wordt dan wel een van de eerste items.
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (nieuwe winterwielen)
Week terug op de valreep nog een setje winterwielen gescoord, Style 290 met Sottozero 3's erop. Staat wel lekker, net wat beter gevuld dan met m'n oude winterset (ET is 5 mm lager) en qua design ook beter vind ik.
Oja en nog iets langer terug een trekhaak eronder laten freubelen, best handig met een 400m2 aan tuin met het bijbehorende tuinafval. En eens kijken of ik de A112 eens op een aanhanger kan zetten. In April is het plan om mee te rijden met de Dijken en Krekenrally in Hulst (ben daar opgegroeid en heb al een paar keer meegedaan, is leuk) maar bij voorkeur rij ik er heen met de BMW en A112 op een aanhanger erachter.
Oja en nog iets langer terug een trekhaak eronder laten freubelen, best handig met een 400m2 aan tuin met het bijbehorende tuinafval. En eens kijken of ik de A112 eens op een aanhanger kan zetten. In April is het plan om mee te rijden met de Dijken en Krekenrally in Hulst (ben daar opgegroeid en heb al een paar keer meegedaan, is leuk) maar bij voorkeur rij ik er heen met de BMW en A112 op een aanhanger erachter.
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (nieuwe winterwielen)
Wielen staan netjes ja!
Dijken en Krekenrally wel eens van gehoord, veel vrienden van ons wonen in Hulst. Helaas is de Rallye nog niet oud genoeg
Dijken en Krekenrally wel eens van gehoord, veel vrienden van ons wonen in Hulst. Helaas is de Rallye nog niet oud genoeg
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (nieuwe winterwielen)
Alles van 25 jaar en ouder mag meedoen. Nog een paar jaartjes dus
Met de A112 heb ik ook nog wel plannen trouwens, hopelijk kan die binnenkort terug hier de garage in (die begint steeds leger te worden na onze verbouwing) en dan moet ik er eens aan gaan klussen. Sowieso remmen voor reviseren, kijken of ik toch meer camber kan realiseren (waarschijnlijk met verstelbare draagarmen die ik nog heb liggen, die moeten wel opgeknapt worden) en wat vermogen terug halen / winnen. Sowieso zal kleppen stellen wel een keer nodig zijn, maar op zich zou ik een motorrevisie ook wel aandurven als ik een fatsoenlijke handleiding met aanhaalmomenten etc weet te vinden. Alleen de tijd heh...
Met de A112 heb ik ook nog wel plannen trouwens, hopelijk kan die binnenkort terug hier de garage in (die begint steeds leger te worden na onze verbouwing) en dan moet ik er eens aan gaan klussen. Sowieso remmen voor reviseren, kijken of ik toch meer camber kan realiseren (waarschijnlijk met verstelbare draagarmen die ik nog heb liggen, die moeten wel opgeknapt worden) en wat vermogen terug halen / winnen. Sowieso zal kleppen stellen wel een keer nodig zijn, maar op zich zou ik een motorrevisie ook wel aandurven als ik een fatsoenlijke handleiding met aanhaalmomenten etc weet te vinden. Alleen de tijd heh...
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d (nieuwe winterwielen)
Staat netjes, mooie auto blijft het!
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
335d is gejat vannacht.. mocht iemand een zien laat het me weten!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26698
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Jeetje bizar, echt super klote sterkte!
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Das mooi klote zeg !
Gr Ron
Gr Ron
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Mooi klote zeg! Heb ik ook twee keer gehad. Auto vinden ze nooit meer terug... Goed verzekerd hoop ik?
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Aah shit zooi.. in welkee omgeving woon je? dan weten we waar wee een oogje open moeten houden....
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Omgeving Kaatsheuvel!
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Ojee zuur.. sterkte.
- Jaws
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
dan hoef ik hierr in breda niet rond te kijken
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Klote zeg, ik houd mijn ogen open in Kaatsheuvel. Reed er vandeweek toevallig nog langs en zag hem staan. Baart me ook zorgen voor mijn auto in “de kets”.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Je zou bijna altijd zo’n gps tracker in je auto leggen.
Of gaan ze direct altijd een container in?
Of gaan ze direct altijd een container in?
- Jaws
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 jan 2021, 23:35
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Een gps tracker kost bijna niks meer tegenwoordig, kan dus geen kwaad. Professionele dieven zullen een jammer gebruiken om het signaal van de tracker te blokkeren totdat ze hem hebben gevonden en uitgeschakeld.
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Pfff balen zeg!!!!
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Dat is zuur!
Sleutel hadden ze niet nodig? Of hebben ze die binnen opgehaald?
Sleutel hadden ze niet nodig? Of hebben ze die binnen opgehaald?
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Poah, dat is klote zeg. Je zou verwachten dat de E6X/E9X non M modellen wel veilig zijn tegenwoordig Zijn ze in huis geweest? Of via keyless go?
- JdBn
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Geen Keyless, denk dat ze gewoon de auto opgemaakt hebben (hoe weet ik niet, daar zijn ze vast handig in) en vervolgens nieuwe sleutel ingeleerd via de OBD poort. E9x alarm heeft een blinde hoek links en rechts voorin, dus kun je kennelijk bij de ODB poort zonder dat het alarm af gaat..
Als deze auto terug komt of er komt een andere dan neem ik wel wat extra maatregelen iig. Ook al is het 'maar een oude E91', dit kaliber auto (snel en redelijk anoniem) blijft natuurlijk wel interessant om als vluchtauto te gebruiken oid. Ben gelukkig wel goed verzekerd, dagwaarde die bepaald wordt is nog wel ff afwachten. Afhankelijk van de hoogte komt er weer een E91, wellicht een benzine ivm meer thuiswerken en de dieselhaat van tegenwoordig.
Als deze auto terug komt of er komt een andere dan neem ik wel wat extra maatregelen iig. Ook al is het 'maar een oude E91', dit kaliber auto (snel en redelijk anoniem) blijft natuurlijk wel interessant om als vluchtauto te gebruiken oid. Ben gelukkig wel goed verzekerd, dagwaarde die bepaald wordt is nog wel ff afwachten. Afhankelijk van de hoogte komt er weer een E91, wellicht een benzine ivm meer thuiswerken en de dieselhaat van tegenwoordig.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Ergens in een filmpje is te zien hoe ze in een halve minuut een E91 jatten. Sleutel signaal opvangen, obd stekker erin met een programmaatje er op (oid) en weg rijden....
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Re: A112 Abarth & e91 335d GEJAT!
Bij die bouwjaren en (rest) waardes kun je gerust weer diesel gaan rijden. Jonge diesels voelen wel pijn. M’n broer heeft net een 3 jaar oude 520d gekocht met 90kkm. Gewoon 51k onder de nieuwprijs en dan vond ik het nog geen koopje, dan ga je nog wel wat afschrijven.Afhankelijk van de hoogte komt er weer een E91, wellicht een benzine ivm meer thuiswerken en de dieselhaat van tegenwoordig.
Maar niet iedereen vindt afschrijving hetzelfde. De 1 vindt 5k per jaar weinig, de ander veel. Dus dat is een lastige, maar in mijn optiek kan de afschrijving op een E91 niet meer heel veel pijn doen.